Recenzja książki Zakamarki marki

Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki.

„Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją wciągnąć. Paweł Tkaczyk (autor książki) definitywnie nie lubi się rozpisywać, bo „Grywalizacja” miała 153 strony, więc i tak było więcej czytania 🙂 .

Dla mnie grubość książki nie ma znaczenia. Liczy się jej zawartość. O czym dokładnie jest książka „Zakamarki marki”? Czy warto ją przeczytać? Dla kogo jest to pozycja obowiązkowa? Tego wszystkiego dowiesz się właśnie z mojej recenzji mordko.

O czym jest książka „Zakamarki marki” ?

Książka jest o budowaniu marki od A do Z. Pokazuje jak można wyróżnić się wśród konkurencji, na co trzeba kłaść nacisk, jak powinna wyglądać komunikacja marki, itd. Genialnie łatwo się czyta. Mnóstwo przykładów zastosowania działań.

Z książki „Zakamarki marki” dowiesz się czym jest strategia księżyca, jak projektować doświadczenia, czym jest test Sinatry i wiele innych ciekawych rzeczy.

Książka składa się z 6 rozdziałów, które przeprowadzają stopniowo przez proces budowania wizerunku marki:

  • Rozdział pierwszy: Silna marka
  • Rozdział drugi: Strategia komunikacji marki
  • Rozdział trzeci: Identyfikacja wizualna
  • Rozdział czwarty: Relacja klient-marka
  • Rozdział piąty: Nowy marketing
  • Rozdział szósty: Case study

Mi osobiście najbardziej podobał się ostatni rozdział. Same przykłady działań przekładających się na wizerunek marki firmy. Takie potwierdzenie, że opłaca się kłaść nacisk na to wszystko, czego dowiadujemy się z książki „Zakamarki marki”.

Dla kogo jest książka „Zakamarki marki” ?

Planujesz otworzyć swój biznes? Prowadzisz firmę, ale nie możesz przebić się przez konkurencję? Książka „Zakamarki marki” jest dla Ciebie obowiązkową lekturą. Po przeczytaniu nie zdziwię się jak powiesz „O ku**wa! To właśnie tak powinno wyglądać” 🙂 .

Nie jest to co prawda książka wyczerpująca maksymalnie temat budowania wizerunku marki, ale daje solidne fundamenty do ogarnięcia tego procesu. Jeżeli nie wiesz jak wyróżnić się wśród konkurencji, to książka „Zakamarki marki” Ci się przyda.

Ocena książki „Zakamarki marki”: 7+/10

Gdyby to była pierwsza książka o budowani wizerunku marki jaką bym przeczytał, to dałbym 9/10. Tutaj sprawdzisz gdzie możesz kupić nową książkę najtaniej. Czytanie książki „Zakamarki marki” sprawiło mi sporo frajdy i był to produktywnie spędzony czas.

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej
Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców
Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa...
Czytaj więcej
CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO
CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left