Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂
Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem od samego początku (dokładnie od 24.04.2022 roku).
Standardowo informuję, że nie jest to artykuł sponsorowany. W recenzji nie ma linków partnerskich i nie dostałem żadnego wynagrodzenia za napisanie tej recenzji.
Yggdrasil miał swoją premierę 21 kwietnia 2021 roku, a ja już 23 kwietnia wbiłem się płacąc za cały rok z góry 🙂 . Wtedy jeszcze określenie ”portal dla przedsiębiorców” było mocno przesadzone. Było bardzo mało materiałów, ale nie miało to dla mnie znaczenia.
Wystarczyła mi informacja, że twórcą portalu Yggdrasil jest Paweł Tkaczyk, autor książek Zakamarki Marki i Grywalizacja. Byłem na 100% pewny, że z biegiem czasu ten projekt marketingowy się rozkręci i będzie tam mnóstwo wartościowej dla mnie wiedzy do zdobycia.
Jak wygląda Yggdrasil dziś
Dzisiaj portal Yggdrasil jest już całkiem tłuściutki i cały czas puchnie 🙂 . Na dzień tworzenia tej recenzji (16.11.2022 rok) czeka na Ciebie:
Streszczenia i najważniejsze lekcje z książek
Na ten moment znajdują się streszczenia 25 książek. Nie musisz czytać całej książki, bo dostajesz podane na tacy samo mięso (jak jesteś weganem, to same warzywka). Niesamowita oszczędność czasu i pieniędzy. Ostatnio wrzucone streszczenia na Yggdrasil:
Dostęp do kursów
Na razie nie jest tego dużo, bo dwa kursy: Jak napisać dobry tekst (15 lekcji) i Jak budować lojalność i grywalizację (4 lekcje). Z biegiem czasu pewnie dojdą kolejne.
Wzory dokumentów w Google Docs
Zamiast szukać po internecie, masz gotowce wiadomego pochodzenia. Mega przydatne część portalu Yggdrasil. Teraz jest 21 wzorów dokumentów, a najnowsze z nich to:
Co piąteczek NORDIC TALKING czyli LIVE z Pawłem
Co tydzień jest LIVE z Pawłem, na którym odpowiada na pytania, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Mam to wbite na sztywno w kalendarz, ale jak się nie uda być na żywo, to można sobie obejrzeć powtórkę. 23 filmiki po ok. 30 minut (ponad 11 godzin materiałów), a będzie coraz więcej.
Z tego co pamiętam, jeden live nie został zapisany (problemy techniczne) i jeden wyjątkowo się nie odbył (ukradziono sprzęt). Tak to piątkowe Nordic Talking odbywają się regularnie i warto na nich być. Piąteczek jest wtedy dużo przyjemniejszy 🙂 .
Czy warto być na Yggdrasilu? Pewnie już znasz odpowiedź 🙂
Moim zdaniem dostęp jest za tani, biorąc pod uwagę ilość wartościowej wiedzy, która się tam znajduje. No ale nie ja ustalam cenę (masz szczęście 🙂 ). Na dzień pisania recenzji, są dwie opcje dostępu do Yggdrasilu: Opłata miesięczna (drożej) lub za cały rok z góry (z dożywotnią zniżką 30%).
Bardzo fajna społeczność (zero hejtu, wszyscy pomocni i mili), mnóstwo wartościowej wiedzy, co tydzień live z Pawłem. Jeśli prowadzisz lub planujesz prowadzić biznes, to moim zdaniem obowiązkowe miejsce dla Ciebie.
Ta aktualizacja nie dotyczy portalu Yggdrasil, a mini case study który przeprowadziłem na tym artykule odnośnie linkowania wewnętrznego. Przez 30 dni było linkowanie wewnętrzne ze stópki własnie do tego artykułu, aby szybciej przebił się na frazę Yggdrasil:
Dla mnie to był bardzo ciekawy test. Były dwa większe skoki:
z 48 pozycji (7 styczeń) na 26 pozycję (8 styczeń)
z 37 pozycji (23 styczeń) na 19 pozycję (24 styczeń)
Co to oznacza? Czy słowo kluczowe Yggdrasil jest tak mocno popularne i oblegane przez duże korporacje, że przebicie się wymaga ogromnych nakładów na pozycjonowanie? Nie 🙂 W ostatnim czasie mocno bujało w Google i jeszcze się to do końca nie unormowało.
Na razie pozostawiam linkowanie wewnętrzne bez zmian. Przedłużam trwanie tego testu do 28 lutego. Zobaczymy czy mam rację 🙂 .
Aktualizacja 2 czerwiec 2023
Tak, wiem...miało być 28 lutego, ale ostatnie miesiące były iście szalone i nie miałem czasu zaktualizować tego mini case study, który był - i dalej jest - bardzo ciekawy. Potwierdziły się moje przypuszczenia, że słowo kluczowe ”yggdrasil” nie jest mega konkurencyjne, ale ostatecznie nie jest to fraza typu ”wypas szalonych krów w bieszczadach zimą 1920 roku”.
Aktualnie udało mi się doczołgać do 6 pozycji:
Ostatnio strasznie buja w Google i nie zapowiada się, żeby w najbliższym czasie było spokojnie (w sumie to dobrze, bo byłoby nudno). Mógłbym przyśpieszyć przeskoczenie do TOP 3 na frazę Yggdrasil działaniami zewnętrznymi, ale wtedy ten cały mini case study przestałby mieć jakikolwiek sens.
WNIOSEK: Już wiesz, że w SEO cierpliwość przyczajonej ważki jest kluczowa 🙂 . Można sporo przyśpieszyć wzrost widoczności działaniami zewnętrznymi, ale w tym konkretnym przykładzie nie ma to dla mnie żadnych bezpośrednich i pośrednich korzyści finansowych, więc nie inwestuję w te działania pieniędzy.
Już w sumie ponad rok jestem obecny na Yggdrasil'u i dalej twierdzę, że to kocurowe miejsce dla przedsiębiorców. Jest mega fajny klimat i dużo wiedzy z której już wiele razy skorzystałem. Polecam, a że nie jest to artykuł sponsorowany, to chyba najlepsza rekomendacja 🙂 .
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się...
CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów...
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!