logo-lembicz

Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być głównym celem, tylko efektem ubocznym. Chcesz zacząć blogować wyłącznie dla kasy? Odpuścić, bo prawdopodobnie porzucisz pisanie na blogu nim pojawią się jakiekolwiek pieniądze.

Jeżeli dalej jesteś ze mną? To pokażę Ci jak stworzyć bloga, aby w pełni wykorzystać jego możliwości zarobkowe. Dla mnie blogowanie to przede wszystkim świetna zabawa i właśnie dobrej zabawy z wkroczenia w świat blogowania Ci życzę 🙂 .

Gdzie najlepiej założyć bloga?

Można założyć bloga za darmo na jednej z wielu popularnych platform blogowych (wordpress.com, Blogger.com, Tumblr, itd). To dobre rozwiązanie, jeśli chcesz się przekonać czy prowadzenie bloga jest dla Ciebie. Taki darmowy blog na dłuższą metę to kiepskie rozwiązanie.

Mnóstwo ograniczeń, a ewentualne modyfikacje/usprawnienia są piekielnie drogie. Gdy sprawdzisz jak idzie Ci pisanie i stwierdzisz "OK! Podoba mi się i to chcę robić", to jak najszybciej odpalaj bloga na własnej domenie i hostingu.

Dobra wiadomość jest taka, że odpalenie własnego bloga nie jest przyprawiającym o zawał serca wydatkiem:

  • Domena czyli nazwa Twojego bloga (najlepiej .pl) -> Rejestracja ok. 13 zł brutto, a później raz w roku ok. 50 zł brutto. Pamiętaj aby nazwę swojego bloga dobrze przemyśleć.
  • Hosting (miejsce na pliki, grafikę, itd.) -> Na początek nie potrzebujesz dużo wolnego miejsca. Wyjdzie koło 50 zł brutto rocznie.

Domenę i hosting możesz sobie ogarnąć w Seohost.pl z którego również ja korzystam. Mają bardzo dobre ceny i często pojawiają się fajne promocje.

Masz już zakupioną domenę i hosting? To pozostało tylko zainstalować system do zarządzania treścią, na którym powstanie Twój blog. Tylko który CMS (system do zarządzania treścią) wybrać, aby prowadzenie bloga nie sprawiało większych problemów?

CMS idealny do prowadzenia bloga?

Możliwości jest wiele, ale - na szczęście - wybór jest banalnie prosty. CMS WordPress idealnie nadaje się do blogowania. Mój blog i wiele innych projektów biznesowych które posiadam, działa właśnie na tym silniku. Powodów dla których polecam WordPressa jest wiele:

  1. Banalnie prosty w obsłudze - Bez problemy początkujący bloger odnajdzie się w funkcjonalności działania tego silnika CMS.
  2. Błyskawicznie można założyć swojego bloga - Proces zakładania bloga jest banalnie prosty, a większość hostingów ma wbudowany system do zainstalowania WordPressa. Dosłownie w kilka minut możesz uruchomić bloga w internecie.
  3. WordPress jest za darmo - Nie licząc ceny domeny i hostingu, to zupełnie za darmo możesz korzystać z potężnego i ciągle rozwijającego się systemu do zarządzania treścią.
  4. Ogromna ilość wtyczek - Są tysiące darmowych i płatnych wtyczek, dzięki którym możesz poprawić wygląd bloga i jego funkcjonalność.
  5. Ogromna ilość szablonów - Szybko i łatwo możesz totalnie zmienić wygląd bloga. To spoczko rozwiązanie na początku. Jak blog się rozpędzi i zacznie generować dochód, to lepiej ogarnąć "pod klucz" grafikę i funkcjonalność (zlecić grafikowi opracowanie oryginalnej szaty graficznej).
  6. Łatwo się rozbudowuje - Możesz bez większego problemu podpiąć sklep internetowy czy rozbudować bloga w kierunku strony firmowej.
  7. Ogromne możliwości pisania - Genialnie łatwo i przyjemnie jest pisać bloga na WordPress'ie. Od groma dodatków, dzięki którym Twoja treść będzie jeszcze atrakcyjniejsza dla czytelnika.
  8. Świetnie się pozycjonuje - Im lepiej się strona pozycjonuje tym taniej, łatwiej i szybciej zajmuje wysokie pozycje na słowa kluczowe w wyszukiwarce Google.
  9. Łatwo podpiąć media społecznościowe - Bez problemu powiążesz bloga z Facebookiem, YouTube, Twitterem, Instagramem czy inną popularną platformą społecznościową.
  10. Jest w języku polskim - Ważny argument dla osób, które - tak jak ja - nie ogarniają na wysokim poziomie języka angielskiego.

Argumentów mógłbym znaleźć dużo więcej, ale czasami wybór jest prosty i bez sensu go komplikować. Pierwszy blog, jak i każdy kolejny, najlepiej będzie założyć na CMS WordPress i tyle w temacie.

O czym pisać na blogu, aby dobrze zarabiać?

Tak jak wspominałem na początku artykułu, zarabianie na blogu nie powinno być głównym celem jego powstania. Najwięcej pieniędzy będziesz zarabiać wtedy, kiedy skoncentrujesz się na pisaniu fajnych, angażujących czytelników treści.

Tematyka bloga nie ma żadnego znaczenia. Najważniejsze żeby pisanie nie było dla Ciebie męczarnią, tylko fajną zabawą. Wtedy prędzej czy później pojawiają się pieniądze, a blog daje mnóstwo możliwości generowania pieniędzy:

  • Artykuły sponsorowane - Możesz za pieniądze zamieszczać artykuły innych osób na blogu. Wystarczy zarejestrować się na platformie WhitePress lub Linkhouse, ale Twój blog musi już generować ruch z wyszukiwarki Google. Jak Twój blog nabierze mocy, to firmy same zaczną się zgłaszać z prośbą o napisanie lub zamieszczenie artykułu, za który możesz brać wynagrodzenie.
  • Reklamy Google Adsense - Możesz wyświetlać na blogu reklamy i otrzymywać od Google większe/mniejsze pieniądze. Więcej o tym sposobie zarabiania na blogu przeczytaj tutaj.
  • Programy partnerski - Wiele produktów/usług oferuje prowizję za polecenie klienta. To taki nieinwazyjny sposób zarabiania całkiem fajnych pieniędzy.
Zarabianie na blogu - program partnerski
Przykład jakie pieniądze możesz zarabiać na blogu polecając program partnerski.
  • Sprzedaż własnych usług/produktów - Możesz rozbudować blog o sklep internetowy i sprzedawać produkty powiązane z tematyką bloga. U mnie znajdziesz usługi marketingowe o których często piszę na blogu.

Zarabianie na blogu będzie wymagać od Ciebie ogromnej cierpliwości. Pieniądze nie pojawiają się od razu. Zasada jest prosta: Im większy/lepszej jakości ruch generuje blog, tym większe pieniądze może zarobić.

Muszę Cię niestety zmartwić. Pisząc artykuły musisz brać pod uwagę czynniki wpływające na wzrost Twojego bloga w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe. Robienie tego "na czuja" nie ma większego sensu, bo Twój blog nigdy się nie rozpędzi.

Jak pisać żeby blog był dobrze widoczny w Google?

Ten artykuł został opublikowany 3 maja 2022 roku. Napisałem go pod kątem dwóch słów kluczowych. Zaktualizuję artykuł, jak tylko uda się przebić na te słowa kluczowe do TOP 10 wyników naturalnych wyszukiwarki Google:

Analiza słów kluczowych z narzędzia SENUTO

Nie pisałem tego artykułu od razu na blogu. Najpierw skorzystałem z płatnego narzędzia, które dało mi dokładne wytyczne co do słów kluczowych, aby artykuł był tak dobry jak u stron na wysokich pozycjach.

CONTADU - narzędzie do pisania pod kątem słów kluczowych

Pisząc w ten sposób artykuł ma szansę przebić się na dane słowa kluczowe w wyszukiwarce Google. To mega ułatwienie i warto zainwestować pieniądze w te narzędzie. Nie wyobrażam sobie już pisania bez wspomagania narzędziem CONTADU.

Czy to wystarczy żeby blog był wysoko w Google?

Dla mało konkurencyjnych słów kluczowych (tzw. długi ogon) przeważnie wystarczy. Niestety dla trudniejszych słów kluczowych, trzeba sięgnąć jeszcze po wzmocnienie w postaci zdobycia odnośników zewnętrznych z innych stron internetowych.

Warto założyć, że im popularniejsze i przyciągające lepszych użytkowników słowo kluczowe, tym trudniej i drożej je doprowadzić na wysokie pozycje. Bez problemu znajdziesz za pomocą narzędzia SENUTO proste słowa kluczowe do wbicia.

Pamiętaj, że ZAWSZE NA PIERWSZYM MIEJSCU JEST JAKOŚĆ ARTYKUŁU. Nie wolno ceną jakości dostosowywać go pod kątem słów kluczowych. Musisz znaleźć złoty środek.

Jeżeli zastanawiasz się czy warto się w to wszystko bawić, to pokażę Ci ruch jaki generuje mój blog. Przypominam, że ma zaledwie 1,5 roku:

Nie jest to efekt samego pisania, bo na szeroko pojęte pozycjonowanie w Google przeznaczam miesięcznie do 1400 zł netto. Ta inwestycja wielokrotnie mi się zwraca w każdym miesiącu, ale nie sięgaj po to na samym początku blogowania.

Podsumowanie czyli krótki poradnik jak założyć bloga

  1. Na początku możesz założyć swojego bloga na tej platformie (WordPress.com), żeby sprawdzić jak idzie Ci pisanie. Odradzam platformę Blogger.
  2. Hosting i domenę radzę ogarnąć w Seohost.pl -> Dobre ceny i wystarczający na początek hosting.
  3. Instalacja i konfiguracja WordPress'a jest banalnie prosta.
  4. Miłego pisania 🙂

O dostosowaniu bloga WordPress pod kątem wyszukiwarki Google napiszę za jakiś czas. Jeżeli będą problemy z ogarnięciem bloga to zapraszam na 20 minutową rozmowę onlinę (zarezerwuj termin). Pomogę Ci odpalić bloga i pokażę jak go rozpędzić.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł
    Strona internetowa za darmo - czy to w ogóle możliwe?

    Zastanawiasz się jakim cudem strona internetowa, która powstaje za darmo może cokolwiek kosztować? Przecież miało być za darmo? Otóż smutna rzeczywistość w świecie stron internetowych jest przeważnie taka, że im coś tańsze na wejściu tym droższe na wyjściu. Do napisania tego - zdawałoby się oczywistego - artykułu, przekonała mnie liczba osób wpisująca miesięcznie do wyszukiwarki […]

    Czytaj artykuł
    Dobra strona sprzedażowa czyli skuteczny Landing Page

    Dobra strona sprzedażowa potrafi wygenerować lepszą sprzedaż niż znacznie bardziej rozbudowana strona firmowa. Jest niczym NITRO dla samochodu czy STERYD dla kulturysty. Można się bez tego obejść, ale jest piekielnie skuteczna i - co najważniejsze - bezpieczna dla "silnika" Twojego biznesu. Strona sprzedażowa czyli tzw. Landing Page (Strona Lądująca) jest zawsze zaprojektowana w konkretnym celu. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł
    Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu - recenzja kursu Patryka Łopota

    Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)