Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy.
Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? Nie ma to znaczenia. Ogarnianie pozycjonowania po taniości to strata czasu i pieniędzy.
Możesz się o tym oczywiście przekonać na własnej skórze stronie internetowej. Wystarczy wysłać zapytanie do kilkunastu agencji SEO/Frelancerów i wybrać najtańszą ofertę. Zapłacisz mało za pozycjonowanie, ale czy ostatecznie będzie Ci się to kalkulować finansowo?
Dlaczego tanie pozycjonowanie będzie kosztowne?
Każdy dzień w którym Twojej strony www nie ma w wyszukiwarce na słowa kluczowe związane z Twoim biznesem, to Twoja strata pieniędzy. Im dłużej czekasz na efekty pozycjonowania, tym więcej klientów trafia do Twojej konkurencji. Proste? Logiczne?
Budżet na szeroko pojęte działania SEO (optymalizacja strony, pozyskiwanie linków) musi być na odpowiednim poziomie. Inaczej pozycjonowanie strony nie będzie inwestycją w rozwinięcie biznesu, a totalnie niepotrzebnym kosztem.
Chcesz mieć skuteczne pozycjonowanie? Twoja strona www, blog czy sklep internetowy ma mieć coraz więcej fraz (fraza = słowo kluczowe) w czołówce wyników wyszukiwania w Google? Po "taniości" się tego nie da niestety ogarnąć.
U mnie pozycjonowanie stron zaczyna się od kwoty, które znajdziesz w usłudze pozycjonowanie stron w Google. Podkreślam, że to nie jest ostateczna wycena, a kwota startowa.
To właśnie Tobie powinno zależeć na odpowiednio wysokim budżecie na działania SEO, żeby jak najszybciej przebić się przez konkurencję i dotrzeć do potencjalnych klientów. Aby pozycjonowanie było tanie, wystarczy aby było po prostu skuteczne.
To może taniej wyjdzie samemu pozycjonować stronę?
Każdy dzień w którym wyszukiwarka Google nie pokazuje Twojej strony www, na wartościowe dla Twojego biznesu słowa kluczowe to strata finansowa. Naprawdę uważasz, że taniej wyjdzie Ci zacząć w tym momencie naukę pozycjonowania?
Więcej o pozycjonowaniu własnymi siłami przeczytasz w artykule jak samemu pozycjonować stronę www i czy się to opłaca. Moim zdaniem będzie to dla Ciebie ostatecznie strata czasu i pieniędzy, ale to Twój biznes. Zrobisz jak uważasz.
Najważniejsze, aby agencja SEO czy ktokolwiek ogarniający pozycjonowanie Twojej strony www, podchodził uczciwie i rzetelnie do swojej pracy. Wtedy będzie to maksymalnie tanie i skuteczne pozycjonowanie.
Zobacz jakie efekty udało mi się osiągnąć w zaledwie 1,5 roku pozycjonowania tego bloga o marketingu. U mnie inwestycja w pozycjonowanie w każdym miesiącu wielokrotnie się zwraca, a jeszcze nawet się nie rozpędziłem 🙂 .
efekty 1,5 roku pozycjonowania bloga
Potrzebne Ci pozycjonowanie lokalne lub na całą Polskę? Nie wiesz czy będzie konieczny rozbudowany audyt SEO strony? Zarezerwuj termin rozmowy online to na luzie sobie obgadamy sytuację z pozycjonowaniem Twojej strony www.
Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:
Głodny marketingowej wiedzy?
Zapisz się na NEWSLETTER
Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]
Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach. Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje […]
Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]
”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste i zrozumiałe, dla innej osoby może być strasznie skomplikowane. Opowiem Ci pewną historię. Poszedłem z narzeczoną na zakupy do małej galerii. Mnie wysłała do sklepu […]
Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.