Recenzja książki Grywalizacja

"Grywalizacja" została zjedzona. Mimo, że książka jest strasznie szczuplutka (raptem 153 strony w niewielkim formacie), to jej wchłonięcie zajęło mi cztery dni. Standardowo po trafieniu na ciekawy z marketingowego punktu widzenia tekst, odkładałem książkę i układałem sobie w głowie nowo pozyskane dane.

W rezultacie książkę, którą można wciągnąć podczas jednego dłuższego posiedzenia na dwójeczce (dla wyjaśnienia: jedyneczka to siku 😉 ), pochłonęła mnóstwo czasu. Co takiego ma w sobie ta chudziutka książka, że tyle czasu ją czytałem?

O czym jest Grywalizacja

Książka wprowadza Cię w mechanizmy gier, które - mądrze zastosowane - mogą wpłynąć na jakość pracy i sprzedaż. Jakim cudem monotonna praca, może stać się ekscytująca i zabawna? Co zrobić, żeby klienci z ekscytacją powracali do Ciebie na zakupy? Właśnie dzięki umiejętnemu wprowadzeniu mechaniki gier.

Kilka lat temu wprowadziłem dla samego siebie taką prostą grywalizację. Jak moje aktywna osiągną określoną kwotę, to w nagrodę...zjem kebab talerz 🙂 . Ciągle mi się nie udało, ale to dla mnie niesamowita motywacja.

Podam Ci przykład zastosowania mechanizmu grywalizacji, który genialnie nakręca sprzedaż. W restauracji Bizon Mexico i Bizon Pub & Restaurant jest wyzwanie dla prawdziwych twardzieli. Czeka na Ciebie darmowa pizza, ale musisz zjeść całą w 20 min. Podejmiesz się wyzwania?

To bardzo prosty przykład grywalizacji. W książce znajdziesz ich całe mnóstwo i od groma ciekawych badań, które pokażą "jak to działa". Bez wątpienia jest to chudziutka książka, ale potwornie tłusta jeśli chodzi o wartość wiedzy i możliwości zastosowania.

Dlaczego warto kupić książkę Grywalizacja

Nie musiałem sprawdzać recenzji o książce przed jej zakupem. Wystarczyła mi informacja, że autorem jest Paweł Tkaczyk - Batman dbający o bezpieczeństwo i rozwój marek (czyt. strateg marki). Po przeczytaniu kilku artykułów na jego blogu, zrozumiesz że warto kupić książkę 🙂 .

Grywalizacja to obowiązkowa pozycja dla każdego, kto szuka ciekawego sposobu na zmotywowanie zespołu jak i zwiększenie zaangażowania swoich klientów. Zobaczysz, że "...sprzedawanie doświadczeń jest receptą na wygraną walkę z konkurencją".

Ocena książki grywalizacja: 9+/10

Jedyne czego mi zabrakło w książce to...wykresów czy tabeli porównawczych 🙂 . Takie to czepianie się na siłę, ale...liczę, że brak maksymalnej oceny zmotywuje Pawła do napisania "grywalizacja 2.0" 😛 . Książkę w wersji papierowej, e-booka i audobooka znajdziesz tutaj.

P.S - Książkę "Zakamarki marki" Pawła Tkaczyka biorę na warsztat w kwietniu 🙂 .

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej
Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców
Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa...
Czytaj więcej
Recenzja książki Zakamarki marki
Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left