logo-lembicz

Recenzja książki Grywalizacja

"Grywalizacja" została zjedzona. Mimo, że książka jest strasznie szczuplutka (raptem 153 strony w niewielkim formacie), to jej wchłonięcie zajęło mi cztery dni. Standardowo po trafieniu na ciekawy z marketingowego punktu widzenia tekst, odkładałem książkę i układałem sobie w głowie nowo pozyskane dane.

W rezultacie książkę, którą można wciągnąć podczas jednego dłuższego posiedzenia na dwójeczce (dla wyjaśnienia: jedyneczka to siku 😉 ), pochłonęła mnóstwo czasu. Co takiego ma w sobie ta chudziutka książka, że tyle czasu ją czytałem?

O czym jest Grywalizacja

Książka wprowadza Cię w mechanizmy gier, które - mądrze zastosowane - mogą wpłynąć na jakość pracy i sprzedaż. Jakim cudem monotonna praca, może stać się ekscytująca i zabawna? Co zrobić, żeby klienci z ekscytacją powracali do Ciebie na zakupy? Właśnie dzięki umiejętnemu wprowadzeniu mechaniki gier.

Kilka lat temu wprowadziłem dla samego siebie taką prostą grywalizację. Jak moje aktywna osiągną określoną kwotę, to w nagrodę...zjem kebab talerz 🙂 . Ciągle mi się nie udało, ale to dla mnie niesamowita motywacja.

Podam Ci przykład zastosowania mechanizmu grywalizacji, który genialnie nakręca sprzedaż. W restauracji Bizon Mexico i Bizon Pub & Restaurant jest wyzwanie dla prawdziwych twardzieli. Czeka na Ciebie darmowa pizza, ale musisz zjeść całą w 20 min. Podejmiesz się wyzwania?

To bardzo prosty przykład grywalizacji. W książce znajdziesz ich całe mnóstwo i od groma ciekawych badań, które pokażą "jak to działa". Bez wątpienia jest to chudziutka książka, ale potwornie tłusta jeśli chodzi o wartość wiedzy i możliwości zastosowania.

Dlaczego warto kupić książkę Grywalizacja

Nie musiałem sprawdzać recenzji o książce przed jej zakupem. Wystarczyła mi informacja, że autorem jest Paweł Tkaczyk - Batman dbający o bezpieczeństwo i rozwój marek (czyt. strateg marki). Po przeczytaniu kilku artykułów na jego blogu, zrozumiesz że warto kupić książkę 🙂 .

Grywalizacja to obowiązkowa pozycja dla każdego, kto szuka ciekawego sposobu na zmotywowanie zespołu jak i zwiększenie zaangażowania swoich klientów. Zobaczysz, że "...sprzedawanie doświadczeń jest receptą na wygraną walkę z konkurencją".

Ocena książki grywalizacja: 9+/10

Jedyne czego mi zabrakło w książce to...wykresów czy tabeli porównawczych 🙂 . Takie to czepianie się na siłę, ale...liczę, że brak maksymalnej oceny zmotywuje Pawła do napisania "grywalizacja 2.0" 😛 . Książkę w wersji papierowej, e-booka i audobooka znajdziesz tutaj.

P.S - Książkę "Zakamarki marki" Pawła Tkaczyka biorę na warsztat w kwietniu 🙂 .

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców

    Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Zakamarki marki

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł
    Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?

    ”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste i zrozumiałe, dla innej osoby może być strasznie skomplikowane. Opowiem Ci pewną historię. Poszedłem z narzeczoną na zakupy do małej galerii. Mnie wysłała do sklepu […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone