logo-lembicz

Agencja SEO - Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Coraz trudniej w dzisiejszych czasach znaleźć profesjonalną agencję SEO. Większość agencji SEO na pierwszy rzut oka wygląda na super ogarniętą. Sprawdzenie czy faktycznie agencja marketingowa jest skuteczna w działaniach, może kosztować Cię sporo pieniędzy i czasu. Pokażę Ci jak według mnie pracuje profesjonalna agencja SEO i po czym możesz ją rozpoznać.

Na wstępie od razu podkreślę, że sam prowadzę agencję SEO (a dokładniej agencję marketingową, bo mamy trochę większy zakres działań niż samo SEO). Nie zamierzam namawiać Cię w artykule do rozpoczęcia współpracy ze mną czy moją agencją marketingową. Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo i bez problemu znajdziesz inną niż moja.

Wysyp agencji SEO w ostatnich latach

Mam wrażenie, że w ostatnich latach otworzyło się mnóstwo agencji SEO. Największy wzrost zaobserwowałem w 2020 roku. Grzyby po deszczu tak nie rosną, jak zaczęły pojawiać się "profesjonalne agencje SEO". Sprawdziłem sporo takich nowych "agencji SEO" i na własnych stronach mają ogromną ilość podstawowych błędów optymalizacyjnych. Widoczność wielu z tych agencji SEO w wyszukiwarce Google? ZEROWA.

Jeżeli agencja SEO nie dba o własną stronę internetową i ma bliską zeru widoczność w wyszukiwarce Google to słabo. To tak jakbyś oddał swoje ukochane auto do mechanika, który jeździ autobusem, bo nie potrafi naprawić własnego samochodu. Podejmiesz się takiego ryzyka nawet jak cena będzie atrakcyjna?

Zarówno strona internetowa jak i nazwa mojej agencji SEO, jest właśnie w trakcie rebrandingu. Na początku też nie będzie miała dużej widoczności w wyszukiwarce Google. Podobnie jak blog który czytasz, jeszcze - według mnie - nie ma imponującej widoczności, ale po samym tempie wzrostów, gołym okiem widać skuteczność działań SEO:

Efekty SEO od 15 października 2020 do 21 lutego 2021

Roboty Google mają dostęp do bloga od 15 października 2020 roku. Przez 4 miesiące z haczykiem udało się osiągnąć takie efekty działań SEO. Branża marketingu internetowego jest piekielnie trudna, ale stopniowo i powoli działania SEO przynoszą rezultaty. Jeżeli rozważasz współpracę z agencją SEO, to sprawdź ich widoczność w Google lub poproś o takie informacje (ja korzystam w tym celu z płatnego narzędzia Senuto). Zerowa widoczność strony internetowej agencji SEO powinna dać Ci tutaj do myślenia.

Lata temu sam przez prawie dwa lata miałem wyłączoną stronę internetową mojej agencji SEO. Ilość klientów była tak duża, że nie miałem po prostu czasu na jej modernizację i włączenie. To oczywiście był błąd, odbijający się na wizerunku marki. Niestety człowiek głównie uczy się na własnych, a nie cudzych błędach.

Pójdziesz do dentysty który przywita Cię paskudnym uśmiechem? Będziesz słuchać się rad od dietetyka z dużą nadwagą? Te osoby mogą być bardzo dobrymi profesjonalistami, ale już przy pierwszym kontakcie pojawia się dużo wątpliwości. Tak samo powinno być jeśli witryna agencji SEO ma słabą widoczność w wyszukiwarce.

Na co musisz uważać wybierając agencję SEO?

Na co musisz uważać

Z agencjami SEO jest trochę jak z partiami politycznymi: Przed wyborami są super obietnice, a po wyborach już tak kolorowo nie jest. Wystarczy, że skontaktujesz się z kilkoma agencjami odnośnie wyceny działań SEO na których Ci zależy, a przekonasz się o czym mówię. To na co musisz w pierwszej kolejności zwrócić uwagę to:

  • Brak widoczności agencji SEO w wyszukiwarce - Jeżeli agencja SEO ma zerową widoczność lub od dłuższego czasu ma spadki widoczności, to sygnał że "coś tutaj jest nie tak".
  • Długi okres rozwiązania umowy - Okres rozwiązania umowy z agencją SEO nie powinien być dłuższy niż 2 miesiące.
  • Rażąco niska cena - Jeśli cena drastycznie odbiega od większości agencji SEO, to jest duże prawdopodobieństwo, że po kilku miesiącach okaże się, że poza wystawianiem faktur nic nie jest robione, lub ilość czynności nie pozwoli na osiągnięcie efektów.

Agencja SEO która spełnia chociaż jeden z tych punktów, według mnie jest ryzykownym wyborem. Pamiętaj, że z agencją SEO będziesz współpracować wiele lat i ma ona sprawić, żeby Twoja firma zarabiała więcej pieniędzy. Nie podejmuj tej decyzji na szybko, tylko musisz być w 100% pewny swojego wyboru. Ja bym od razu wykluczył każdą firmę, która spełnia jakikolwiek z powyższych punktów.

Załóżmy, że agencja SEO z którą rozważasz współpracę, jest widoczna w wyszukiwarce, można z nią rozwiązać umowę bez problemu i cenowo nie jest skrajnie tania, ale też w Twoich możliwościach inwestycyjnych. SUPER! No to teraz trzeba sprawdzić, czy agencje SEO z którymi rozmawiasz o ewentualnej współpracy, podchodzą do marketingu internetowego jak należy.

Po czym poznasz dobrą agencję SEO?

znak zapytania

Działania agencji SEO mają według mnie jeden cel. Zresztą wszystkie usługi marketingowe mają ostatecznie jeden cel: Zwiększyć generowane przez klientów zyski poprzez wybraną usługę marketingową. Nie jest to w pełni możliwe bez konsultacji z klientem i dowiedzeniu się takich informacji jak:

  • Kim jest grupa docelowa?
  • Czy biznes cechuje się sezonowością?
  • Na jakich produktach/usługach klient zarabia najlepiej i kiedy jest popyt na te usługi?
  • Kto jest główną konkurencją i dlaczego? Mocne i słabe strony konkurencji?
  • Dlaczego klienci mają kupować właśnie tutaj? Co wyróżnia firmę?
  • itd.

Tak naprawdę dopiero po dowiedzeniu się więcej o biznesie klienta i jego oczekiwaniach względem współpracy, można wycenić działania SEO. Po konsultacji planuje się audyt SEO, optymalizację treści, poprawia linkowanie wewnętrzne czy rozpoczyna pozycjonowanie w Google. Wtedy działania SEO są ukierunkowane na działaniach przynoszących klientowi największe dochody, a to dla klienta jest najważniejsze i tego według mnie oczekuje po współpracy.

Taka rozmowa nie ma teoretycznie większego znaczenia dla SEO. Agencje mają poprawić widoczność w wynikach organicznych Google według określonych słów kluczowych. Wzrost pozycji i tak powinien przynieść wzrost ruchu i sprzedaży. Tylko czy znając lepiej biznes klienta, agencja SEO nie osiągnęłaby większego zwrotu z inwestycji klienta w reklamę?

Niestety bardzo dużo agencji SEO nie przeprowadza rozmów pozwalających poznać lepiej biznes klienta. Koncentruje się na tym, aby wzrastał ruch i pozycje na słowa kluczowe, a "efektem ubocznym" tych działań jest większa sprzedaż. Dobre agencje SEO koncentrują się na tym aby klienci osiągali większą sprzedaż, a wszystko inne jest efektem ubocznym.

Zaprzyjaźnione agencje SEO z blogiem o marketingu

Poniżej będę zamieszczał agencje SEO będące przyjacielem bloga lub marki mojej agencji reklamowej. Wcześniej dokładnie zweryfikuję czy zarówno audyt SEO jak i pozycjonowanie stron wykonują profesjonalnie. Jeżeli uważacie, że dana agencja SEO powinna się znaleźć w tym rankingu to dajcie mi znać, a przeprowadzę weryfikację i zobaczymy, czy zostanie ona zamieszczona w artykule.

Na stronie każdego z przyjaciół bloga lub marki znajdziecie również link do mojego bloga lub witryny agencji marketingowej. Obustronna korzyść wizerunkowa i wsparcie w działaniach SEO. Proszę o wyrozumiałość jeśli stwierdzę, że dana agencja SEO według mnie nie może znaleźć się na liście (to nie katalog firm).

Znajdziesz ty tylko najlepsze moim zdaniem agencje SEO. Uważasz że Twoja agencja SEO powinna się tutaj znaleźć? Współpracujesz od lat z agencją SEO którą warto polecić? Napisz do mnie, a to sprawdzę w wolnej chwili czy powinna być przeze mnie polecana.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?

    Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach. Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł
    Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru toaletowego, bo zwieracze mogą nie wytrzymać. Jakie są fakty? Mamy zajebiście wysoką inflację, gigantyczne podwyżki stóp procentowych i ABSOLUTNIE ŻADNEJ PERSPEKTYWY na uniknięcie nadchodzącego kryzysu. […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone