Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania?
Zacznijmy od tego, że określenie ”software house”, dla wielu osób oznacza to samo co ”agencja interaktywna” czy ”agencja reklamowa”. Tak jak dla mnie określenie ”stomatolog” i ”dentysta”, oznacza dokładnie to samo 🙂 .
CIEKAWOSTKA: Od 2002 roku absolwenci studiów stomatologicznych otrzymują tytuł lekarza dentysty, a przed 2002 roku otrzymywali tyłu lekarza stomatologa. Stąd różnica w nazewnictwie, a tak to jeden grzyb 🙂 .
Natomiast software house, to zupełnie co innego niż agencja interaktywna czy reklamowa. Zacznijmy od tego, co możemy zmierzyć liczbami, czyli od analizy wyszukiwań:
analiza wykonana narzędziem SENUTOszacunkowa wartość frazy ”software house” na 1 miejscu w wynikach organicznych Google względem płatnych reklam
Pytanie jakie nasuwa się z tej prostej analizy brzmi: ”Czym zajmuje się software house, że tak piekielnie drogo wynosi płatna reklama w Google?” i ”Czy jest tak silna konkurencja, że aż tyle trzeba płacić za kliknięcie w reklamy sponsorowane?”. Już śpieszę z odpowiedzią.
Co to jest software house?
Software house to przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie, które cechuje wysoka złożoność i czasochłonność. Ogromną wagę przykłada się do analizy procesów biznesowych.
Ile jest software house w Polsce?
Według raportu Top Software Developers in Poland na serwisie clutch.com w Polsce działa ponad 700 firm programistycznych.
Duża konkurencja i wysoka wartość finansowa zleceń sprawia, że płatna reklama w Google Ads swoje kosztuje. Oczywiście w przypadku pozyskania klienta jest to dobra inwestycja, bo dedykowane oprogramowanie czy tworzenie aplikacji mobilnych nie jest tanie.
Współpraca z software housem do tanich nie należy. Każdy dobry programista się ceni, a stworzyć dedykowany projekt webowy mający zapewnić określoną (i często rozbudowaną) funkcjonalność, to wyższy poziom wtajemniczenia.
Kiedy więc zamiast na współpracę z agencją marketingową czy interaktywną, lepiej skorzystać z usług software house'a? Podkreślam, że jest to wyłącznie moje zdanie i niekoniecznie możesz się z nim zgadzać w 100%.
Kiedy współpraca z software house'm ma sens?
Zadaniem software house'u jest zapewniać dedykowane rozwiązania spełniające rozbudowaną i przeważnie skomplikowaną funkcjonalność. To taki najwyższy level jeśli chodzi m.in o aplikacje mobilne, web, czy javascript.
Nie ważna jest branża w jakiej działasz. Masz pomysł na skomplikowany soft? Wtedy właśnie warto skorzystać z usług software house'a, bo dla nich realizacja projektów o wysokim poziomie trudności to chleb powszedni.
PLUSY WSPÓŁPRACY
Ogarną rozwiązania bez względu na stopień skomplikowania.
Doświadczeni programiści.
Bez problemu ogarną dedykowane rozwiązania dla wordpress czy e-commerce.
Zwracają dużą uwagę na UX.
Wysoka jakość współpracy.
MINUSY WSPÓŁPRACY
Cena.
Ciężko przerwać współpracę, nawet jeśli do końca nie jest się zadowolonym. Nim nowy software house się wdroży w dedykowane rozwiązania, może minąć wiele czasu za który trzeba zapłacić.
W skrócie: Garnitur szyty na miarę czy Ferrari swoje kosztuje. W software house zajmują się przede wszystkim tworzeniu rozwiązań w 100% dostosowanych pod specyfikację projektu, którego nie spełniają (w części lub całości) dostępne na rynku rozwiązania.
Lista software house w Polsce
na wstępnie od razu podkreślam, że zarówno ja (Kocur Marketingu Michał Lembicz) jak i moja marka RIKONA, nie ogarniamy tego co software house. Robimy co prawda tworzenie stron www, pozycjonowanie czy inne usługi marketingowe, ale nie mamy wiedzy i doświadczenia w tworzeniu oprogramowania i aplikacji mobilnych.
Natomiast jeśli znasz, pracujesz lub prowadzisz profesjonalny software house w Polsce to napisz do mnie. Napiszę Ci jakie są warunki dodania do poniższej listy i zdecydujesz czy chcesz zamieścić tutaj informacje o swoim biznesie.
SAFI STUDIO
software house Safi Studio
Rok założenia: 2009
Oferta: Tworzenie aplikacji, stron www, dedykowane systemy CRM i ERP, aplikacje Saas, B2C, projekty MVP oraz obsługę/konserwację systemów.
Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:
Głodny marketingowej wiedzy?
Zapisz się na NEWSLETTER
Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?
Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]
Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]
Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]
Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.