facebook
logo-lembicz

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego w Google?

22 grudnia 2020

Pozycjonowanie sklepu internetowego wygląda podobnie jak strony firmowej, bloga czy landing page'a. Tylko przeważnie wymaga kilkukrotnie większego budżetu i ma znacznie większą liczbę wartościowych słów kluczowych o których warto powalczyć. Opłaca się pozycjonować sklep internetowy? Ile to kosztuje? Ile czeka się na pierwsze efekty?

Artykuł jest dość długi, ale chcę pokazać Ci jak wiele istotnych czynników wpływa na cenę pozycjonowania sklepu internetowego. Jeżeli chcesz od razu sprawdzić jak to wygląda u mnie to kliknij tutaj.

W 2021 roku zamierzam założyć sklep z materacami. Będzie punkt stacjonarny, ale najpierw powstanie rozbudowany pod długo ogon SEO sklep internetowy. Na jego podstawie pokażę ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego w konkurencyjnej lokalizacji. Dlaczego cena pozycjonowania sklepu internetowego jest przeważnie większa od innych stron? Z czego to wynika?

Zakładam, że ten projekt zostanie uruchomiony do 1 kwietnia 2021 roku, więc pierwsze case study pojawi się 1 lipca (po trzech miesiącach pozycjonowania). Zobaczysz jakie efekty udało mi się osiągnąć i jak to przełoży się na zarobki.

Cena pozycjonowania sklepów internetowych

Cena pozycjonowania sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych zaczyna się u mnie od 3000 zł netto miesięcznie w górę. Poniżej tej kwoty nie zaczynam działać, bo szkoda Twoich pieniędzy i mojego czasu. Jak ma iść wszystko w dobrym kierunku i generować Ci coraz większy ruch, to niestety trzeba się z taką kwotą (i to nie zawsze startową) liczyć.

Na pozycjonowanie tego bloga w pierwszych 6 miesiącach przeznaczam 1000-3000 zł netto miesięcznie. Nie liczę w budżecie czasu jaki poświęcam na działania on-site i off-site.

Na pozycjonowanie sklepu internetowego z materacami zamierzam przeznaczać właśnie ok. 4500 zł netto miesięcznie w pierwszych 6 miesiącach działania. Później budżet będzie stopniowo zwiększany, bo - bez żadnej większej analizy - wiem, że jest to za mało, aby się przebić na konkurencyjne i wartościowe dla mnie słowa kluczowe.

Możesz znaleźć w internecie przykładowy cennik pozycjonowanie sklepu www, ale dokładnie jaki budżet będzie potrzebny, można stwierdzić dopiero po analizie. Bardzo dużo zależy tutaj od optymalizacji sklepu internetowego pod kątem wytycznych wyszukiwarki Google. Sklep internetowy musi być perfekcyjnie dostosowany pod SEO, aby pozycjonowanie przyniosło szybkie i stabilne efekty.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego się opłaca?

Podam to na przykładzie materaców w lokalizacji Warszawa. Zobaczmy na razie słowa kluczowe związane z produktami, które zamierzam sprzedawać. Zobacz jak tylko widoczność na trzy mocno konkurencyjne słowa kluczowe będą miały wpływ na zyski dla mojego projektu:

Przykładowe trzy słowa kluczowe w sklepie internetowym z materacami

Ponad 4600 wyszukiwań miesięcznie tylko z 3 słów kluczowych i to zakładając widoczność sklepu internetowego lokalnie, a nie w całej Polsce. Wszystkich słów kluczowych które sprowadzą do mojego sklepu internetowego wartościowy ruch jest kilkaset lub kilka tysięcy, ale to dokładnie stwierdzę przy planowaniu strategii pozycjonowania.

Pozycjonowanie przy ograniczonym budżecie zaczynam od długiego ogona, bez znaczenia na rodzaj strony internetowej. Poniżej zamieszczę trzy przykładowe rozbudowane słowa kluczowe (długi ogon), które w przypadku mojego sklepu internetowego, sprowadzą wartościowy ruch. Takich fraz jest bardzo dużo, mimo że dotyczą jednego produktu.

Długi ogon w pozycjonowaniu stron internetowych

Tutaj mamy 5100 wyszukiwań miesięcznie, ale są to już wyszukiwania pod kątem całej Polski a nie konkretnej lokalizacji. Prowadząc sprzedaż wysyłkową, warto zadbać o widoczność w Google na długi ogon. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie to ogromny i często niewykorzystywany potencjał w wielu branżach.

Czy pozycjonowanie sklepu się opłaca? Tak, ale pod warunkiem że osoba/firma odpowiedzialna za pozycjonowanie, potrafi dobrze oszacować budżet potrzebny na osiągnięcie wyników. Inaczej pozycjonowanie staje się kosztem, a nie inwestycją.

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu?

Do pozycjonowania sklepu internetowego podchodzi się tak samo jak do każdej innej strony internetowej, czyli podstawa to dostosowanie strony internetowej pod kątem użytkownika i wytycznych wyszukiwarki Google. Obowiązkowo podłączenie pod stronę Google Search Console i Google Analitycs. Im lepiej sklep internetowy dostosowany od środka, tym mniej pozycjonowanie kosztuje.

W strategii pozycjonowania już opracowuje się tematy artykułów i wytyczne względem treści, aby rozbudować długi ogon. Wychodzę z założenia, że pozycjonowanie stron powinno zawsze zaczynać się od najprostszych (ale wartościowych) słów kluczowych, aby sklep jak najszybciej zaczął generować zyski dzięki pozycjonowaniu.

Taką strategię pozycjonowania sklepu internetowego przyjmuje się przy nawet większym budżecie. Wtedy mniej istotne jest ile się płaci za pozycjonowanie, bo można przekonać się szybko na własnej skórze, że ta inwestycja się opłaca.

Pisanie artykułów pod kątem sprzedaży i pozycjonowania sklepu jest bardzo czasochłonne. Zobacz na przykładzie tego artykułu, który ma być widoczny pod słowo kluczowe "ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego" ile się z tym schodzi. Jeszcze czeka mnie przynajmniej trzy godziny pisania, aby nie odbiegać treścią od konkurencji.

przyład dobrej treści pod kątem SEO

Do tego dochodzi odpowiednie linkowanie wewnętrzne, problemy z kanibalizacją treści, brak unikalnej treści (zmora ogromnej ilości sklepów), linkowanie zewnętrzne itd. Zaczynasz rozumieć dlaczego tyle kosztuje pozycjonowanie stron? Do pozycjonowania stron internetowych potrzeba nie tylko ogromnej wiedzy i doświadczenia, ale i środków na wartościowe linki zewnętrzne i działania on-site.

Kiedy są widoczne efekty pozycjonowania sklepu?

Kiedy są widoczne efekty pozycjonowania sklepu?

Pozycjonowanie jest procesem długoterminowym. W przypadku zwykłej strony internetowej, pierwsze efekty widać po 3 miesiącach działania. W sklepie internetowym bezpiecznie jest założyć 6 miesięcy. Wszystko zależy od budżetu, który wpływa na intensywność działań SEO. Są branże, które przy bardzo dużym budżecie muszą na pierwsze efekty pozycjonowania czekać nawet rok lub dłużej.

Cierpliwość jest kluczowa w pozycjonowaniu stron internetowych. Nie warto na tej usłudze oszczędzać. O tym jak może skończyć się takie oszczędzanie pisałem w artykule darmowe pozycjonowanie stron - okazja czy chwyt marketingowy.

W momencie jak sklep internetowy zaczyna generować zyski dzięki pozycjonowaniu, już tak nie patrzy się na koszt tego działania. Pojawienie się pierwszych efektów pozwala zrozumieć, że to inwestycja która przynosi firmie zyski. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, ale - pod warunkiem rzetelnego pozycjonowania - warto czekać.

Zupełnie inaczej wygląda koszt pozycjonowania sklepu w tej samej branży działającego lokalnie, inaczej krajowo i inaczej globalnie. Wszystko tak naprawdę zależy od konkurencji. Im silniejsza jest, tym większy będzie koszt pozycjonowania i dłuższe oczekiwanie na efekty. Ja wiem, że koszt pozycjonowania sklepu z materacami nie ma większego znaczenia, bo ostatecznie przyniesie to mi korzyści finansowe.

Jak ja będę pozycjonować sklep internetowy?

lista punktów przy pozycjonowaniu sklepu www

Jeżeli zapoznałeś się z moją ofertę na pozycjonowanie stron internetowych w Google to wiesz, że każdą stronę traktuję jak własną. Zawsze współpracę rozpoczynam od konsultacji trwającej do 60 minut, co pozwala mi poznać lepiej funkcjonowanie biznesu.

Według mnie pozycjonowanie stron internetowych (jak i każdy inny marketing) musi pokrywać się z działaniem danego biznesu, aby osiągnąć najwyższą efektywność. Tak wygląda krok po kroku proces rozpoczęcia pozycjonowania strony:

Konsultacja czyli poznajmy się bliżej

Na konsultacji dowiaduję się wielu informacji o działaniu biznesu potencjalnego klienta. Wiem na co zwrócić uwagę, kiedy jest większa/mniejsza sprzedaż danych produktów, na czym osiąga wysokie zyski itd. Bardzo dużo informacji pojawia się na tym etapie i od razu staram się pomóc klientowi w innych kwestiach, aby poprawił swoją sprzedaż.

Z kolei ja uświadamiam klienta jak działa dana reklama na swoich własnych projektach. Pokazuję osiągane efekty i ich przełożenie na zyski. Stwierdzam który rodzaj marketingu ma sens na jakim etapie działań marketingowych. Klient jest uświadamiany jak to wszystko działa i czego powinien się od współpracy ze mną spodziewać.

Konsultacja online wynosi 300 zł netto za godzinę. Nie przeprowadzam darmowych konsultacji, bo ilość wartościowej wiedzy jaką przekazuję klientowi jest tak duża, że i tak cena za konsultację powinna być wielokrotnie wyższa.

Opracowanie strategii pozycjonowania

Szacuję budżet na działania i wyznaczam cele do osiągnięcia krótkoterminowo (kwartalne) jak i długoterminowo (po roku współpracy). Klient wie dokładnie co będzie robione i wtedy już wie jak wygląda taki cennik pozycjonowania. Pozostaje tylko kwestia decyzji: Współpracujemy lub nie.

Nie nawijam makronu na uszy. Sam zrezygnowałem z jednego projektu biznesowego, bo inwestycja początkowa była poza moimi możliwościami finansowymi. Jeżeli klient nie dysponuje chociaż minimalnym budżetem na osiągnięcie efektów w ciągu roku współpracy, to nie widzę sensu rozpoczęcia współpracy. Pozycjonowanie ma być inwestycją, a nie kosztem. Bez odpowiedniego budżetu nie ma to sensu.

W tym momencie nie wiem czy budżet 3000 zł netto msc. będzie odpowiedni. Może to być 5000, 10 000 czy 20 000 zł netto msc. . Wszystko okazuje się podczas tworzenia strategii pozycjonowania pod kątem oczekiwań klienta wynikających z odbytej konsultacji.

Rozpoczynamy współpracę

Optymalizacja strony, tworzenie artykułów pod kątem długiego ogona, analiza zachowania użytkowników itd. Działania wychodzą znacznie poza standardowe pozycjonowanie, bo moim celem jest zwiększenie przychodów klienta. Rosną zarobki klienta, to stopniowo można zwiększać budżet na pozycjonowanie i osiągać jeszcze większe efekty.

Co miesiąc klient otrzymuje szczegółowy raport z pozycjonowania. Kwartalnie wysyłam zestawienie pozycji strony internetowej, aby pokazać jak zwiększa się widoczność sklepu w Google. W razie potrzeby wprowadzamy modyfikacje do strategii pozycjonowania, ale już operujemy w ramach ustalonego wcześniej budżetu (o zwiększeniu budżetu zawsze decyduje klient).

Działania, analizowanie, modyfikacje, działania... I tak w kółko. Wyznaczamy kolejne cele do osiągnięcia w wariantach pesymistycznym, realnym i optymistycznym. Klient zajmuje się prowadzeniem własnego biznesu, a ja promocją sklepu w wyszukiwarce Google - Każdy robi to na czym się zna.

Chcesz abym to ja zajął się pozycjonowaniem Twojego sklepu?

Współpraca ze mną

Jest wiele agencji marketingowych zajmującym się pozycjonowaniem sklepów internetowych. Zapewniam, że cena pozycjonowania strony www ze mną nie będzie atrakcyjna na tle większości agencji SEO. Nie zależy mi na pozyskaniu klienta, tylko na spełnieniu Twoich - i moich - oczekiwań względem współpracy.

Optymalizacja strony, link building, analiza danych w google analytics czy przejście częściowo w google ads (jeśli będzie to dla klienta bardziej opłacalne) itd. To wszystko wpływa na cenę pozycjonowania. Dlatego jeśli Twoim głównym priorytetem jest to, aby znaleźć tanie pozycjonowanie to nie ma sensu kontaktować się ze mną.

Pozycjonowanie stron realizuję od 2011 roku, i czasy kiedy jeszcze tanie pozycjonowanie było możliwe, minęły bezpowrotnie. Do pozycjonowania stron podchodzę zawsze indywidualnie (dlatego jest konsultacja), wykorzystuję profesjonalne narzędzia i wiedzę, którą stale zdobywam. W marketingu internetowym trzeba cały czas się szkolić, aby osiągać efekty.

Jeżeli odpowiada Ci moje podejście do pozycjonowania stron, to zapraszam Cię do kontaktu ze mną i zobaczysz jak prezentuje się cennik pozycjonowanie sklepu internetowego w Twoim przypadku.

Aktualizacja 16.10.2021

Napisałem artykuł o tym jak wygląda ogólny cennik pozycjonowania stron a nie tylko sklepów internetowych. Zobaczysz tam moje podejście do wyceny i dlaczego wystrzegać się cenników "od-do"

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Cennik pozycjonowania czyli ile kosztuje pozycjonowanie?

    Cena jest jednym z najważniejszych czynników decyzji zakupowych. Każdy chce wiedzieć ile dokładnie za coś zapłaci i co otrzymuje w zamian. Jeżeli chodzi o cennik pozycjonowania, to sprawa nie jest taka prosta. Chciałbym, aby koszt pozycjonowania stron internetowych był wartością stałą, gdzie jedynymi zmiennymi byłby rodzaj strony internetowej i branża. Przyśpieszyłoby to i znacząco ułatwiło […]

    Czytaj artykuł
    Pozycjonowanie za efekt - Okazja czy pułapka?

    Cały czas sporo agencji marketingowych i freelancerów, oferuje pozycjonowanie za efekt. Jest to coraz mniej popularny model rozliczeń, ale cały czas można na niego trafić. Jakie są plusy i minusy takiego modelu współpracy? Kilka lat temu, pozycjonowanie za efekt było standardem. Sam w 2011 roku, tylko w ten sposób rozliczałem się z klientami, i taki […]

    Czytaj artykuł
    Kanibalizacja słów kluczowych powodem spadków w Google

    Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak ją wykryć? Jak sobie z nią radzić? Ogromna liczba stron internetowych ma prędzej czy później problem z kanibalizacją. Blog na którym właśnie czytasz ten artykuł nie jest wyjątkiem. Pokażę Ci na "żywym" przykładzie w jaki sposób można szybko poradzić sobie z kanibalizacją słów kluczowych. Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Nowy Polski ład nadchodzi. Jak bezboleśnie podnieść ceny swoich usług i produktów?

    Od nowego roku czeka nas rewolucja podatkowa. Prowadzenie biznesu od 2011 roku nauczyło mnie, że tam gdzie jedni zyskują, tam drudzy ewentualne straty przerzucają na klientów. Tylko jak podnieść ceny, aby nie utracić dużej liczby klientów i dalej pozyskiwać nowych? Oto jest pytanie, na które postaram się udzielić odpowiedzi. Zacznę od tego, że totalnie nie […]

    Czytaj artykuł
    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł
    Dlaczego Facebook tnie zasięgi postów?

    Coraz częściej słyszy się, że Facebook ogranicza zasięg postów. Jeszcze jakiś czas temu zasięgi były SUPER, a teraz jest tragedia. Od czego to zależy? Jak sprawić, żeby post miał duży zasięg na Facebooku? Na początek oczywista oczywistość. Jeszcze kilka lat temu na Facebooku było znacznie mniej firm niż teraz, a więc była znacznie mniejsza konkurencja […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Wypełnij formularz, a ja już Ci polewam za naszą ewentualną współpracę.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwaniem klientów i budowaniem trwałych relacji biznesowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377