logo-lembicz

Recenzja książki Grywalizacja

"Grywalizacja" została zjedzona. Mimo, że książka jest strasznie szczuplutka (raptem 153 strony w niewielkim formacie), to jej wchłonięcie zajęło mi cztery dni. Standardowo po trafieniu na ciekawy z marketingowego punktu widzenia tekst, odkładałem książkę i układałem sobie w głowie nowo pozyskane dane.

W rezultacie książkę, którą można wciągnąć podczas jednego dłuższego posiedzenia na dwójeczce (dla wyjaśnienia: jedyneczka to siku 😉 ), pochłonęła mnóstwo czasu. Co takiego ma w sobie ta chudziutka książka, że tyle czasu ją czytałem?

O czym jest Grywalizacja

Książka wprowadza Cię w mechanizmy gier, które - mądrze zastosowane - mogą wpłynąć na jakość pracy i sprzedaż. Jakim cudem monotonna praca, może stać się ekscytująca i zabawna? Co zrobić, żeby klienci z ekscytacją powracali do Ciebie na zakupy? Właśnie dzięki umiejętnemu wprowadzeniu mechaniki gier.

Kilka lat temu wprowadziłem dla samego siebie taką prostą grywalizację. Jak moje aktywna osiągną określoną kwotę, to w nagrodę...zjem kebab talerz 🙂 . Ciągle mi się nie udało, ale to dla mnie niesamowita motywacja.

Podam Ci przykład zastosowania mechanizmu grywalizacji, który genialnie nakręca sprzedaż. W restauracji Bizon Mexico i Bizon Pub & Restaurant jest wyzwanie dla prawdziwych twardzieli. Czeka na Ciebie darmowa pizza, ale musisz zjeść całą w 20 min. Podejmiesz się wyzwania?

To bardzo prosty przykład grywalizacji. W książce znajdziesz ich całe mnóstwo i od groma ciekawych badań, które pokażą "jak to działa". Bez wątpienia jest to chudziutka książka, ale potwornie tłusta jeśli chodzi o wartość wiedzy i możliwości zastosowania.

Dlaczego warto kupić książkę Grywalizacja

Nie musiałem sprawdzać recenzji o książce przed jej zakupem. Wystarczyła mi informacja, że autorem jest Paweł Tkaczyk - Batman dbający o bezpieczeństwo i rozwój marek (czyt. strateg marki). Po przeczytaniu kilku artykułów na jego blogu, zrozumiesz że warto kupić książkę 🙂 .

Grywalizacja to obowiązkowa pozycja dla każdego, kto szuka ciekawego sposobu na zmotywowanie zespołu jak i zwiększenie zaangażowania swoich klientów. Zobaczysz, że "...sprzedawanie doświadczeń jest receptą na wygraną walkę z konkurencją".

Ocena książki grywalizacja: 9+/10

Jedyne czego mi zabrakło w książce to...wykresów czy tabeli porównawczych 🙂 . Takie to czepianie się na siłę, ale...liczę, że brak maksymalnej oceny zmotywuje Pawła do napisania "grywalizacja 2.0" 😛 . Książkę w wersji papierowej, e-booka i audobooka znajdziesz tutaj.

P.S - Książkę "Zakamarki marki" Pawła Tkaczyka biorę na warsztat w kwietniu 🙂 .

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców

    Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Zakamarki marki

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone