Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?

Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach.

Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje się, że ma sens i już podaję Ci kilka przykładów:

  • Nieuczciwa konkurencja podszywa się pod Twoją markę i podbiera Ci klientów. Jest wyżej od Ciebie w Google i klienci zamiast trafić do Ciebie, lądują u konkurencji.
  • Po wpisaniu w Google nazwy Twojej firmy lub Twojego imienia i nazwiska, wyskakują wysoko strony z opiniami od wkurzonych klientów lub zazdrosnej konkurencji.
  • Zamiast Twojej strony internetowej pojawia się serwis z artykułem, który spędza Ci sen z powiek.

Celem depozycjonowania jest obniżenie pozycji tych ”złych” wyników przynajmniej poza TOP 10, aby zrobić miejsce na ”dobre” strony. Takie negatywne SEO, które cel ma słuszny, ale...

Jak ja podchodzę do depozycjonowania stron?

Masz negatywne opinie, bo walisz w jajo swoich klientów? Skup się na pozyskiwaniu pozytywnych opinii. Ma nie być widoczny artykuł, ale w pełni odzwierciedla on Twoje usługi/produkty niskiej jakości? Popraw jakość!

Już wiesz czym jest depozycjonowanie, ale ja podchodzę do tego zupełnie inaczej.

  • Po pierwsze - nawet pozyskanie pierdyliarda linków ze śmieciowych źródeł może nie zadziałać na obniżenie pozycji.
  • Po drugie - Moja złota zasada etyki biznesowej (więcej pisałem o tym w artykule Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie) nie pozwala mi na takie działanie.
  • Po trzecie (i najważniejsze) - Dużo stabilniejsze i wartościowsze będzie wbicie na wysokie pozycje w wynikach Google na słowa kluczowe stron, które przełożą się na poprawę wizerunku marki i wzrost sprzedaży.

W skrócie: Zamiast koncentrować się na depozycjonowaniu, lepiej poprzez pozycjonowanie stron zadbać o to, żeby na dane słowa kluczowe pojawiało się dokładnie to, co chcemy.

Podaję przepis na takie działanie:

  • Silna domena, na której ląduje idealnie dopieszczona treść pod kątem słów kluczowych.
  • Delikatnie przywalić w ten artykuł linkami z mocnych źródeł.
  • Zabieg powtarzamy na x ilości domen, aż zepchniemy poza TOP 10 niechciane wyniki.

Co jeśli chodzi o negatywne opinie przy wizytówce firmy Google?

Sięganie w takim przypadku po usługę depozycjonowania guzik da. Jeżeli to efekt działania Twojej konkurencji (co niestety się zdarza), to trzeba zgłaszać opinie. Tutaj masz informację jak to się robi (KLIKNIJ). Opinię dodał niezadowolony klient? To za wiele nie zdziałasz.

Nie ma znaczenia, czy opinie są negatywne, czy pozytywne. Do każdej z nich trzeba dodać odpowiedź z podziękowaniem, przeprosinami (jak klient słusznie źle ocenił firmę) lub prośbą o wyjaśnienie (kiedy nie wiemy czemu klient jest zły).

Jeżeli prowadzisz firmę i obsługujesz dziesiątki/setki/tysiące klientów, to prędzej czy później pojawi się negatywna opinia od klienta. Ważne jest, aby szybko reagować i pokazać przyszłym klientom, że Ci na nich zależy.

Podsumowując: Osobiście uważam depozycjonowanie za nieetyczne i nie wykonuję tej usługi. Dużo bardziej wolę poprzez pozycjonowanie w Google powalczyć o to, żeby wyświetlało się dokładnie to, co chcę 🙂 .

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej
Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?
Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw....
Czytaj więcej
Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy
Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left