Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania?
Zacznijmy od tego, że określenie ”software house”, dla wielu osób oznacza to samo co ”agencja interaktywna” czy ”agencja reklamowa”. Tak jak dla mnie określenie ”stomatolog” i ”dentysta”, oznacza dokładnie to samo 🙂 .
CIEKAWOSTKA: Od 2002 roku absolwenci studiów stomatologicznych otrzymują tytuł lekarza dentysty, a przed 2002 roku otrzymywali tyłu lekarza stomatologa. Stąd różnica w nazewnictwie, a tak to jeden grzyb 🙂 .
Natomiast software house, to zupełnie co innego niż agencja interaktywna czy reklamowa. Zacznijmy od tego, co możemy zmierzyć liczbami, czyli od analizy wyszukiwań:
analiza wykonana narzędziem SENUTOszacunkowa wartość frazy ”software house” na 1 miejscu w wynikach organicznych Google względem płatnych reklam
Pytanie jakie nasuwa się z tej prostej analizy brzmi: ”Czym zajmuje się software house, że tak piekielnie drogo wynosi płatna reklama w Google?” i ”Czy jest tak silna konkurencja, że aż tyle trzeba płacić za kliknięcie w reklamy sponsorowane?”. Już śpieszę z odpowiedzią.
Co to jest software house?
Software house to przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem aplikacji dedykowanych i oprogramowania na zamówienie, które cechuje wysoka złożoność i czasochłonność. Ogromną wagę przykłada się do analizy procesów biznesowych.
Ile jest software house w Polsce?
Według raportu Top Software Developers in Poland na serwisie clutch.com w Polsce działa ponad 700 firm programistycznych.
Duża konkurencja i wysoka wartość finansowa zleceń sprawia, że płatna reklama w Google Ads swoje kosztuje. Oczywiście w przypadku pozyskania klienta jest to dobra inwestycja, bo dedykowane oprogramowanie czy tworzenie aplikacji mobilnych nie jest tanie.
Współpraca z software housem do tanich nie należy. Każdy dobry programista się ceni, a stworzyć dedykowany projekt webowy mający zapewnić określoną (i często rozbudowaną) funkcjonalność, to wyższy poziom wtajemniczenia.
Kiedy więc zamiast na współpracę z agencją marketingową czy interaktywną, lepiej skorzystać z usług software house'a? Podkreślam, że jest to wyłącznie moje zdanie i niekoniecznie możesz się z nim zgadzać w 100%.
Kiedy współpraca z software house'm ma sens?
Zadaniem software house'u jest zapewniać dedykowane rozwiązania spełniające rozbudowaną i przeważnie skomplikowaną funkcjonalność. To taki najwyższy level jeśli chodzi m.in o aplikacje mobilne, web, czy javascript.
Nie ważna jest branża w jakiej działasz. Masz pomysł na skomplikowany soft? Wtedy właśnie warto skorzystać z usług software house'a, bo dla nich realizacja projektów o wysokim poziomie trudności to chleb powszedni.
PLUSY WSPÓŁPRACY
Ogarną rozwiązania bez względu na stopień skomplikowania.
Doświadczeni programiści.
Bez problemu ogarną dedykowane rozwiązania dla wordpress czy e-commerce.
Zwracają dużą uwagę na UX.
Wysoka jakość współpracy.
MINUSY WSPÓŁPRACY
Cena.
Ciężko przerwać współpracę, nawet jeśli do końca nie jest się zadowolonym. Nim nowy software house się wdroży w dedykowane rozwiązania, może minąć wiele czasu za który trzeba zapłacić.
W skrócie: Garnitur szyty na miarę czy Ferrari swoje kosztuje. W software house zajmują się przede wszystkim tworzeniu rozwiązań w 100% dostosowanych pod specyfikację projektu, którego nie spełniają (w części lub całości) dostępne na rynku rozwiązania.
Lista software house w Polsce
na wstępnie od razu podkreślam, że zarówno ja (Kocur Marketingu Michał Lembicz) jak i moja marka RIKONA, nie ogarniamy tego co software house. Robimy co prawda tworzenie stron www, pozycjonowanie czy inne usługi marketingowe, ale nie mamy wiedzy i doświadczenia w tworzeniu oprogramowania i aplikacji mobilnych.
Natomiast jeśli znasz, pracujesz lub prowadzisz profesjonalny software house w Polsce to napisz do mnie. Napiszę Ci jakie są warunki dodania do poniższej listy i zdecydujesz czy chcesz zamieścić tutaj informacje o swoim biznesie.
SAFI STUDIO
software house Safi Studio
Rok założenia: 2009
Oferta: Tworzenie aplikacji, stron www, dedykowane systemy CRM i ERP, aplikacje Saas, B2C, projekty MVP oraz obsługę/konserwację systemów.
Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:
Głodny marketingowej wiedzy?
Zapisz się na NEWSLETTER
Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?
Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]
Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]
Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]
Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]
Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]
W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]
Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Ta strona korzysta z ciasteczek, czyli musisz kliknąć żeby nie było. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności