logo-lembicz

Agencja SEO - Jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Coraz trudniej w dzisiejszych czasach znaleźć profesjonalną agencję SEO. Większość agencji SEO na pierwszy rzut oka wygląda na super ogarniętą. Sprawdzenie czy faktycznie agencja marketingowa jest skuteczna w działaniach, może kosztować Cię sporo pieniędzy i czasu. Pokażę Ci jak według mnie pracuje profesjonalna agencja SEO i po czym możesz ją rozpoznać.

Na wstępie od razu podkreślę, że sam prowadzę agencję SEO (a dokładniej agencję marketingową, bo mamy trochę większy zakres działań niż samo SEO). Nie zamierzam namawiać Cię w artykule do rozpoczęcia współpracy ze mną czy moją agencją marketingową. Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo i bez problemu znajdziesz inną niż moja.

Wysyp agencji SEO w ostatnich latach

Mam wrażenie, że w ostatnich latach otworzyło się mnóstwo agencji SEO. Największy wzrost zaobserwowałem w 2020 roku. Grzyby po deszczu tak nie rosną, jak zaczęły pojawiać się "profesjonalne agencje SEO". Sprawdziłem sporo takich nowych "agencji SEO" i na własnych stronach mają ogromną ilość podstawowych błędów optymalizacyjnych. Widoczność wielu z tych agencji SEO w wyszukiwarce Google? ZEROWA.

Jeżeli agencja SEO nie dba o własną stronę internetową i ma bliską zeru widoczność w wyszukiwarce Google to słabo. To tak jakbyś oddał swoje ukochane auto do mechanika, który jeździ autobusem, bo nie potrafi naprawić własnego samochodu. Podejmiesz się takiego ryzyka nawet jak cena będzie atrakcyjna?

Zarówno strona internetowa jak i nazwa mojej agencji SEO, jest właśnie w trakcie rebrandingu. Na początku też nie będzie miała dużej widoczności w wyszukiwarce Google. Podobnie jak blog który czytasz, jeszcze - według mnie - nie ma imponującej widoczności, ale po samym tempie wzrostów, gołym okiem widać skuteczność działań SEO:

Efekty SEO od 15 października 2020 do 21 lutego 2021

Roboty Google mają dostęp do bloga od 15 października 2020 roku. Przez 4 miesiące z haczykiem udało się osiągnąć takie efekty działań SEO. Branża marketingu internetowego jest piekielnie trudna, ale stopniowo i powoli działania SEO przynoszą rezultaty. Jeżeli rozważasz współpracę z agencją SEO, to sprawdź ich widoczność w Google lub poproś o takie informacje (ja korzystam w tym celu z płatnego narzędzia Senuto). Zerowa widoczność strony internetowej agencji SEO powinna dać Ci tutaj do myślenia.

Lata temu sam przez prawie dwa lata miałem wyłączoną stronę internetową mojej agencji SEO. Ilość klientów była tak duża, że nie miałem po prostu czasu na jej modernizację i włączenie. To oczywiście był błąd, odbijający się na wizerunku marki. Niestety człowiek głównie uczy się na własnych, a nie cudzych błędach.

Pójdziesz do dentysty który przywita Cię paskudnym uśmiechem? Będziesz słuchać się rad od dietetyka z dużą nadwagą? Te osoby mogą być bardzo dobrymi profesjonalistami, ale już przy pierwszym kontakcie pojawia się dużo wątpliwości. Tak samo powinno być jeśli witryna agencji SEO ma słabą widoczność w wyszukiwarce.

Na co musisz uważać wybierając agencję SEO?

Na co musisz uważać

Z agencjami SEO jest trochę jak z partiami politycznymi: Przed wyborami są super obietnice, a po wyborach już tak kolorowo nie jest. Wystarczy, że skontaktujesz się z kilkoma agencjami odnośnie wyceny działań SEO na których Ci zależy, a przekonasz się o czym mówię. To na co musisz w pierwszej kolejności zwrócić uwagę to:

  • Brak widoczności agencji SEO w wyszukiwarce - Jeżeli agencja SEO ma zerową widoczność lub od dłuższego czasu ma spadki widoczności, to sygnał że "coś tutaj jest nie tak".
  • Długi okres rozwiązania umowy - Okres rozwiązania umowy z agencją SEO nie powinien być dłuższy niż 2 miesiące.
  • Rażąco niska cena - Jeśli cena drastycznie odbiega od większości agencji SEO, to jest duże prawdopodobieństwo, że po kilku miesiącach okaże się, że poza wystawianiem faktur nic nie jest robione, lub ilość czynności nie pozwoli na osiągnięcie efektów.

