Senuto to genialne narzędzie wykorzystywane przeze mnie głównie do analizy słów kluczowych, ale jego funkcjonalność i możliwości są znacznie większe. Wszystkiego dowiesz się z recenzji, a z Senuto korzystam już kilka ładnych lat więc co nieco mogę rozjaśnić. Artykuł będzie dość długi, ale w skrócie się nie da ukazać wszystkich możliwości Senuto.
WAŻNE: Masz 20% zniżki na zakup w przeciągu 7 dni od rejestracji. Zapisz sobie w kalendarzu, żeby nie przegapić. To narzędzie mega ułatwia życie.
Jest to również pierwsza recenzja opublikowana na blogu marketingowym. Pierwszy artykuł został wrzucony na bloga 1 czerwca 2020 roku więc jest to raczkujący blog o marketingu mimo że siedzę w branży już prawie prawie 10 lat.
O tym dlaczego tyle się zbierałem z założeniem bloga napiszę w kolejnym artykule. W tym zamierzam rozłożyć Senuto na czynniki pierwsze i w przystępnym języku zaprezentować jego zalety i wady.
Dla kogo jest Senuto?
Duża agencja marketingowa, drobny przedsiębiorca, freelancer czy bloger. Nawet dla jednej strony internetowej warto korzystać z Senuto. Najniższy pakiet na dzień 26.01.2022 roku kosztuje 99 zł miesięcznie (83 zł miesięcznie przy płatności za rok z góry). Ja korzystam z pakietu Premium za 333 zł miesięcznie z racji płatności za rok z góry.
Jeżeli liczy się dla Ciebie każda złotówka, to wykup Senuto na miesiąc (jeżeli darmowe dwa tygodnie Ci nie wystarczą) i wykorzystaj maksymalnie jego możliwości analityczne. Później zrezygnuj i już na spokojnie przeanalizuj otrzymanie informacje. Jak zrobisz to dobrze, to i tak czekają Cię pełne ręce roboty.
Do czego służy Senuto?
Ja wykorzystuję te narzędzie do 3 czynności. Każda z nich jest bardzo istotna w działaniach marketingowych związanych ze stronami internetowymi (ale nie tylko). Omówię po kolei każde z nich, a sam przekonasz się, że nie ma tutaj lepszej/gorszej funkcjonalności. Wszystkie są bardzo przydatne i łącząc je w całość otrzymujesz ogromną liczbę danych do analizy:
Analiza słów kluczowych
Najważniejsza funkcja Senuto, której poświęcę dużą część tej recenzji. Każdy artykuł który powstał na blogu marketingowym wcześniej był właśnie pod kątem słów kluczowych dokładnie analizowany, żeby osiągnąć maksymalne zasięgi widoczności w Google. Standardowo posłużę się żywym przykładem, bo w ten sposób najłatwiej wyjaśnić o co chodzi, a więc na przykładzie słowa kluczowego "Senuto".
Po zalogowaniu do Senuto wybieram z menu głównego "Baza słów kluczowych"
Następnie wpisuję kilka słów kluczowych które moim zdaniem mogą być wyszukiwane w wyszukiwarce Google (Jak nie masz pomysłu, to możesz podać nawet jedno słowo kluczowe, a otrzymasz dużo różnych sugestii):
Jak widać Senuto jest dość mocno wyszukiwane. Nie ma szans zająć na tą frazę pierwszej pozycji, ale przecież są inne słowa kluczowe które można uwzględnić by spróbować dotrzeć do użytkowników. Wybrałem pięć pod kątem których będę dostosowywał ten artykuł.
Po kliknięciu w lupę przy danym słowie kluczowym, Senuto przenosi mnie do szczegółów danego słowa kluczowego. W tym miejscu poświęcam dłuższą chwilę na analizę danych, zaczynając od trendów wyszukiwania (wybrałem oczywiście frazę Senuto w ramach lepszej prezentacji możliwości analizy słów kluczowych):
Tak wyglądają trendy wyszukiwania frazy "Senuto" - mocno regularne
Może okazać się, że dane słowo kluczowe jest mocno wyszukiwane w danym okresie, a nie przez cały rok. Gdy tak jest, warto się zastanowić czy później nie uderzyć w to słowo kluczowe (i powiązane), żeby osiągnąć lepszą sprzedaż. Przykład takiego słowa kluczowego poniżej.
W przypadku słowa kluczowego "buty narciarskie" od razu widać, że osiągnięcie wysokich pozycji w marcu nie przełoży się na tak duży zysk jak w sezonie zimowym.
Tak wyglądają trendy wyszukiwania frazy "Buty narciarskie" - duża nieregularność
Pora na sprawdzenie najlepiej widocznych serwisów w Google, czyli adresy URL z najlepszą widocznością
W następnym kroku szukam tych adresów na prezentowanej poniżej analizie SERP. Pierwsza pozycja jest widoczna na frazy mało związane z Senuto (poza główną frazą) ale druga strona wygląda już lepiej:
Rozwijam wszystkie adresy żeby sprawdzić jaką mają widoczność (może coś mnie zainspiruje). Oprócz tych najlepiej widocznych serwisów, zerkam na inne strony w analizie Serp. Im więcej danych otrzymam, tym łatwiej będzie mi powalczyć o wybrane słowa kluczowe.
Mógłbym w tym artykule powalczyć o frazę senuto czy semstorm, ale te drugie narzędzie mam dopiero zaplanowane do testowania. Przyszła pora na więcej danych z Analizy SERP. W tym celu z menu głównego wybieram "Analiza SERP" i wpisuję wiadome słowo kluczowe.
W tym konkretnym przypadku nie patrzę na "średnie". Analizuję strony na pozycji 3, 4 i 5. Dlaczego tak? Bo YouTube mocno zaburzył ilość znaków przez co treść na 6200 znaków może być niewystarczająca. Z ręcznej analizy wynika (wszystkie dane widać więc nie jest to wyższa matematyka):
Średnia liczba znaków w treści: 7556
Średnia liczba nagłówków H2: 6
Średnia liczba nagłówków H3: 2
Nie ma sensu brać pod uwagę Senuto. Ich dane nie wiele mi pomogą w pracy, bo to ich Brand. Za to kolejne trzy witryny już dają mi dane do analizy. Pamiętaj żeby nie zawsze sugerować się sztywno danymi.
Podsumowanie analizy słów kluczowych z SENUTO
Wiesz jaką popularnością cieszy się dane słowo kluczowe i jakie są jego trendy.
Wiesz ile „teoretycznie” kosztowałoby Cię reklama w Google ADS na to słowo kluczowe.
Widzisz jakie są powiązane słowa kluczowe wraz z współczynnikiem zależności.
Poznajesz swoją konkurencję.
Poznajesz parametry stron według pozycji.
Już dla samych tych informacji warto zapłacić te 99 zł miesięcznie (83 zł przy płatności za cały rok z góry). To oczywiście nie wszystko. To była dopiero pierwsza funkcjonalność do której wykorzystuję Senuto. Druga i trzecia nie jest mniej wartościowa.
Analiza słów kluczowych konkurencji
pierwszym oknie po zalogowaniu się do Senuto na samym środku mamy „Analiza widoczności”. Możemy tutaj sprawdzić naszą stronę internetową, ale również konkurencję. Chcę, żeby moja strona główna była widoczna na frazę blog o marketingu. Podglądając inne witryny widoczne na te słowo kluczowe, mogą znaleźć wartościowe dla mnie słowa kluczowe. Jak to zrobić?
Ponownie wchodzę w "Baza słów kluczowych" i wpisuję blog o marketingu i wybieram szczegóły słowa kluczowego.
Analiza SERP pokazuje mi 20 wyników na te słowo kluczowe (konkurencja). Otwieram w nowym oknie Senuto i każdą prześwietlam już w Analizie widoczności. Wprowadzając pierwszą witrynę na to słowo kluczowe otrzymuję coś takiego:
Oczywiście mogę dokładnie sprawdzić na jakich słowach kluczowych ta strona jest widoczna w wyszukiwarce Google. Z menu bocznego wybieram pozycje i już mam mnóstwo propozycji na kolejne artykuły na moim blogu i lepiej poznaję moją konkurencję:
Wystarczyła chwila, żeby wyłapać frazę techniki sprzedaży która idealnie pasuje pod tematykę mojego bloga. Trochę tych słów kluczowych jest i nie wszystkie będą oczywiście pasować, ale z pomocą przychodzą nam filtry których jest naprawdę sporo:
Słowo kluczowe – Co musi zawierać, jak się zaczynać, jak się kończyć, czego nie zawierać itd.
Śr. mies. liczba wyszukiwań – Wartość większa, mniejsza lub równa się w różnych wariantach.
Pozycja – Dzisiaj, wczoraj, ostatni poniedziałek, poniedziałek w zeszłym tygodniu + ustalenie wartości.
Zmiana pozycji – Wczoraj, ostatni poniedziałek, poniedziałek w zeszłym tygodniu + ustalenie wartości.
Trudność słowa kluczowego – Ustalenie wartości
CPC – Ustalenie wartości w złotówkach
Adres URL – Rozpoczyna się od lub wynosi
Zmiana widoczności – Wczoraj, ostatni poniedziałek, poniedziałek w zeszłym tygodniu + ustalenie wartości
Widoczność – Te same terminy co zwykle z ogólną widocznością + ustalenie wartości.
Ogromna ilość danych które można wykorzystać w działaniach marketingowych. Pamiętaj, że nie tylko możesz w ten sposób analizować konkurencję, ale swoją własną witrynę.
W ten sposób szybko znajdziesz tematy na bloga, dopracujesz strony usługowe/produktowe i będziesz miał konkurencję "na oku". Robiąc to wszystko ręcznie, nawet nie chcę myśleć ile czasu by to potrwało.
Podsumowanie analizy słów kluczowych SENUTO
Szybko znajdziesz słowa kluczowe do swojej strony internetowej.
Sprawdzisz widoczność konkurencji.
W przypadku radykalnych zmian w pozycjach u swojej konkurencji, szukasz powodu takiego rezultatu.
Widzisz czy konkurencja jest coraz mocniejsza i szukasz tego powodu.
Jeszcze dla Ciebie za mało? No dobrze. W takim razie ostatnia funkcjonalność z której najczęściej korzystam. Przyda Ci się ona bez względu czy współpracujesz z agencją SEO czy własnymi siłami walczysz o widoczność strony w Google.
Monitoring słów kluczowych
W najtańszym pakiecie możesz monitorować jedną stronę na maksymalnie 20 słów kluczowych. Nie jest to dużo, ale zawsze coś. Im wyższy pakiet tym oczywiście możliwości rosną. W momencie jak dana fraza trafi na pierwszą pozycję i długo będzie się utrzymywać, możesz zawsze zmienić frazy do monitorowania (i tak w analizie słów kluczowych po wprowadzeniu adresu swojej strony zobaczysz to słowo kluczowe jeśli miało jakiekolwiek wyszukiwania).
Monitoring pozycji jest bardzo czytelny i prezentuje się tak (jest kilka opcji, ale ta z kolorkami najbardziej mi leży):
Po lewej stronie są oczywiście słowa kluczowe. Kolor szary - Pozycje bez zmian. Zielony - Wzrost. Czerwony - Spadek. Prosto i czytelnie.
Możesz też sprawdzić wyniki rozszerzone. Fajny dodatkowy bajer, zwłaszcza gdy walczysz o widoczność w mapach, stosujesz płatne reklamy Google Ads itd.:
Możemy sprawdzać jak wyglądają nasze wyniki na tle konkurencji, czy doprowadziliśmy do kanibalizacji na stronie czy jak wygląda widoczność poszczególnych podstron naszej strony.
Cennik Senuto
Na dzień 26.01.2022 rok tak prezentuje się cennik Senuto.
Cennik Senuto przy płatności za rok z góry na dzień 26.01.2022 rok
Ze swojej strony uprzedzam, że Cennik Senuto wygląda znacznie atrakcyjniej z okazji Czarnego Piątku czy na Boże Narodzenie. Twórcy narzędzia dobrze wiedzą jak działają na klientów promocje i dają mocne rabaty z różnych okoliczności. Sama cena Senuto jest moim zdaniem śmiesznie niska biorąc pod uwagę możliwości.
Ja wybrałem pakiet Premium z racji dostępności do integracji Senuto z narzędziami zewnętrznymi. Przydałby się tylko licznik czasu spędzonego czasu w tym narzędziu. Jestem ciekawy ile setek godzin spędziłem na zbieraniu danych z tego narzędzia 🙂 .
Udało się. Recenzja Senuto wyszła na ponad 10 000 znaków, a więc lepiej niż średnia. Z nagłówkami też wypadło lepiej niż u konkurencji. Czy da to efekt? Zobaczymy.
Moja ocena narzędzia SENUTO
9/10 - Byłby max, ale co jakiś czas zdarzają się błędy z funkcjonowaniem i brakuje mi kilku usprawnień (jak chociażby w rozwinięciu strony w analizie SERP na jakich pozycjach jest na powiązane słowa kluczowe). To jedno z nielicznych narzędzi (a mam ich bardzo dużo) z których korzystam codziennie.
Senuto cały czas się rozwija i zapewne będzie posiadał jeszcze więcej funkcji w przyszłości jak i dopracują obecne rozwiązania. Oby tak dalej.
Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:
Głodny marketingowej wiedzy?
Zapisz się na NEWSLETTER
Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?
Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]
Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]
CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]
Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]
Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]
W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]
Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Ta strona korzysta z ciasteczek, czyli musisz kliknąć żeby nie było. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności