logo-lembicz

Który blog seo czyli blog o pozycjonowaniu jest najlepszy?

31 sierpnia 2020

Na tym blogu znajdziesz informacje dotyczące pozycjonowania stron internetowych (wszystkie artykuły o tej tematyce znajdziesz tutaj), ale sam blog nie jest w 100% poświęcony tematyce pozycjonowania. Ja piszę o marketingu i sprzedaży, a więc jest to znacznie szerszy obszar. Jeśli interesuje Cię tylko blog o pozycjonowaniu to mogę polecić blogi które sam czytam i uważam za wartościowe.

Większość blogów o pozycjonowaniu jest prowadzona dla początkujących. Co jakiś czas pojawiają się jednak "artykuły dla zaawansowanych" z których można wyciągnąć już istotne informacje dla osób zajmujących się pozycjonowaniem zawodowo.  Poniżej lista blogów SEO które odwiedzam regularnie i uważam za wartościowe:

Polecanie blogów będących dla mnie konkurencją może wydawać się mało przemyślanym marketingowo działaniem. Z konkurencją nie zawsze trzeba walczyć. Zwłaszcza, że mogę w ten sposób pomóc mojemu czytelnikowi znaleźć wartościowy blog o seo

Każdy z poniższych blogów o SEO uważam za wartościowy. Niby miejsce pierwsze jest tylko jedno, ale wszystkie które wymieniłem znajdują się u mnie na podium i to na pierwszym miejscu.

https://www.blog.gdaq.pl/

Autorem bloga jest Sławomir Gdak, który bloga prowadzi od 2009 roku a więc już szmat czasu. Bloga Sławka czytam znacznie dłużej niż znamy się prywatnie. Bardzo dużo wiedzy odnośnie podstaw pozycjonowania, a w ostatnim czasie mocno koncentruje się na tematach związanymi ze sklepami internetowymi.

https://blog.seo-profi.pl/

Blog SEO prowadzony przez Sebastiana Miśniakiewicza. Nie do końca zgadzam się z autorem odnośnie negatywnych wpływów pozycjonowania z użyciem technik określanych jako "black seo", ale wiele wartościowych informacji można na blogu znaleźć, zwłaszcza odnośnie czynników wpływających na optymalizację strony.

http://mateuszkozlowki.pl/blog

Bardzo dobrze prowadzony blog o SEO chociaż pisze również o marketingu internetowym czy social mediach. Bardzo dobrze się czyta. Nie ma zbędnego lania wody, a konkretne informacje. Pierwszy wpis na blogu z 12 września 2017 roku. (Mógłby co prawda dodać SSL do strony, ale nie to chodzi w tym artykule)

https://seoninja.pl/

Nowe artykuły nie pojawiają się tak często jak kiedyś, ale jak już jest publikacja to prawdziwa petarda. Bardzo fajny blog SEO, który też w ostatnich artykułach koncentruje się mocniej na sklepach internetowych. W artykułach jest dużo zdjęć ułatwiających lepsze zrozumienie tematu. Bloga prowadzi Jakub Wasilewski, a wcześniej Piotr Cichocz.

https://www.szymonslowik.pl/blog-marketingowy/

Kolejna moja obowiązkowa pozycja jeśli chodzi o SEO. Lubię czytać publikacje autora bloga, w których widać że mocno celuje w długi ogon w branży (tak samo jak ja). Bardzo mocno udziela się medialnie i można go spotkać na wielu imprezach dotyczących marketingu (nie tak samo jak mnie).

Więcej blogów SEO nie mogę polecić

Liczba blogów SEO jest ogromna, bo praktycznie każda agencja wykonująca pozycjonowanie prowadzi bloga. W poszukiwaniu informacji czy dany temat mnie interesuje korzystam ze strony https://www.planeta-seo.pl gdzie pojawiają się zajawki najnowszych artykułów dotyczących SEO I SEM.

Są jeszcze inne blogi na które od czasu do czasu zaglądam, ale jakość artykułów na tyle spadła, że nie będę ich polecał (antyreklamy nie zamierzam robić). Mam nadzieję, że dzięki liście odnalazłeś blog o pozycjonowaniu który będziesz tak jak ja, czytać regularnie.

Jeżeli prowadzisz blog SEO, a nie trafił na listę mimo - Twoim zdaniem - dużej wartości merytorycznej to cierpliwości. Spokojnie kiedyś na niego trafię i zaktualizuję informacje, jeśli uznam go za wartościowy.

Uprzejmie proszę też o nie pisanie w komentarzach "Mój blog SEO nie jest na liście - proszę dodać" i tym podobnych, bo nie będą przeze mnie zatwierdzane.  Wiem, że każdy uważa swój blog SEO za najlepszy i najchętniej by mnie udusił za to, że nie wziąłem go pod uwagę w moim skromnym rankingu.

Dlaczego czytam inne blogi SEO

Bardzo dużo ekspertów nie poświęca czasu na czytanie innych blogów. W końcu są ekspertami. Najlepszymi z najlepszych. Uważam, że trzeba cały czas się szkolić. Nie tylko świadczyć usługi czy sprzedawać produkty, ale też czytać, testować czy brać udział w kursach i szkoleniach. W innym wypadku bardzo szybko wypadnie się z obiegu, lub spadnie jakość oferowanych usług/produktów.

Właśnie dlatego czytam inne blogi i nie tylko te dotyczące SEO. Biorę udział w szkoleniach i kursach (przeważnie online, bo tak mi wygodniej). Przeglądam fora tematyczne. Wszystko to robię po to, aby być na bieżąco z istotnymi w mojej branży informacjami.

Akurat branża marketingowa jest bardzo dynamiczna. To co działa dzisiaj, jutro może przynosić zupełnie odwrotny efekt. Co chwilę pojawiają się nowe programy do pracy, jak i aktualizowane są te z których korzysta się do tej pory o nowe funkcjonalności. Problemem nie jest znalezienie na to wszystko czasu, bo musi to być stały element Twojej pracy.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Kanibalizacja słów kluczowych powodem spadków w Google

    Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak ją wykryć? Jak sobie z nią radzić? Ogromna liczba stron internetowych ma prędzej czy później problem z kanibalizacją. Blog na którym właśnie czytasz ten artykuł nie jest wyjątkiem. Pokażę Ci na "żywym" przykładzie w jaki sposób można szybko poradzić sobie z kanibalizacją słów kluczowych. Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce […]

    Czytaj artykuł
    UWAŻAJ na telefony od agencji marketingowych

    We wtorek 4 maja, odbyłem ciekawą rozmowę z agencją marketingową. Regularnie co jakiś czas dzwoni do mnie jakiś "ekspert" od marketingu, który chce mi "pomóc" (najczęściej jest to handlowiec, który wie tyle o marketingu co ja o balecie). Jak wyglądała rozmowa trwająca 12 minut? Co takiego mi zaoferowano, że ciśnienie niebezpiecznie mi się podniosło? Jechałem […]

    Czytaj artykuł
    Najlepsze słowa kluczowe do pozycjonowania - Jak wybrać?

    Wybór odpowiednich słów kluczowych to podstawa strategii pozycjonowania. Wiele osób próbujących pozycjonowania na własną rękę, jak i agencji marketingowych, poświęca stanowczo zbyt mało czasu na analizę słów kluczowych. To właśnie odpowiedni wybór słów kluczowych ma decydujący wpływ na skuteczność działań SEO. Krok po kroku pokażę Ci jak ważne są słowa kluczowe. Wykonanie dobrej analizy słów […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377