logo-lembicz

Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?

Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach.

Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje się, że ma sens i już podaję Ci kilka przykładów:

  • Nieuczciwa konkurencja podszywa się pod Twoją markę i podbiera Ci klientów. Jest wyżej od Ciebie w Google i klienci zamiast trafić do Ciebie, lądują u konkurencji.
  • Po wpisaniu w Google nazwy Twojej firmy lub Twojego imienia i nazwiska, wyskakują wysoko strony z opiniami od wkurzonych klientów lub zazdrosnej konkurencji.
  • Zamiast Twojej strony internetowej pojawia się serwis z artykułem, który spędza Ci sen z powiek.

Celem depozycjonowania jest obniżenie pozycji tych ”złych” wyników przynajmniej poza TOP 10, aby zrobić miejsce na ”dobre” strony. Takie negatywne SEO, które cel ma słuszny, ale...

Jak ja podchodzę do depozycjonowania stron?

Masz negatywne opinie, bo walisz w jajo swoich klientów? Skup się na pozyskiwaniu pozytywnych opinii. Ma nie być widoczny artykuł, ale w pełni odzwierciedla on Twoje usługi/produkty niskiej jakości? Popraw jakość!

Już wiesz czym jest depozycjonowanie, ale ja podchodzę do tego zupełnie inaczej.

  • Po pierwsze - nawet pozyskanie pierdyliarda linków ze śmieciowych źródeł może nie zadziałać na obniżenie pozycji.
  • Po drugie - Moja złota zasada etyki biznesowej (więcej pisałem o tym w artykule Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie) nie pozwala mi na takie działanie.
  • Po trzecie (i najważniejsze) - Dużo stabilniejsze i wartościowsze będzie wbicie na wysokie pozycje w wynikach Google na słowa kluczowe stron, które przełożą się na poprawę wizerunku marki i wzrost sprzedaży.

W skrócie: Zamiast koncentrować się na depozycjonowaniu, lepiej poprzez pozycjonowanie stron zadbać o to, żeby na dane słowa kluczowe pojawiało się dokładnie to, co chcemy.

Podaję przepis na takie działanie:

  • Silna domena, na której ląduje idealnie dopieszczona treść pod kątem słów kluczowych.
  • Delikatnie przywalić w ten artykuł linkami z mocnych źródeł.
  • Zabieg powtarzamy na x ilości domen, aż zepchniemy poza TOP 10 niechciane wyniki.

Co jeśli chodzi o negatywne opinie przy wizytówce firmy Google?

Sięganie w takim przypadku po usługę depozycjonowania guzik da. Jeżeli to efekt działania Twojej konkurencji (co niestety się zdarza), to trzeba zgłaszać opinie. Tutaj masz informację jak to się robi (KLIKNIJ). Opinię dodał niezadowolony klient? To za wiele nie zdziałasz.

Nie ma znaczenia, czy opinie są negatywne, czy pozytywne. Do każdej z nich trzeba dodać odpowiedź z podziękowaniem, przeprosinami (jak klient słusznie źle ocenił firmę) lub prośbą o wyjaśnienie (kiedy nie wiemy czemu klient jest zły).

Jeżeli prowadzisz firmę i obsługujesz dziesiątki/setki/tysiące klientów, to prędzej czy później pojawi się negatywna opinia od klienta. Ważne jest, aby szybko reagować i pokazać przyszłym klientom, że Ci na nich zależy.

Podsumowując: Osobiście uważam depozycjonowanie za nieetyczne i nie wykonuję tej usługi. Dużo bardziej wolę poprzez pozycjonowanie w Google powalczyć o to, żeby wyświetlało się dokładnie to, co chcę 🙂 .

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł
    Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru toaletowego, bo zwieracze mogą nie wytrzymać. Jakie są fakty? Mamy zajebiście wysoką inflację, gigantyczne podwyżki stóp procentowych i ABSOLUTNIE ŻADNEJ PERSPEKTYWY na uniknięcie nadchodzącego kryzysu. […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone