Coraz trudniej w dzisiejszych czasach znaleźć profesjonalną agencję SEO. Większość agencji SEO na pierwszy rzut oka wygląda na super ogarniętą. Sprawdzenie czy faktycznie agencja marketingowa jest skuteczna w działaniach, może kosztować Cię sporo pieniędzy i czasu. Pokażę Ci jak według mnie pracuje profesjonalna agencja SEO i po czym możesz ją rozpoznać.
Na wstępie od razu podkreślę, że sam prowadzę agencję SEO (a dokładniej agencję marketingową, bo mamy trochę większy zakres działań niż samo SEO). Nie zamierzam namawiać Cię w artykule do rozpoczęcia współpracy ze mną czy moją agencją marketingową. Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo i bez problemu znajdziesz inną niż moja.
Mam wrażenie, że w ostatnich latach otworzyło się mnóstwo agencji SEO. Największy wzrost zaobserwowałem w 2020 roku. Grzyby po deszczu tak nie rosną, jak zaczęły pojawiać się "profesjonalne agencje SEO". Sprawdziłem sporo takich nowych "agencji SEO" i na własnych stronach mają ogromną ilość podstawowych błędów optymalizacyjnych. Widoczność wielu z tych agencji SEO w wyszukiwarce Google? ZEROWA.
Zarówno strona internetowa jak i nazwa mojej agencji SEO, jest właśnie w trakcie rebrandingu. Na początku też nie będzie miała dużej widoczności w wyszukiwarce Google. Podobnie jak blog który czytasz, jeszcze - według mnie - nie ma imponującej widoczności, ale po samym tempie wzrostów, gołym okiem widać skuteczność działań SEO:
Roboty Google mają dostęp do bloga od 15 października 2020 roku. Przez 4 miesiące z haczykiem udało się osiągnąć takie efekty działań SEO. Branża marketingu internetowego jest piekielnie trudna, ale stopniowo i powoli działania SEO przynoszą rezultaty. Jeżeli rozważasz współpracę z agencją SEO, to sprawdź ich widoczność w Google lub poproś o takie informacje (ja korzystam w tym celu z płatnego narzędzia Senuto). Zerowa widoczność strony internetowej agencji SEO powinna dać Ci tutaj do myślenia.
Pójdziesz do dentysty który przywita Cię paskudnym uśmiechem? Będziesz słuchać się rad od dietetyka z dużą nadwagą? Te osoby mogą być bardzo dobrymi profesjonalistami, ale już przy pierwszym kontakcie pojawia się dużo wątpliwości. Tak samo powinno być jeśli witryna agencji SEO ma słabą widoczność w wyszukiwarce.
Z agencjami SEO jest trochę jak z partiami politycznymi: Przed wyborami są super obietnice, a po wyborach już tak kolorowo nie jest. Wystarczy, że skontaktujesz się z kilkoma agencjami odnośnie wyceny działań SEO na których Ci zależy, a przekonasz się o czym mówię. To na co musisz w pierwszej kolejności zwrócić uwagę to:
Agencja SEO która spełnia chociaż jeden z tych punktów, według mnie jest ryzykownym wyborem. Pamiętaj, że z agencją SEO będziesz współpracować wiele lat i ma ona sprawić, żeby Twoja firma zarabiała więcej pieniędzy. Nie podejmuj tej decyzji na szybko, tylko musisz być w 100% pewny swojego wyboru. Ja bym od razu wykluczył każdą firmę, która spełnia jakikolwiek z powyższych punktów.
Załóżmy, że agencja SEO z którą rozważasz współpracę, jest widoczna w wyszukiwarce, można z nią rozwiązać umowę bez problemu i cenowo nie jest skrajnie tania, ale też w Twoich możliwościach inwestycyjnych. SUPER! No to teraz trzeba sprawdzić, czy agencje SEO z którymi rozmawiasz o ewentualnej współpracy, podchodzą do marketingu internetowego jak należy.
Działania agencji SEO mają według mnie jeden cel. Zresztą wszystkie usługi marketingowe mają ostatecznie jeden cel: Zwiększyć generowane przez klientów zyski poprzez wybraną usługę marketingową. Nie jest to w pełni możliwe bez konsultacji z klientem i dowiedzeniu się takich informacji jak:
Tak naprawdę dopiero po dowiedzeniu się więcej o biznesie klienta i jego oczekiwaniach względem współpracy, można wycenić działania SEO. Po konsultacji planuje się audyt SEO, optymalizację treści, poprawia linkowanie wewnętrzne czy rozpoczyna pozycjonowanie w Google. Wtedy działania SEO są ukierunkowane na działaniach przynoszących klientowi największe dochody, a to dla klienta jest najważniejsze i tego według mnie oczekuje po współpracy.
Niestety bardzo dużo agencji SEO nie przeprowadza rozmów pozwalających poznać lepiej biznes klienta. Koncentruje się na tym, aby wzrastał ruch i pozycje na słowa kluczowe, a "efektem ubocznym" tych działań jest większa sprzedaż. Dobre agencje SEO koncentrują się na tym aby klienci osiągali większą sprzedaż, a wszystko inne jest efektem ubocznym.
Poniżej będę zamieszczał agencje SEO będące przyjacielem bloga lub marki mojej agencji reklamowej. Wcześniej dokładnie zweryfikuję czy zarówno audyt SEO jak i pozycjonowanie stron wykonują profesjonalnie. Jeżeli uważacie, że dana agencja SEO powinna się znaleźć w tym rankingu to dajcie mi znać, a przeprowadzę weryfikację i zobaczymy, czy zostanie ona zamieszczona w artykule.
Na stronie każdego z przyjaciół bloga lub marki znajdziecie również link do mojego bloga lub witryny agencji marketingowej. Obustronna korzyść wizerunkowa i wsparcie w działaniach SEO. Proszę o wyrozumiałość jeśli stwierdzę, że dana agencja SEO według mnie nie może znaleźć się na liście (to nie katalog firm).
Znajdziesz ty tylko najlepsze moim zdaniem agencje SEO. Uważasz że Twoja agencja SEO powinna się tutaj znaleźć? Współpracujesz od lat z agencją SEO którą warto polecić? Napisz do mnie, a to sprawdzę w wolnej chwili czy powinna być przeze mnie polecana.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone