Lembicz-logo

POZYCJONOWANIE

Sięgnijmy po wysokie pozycje w Google

Pozycjonowaniem zajmuję się od ponad 10 lat. To fundament działań marketingowych moich wszystkich projektów internetowych. Pozycjonuję strony internetowe wyłącznie pod kątem wyszukiwarki Google. Zawsze określam cele do osiągnięcia w ramach danego budżetu.
blog o marketingu lembicz

Jak wygląda pozycjonowanie ze mą?

Pozycjonuję tylko pod kątem polski i tylko w języku polskim. Z sukcesami wykonywałem pozycjonowanie stron w USA czy Wielkiej Brytanii, ale w języku polskim mam największe doświadczenie. Jeżeli szukasz firmy wykonującej pozycjonowanie w Google na inny kraj niż Polska, to niestety nie będziemy razem współpracować. Zawsze pozycjonowanie gotowych stron zaczyna się od audytu SEO.

Minimalny budżet na pozycjonowanie strony wynosi 1000 zł netto miesięcznie. To jaką kwotę trzeba przeznaczyć na pozycjonowanie Twojej strony aby osiągnąć cele biznesowe, będę wiedział po wykonaniu analizy. Średni budżet w którym działam z klientami wynosi 2500-4000 zł netto miesięcznie. 

Pozycjonowanie nie jest kosztem tylko inwestycją. Skuteczne pozycjonowanie ma przynieść Tobie zyski. Dlatego na początku opracowuje się strategię działania pod konkretne cele do osiągnięcia i miesiąc po miesiącu tą strategię realizujemy. Otrzymujesz co miesiąc raport z działań, a co kwartał raport uwzględniający widoczność Twojej strony w Google.

Współpracę możesz skończyć w dowolnym momencie. Dopiero po otrzymaniu płatności na podstawie faktury VAT wykonuję swoją pracę. Pozycjonowanie jest u mnie rozliczane z góry a nie z dołu. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu będziesz chciał zakończyć współpracę to tak będzie. Zadowolenie ze współpracy ma być na 100% - i to po Twojej jak i mojej stronie.

Częste pytania odnośnie pozycjonowania w Google

Poniżej zamieszczam najczęściej otrzymywane od 2011 roku pytania od Klientów dotyczące pozycjonowania strony firmowej, bloga czy sklepu internetowego. Może od razu znajdziesz odpowiedź na pytanie które chciałbyś mi zadać? Jak nie to i tak warto poznać te informacje, bo sporo światła rzucają odnośnie naszej ewentualnej współpracy:

Dlaczego u mnie tak drogo? Inne firmy oferują pozycjonowanie taniej

Bardzo dużo firm oferuje pozycjonowanie po skrajnie niskich cenach, żeby tylko pozyskać klienta. Jak już zaczynam pozycjonować stronę internetową, to działania mają przekładać się na efekty i pod kątem tego ustalam optymalną cenę na działania. Cena nie bierze się z fantazji, a jest określona przez szereg różnych czynników.

Dlaczego tylko wyszukiwarka Google? Są też inne wyszukiwarki

Jasne że są też inne wyszukiwarki, ale w Polsce liczy się tylko Google. To z niej korzysta w Polsce 93,04% internautów według gs.statcounter.com – z maja 2020 roku. Pozostałe 7% internautów korzysta z innych wyszukiwarek.

Dlaczego płatność z góry? Dużo firm rozlicza się z dołu lub za wyniki

Model płatności z góry sprawia, że rozwiązać umowę możesz w dowolnym momencie. Dopóki faktura nie jest opłacona nie działamy. Rozliczanie za efekty ogranicza mocno strategię pozycjonowania. Więcej o tym pisałem w artykule długi ogon w pozycjonowaniu. Przeczytaj na spokojnie w wolnej chwili, a zrozumiesz dlaczego taki model nie jest dobry zarówno dla Ciebie jak i firmy realizującej pozycjonowanie

Czy pozycjonowanie jest przez Google dozwolone?

Oczywiście że nie. Pozycjonowanie to sztuczne działania mające wpłynąć na wzrost widoczności strony w wynikach organicznych. Grunt to starać się działać tak, żeby nie łamać drastycznie tych wytycznych lub - w przypadku niektórych strategii pozycjonowania- udaje się nie łamać ich wcale osiągając bardzo wysokie rezultaty.

Ile trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania?

Przeważnie po trzech miesiącach widać pierwsze rezultaty. Taki bezpieczny termin żeby zobaczyć rezultaty gołym okiem przy odpowiednim budżecie wynosi ok. sześciu miesięcy. W 90% przypadków trwa to krócej niż zakładam, ale wolę Cię mile zaskoczyć niż niemiło rozczarować. 
To tyle. Dziękuję za Twój czas. Wszystkie najistotniejsze informacje dotyczące pozycjonowania w wyszukiwarce Google według mnie zostały zawarte do tego momentu. 

Poniżej to już będzie dużo treści objaśniających ogólnie pozycjonowanie. Na samym końcu znajdziesz formularz kontaktowy w celu wyceny usługi pozycjonowania.

Pozycjonowanie krok po kroku

pozycjonowanie krok po kroku

Wypełniasz formularz

Najważniejsze informacje jakie wynikają z formularza kontaktowego dla mnie to adres strony internetowej i szacowany budżet na pozycjonowanie. Z góry informuję czy budżet określony w formularzu jest wystarczający na rozpoczęcie działań SEO. Ostatecznie w jakim budżecie będziemy działać zależy od wyników rozmowy i ewentualnej konsultacji.
pozycjonowanie krok po kroku

Rozmowa + konsultacja

Z każdą firmą bądź osobą zawsze rozmawiam przed rozpoczęciem współpracy. 20 minut niezobowiązującej rozmowy telefonicznie lub online, abyśmy się lepiej poznali. Dopiero jeśli stwierdzimy, że nadajemy na tych samych falach przechodzimy do konsultacji, aby już dokładnie określić jak powinno wyglądać pozycjonowanie Twojej strony internetowej.
pozycjonowanie krok po kroku

Strategia działania

Każda strategia pozycjonowania zaczyna się od wykonania audytu SEO. Na podstawie informacji z konsultacji wiem na czym zależy klientowi i pod ten kierunek chcę dostosować serwis. Wszystko z zachowaniem wytycznych Google i celów określonych w trakcie przeprowadzonej rozmowy, aby ruch z wyników organicznych przekładał się na wzrost generowanych zysków.
pozycjonowanie krok po kroku

Raporty co miesiąc i kwartał

Co miesiąc wysyłamy raporty z wykonanych w ramach budżetu na pozycjonowanie działań. Raz na kwartał wysyłamy informację odnośnie widoczności strony internetowej w Google. Pokazujemy jak nasze działania przełożyły się na ruch i sprzedaż/kontakt z firmą. Wszystko czytelnie i przejrzyście. Najlepiej działania marketingowe weryfikują rosnące przychody, a nie pozycje czy ruch.
pozycjonowanie krok po kroku

Dalsze plany i działania

Co pół roku następuje konsultacja podsumowująca działania i dalsze określenie strategii działania. Konsultacja może mieć miejsce wcześniej jeśli zajdzie taka potrzeba w wyniku nieprzewidzianych okoliczności (w biznesie jak w życiu. Różnie bywa). Konsultacje przeprowadzane w ramach świadczonych usług są wliczane w budżet na działania marketingowe.

Czy dobrze jest być wysoko w Google?

Czyli jaki % osób klika w daną pozycję

W internecie jest mnóstwo statystyk dotyczących klikalności danego słowa kluczowego względem pozycji. Wszystko zależy od słów kluczowych. Sam szukając samochodu czy działki, potrafię zawędrować w głęboką otchłań wyszukiwarki Google. Uśredniając jednak statystyki wygląda to mniej więcej tak: % osób które wchodzą na stronę na danej pozycji.
1 miejsce: 50%
2 miejsce: 33%
3 miejsce: 30%
4 miejsce: 22%
5 miejsce: 20%
6 miejsce: 18%
7 miejsce: 15%
8 miejsce: 14%
9 miejsce: 12%
10 miejsce: 10%
Wszystko tak naprawdę zależy od słów kluczowych i tego czy strona na wysokiej pozycji spełnia oczekiwania odwiedzających. Może się okazać, że strona na pierwszym miejscu zarabia znacznie mniej, niż strona na miejscu drugim czy trzecim. Wysokie pozycje to jedno. Wysoka sprzedaż to zupełnie inny temat. W trakcie analizy konkurencji pozyskuje się takie "dodatkowe" informacje dzięki którym klient ma osiągnąć maksymalną sprzedaż danych usług lub produktów. Co mu z racji wysokich pozycji, skoro na tym nie zarabia? Agencja marketingowa ma czyste ręce (efekty pozycjonowania są), ale klient jest niezadowolony (bo nie ma sprzedaży). Dlaczego tak się dzieje?

Kiedy pozycje są tak jak obiecywano

Klient zrzuca winę na agencję SEO, że pozycjonuje stronę na złe słowa kluczowe bo nie zarabia. Agencja SEO broni się, że takie słowa kluczowe zaakceptował. Jak zwykle bywa w życiu... Prawda leży pośrodku. Nikt nie zna swojej branży lepiej niż klient. Właśnie dlatego przeprowadzam najpierw konsultacje, żeby wiedzieć na czym ma najlepsze zarobki i oprócz pozycjonowania (w trakcie audytu) sugerujemy jak powinno od strony wizualnej i klienta to wyglądać, żeby wysokie pozycje=wysoka sprzedaż.

Gdy klient płaci mało za audyt strony, to trudno oczekiwać że agencja marketingowa "za darmo" mu wszystko pokaże co i jak. Inną kwestią jest gdy agencja proponuje pozycjonowanie na słowa kluczowe które nic klientowi nie dadzą bo mają mało wyszukiwań lub wcale (takie zagrywki można czasem spotkać w przypadku rozliczania za efekty). Z drugiej strony jak klient ma gdzieś zalecenia (za które de facto zapłacił) lub wdraża je żółwim tempem, to pretensji później nie może mieć jak pozycje są, a sprzedaż słaba.

Jakie rozwiązanie z tej sytuacji? Agencja nie powinna klientowi nawijać makaronu na uszy, a klient informować agencję o braku czasu na wprowadzenie zmian i jakiekolwiek modyfikacje na stronie internetowej. Wtedy pozycjonowanie w Google będzie miało wymierne korzyści

Jak szybko strona będzie widoczna w Google

Ta usługa została dodana do bloga 19 października 2020 roku. W każdy pierwszy poniedziałek miesiąca licząc od listopada będę aktualizował jak idzie "walka" o te słowa kluczowe, które do najłatwiejszych nie należą. Nie zamierzam też jakoś szaleć z budżetem na pozycjonowanie strony, bo moja strategia marketingowa tego bloga opiera się zupełnie na czymś innym (nie tylko pozycjonowanie, a kompleksowe działania marketingowe). To bardziej tak w ramach ciekawości i regularnego uzupełniania strony treścią.

Zresztą roboty do bloga zostały odblokowane dopiero 15 października, więc widoczność strony internetowej jest na poziomie bliskim zera. Wszystkich słów kluczowych na których GSC (Google Search Console) pokazuje widoczność jest 15 i są one daleko daleko za horyzontem pierwszej strony wyników wyszukiwania. Do pierwszego poniedziałku listopada wiele się nie zmieni, a dopiero w tym momencie dodaję frazy do monitoringu w Senuto (link do mojej recenzji).

Jeżeli interesują Cię przykłady w których pokazuję jak wygląda pozycjonowanie stron (od przyjętej strategii po realizację) to szykuję rozbudowane case study oparte wyłącznie na moich projektach. W wersji darmowej nie zdradzam nic konkretnego, ale wystarczy żeby przekonać Cię, że wiem jak wykonuje się pozycjonowanie stron w organicznych wynikach wyszukiwania. Zresztą na blogu nie ma wszystkich usług marketingowych jakie są na rynku dostępne, a jedynie te w których czuję się kompetentny do świadczenia usług.

To byłoby na razie na tyle. Aktualizacja będzie miała miejsce 2 listopada. Patrząc na dostosowanie tej strony pod frazę "pozycjonowanie stron w google" względem innych nie wypadam tak tragicznie, a przecież artykuł będzie jeszcze co miesiąc rozbudowany. Może tak do marca 2021 roku będzie 70 punktów na 100 możliwych, ale - jeszcze raz przypominam - nie śpieszy mi się i moja strategia marketingowa nie opiera się wyłącznie na pozycjonowaniu strony.
pozycjonowanie w google - moja strona
Aktualizacja: 02.11.2020
Pierwszy poniedziałek listopada, a więc czas sprawdzić jak miewa się widoczność bloga na słowo kluczowe Pozycjonowanie stron internetowych w Google i bliskoznaczne frazy. Osobno zostało utworzona strona pod kątem pozycjonowania w Warszawie. Tutaj celuję z widocznością na całą Polskę, a pozycjonowanie Warszawa ma być tylko widoczna dla osób szukających tej usługi w stolicy Polski.

Widoczność strony w wyszukiwarce Google nie powala na kolana. Bardzo mało działań zewnętrznych zostało przeprowadzonych, więc nie ma co oczekiwać fajerwerków. Budżet na działania off site wyniósł w październiku zaledwie 1330 zł netto (plus 105 minut mojego czasu). W tym momencie strona nie jest widoczna w TOP 50 na żadne frazy związane z usługą pozycjonowania i nie spodziewam się, aby do końca roku miało to ulec poprawie.
Aktualizacja: 07.12.2020
Mamy pierwszy poniedziałek grudnia. Sprawdzam czy strona już ma jakąkolwiek widoczność na pozycjonowanie stron internetowych i powiązane słowa kluczowe. Bardzo mało działań zewnętrznych poszło w tym kierunku. Koncentruję się cały czas w największym stopniu na tworzeniu wysokiej jakości treści, ale pierwsze efekty już widać. Google w końcu dostrzegło artykuł, który ma być widoczny na słowo kluczowe pozycjonowanie długi ogon (43 pozycja).

Bardzo ciekawe jest to, że pod kątem frazy lokalnej podstrona zanotowała widoczność. Pozycjonowanie stron internetowych Warszawa jest już na 46 pozycji. Do tej podstrony prowadzi link ze stópki jak i z tej podstrony. Jeszcze bardzo daleka droga do osiągnięcia wysokich pozycji. Konkurencja ogromna, budżet cały czas niewielki. Jeszcze nie minął nawet pełny drugi miesiąc działań marketingowych, ale jestem zadowolony z ogólnego wzrostu widoczności strony.
Aktualizacja: 04.01.2021
Dalej w wynikach wyszukiwania na główne słowo kluczowe i bliskoznaczne nie ma widoczności. Pozycjonowanie strony internetowej idzie bardzo wolno. Praktycznie żadne usługi nie są widoczne jeszcze w wyszukiwarce. Od 15 stycznia stopniowo będę zwiększał działania bardziej w kierunku usług, a nie długiego ogona. Nie spodziewam się jakiś super efektów pozycjonowania, bo budżet na to nie pozwala. Cierpliwie czekam aż linkowanie wewnętrzne i wartościowa treści zrobi swoje.
Aktualizacja: 10.02.2021
Szczerze mówiąc aktualizacja wyleciała mi z głowy. Z lekkim opóźnieniem uzupełniam swój błąd. Widać, że pozycjonowanie w Google przynosi coraz większe efekty, ale zawdzięczam to artykułom i linkowaniu wewnętrznemu. Najważniejsze słowa kluczowe, które mogą generować już bezpośrednią sprzedaż usług, dalej są na odległych pozycjach, chociaż tutaj widać delikatne postępy:
pozycjonowanie w google - luty 2021
Coś tam widać powoli, że się rusza. Podkreślam, że w działaniach bardzo delikatnie uderzam pod kątem frazy "pozycjonowanie stron internetowych w Google". Bliżej marca zwiększę działania związane z linkowaniem zewnętrznym, a na razie cieszę się małymi sukcesami, bo strona łapie już całkiem niezłą widoczność w wyszukiwarce Google dzięki bardzo solidnie i dobrze opracowanym artykułom.
Aktualizacja: 8.03.2021
15 marca minie raptem 5 miesięcy od kiedy do strony zostały odblokowane roboty Google. Dalej na pozycjonowanie w Google i powiązane słowa kluczowe, strona nie jest praktycznie widoczna.  Widać natomiast gołym okiem efekt działań SEO które przeprowadzam, bo strona już zyskuje widoczność w wynikach organicznych i robi to szybciej niż oczekiwałem. Rzuć okiem na wzrost widoczności na poniższym wykresie. Tak właśnie działa dobrze wykonane pozycjonowanie.
5 miesięcy pozycjonowania w google
Aktualizacja: 06.04.2021
Już niedługo minie 6 miesięcy od kiedy roboty wyszukiwarki Google mają dostęp do strony. Jestem bardzo zadowolony z osiągniętych efektów, biorąc pod uwagę czas i budżet. Cały czas bardzo mało się koncentruję na widoczności strony pod kątem fraz związanych z usługami. W marcu 2021 roku na bloga trafiło 645 unikalnych użytkowników z wyników organicznych, a kwiecień zapowiada się jeszcze lepiej. Wnioski? Pozycjonowanie dalej jest skuteczne i przynosi efekty.
Aktualizacja: 08.06.2021
Długo nie było aktualizacji, ale dość szczegółowo opisywałem efekty pozycjonowania po sześciu miesiącach w tym artykule i nie chciałem się powtarzać. Teraz minęło prawie 9 miesięcy pozycjonowania, a niech każdy samemu stwierdzi czy są efekty. Przypomnę, że budżet na pozycjonowanie w Google wynosi mniej niż 1500 zł netto miesięcznie nie wliczając mojego czasu poświęcanego na tworzenie artykułów.
9 miesięcy pozycjonowania w Google
Słowa kluczowe związane z pozycjonowaniem dalej są na odległych pozycjach (pozycjonowanie Google - 24 pozycja) ale widać postęp. Zacznę coraz mocniej koncentrować się na tym słowie kluczowym, wzmacniając podstronę tematycznymi linkami wewnętrznymi.

Wypełnij formularz dotyczący pozycjonowania

LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram