logo-lembicz

Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko.

Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy kreatory stron www, ale...

Jaki jest cel posiadania strony www?

Z jakiego powodu chcesz mieć stronę www? Po to, żeby klient mógł zobaczyć czym się zajmuje Twoja firma i mógł skontaktować się po więcej informacji? Odpalasz kreator stron www i w ciągu 10 minut masz darmową, prostą stronę internetową.

Darmowy kreator stron internetowych szybko może stać się płatny. Nie są to duże pieniądze, ale "za darmo" może się szybko skończyć. Więcej o tym pisałem w tym artykule.

Załóżmy, że strona internetowa na której czytasz ten artykuł, miałaby być właśnie taką prostą stroną www. Zniknęłyby artykuły, podstrony z usługami, case studies... Wszystko znalazłoby się na stronie głównej. Co by się stało?

Straciłbym możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Dlaczego? Bo pozycjonowanie w wyszukiwarce Google na tak dużą ilość słów kluczowych nie miałoby sensu, a to od wielu lat mój podstawowy i genialnie działający kanał pozyskiwania klientów.

Zobacz na ile słów kluczowych jest w wyszukiwarce Google widoczna ta strona internetowa, po 15 miesiącach pozycjonowania:

Według narzędzia Senuto z dnia 22 stycznia 2022 roku

W przeciągu ostatnich 12 miesięcy tą stronę internetową odwiedziło ok. 19 500 osób, a nie minęły nawet dwa lata istnienia bloga:

odwiedziny strony www przez ostatni rok
Ruch wygenerowany przez bloga w przeciągu ostatnich 12 miesięcy

Mógłbym stworzyć stronę internetową która będzie tylko prostą wizytówką. Tylko po co ograniczać własną stronę internetową do funkcji informacyjnej, skoro można przez nią pozyskiwać nowych klientów?

Założyć swoją stronę internetową tylko "żeby było" to nic trudnego. Stworzenie strony internetowej, która może stać się Twoim najlepszym kanałem sprzedaży i pomóc w budowaniu wizerunku marki, to już całkowicie inny poziom trudności.

NA SPOKOJNIE POMYŚL JAKI JEST CEL POSIADANIA WŁASNEJ STRONY INTERNETOWEJ. MA TYLKO INFORMOWAĆ KLIENTÓW? CZY LEPIEJ ŻEBY MIAŁA ROZBUDOWANE MOŻLIWOŚCI POZYSKIWANIA NOWYCH KLIENTÓW?

Jakie funkcjonalności ma prosta strona www?

Strony www mogą mieć ogromną ilość funkcjonalności ułatwiających prowadzenie biznesu:

  1. Widzisz tę słuchawkę w prawym dolnym rogu ekranu? To dodatek Callback 24. Bardzo ułatwia to potencjalnym klientom nawiązanie ze mną kontaktu.
  2. Pod każdym artykułem znajduje się miejsce na dodatkowy element zwiększający szansę pozyskania klienta. Przeważnie jest to zapis na newsletter, ale mogę dać do każdego artykułu różną zawartość.
  3. Mogę błyskawicznie zmienić ceny usług na stronie jak i pochwalić się nowymi klientami.
  4. Mam miejsca pod wdrożenie przejścia do landing page (prostych stron sprzedażowych o określonym celu działania)
  5. itd.

Decydując się na stronę internetową, trzeba brać pod uwagę jej rozbudowę w przyszłości. Zrobienie strony internetowej o prostym założeniu teraz, nie oznacza że w przyszłości nie dojdą nowe funkcjonalności. Trzeba brać to pod uwagę.

Prosta strona www nie ma wielu funkcjonalności i możliwości, ale tworzenie strony www u mnie wygląda tak, że zawsze biorę pod uwagę jej rozbudowę w przyszłości. Dzięki temu jest ostatecznie taniej i szybciej.

"Chcę żeby strona internetowa miała tylko stronę główną, zakładki usług, informacje o firmie, galerię zdjęć, bloga i kontakt". To nie jest prosta, tylko normalna strona internetowa. Kwestia tego czy ma powstać na gotowym szablonie czy indywidualnym projekcie.

Koszt nieskomplikowanej strony internetowej?

Jeżeli chcesz mieć stronę www, na której będzie tylko LOGO/NAZWA FIRMY + PODSTAWOWE INFORMACJE O DZIAŁALNOŚCI, to wpisz w Google "darmowy kreator stron internetowych" i w kilka minut ogarniesz temat.

Jak potrzebujesz strony internetowej, która ma wzbudzać zazdrość konkurencji i pokazać potencjalnym klientom pełną moc Twoich możliwości, to daj mi znać. Wraz z niewielkich zespołem zajmuję się tworzeniem stron www.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?

    Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]

    Czytaj artykuł
    Strona internetowa za darmo - czy to w ogóle możliwe?

    Zastanawiasz się jakim cudem strona internetowa, która powstaje za darmo może cokolwiek kosztować? Przecież miało być za darmo? Otóż smutna rzeczywistość w świecie stron internetowych jest przeważnie taka, że im coś tańsze na wejściu tym droższe na wyjściu. Do napisania tego - zdawałoby się oczywistego - artykułu, przekonała mnie liczba osób wpisująca miesięcznie do wyszukiwarki […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)