Lembicz-logo

Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Każdą stronę traktuję jak własną. W tym cały sekret

Nazywam się Michał Lembicz. Pozycjonowaniem zajmuję się od 2011 roku, a więc już trochę czasu z Google "się znam". Ten blog powstał dopiero pod koniec 2020 roku, a jeżeli wszedłeś tutaj z wyszukiwarki Google to lepszego argumentu potwierdzającego moją skuteczność chyba nie potrzebujesz?

Nie zraź się długością treści odnośnie usługi pozycjonowania. Musiałem dostosować treść względem konkurencji, która lubi się rozpisywać. Poznanie istotnych informacji do nawiązania współpracy zajmie Ci może 2 minuty. Zresztą mocno zaakcentuję moment w którym zacznie się dużo teorii, wyjaśnień itd. Jak chcesz przeczytać całość to bardzo proszę, bo dobrze wiedzieć o co dokładnie chodzi w pozycjonowaniu.

Jak wygląda pozycjonowanie u mnie?

strzalka
Pozycjonuję tylko pod kątem polski i tylko w języku polskim. Z sukcesami wykonywałem pozycjonowanie stron w USA czy Wielkiej Brytanii, ale w języku polskim mam największe doświadczenie. Jeżeli szukasz firmy wykonującej pozycjonowanie w Google na inny kraj niż Polska, to niestety nie będziemy razem współpracować. Zawsze pozycjonowanie zaczyna się od audytu SEO.

Minimalny budżet na pozycjonowanie strony wynosi 1000 zł netto miesięcznie. To jaką kwotę trzeba przeznaczyć na pozycjonowanie Twojej strony aby osiągnąć cele biznesowe, będę wiedział po wykonaniu analizy. Średni budżet w którym działam z klientami wynosi 2500-4000 zł netto miesięcznie. Dużo zależy tutaj od celów które mamy osiągnąć, w jakim czasie i od Twojej konkurencji.

Pozycjonowanie nie jest kosztem tylko inwestycją. Skuteczne pozycjonowanie ma przynieść Tobie zyski. Dlatego na początku opracowuje się strategię działania pod konkretne cele do osiągnięcia i miesiąc po miesiącu tą strategię realizujemy. Otrzymujesz co miesiąc raport z działań, a co kwartał raport uwzględniający widoczność Twojej strony w Google oraz jaki ruch organiczny został osiągnięty.

Współpracę możesz skończyć w dowolnym momencie. Dopiero po otrzymaniu płatności na podstawie faktury VAT wykonuję swoją pracę. Pozycjonowanie jest u mnie rozliczane z góry a nie z dołu. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu będziesz chciał zakończyć współpracę to tak będzie. Zadowolenie ze współpracy ma być na 100% - i to po Twojej jak i mojej stronie.

Częste pytania odnośnie pozycjonowania w Google

Poniżej zamieszczam najczęściej otrzymywane od 2011 roku pytania od Klientów dotyczące pozycjonowania strony firmowej, bloga czy sklepu internetowego. Może od razu znajdziesz odpowiedź na pytanie które chciałbyś mi zadać? Jak nie to i tak warto poznać te informacje, bo sporo światła rzucają odnośnie naszej ewentualnej współpracy:

Dlaczego u mnie tak drogo? Inne firmy oferują pozycjonowanie taniej

Tak działa wolny rynek. Zawsze znajdzie się ktoś tańszy. Tak samo jak znajdzie się ktoś droższy. Zresztą co tu dużo tłumaczyć. Po kontakcie ze mną zobaczysz jakie mam podejście do pozycjonowania stron klientów i zrozumiesz, że cena pozycjonowanie nie bierze się z kosmosu. Porównując sobie pierwszy kontakt zobaczysz jak wygląda moje podejście do pozycjonowania, a jak innych firm.

Dlaczego tylko wyszukiwarka Google? Są też inne wyszukiwarki

Jasne że są też inne wyszukiwarki, ale w Polsce liczy się tylko Google. To z niej korzysta w Polsce 93,04% internautów według wg gs.statcounter.com – z maja 2020 roku. Pozostałe 7% rozbija się na inne wyszukiwarki.

Dlaczego płatność z góry? Dużo firm rozlicza się z dołu lub za wyniki

Model płatności z góry sprawia, że rozwiązać umowę możesz w dowolnym momencie. Dopóki faktura nie jest opłacona nie działamy. Rozliczanie za efekty ogranicza mocno strategię pozycjonowania. Więcej o tym pisałem w artykule długi ogon w pozycjonowaniu. Przeczytaj na spokojnie w wolnej chwili, a zrozumiesz dlaczego taki model nie jest dobry zarówno dla Ciebie jak i firmy realizującej pozycjonowanie

Czy pozycjonowanie jest przez Google dozwolone?

Oczywiście że nie. Pozycjonowanie to sztuczne działania mające wpłynąć na wzrost widoczności strony w wynikach organicznych. Grunt to starać się działać tak, żeby nie łamać drastycznie tych wytycznych lub - w przypadku niektórych strategii pozycjonowania- udaje się nie łamać ich wcale osiągając całkiem wysokie rezultaty.

Ile trzeba czekać na pierwsze efekty pozycjonowania?

Przeważnie po trzech miesiącach widać pierwsze rezultaty. Taki bezpieczny termin żeby zobaczyć rezultaty gołym okiem przy odpowiednim budżecie wynosi ok. sześciu miesięcy. W 90% przypadków trwa to krócej niż zakładam, ale wolę jak klient się mile zaskoczy niż niemiło rozczaruje. 
To tyle. Dziękuję za Twój czas. Wszystkie najistotniejsze informacje dotyczące pozycjonowania w wyszukiwarce Google według mnie zostały zawarte do tego momentu. Poniżej to już będzie dużo treści objaśniających ogólnie pozycjonowanie. Tak to poniżej znajduje się formularz kontaktowy dotyczący wyłącznie pozycjonowania. W przeciągu 48 godzin otrzymasz ode mnie odpowiedź odnośnie ewentualnej współpracy i jak wszystko będzie jasne, zaczniemy tworzyć wspólnie strategię pozycjonowania Twojej strony internetowej.

Pozycjonowanie krok po kroku

pozycjonowanie krok po kroku

Wypełniasz formularz

Najważniejsze informacje jakie wynikają z formularza kontaktowego dla mnie to adres strony internetowej i szacowany budżet na pozycjonowanie. Z góry informuję jak budżet jest rażąco zbyt niski. W przypadku jak budżet wygląda wstępnie na odpowiedni przechodzimy dalej. 
pozycjonowanie krok po kroku

Przeprowadzam konsultację

Godzinna konsultacja online wynosi 200 zł netto. W przypadku tradycyjnego spotkania (twarzą w twarz) 300 zł netto + koszty dojazdu. Liczone za każdą rozpoczętą godzinę spotkania. Wcześniej klient wypełnia ankietę która pozwala mi przygotować się do rozmowy. W 80% rozmów wystarczy godzina do ustalenia celów pozycjonowania na podstawie których opracuję w kolejnym kroku strategię działania.
pozycjonowanie krok po kroku

Strategia działania

Każda strategia pozycjonowania zaczyna się od wykonania audytu SEO. Na podstawie informacji z konsultacji wiem na czym zależy klientowi i pod ten kierunek chcę dostosować serwis. Wszystko z zachowaniem wytycznych Google i zachowania atrakcyjności dla docelowej grupy odbiorców. Opracowana przez nas strategia zawiera dokładne informacje pierwszych sześciu miesięcy współpracy.
pozycjonowanie krok po kroku

Raporty co miesiąc i kwartał

Co miesiąc wysyłamy raporty z wykonanych w ramach budżetu na pozycjonowanie działań. Raz na kwartał wysyłamy informację odnośnie widoczności strony internetowej w Google. Pokazujemy jak nasze działania przełożyły się na ruch i sprzedaż/kontakt z firmą. Wszystko czytelnie i przejrzyście. Najlepiej działania marketingowe i tak weryfikują rosnące przychody, a nie pozycje czy ruch.
pozycjonowanie krok po kroku

Dalsze plany i działania

Co pół roku następuje konsultacja podsumowująca działania i dalsze określenie strategii działania. Konsultacja może mieć miejsce wcześniej jeśli zajdzie taka potrzeba w wyniku nieprzewidzianych okoliczności (w biznesie jak w życiu. Różnie bywa). Dla klienta z którym współpracuję minimum pół roku godzinna konsultacja online wynosi 100 zł netto, a twarzą w twarz 150 zł netto + koszty dojazdu (50% taniej niż na początku współpracy)

Czy dobrze jest być wysoko w Google?

Czyli jaki % osób klika w daną pozycję

W internecie jest mnóstwo statystyk dotyczących klikalności danego słowa kluczowego względem pozycji. Wszystko zależy od słów kluczowych. Sam szukając samochodu czy działki, potrafię zawędrować w głęboką otchłań wyszukiwarki Google. Uśredniając jednak statystyki wygląda to mniej więcej tak: % osób które wchodzą na stronę na danej pozycji.
1 miejsce: 50%
2 miejsce: 33%
3 miejsce: 30%
4 miejsce: 22%
5 miejsce: 20%
6 miejsce: 18%
7 miejsce: 15%
8 miejsce: 14%
9 miejsce: 12%
10 miejsce: 10%
Wszystko tak naprawdę zależy od słów kluczowych i tego czy strona na wysokiej pozycji spełnia oczekiwania odwiedzających. Może się okazać, że strona na pierwszym miejscu zarabia znacznie mniej, niż strona na miejscu drugim czy trzecim. Wysokie pozycje to jedno. Wysoka sprzedaż to zupełnie inny temat. W trakcie analizy konkurencji pozyskuje się takie "dodatkowe" informacje dzięki którym klient ma osiągnąć maksymalną sprzedaż danych usług lub produktów. Co mu z racji wysokich pozycji, skoro na tym nie zarabia? Agencja marketingowa ma czyste ręce (efekty pozycjonowania są), ale klient jest niezadowolony (bo nie ma sprzedaży). Dlaczego tak się dzieje?

Kiedy pozycje są tak jak obiecywano

A zysków nie ma o czym już jakoś nie wspominano

Klient zrzuca winę na agencję SEO, że pozycjonuje stronę na złe słowa kluczowe bo nie zarabia. Agencja SEO broni się, że takie słowa kluczowe zaakceptował. Jak zwykle bywa w życiu... Prawda leży pośrodku. Nikt nie zna swojej branży lepiej niż klient. Właśnie dlatego przeprowadzam najpierw konsultacje, żeby wiedzieć na czym ma najlepsze zarobki i oprócz pozycjonowania (w trakcie audytu) sugerujemy jak powinno od strony wizualnej i klienta to wyglądać, żeby wysokie pozycje=wysoka sprzedaż.

Gdy klient płaci mało za audyt strony, to trudno oczekiwać że agencja marketingowa "za darmo" mu wszystko pokaże co i jak. Inną kwestią jest gdy agencja proponuje pozycjonowanie na słowa kluczowe które nic klientowi nie dadzą bo mają mało wyszukiwań lub wcale (takie zagrywki można czasem spotkać w przypadku rozliczania za efekty). Z drugiej strony jak klient ma gdzieś zalecenia (za które de facto zapłacił) lub wdraża je żółwim tempem, to pretensji później nie może mieć jak pozycje są, a sprzedaż słaba.

Jakie rozwiązanie z tej sytuacji? Agencja nie powinna klientowi nawijać makaronu na uszy, a klient informować agencję o braku czasu na wprowadzenie zmian i jakiekolwiek modyfikacje na stronie internetowej. Wtedy pozycjonowanie w Google będzie miało wymierne korzyści

Jak szybko ta strona będzie widoczna w Google

Na frazy związane z pozycjonowaniem stron oczywiście? 

Ta usługa została dodana do bloga 19 października 2020 roku. W każdy pierwszy poniedziałek miesiąca licząc od listopada będę aktualizował jak idzie "walka" o te słowa kluczowe, które do najłatwiejszych nie należą. Nie zamierzam też jakoś szaleć z budżetem na pozycjonowanie strony, bo moja strategia marketingowa tego bloga opiera się zupełnie na czymś innym (nie tylko pozycjonowanie, a kompleksowe działania marketingowe). To bardziej tak w ramach ciekawości i regularnego uzupełniania strony treścią.

Zresztą roboty do bloga zostały odblokowane dopiero 15 października, więc widoczność strony internetowej jest na poziomie bliskim zera. Wszystkich słów kluczowych na których GSC (Google Search Console) pokazuje widoczność jest 15 i są one daleko daleko za horyzontem pierwszej strony wyników wyszukiwania. Do pierwszego poniedziałku listopada wiele się nie zmieni, a dopiero w tym momencie dodaję frazy do monitoringu w Senuto (link do mojej recenzji).

Jeżeli interesują Cię przykłady w których pokazuję jak wygląda pozycjonowanie stron (od przyjętej strategii po realizację) to szykuję rozbudowane case study oparte wyłącznie na moich projektach. W wersji darmowej nie zdradzam nic konkretnego, ale wystarczy żeby przekonać Cię, że wiem jak wykonuje się pozycjonowanie stron w organicznych wynikach wyszukiwania. Zresztą na blogu nie ma wszystkich usług marketingowych jakie są na rynku dostępne, a jedynie te w których czuję się kompetentny do świadczenia usług.

To byłoby na razie na tyle. Aktualizacja będzie miała miejsce 2 listopada. Patrząc na dostosowanie tej strony pod frazę "pozycjonowanie stron w google" względem innych nie wypadam tak tragicznie, a przecież artykuł będzie jeszcze co miesiąc rozbudowany. Może tak do marca 2021 roku będzie 70 punktów na 100 możliwych, ale - jeszcze raz przypominam - nie śpieszy mi się i moja strategia marketingowa nie opiera się wyłącznie na pozycjonowaniu strony.
pozycjonowanie w google - moja strona
Aktualizacja: 02.11.2020 (Poniedziałek)
Pierwszy poniedziałek listopada, a więc czas sprawdzić jak miewa się widoczność bloga na słowo kluczowe Pozycjonowanie stron internetowych w Google i bliskoznaczne frazy. Osobno zostało utworzona strona pod kątem pozycjonowania w Warszawie. Tutaj celuję z widocznością na całą Polskę, a pozycjonowanie Warszawa ma być tylko widoczna dla osób szukających tej usługi w stolicy Polski.

Widoczność strony w wyszukiwarce Google nie powala na kolana. Bardzo mało działań zewnętrznych zostało przeprowadzonych, więc nie ma co oczekiwać fajerwerków. Budżet na działania off site wyniósł w październiku zaledwie 1330 zł netto (plus 105 minut mojego czasu). W tym momencie strona nie jest widoczna w TOP 50 na żadne frazy związane z usługą pozycjonowania i nie spodziewam się, aby do końca roku miało to ulec poprawie.

Wypełnij formularz

LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram