Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko.

Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy kreatory stron www, ale...

Jaki jest cel posiadania strony www?

Z jakiego powodu chcesz mieć stronę www? Po to, żeby klient mógł zobaczyć czym się zajmuje Twoja firma i mógł skontaktować się po więcej informacji? Odpalasz kreator stron www i w ciągu 10 minut masz darmową, prostą stronę internetową.

Darmowy kreator stron internetowych szybko może stać się płatny. Nie są to duże pieniądze, ale "za darmo" może się szybko skończyć. Więcej o tym pisałem w tym artykule.

Załóżmy, że strona internetowa na której czytasz ten artykuł, miałaby być właśnie taką prostą stroną www. Zniknęłyby artykuły, podstrony z usługami, case studies... Wszystko znalazłoby się na stronie głównej. Co by się stało?

Straciłbym możliwość dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Dlaczego? Bo pozycjonowanie w wyszukiwarce Google na tak dużą ilość słów kluczowych nie miałoby sensu, a to od wielu lat mój podstawowy i genialnie działający kanał pozyskiwania klientów.

Zobacz na ile słów kluczowych jest w wyszukiwarce Google widoczna ta strona internetowa, po 15 miesiącach pozycjonowania:

Według narzędzia Senuto z dnia 22 stycznia 2022 roku

W przeciągu ostatnich 12 miesięcy tą stronę internetową odwiedziło ok. 19 500 osób, a nie minęły nawet dwa lata istnienia bloga:

odwiedziny strony www przez ostatni rok
Ruch wygenerowany przez bloga w przeciągu ostatnich 12 miesięcy

Mógłbym stworzyć stronę internetową która będzie tylko prostą wizytówką. Tylko po co ograniczać własną stronę internetową do funkcji informacyjnej, skoro można przez nią pozyskiwać nowych klientów?

Założyć swoją stronę internetową tylko "żeby było" to nic trudnego. Stworzenie strony internetowej, która może stać się Twoim najlepszym kanałem sprzedaży i pomóc w budowaniu wizerunku marki, to już całkowicie inny poziom trudności.

NA SPOKOJNIE POMYŚL JAKI JEST CEL POSIADANIA WŁASNEJ STRONY INTERNETOWEJ. MA TYLKO INFORMOWAĆ KLIENTÓW? CZY LEPIEJ ŻEBY MIAŁA ROZBUDOWANE MOŻLIWOŚCI POZYSKIWANIA NOWYCH KLIENTÓW?

Jakie funkcjonalności ma prosta strona www?

Strony www mogą mieć ogromną ilość funkcjonalności ułatwiających prowadzenie biznesu:

  1. Widzisz tę słuchawkę w prawym dolnym rogu ekranu? To dodatek Callback 24. Bardzo ułatwia to potencjalnym klientom nawiązanie ze mną kontaktu.
  2. Pod każdym artykułem znajduje się miejsce na dodatkowy element zwiększający szansę pozyskania klienta. Przeważnie jest to zapis na newsletter, ale mogę dać do każdego artykułu różną zawartość.
  3. Mogę błyskawicznie zmienić ceny usług na stronie jak i pochwalić się nowymi klientami.
  4. Mam miejsca pod wdrożenie przejścia do landing page (prostych stron sprzedażowych o określonym celu działania)
  5. itd.

Decydując się na stronę internetową, trzeba brać pod uwagę jej rozbudowę w przyszłości. Zrobienie strony internetowej o prostym założeniu teraz, nie oznacza że w przyszłości nie dojdą nowe funkcjonalności. Trzeba brać to pod uwagę.

Prosta strona www nie ma wielu funkcjonalności i możliwości, ale tworzenie strony www u mnie wygląda tak, że zawsze biorę pod uwagę jej rozbudowę w przyszłości. Dzięki temu jest ostatecznie taniej i szybciej.

"Chcę żeby strona internetowa miała tylko stronę główną, zakładki usług, informacje o firmie, galerię zdjęć, bloga i kontakt". To nie jest prosta, tylko normalna strona internetowa. Kwestia tego czy ma powstać na gotowym szablonie czy indywidualnym projekcie.

Koszt nieskomplikowanej strony internetowej?

Jeżeli chcesz mieć stronę www, na której będzie tylko LOGO/NAZWA FIRMY + PODSTAWOWE INFORMACJE O DZIAŁALNOŚCI, to wpisz w Google "darmowy kreator stron internetowych" i w kilka minut ogarniesz temat.

Jak potrzebujesz strony internetowej, która ma wzbudzać zazdrość konkurencji i pokazać potencjalnym klientom pełną moc Twoich możliwości, to daj mi znać. Wraz z niewielkich zespołem zajmuję się tworzeniem stron www.

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?
Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że...
Czytaj więcej
Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?
Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o...
Czytaj więcej
Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?
Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left