Grupy odbiorców pozwalają dokładniej określić odbiorców naszych reklam, dzięki czemu szansa na osiągnięcie celu rośnie przy jednoznacznym obniżeniu kampanii reklamowej. Tylko o co w tym wszystkim chodzi? Nie lepiej uderzać z reklamą Facebooka szerzej i dotrzeć do większej ilości osób?
Co takiego dają nam te grupy odbiorców reklam na Facebooku, że warto na nie poświęcić sporo czasu w planowaniu kampanii reklamowej. Standardowo - aby wiedzę łatwiej przyswoić - podam to na jakimś przykładzie, ale najpierw wyjaśnię czym są te "magiczne" grupy odbiorców Facebooka w centrum.
Grupy odbiorców w centrum reklamowym
Znajdują się w centrum reklam na drugiej pozycji w pasku zarządzania stroną.
Po wejściu mamy podgląd na wszystkie stworzone przez nas grupy odbiorców które możemy wykorzystać w kampaniach reklamowych, a tam do wyboru mamy:
Nazwa - Tutaj podajemy nazwę naszej grupy odbiorców
Płeć - Wszyscy, mężczyźni lub kobiety
Lokalizacje - Kraj, miejscowość, dzielnica czy nawet ulica.
Szczegółowe opcje targetowania - Tutaj mamy 3 opcje do wyboru:
Uwzględnienie do kogo ma trafiać reklama
Wykluczenia czyli do kogo reklama ma nie trafiać
Zawężenie czyli dokładniejsze sprecyzowanie punktu pierwszego
Dzięki określeniu grupy odbiorców, reklamy na Facebooku mogą być bardziej skuteczne i podam to na przykładzie właśnie salonu SPA.
Salon SPA a grupy odbiorców
Im więcej wiesz o swoich Klientach, tym dokładniej i lepiej ustawisz grupy odbiorców. Pisałem o tym w artykule jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym i koniecznie tam później zajrzyj. No dobra... Użyję wyobraźni i wczuję się w właściciela ekskluzywnego salony spa w celu określenia grupy odbiorców do mojej kampanii reklamowej na Facebooku.
Najlepszy zarobek w listopadzie zeszłego roku generowały mi dwie usługi: Masaż tajski i masaż dla kobiet w ciąży. Zobaczymy czy i w tym roku tak będzie.
Grupa odbiorców dla masażu tajskiego
Pierwsza grupa: Młodzi mężczyźni (22-35 lat) w promieniu 4 km od lokalizacji salonu. Bez szczegółowych opcji targetowania wielkość grupy wynosi 21 000 osób
Niby spoko, ale czy faktycznie aż 21 000 mężczyzn to dobra grupa odbiorców na masaż? Godzinka kosztuje 120 zł więc spróbujmy uczynić tą grupę bardziej precyzyjną. No i te Łomianki średnio mi leżą, bo to już kawałek drogi żeby skorzystać z usług. Trochę zabawy i już mam konkretniejszą grupę odbiorców wynoszącą ok. 5000.
Teraz reklama dotrze do mężczyzn w bliskich okolicach salonu. Wykluczyłem osoby krótko po przeprowadzce i będących nie pracującą szlachtą. Pozostało kliknąć w utwórz reklamę i tyle.
Akurat w przypadku masażu tajskiego utworzyłbym przynajmniej 4 grupy docelowe i sprawdzał która z nich najlepiej się sprawdza. Ta przykładowa nie jest rozbudowana i można było ją zrobić znacznie lepiej.
Grupa odbiorców dla kobiet w ciąży na masaż
Samo ustalenie lokalizacji, wieku i płci też nie wiele da. W promieniu 4km od lokalizacji salonu potencjalna wielkość grupy wynosi 35 000 osób. Korzystając ze szczegółowych opcji targetowania zmniejszyłem ją do 3400. Znacznie mniej, ale jest to trafniejsza grupa odbiorców.
Nie uważam, że kobiety w ciąży muszą być w jakimkolwiek związku. Takie zawężanie ma mi dostarczyć konkretne dane o klientach. Jeśli kogokolwiek uraziłem to sorka. Grupy odbiorców ustawia się różnie, a to tylko przykład.
Po jakiego grzyba ustawiać grupy odbiorców?
Dzięki stosowaniu grup odbiorców możesz ustawiać reklamy dużo precyzyjniej. Inna reklama dotrze do 25 latka, a inna to 50 letniego mężczyzny. Inne wartości mają znaczenie dla faceta który dopiero się przeprowadził, a inne na kimś kto się ożenił kilka miesięcy temu.
Między innymi w celu jak najlepszego poznania grupy odbiorców klienta przeprowadzam konsultacje online lub twarzą w twarz. Im lepiej się zna swoich klientów, tym dokładniej ustala się grupy odbiorców. Proste? No jasne że tak!
Możliwości ustawiania grup odbiorców na Facebooku są ciężkie do policzenia. Po miesiącu może okazać się, że jedna grupa odbiorców przynosi Ci 50% więcej pieniędzy niż reszta? Może wszystkie będą tak samo skuteczne? Nie dowiesz się tego, póki nie zaczniesz ustawiać grup odbiorców na Facebooku i dostosowywać pod nie odpowiednie kreacje reklamowe.
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10...
Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży. Fanpage...
Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje...
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!