Agencja SEO która spełnia chociaż jeden z tych punktów, według mnie jest ryzykownym wyborem. Pamiętaj, że z agencją SEO będziesz współpracować wiele lat i ma ona sprawić, żeby Twoja firma zarabiała więcej pieniędzy. Nie podejmuj tej decyzji na szybko, tylko musisz być w 100% pewny swojego wyboru. Ja bym od razu wykluczył każdą firmę, która spełnia jakikolwiek z powyższych punktów.

Załóżmy, że agencja SEO z którą rozważasz współpracę, jest widoczna w wyszukiwarce, można z nią rozwiązać umowę bez problemu i cenowo nie jest skrajnie tania, ale też w Twoich możliwościach inwestycyjnych. SUPER! No to teraz trzeba sprawdzić, czy agencje SEO z którymi rozmawiasz o ewentualnej współpracy, podchodzą do marketingu internetowego jak należy.

Po czym poznasz dobrą agencję SEO?

znak zapytania

Działania agencji SEO mają według mnie jeden cel. Zresztą wszystkie usługi marketingowe mają ostatecznie jeden cel: Zwiększyć generowane przez klientów zyski poprzez wybraną usługę marketingową. Nie jest to w pełni możliwe bez konsultacji z klientem i dowiedzeniu się takich informacji jak:

  • Kim jest grupa docelowa?
  • Czy biznes cechuje się sezonowością?
  • Na jakich produktach/usługach klient zarabia najlepiej i kiedy jest popyt na te usługi?
  • Kto jest główną konkurencją i dlaczego? Mocne i słabe strony konkurencji?
  • Dlaczego klienci mają kupować właśnie tutaj? Co wyróżnia firmę?
  • itd.

Tak naprawdę dopiero po dowiedzeniu się więcej o biznesie klienta i jego oczekiwaniach względem współpracy, można wycenić działania SEO. Po konsultacji planuje się audyt SEO, optymalizację treści, poprawia linkowanie wewnętrzne czy rozpoczyna pozycjonowanie w Google. Wtedy działania SEO są ukierunkowane na działaniach przynoszących klientowi największe dochody, a to dla klienta jest najważniejsze i tego według mnie oczekuje po współpracy.

Taka rozmowa nie ma teoretycznie większego znaczenia dla SEO. Agencje mają poprawić widoczność w wynikach organicznych Google według określonych słów kluczowych. Wzrost pozycji i tak powinien przynieść wzrost ruchu i sprzedaży. Tylko czy znając lepiej biznes klienta, agencja SEO nie osiągnęłaby większego zwrotu z inwestycji klienta w reklamę?

Niestety bardzo dużo agencji SEO nie przeprowadza rozmów pozwalających poznać lepiej biznes klienta. Koncentruje się na tym, aby wzrastał ruch i pozycje na słowa kluczowe, a "efektem ubocznym" tych działań jest większa sprzedaż. Dobre agencje SEO koncentrują się na tym aby klienci osiągali większą sprzedaż, a wszystko inne jest efektem ubocznym.

Zaprzyjaźnione agencje SEO z blogiem o marketingu

Poniżej będę zamieszczał agencje SEO będące przyjacielem bloga lub marki mojej agencji reklamowej. Wcześniej dokładnie zweryfikuję czy zarówno audyt SEO jak i pozycjonowanie stron wykonują profesjonalnie. Jeżeli uważacie, że dana agencja SEO powinna się znaleźć w tym rankingu to dajcie mi znać, a przeprowadzę weryfikację i zobaczymy, czy zostanie ona zamieszczona w artykule.

Na stronie każdego z przyjaciół bloga lub marki znajdziecie również link do mojego bloga lub witryny agencji marketingowej. Obustronna korzyść wizerunkowa i wsparcie w działaniach SEO. Proszę o wyrozumiałość jeśli stwierdzę, że dana agencja SEO według mnie nie może znaleźć się na liście (to nie katalog firm).

Znajdziesz ty tylko najlepsze moim zdaniem agencje SEO. Uważasz że Twoja agencja SEO powinna się tutaj znaleźć? Współpracujesz od lat z agencją SEO którą warto polecić? Napisz do mnie, a to sprawdzę w wolnej chwili czy powinna być przeze mnie polecana.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł
    Jak mądrze wybrać firmę pozycjonującą strony www?

    Zastanawiasz się jak wybrać firmę do pozycjonowania, aby nie dać się zrobić perfidnie w jajo? Pokażę Ci prosty i całkiem skuteczny sposób, dzięki któremu zmniejszysz ryzyko trafienia na cwaniaczka, który tylko wystawia faktury i straszy windykacją. W każdej branży znajdą się "rodzynki" nastawieni na robienie w jajo nieświadomych klientów. Firmy pozycjonujące strony internetowe nie są […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)