Lembicz-logo

Recenzja Senuto – Narzędzie do analizy słów kluczowych

Lembicz
5 października 2020

Senuto to genialne narzędzie wykorzystywane przeze mnie głównie do analizy słów kluczowych, ale jego funkcjonalność i możliwości są znacznie większe. Wszystkiego dowiesz się z recenzji, a z Senuto korzystam już kilka ładnych lat więc co nieco mogę rozjaśnić. Artykuł będzie dość długi, ale w skrócie się nie da ukazać wszystkich możliwości Senuto.

Jest to również pierwsza recenzja opublikowana na blogu marketingowym. Pierwszy artykuł został wrzucony na bloga 1 czerwca 2020 roku więc jest to raczkujący blog o marketingu mimo że siedzę w branży już prawie prawie 10 lat.

O tym dlaczego tyle się zbierałem z założeniem bloga napiszę w kolejnym artykule. W tym zamierzam rozłożyć Senuto na czynniki pierwsze i w przystępnym języku zaprezentować jego zalety i wady.

Dla kogo jest Senuto?

Duża agencja marketingowa, drobny przedsiębiorca, freelancer czy bloger. Nawet dla jednej strony internetowej warto korzystać z Senuto. W dniu pisania tej recenzji najniższy pakiet kosztuje 39 zł miesięcznie (29 zł miesięcznie przy płatności za rok z góry). Ja korzystam z pakietu Premium za 186 zł miesięcznie z racji płatności za rok z góry.

Jeżeli liczy się dla Ciebie każda złotówka, to wykup Senuto na miesiąc i wykorzystaj maksymalnie jego możliwości analityczne. Później zrezygnuj i już na spokojnie przeanalizuj otrzymanie informacje. Jak zrobisz to dobrze, to i tak czekają Cię pełne ręce roboty.

14 dni możesz korzystać za darmo z Senuto bez podawania karty. Zapoznaj się z narzędziem klikając tutaj lub czytaj dalej moją recenzję

Do czego służy Senuto?

Ja wykorzystuję te narzędzie do 3 czynności. Każda z nich jest bardzo istotna w działaniach marketingowych związanych ze stronami internetowymi (ale nie tylko). Omówię po kolei każde z nich, a sam przekonasz się, że nie ma tutaj lepszej/gorszej funkcjonalności. Wszystkie są bardzo przydatne i łącząc je w całość otrzymujesz ogromną liczbę danych do analizy:

Analiza słów kluczowych

Najważniejsza funkcja Senuto której poświęcę dużą część tej recenzji. Każdy artykuł który powstał na blogu marketingowym wcześniej był właśnie pod kątem słów kluczowych dokładnie analizowany, żeby osiągnąć maksymalne zasięgi widoczności w Google. Standardowo posłużę się żywym przykładem, bo w ten sposób najłatwiej wyjaśnić o co chodzi, a więc na przykładzie słowa kluczowego Senuto:

Po zalogowaniu do Senuto wybieram z menu głównego "Baza słów kluczowych"

baza słów kluczowych Senuto

Następnie wpisuję kilka słów kluczowych które moim zdaniem mogą być wyszukiwane w wyszukiwarce Google (Jak nie masz pomysłu, to możesz podać nawet jedno słowo kluczowe, a otrzymasz dużo różnych sugestii):

słowa kluczowe w senuto

Jak widać Senuto jest dość mocno wyszukiwane. Nie ma szans zająć na tą frazę pierwszej pozycji, ale przecież są inne słowa kluczowe które można uwzględnić by spróbować dotrzeć do użytkowników. Wybrałem pięć pod kątem których będę dostosowywał ten artykuł.

grupa słów kluczowych w Senuto

Po kliknięciu w lupę przy danym słowie kluczowym, Senuto przenosi mnie do szczegółów danego słowa kluczowego. W tym miejscu poświęcam dłuższą chwilę na analizę danych, zaczynając od trendów wyszukiwania (wybrałem oczywiście frazę Senuto w ramach lepszej prezentacji możliwości analizy słów kluczowych):

trendy w senuto
Tak wyglądają trendy wyszukiwania frazy "Senuto" - mocno regularne
Może okazać się, że dane słowo kluczowe jest mocno wyszukiwane w danym okresie, a nie przez cały rok. Gdy tak jest, warto się zastanowić czy później nie uderzyć w to słowo kluczowe (i powiązane), żeby osiągnąć lepszą sprzedaż. Przykład takiego słowa kluczowego poniżej.

W przypadku słowa kluczowego "buty narciarskie" od razu widać, że osiągnięcie wysokich pozycji w marcu nie przełoży się na tak duży zysk jak w sezonie zimowym.

trendy frazy nieregularnej
Tak wyglądają trendy wyszukiwania frazy "Buty narciarskie" - duża nieregularność

Pora na sprawdzenie najlepiej widocznych serwisów w Google, czyli adresy URL z najlepszą widocznością

najlepiej widoczne serwisy

W następnym kroku szukam tych adresów na prezentowanej poniżej analizie SERP. Pierwsza pozycja jest widoczna na frazy mało związane z Senuto (poza główną frazą) ale druga strona wygląda już lepiej:

analiza serp Senuto

Rozwijam wszystkie adresy żeby sprawdzić jaką mają widoczność (może coś mnie zainspiruje). Oprócz tych najlepiej widocznych serwisów, zerkam na inne strony w analizie Serp. Im więcej danych otrzymam, tym łatwiej będzie mi powalczyć o wybrane słowa kluczowe.

Mógłbym w tym artykule powalczyć o frazę senuto czy semstorm, ale te drugie narzędzie mam dopiero zaplanowane do testowania. Przyszła pora na więcej danych z Analizy SERP. W tym celu z menu głównego wybieram "Analiza SERP" i wpisuję wiadome słowo kluczowe.

analiza ser frazy Senuto

W tym konkretnym przypadku nie patrzę na "średnie". Analizuję strony na pozycji 3, 4 i 5. Dlaczego tak? Bo YouTube mocno zaburzył ilość znaków przez co treść na 6200 znaków może być niewystarczająca. Z ręcznej analizy wynika (wszystkie dane widać więc nie jest to wyższa matematyka):

strony w serpach
  • Średnia liczba znaków w treści: 7556
  • Średnia liczba nagłówków H2: 6
  • Średnia liczba nagłówków H3: 2
Nie ma sensu brać pod uwagę Senuto. Ich dane nie wiele mi pomogą w pracy, bo to ich Brand. Za to kolejne trzy witryny już dają mi dane do analizy. Pamiętaj żeby nie zawsze sugerować się sztywno danymi.

Podsumowanie analizy słów kluczowych z SENUTO

  1. Wiesz jaką popularnością cieszy się dane słowo kluczowe i jakie są jego trendy.
  2. Wiesz ile „teoretycznie” kosztowałoby Cię reklama w Google ADS na to słowo kluczowe.
  3. Widzisz jakie są powiązane słowa kluczowe wraz z współczynnikiem zależności.
  4. Poznajesz swoją konkurencję.
  5. Poznajesz parametry stron według pozycji.

Mało? Już dla samych tych informacji warto zapłacić te 39 zł (29 zł przy płatności za cały rok z góry). To oczywiście nie wszystko. To była dopiero pierwsza funkcjonalność do której wykorzystuję Senuto. Druga i trzecia nie jest mniej wartościowa.

Analiza słów kluczowych konkurencji

pierwszym oknie po zalogowaniu się do Senuto na samym środku mamy „Analiza widoczności”. Możemy tutaj sprawdzić naszą stronę internetową, ale również konkurencję. Chcę, żeby moja strona główna była widoczna na frazę blog o marketingu. Podglądając inne witryny widoczne na te słowo kluczowe, mogą znaleźć wartościowe dla mnie słowa kluczowe. Jak to zrobić?

Ponownie wchodzę w "Baza słów kluczowych" i wpisuję blog o marketingu i wybieram szczegóły słowa kluczowego.

Analiza SERP pokazuje mi 20 wyników na te słowo kluczowe (konkurencja). Otwieram w nowym oknie Senuto i każdą prześwietlam już w Analizie widoczności. Wprowadzając pierwszą witrynę na to słowo kluczowe otrzymuję coś takiego:

analiza widoczności strony

Oczywiście mogę dokładnie sprawdzić na jakich słowach kluczowych ta strona jest widoczna w wyszukiwarce Google. Z menu bocznego wybieram pozycje i już mam mnóstwo propozycji na kolejne artykuły na moim blogu i lepiej poznaję moją konkurencję:

pozycje strony w Senuto

Wystarczyła chwila, żeby wyłapać frazę techniki sprzedaży która idealnie pasuje pod tematykę mojego bloga. Trochę tych słów kluczowych jest i nie wszystkie będą oczywiście pasować, ale z pomocą przychodzą nam filtry których jest naprawdę sporo:

  • Słowo kluczowe – Co musi zawierać, jak się zaczynać, jak się kończyć, czego nie zawierać itd.
  • Śr. mies. liczba wyszukiwań – Wartość większa, mniejsza lub równa się w różnych wariantach.
  • Pozycja – Dzisiaj, wczoraj, ostatni poniedziałek, poniedziałek w zeszłym tygodniu + ustalenie wartości.
  • Zmiana pozycji – Wczoraj, ostatni poniedziałek, poniedziałek w zeszłym tygodniu + ustalenie wartości.
  • Trudność słowa kluczowego – Ustalenie wartości
  • CPC – Ustalenie wartości w złotówkach
  • Adres URL – Rozpoczyna się od lub wynosi
  • Zmiana widoczności – Wczoraj, ostatni poniedziałek, poniedziałek w zeszłym tygodniu + ustalenie wartości
  • Widoczność – Te same terminy co zwykle z ogólną widocznością + ustalenie wartości.
Ogromna ilość danych które można wykorzystać w działaniach marketingowych. Pamiętaj, że nie tylko możesz w ten sposób analizować konkurencję, ale swoją własną witrynę.

W ten sposób szybko znajdziesz tematy na bloga, dopracujesz strony usługowe/produktowe i będziesz miał konkurencję "na oku". Robiąc to wszystko ręcznie, nawet nie chcę myśleć ile czasu by to potrwało.

Podsumowanie analizy słów kluczowych SENUTO

  1. Szybko znajdziesz słowa kluczowe do swojej strony internetowej.
  2. Sprawdzisz widoczność konkurencji.
  3. W przypadku radykalnych zmian w pozycjach u swojej konkurencji, szukasz powodu takiego rezultatu.
  4. Widzisz czy konkurencja jest coraz mocniejsza i szukasz tego powodu.

Jeszcze dla Ciebie za mało? No dobrze. W takim razie ostatnia funkcjonalność z której najczęściej korzystam. Przyda Ci się ona bez względu czy współpracujesz z agencją SEO czy własnymi siłami walczysz o widoczność strony w Google.

Monitoring słów kluczowych

W najtańszym pakiecie możesz monitorować jedną stronę na maksymalnie 20 słów kluczowych. Nie jest to dużo, ale zawsze coś. Im wyższy pakiet tym oczywiście możliwości rosną. W momencie jak dana fraza trafi na pierwszą pozycję i długo będzie się utrzymywać, możesz zawsze zmienić frazy do monitorowania (i tak w analizie słów kluczowych po wprowadzeniu adresu swojej strony zobaczysz to słowo kluczowe jeśli miało jakiekolwiek wyszukiwania).

Monitoring pozycji jest bardzo czytelny i prezentuje się tak (jest kilka opcji, ale ta z kolorkami najbardziej mi leży):

monitoring pozycji

Po lewej stronie są oczywiście słowa kluczowe. Kolor szary - Pozycje bez zmian. Zielony - Wzrost. Czerwony - Spadek. Prosto i czytelnie.

Możesz też sprawdzić wyniki rozszerzone. Fajny dodatkowy bajer, zwłaszcza gdy walczysz o widoczność w mapach, stosujesz płatne reklamy Google Ads itd.:

wyniki rozszerzone

Możemy sprawdzać jak wyglądają nasze wyniki na tle konkurencji, czy doprowadziliśmy do kanibalizacji na stronie czy jak wygląda widoczność poszczególnych podstron naszej strony.

Cennik Senuto

W dniu publikacji artykułu cennik Senuto wygląda następująco:

cennik Senuto

Ze swojej strony uprzedzam, że Cennik Senuto wygląda znacznie atrakcyjniej z okazji Czarnego Piątku czy na Boże Narodzenie. Twórcy narzędzia dobrze wiedzą jak działają na klientów promocje i dają mocne rabaty z różnych okoliczności. Sama cena Senuto jest moim zdaniem śmiesznie niska biorąc pod uwagę możliwości.

Pisząc ten artykuł jeszcze nie kontaktowałem się z Senuto odnośnie rabatu dla czytelników Bloga, ale może – z racji na tak pochlebną, rozbudowaną i szczerą recenzję – uda się coś dla Ciebie ugrać. W pierwszej informacji poinformuję o tym osoby zapisane na newsletter.

Ja wybrałem pakiet Premium z racji dostępności do integracji Senuto z narzędziami zewnętrznymi. Przydałby się tylko licznik czasu spędzonego u nich na stronie. Sam jestem ciekawy ile setek godzin spędziłem na zbieraniu danych z tego narzędzia (Monitoruję swój czas pracy bardziej zadaniowo niż jakimi narzędziami pracę wykonuję).

Udało się. Recenzja Senuto wyszła na ponad 10 000 znaków, a więc lepiej niż średnia. Z nagłówkami też wypadło lepiej niż u konkurencji. Czy da to efekt? Zobaczymy.

Moja ocena narzędzia SENUTO

9/10 - Byłby max, ale co jakiś czas zdarzają się błędy z funkcjonowaniem i brakuje mi kilku usprawnień (jak chociażby w rozwinięciu strony w analizie SERP na jakich pozycjach jest na powiązane słowa kluczowe). To jedno z nielicznych narzędzi (a mam ich bardzo dużo) z których korzystam codziennie.

Senuto cały czas się rozwija i zapewne będzie posiadał jeszcze więcej funkcji w przyszłości jak i dopracują obecne rozwiązania. Oby tak dalej.

Autor artykułu: Lembicz 

autor bloga lembicz
Od 2020 roku prowadzę tego bloga dzieląc się wiedzą i doświadczeniem które zdobywam od 2011 roku. Jak widać trochę mi się zeszło z założeniem bloga :-) Mam nadzieję że znajdziesz tutaj przydatne informacje. Pamiętaj! Marketing prowadzi do większej sprzedaży. Większa sprzedaż to większe zarobki i tego Ci życzę.

Dyskusja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram