Bardzo dużo czasu poświęcam na zaplanowanie i wdrożenie linkowania wewnętrznego. Czy to mój własny projekt czy strona Klienta - Linkowanie wewnętrzne musi być na wysokim poziomie. Dlaczego poświęcam na to tak dużo czasu? Czy jest to istotne nie tylko dla wyszukiwarki Google, ale również dla odwiedzających stronę? Jaką moc mają linki wewnętrzne? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.
Poprawne linkowanie wewnętrzne przypomina solidną pajęczynę
Jeżeli pająk nie przyłoży się przy budowaniu pajęczyny, mucha może łatwo się z niej wydostać (o ile w ogóle w nią wpadnie). Ostatecznie pająk padnie z głodu, bo nie zaplanował i nie zbudował solidnej pajęczyny. Jak ma się to do strony internetowej? Pajęczyna to rozbudowana sieć linków wewnętrznych na Twojej stronie internetowej.
Mucha to Twój potencjalny klient. Pająk to stan Twojego konta bankowego. Im większa będzie sieć, tym więcej much w nią wpadnie. Z kolei dzięki mocnej sieci, pojedyncza mucha spędzi w niej więcej czasu i lepiej nakarmi pająka (klient pozostawi więcej pieniędzy).
Każdy link tekstowy lub graficzny prowadzący z punktu A do punktu B na Twojej stronie internetowej, to link wewnętrzny. Posiadasz na stronie menu? Prowadzi do konkretnych podstron? To też jest wewnętrzne linkowanie. Mój blog posiada bardzo dużo linków wewnętrznych ze strony głównej. Do strony głównej najłatwiej pozyskuje się linki zewnętrzne i ma ona największą moc SEO.
Prosty przykład linku wewnętrznego: Zerknij jak wygląda pozycjonowanie bloga WordPress i na własną rękę popraw widoczność bloga w Google. U mnie linkowanie wewnętrzne jest stosowane głównie na słowa kluczowe, na których chcę być widoczny w wynikach organicznych wyszukiwarki Google.
Można wewnętrzne linkować na kilka sposobów. Ja przeważnie stosuję linkowanie na słowa kluczowe lub słowa kluczowe + wartość dodatnia dla użytkowników. Istnieje jeszcze jeden typ, ale po krótce omówię je wszystkie:
Jakie więc typy linkowania wewnętrznego stosować w swojej strony internetowej? Według mnie wszystkie. Tak będzie wyglądało naturalnie, chociaż najmniej uwagi poświęcam stosowaniu logicznej formy, ale nie wykluczam jej całkowicie ze swojej strategii linkowania wewnętrznego.
Nie chodzi o to, żebyś teraz na każdej podstronie wprowadził linkowanie wewnętrzne do wszystkich podstron na swojej stronie internetowej. Za takie działanie można zostać ukaranym przez algorytm "Panda" nie mówiąc o tym, że dla użytkownika byłoby to bardzo niewygodne. W linkowaniu wewnętrznym staraj się kierować użytkownika do miejsc, w których prawdopodobnie chciałby się znaleźć.
Przykładowo jeżeli kogoś interesuje temat linkowania wewnętrznego, to powinien też wiedzieć o co chodzi w linkach dofollow i nofollow o czym pisałem w tym artykule. Jeżeli chodzi o stosowane przeze mnie typy linków, to działam w 100% chaotycznie. Nie rozpisuję ile dokładnie linków wewnętrznych do danej podstrony ma być w formie słowa kluczowego, ile wartości dla użytkownika i ile w logicznej formie.
Wszystkich zaleceń jest oczywiście dużo więcej, ale te są według mnie najistotniejsze. Kierując się tymi zasadami, a poprzez linkowanie wewnętrzne złapiesz nie jedną "muchę" w swoją rozwiniętą i mocną sieć.
Mam nadzieję, że już wiesz o co chodzi w linkowaniu wewnętrznym i jak powinno wyglądać. Jeżeli dopiero planujesz uruchomić stronę internetową, to super! Możesz dokładnie zaplanować jak ma wyglądać linkowanie wewnętrzne w obrębie całej strony internetowej jak i przyszłych artykułów czy produktów.
Gorzej jeśli Twoja strona składa się z kilkuset/tysięcy podstron. Sprawdzenie w tak dużej witrynie jak wyglądają linki wewnętrzne bez odpowiednich narzędzi, będzie bardzo czasochłonne i niekoniecznie opłacalne. W przypadku małych serwisów (do kilkudziesięciu podstron) można ręcznie przejść przez ten proces, a do planowania linków wewnętrznych wystarczy utworzyć tabelkę w dokumencie.
Linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważnym elementem wpływającym zarówno na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej jak i generowane ze strony przychody. Nie warto oszczędzać czasu na ten element, tylko dokładnie go zaplanować i wdrażać. Najważniejsze jest to, że linki wewnętrzne w pełni kontrolujesz. Z zewnętrznymi różnie to bywa, a za te najmocniejsze przeważnie trzeba słono zapłacić.
Jeżeli chcesz abym dla Ciebie sprawdził czy poprawnie stosujesz linkowanie wewnętrzne, to skontaktuj się ze mną. Umówimy się na konsultację lub przygotuję dla Ciebie zalecenia do wdrożenia na stronie www. Lekceważenie mocy linków wewnętrznych to błąd, na który nikt nie powinien sobie pozwolić.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone