logo-lembicz

Recenzja książki Przejażdżka życia

Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia".

Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków", "Śpiąca Królewna", "Aladyn", "Pocahontas", "Król Lew", "Herkules" czy "Kraina Lodu". Sam wychowywałem się na komiksach z Kaczorem Donaldem (Sknerus McKwacz to mój wzór przedsiębiorczości z dzieciństwa).

Zanim przyjrzymy się światu Disneya z mniej rozrywkowej, a bardziej biznesowej perspektywy, poznamy firmę American Broadcasting Company. To właśnie tam Bob Iger zaczynał jako asystent ds. programowania. To nieprawdopodobne, żeby z podrzędnego stanowiska wylądować na stołku szefa wszystkich szefów 🙂 .

Bob Iger karierę rozpoczął w 1974 roku, a dyrektorem generalnym Disneya został w 2005 roku. To dopiero jest potęga konsekwencji i wytrwałości. Pełen szacun i podwójny wirtualny żółwik dla tego gościa 🙂 .

Książka ”Przejażdżka życia” to nie typowy poradnik biznesowy, w którym wszystko masz podane na tacy. To autobiografia pełna przemyśleć, decyzji (nie zawsze trafnych) i wątpliwości. Można się z niech mnóstwo rzeczy nauczyć, ale będzie wymagać od Ciebie myślenia i analizowania konkretnych przypadków.

O czym dokładnie jest książka ”Przejażdżka życia”?

Nie odbiegnę daleko od prawdy, stwierdzając, że to historia "od zera do spełnienia marzeń". Jestem przekonany, że jeszcze za mojego życia powstanie ekranizacja tej książki, która będzie bardzo zbliżona do filmu "W pogoni za szczęściem" (koniecznie obejrzyj, ponieważ to niesamowity film).

Książka napisana jest swobodnym językiem, pozbawionym korporacyjnego bełkotu. Towarzyszymy głównemu bohaterowi (Bobowi Igerowi) od samego początku kariery, aż do jej zakończenia, bo chwilę po wydaniu książki udał się na emeryturę.

CIEKAWOSTKA: Na emeryturze Bob Iger spędził niespełna rok. W dniu pisania tej recenzji (21 marzec 2023) znowu jest szefem. Disney ma problemy finansowe i wierzy, że Bob Iger pomoże wybrnąć z tej trudnej sytacji.

Nie będę za bardzo spoilerował i rzucę kilkoma ciekawymi historiami, które znajdziesz w książce:

  1. Jak to się stało, że Pixar odpowiada za jeden z najlepszych dni w biznesowym życiu Boba Igera?
  2. Czy faktycznie moralność w zarządzaniu tak dużą korporacją ma sens?
  3. Opłaca się ryzykować całą swoją karierę, aby podjąć decyzję na podstawie...intuicji?
  4. W jaki sposób zyskuje się szacunek i uznanie wśród pracowników, partnerów biznesowych i konkurencji?
  5. Znacznie, znacznie więcej smakowitości czeka na Ciebie w książce ”Przejażdżka życia” -> Chyba wystarczy, żebym zachęcił Cię do czytania mordko 🙂 ?

Mi chwilę zajęło zrozumienie, dlaczego Steve Jobs i George Locas zdecydowali się sprzedać swoje marki Disneyowi 🙂 . Pewności czy mój tok rozumowania jest poprawny nie mam, ale to po przeczytaniu książki napisz do mnie na FB i wymienimy się spostrzeżeniami.

Dla kogo jest książka ”Przejażdżka życia”?

Osoby, które cenią fascynujące historie z życia biznesowego i potrafią samodzielnie wyciągać wnioski, z pewnością będą zachwycone tą książką. Czytając książkę ”Przejażdżka życia”, miałem wrażenie jakby Bob Iger siedział obok mnie i opowiadał mi historię swojej kariery.

Nie ma tam wyłącznie dobrych decyzji. Są również porażki, wątpliwości, stres, itd. Mega dobrze mi się ją czytało.

OCENA KSIĄŻKI ”PRZEJAŻDŻKA ŻYCIA”

To była pierwsza autobiografia jaką przeczytałem, więc nie mam porównania. Daję mocne 10/10 i czekam na ekranizację tej książki, bo to genialny materiał na film 🙂 .

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców

    Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Zakamarki marki

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł
    Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?

    ”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste i zrozumiałe, dla innej osoby może być strasznie skomplikowane. Opowiem Ci pewną historię. Poszedłem z narzeczoną na zakupy do małej galerii. Mnie wysłała do sklepu […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone