logo-lembicz

Jak ustalać grupy odbiorców reklam na Facebooku

Grupy odbiorców pozwalają dokładniej określić odbiorców naszych reklam, dzięki czemu szansa na osiągnięcie celu rośnie przy jednoznacznym obniżeniu kampanii reklamowej. Tylko o co w tym wszystkim chodzi? Nie lepiej uderzać z reklamą Facebooka szerzej i dotrzeć do większej ilości osób?

Co takiego dają nam te grupy odbiorców reklam na Facebooku, że warto na nie poświęcić sporo czasu w planowaniu kampanii reklamowej. Standardowo - aby wiedzę łatwiej przyswoić - podam to na jakimś przykładzie, ale najpierw wyjaśnię czym są te "magiczne" grupy odbiorców Facebooka w centrum.

Grupy odbiorców w centrum reklamowym

Znajdują się w centrum reklam na drugiej pozycji w pasku zarządzania stroną.

Po wejściu mamy podgląd na wszystkie stworzone przez nas grupy odbiorców które możemy wykorzystać w kampaniach reklamowych, a tam do wyboru mamy:

  • Nazwa - Tutaj podajemy nazwę naszej grupy odbiorców
  • Płeć - Wszyscy, mężczyźni lub kobiety
  • Lokalizacje - Kraj, miejscowość, dzielnica czy nawet ulica.
  • Szczegółowe opcje targetowania - Tutaj mamy 3 opcje do wyboru:
  1.  Uwzględnienie do kogo ma trafiać reklama
  2. Wykluczenia czyli do kogo reklama ma nie trafiać
  3. Zawężenie czyli dokładniejsze sprecyzowanie punktu pierwszego

Dzięki określeniu grupy odbiorców, reklamy na Facebooku mogą być bardziej skuteczne i podam to na przykładzie właśnie salonu SPA.

Salon SPA a grupy odbiorców

Im więcej wiesz o swoich Klientach, tym dokładniej i lepiej ustawisz grupy odbiorców. Pisałem o tym w artykule jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym i koniecznie tam później zajrzyj. No dobra... Użyję wyobraźni i wczuję się w właściciela ekskluzywnego salony spa w celu określenia grupy odbiorców do mojej kampanii reklamowej na Facebooku.

Najlepszy zarobek w listopadzie zeszłego roku generowały mi dwie usługi: Masaż tajski i masaż dla kobiet w ciąży. Zobaczymy czy i w tym roku tak będzie.

Grupa odbiorców dla masażu tajskiego

Pierwsza grupa: Młodzi mężczyźni (22-35 lat) w promieniu 4 km od lokalizacji salonu. Bez szczegółowych opcji targetowania wielkość grupy wynosi 21 000 osób

Niby spoko, ale czy faktycznie aż 21 000 mężczyzn to dobra grupa odbiorców na masaż? Godzinka kosztuje 120 zł więc spróbujmy uczynić tą grupę bardziej precyzyjną. No i te Łomianki średnio mi leżą, bo to już kawałek drogi żeby skorzystać z usług. Trochę zabawy i już mam konkretniejszą grupę odbiorców wynoszącą ok. 5000.

Teraz reklama dotrze do mężczyzn w bliskich okolicach salonu. Wykluczyłem osoby krótko po przeprowadzce i będących nie pracującą szlachtą. Pozostało kliknąć w utwórz reklamę i tyle.

Akurat w przypadku masażu tajskiego utworzyłbym przynajmniej 4 grupy docelowe i sprawdzał która z nich najlepiej się sprawdza. Ta przykładowa nie jest rozbudowana i można było ją zrobić znacznie lepiej.

Grupa odbiorców dla kobiet w ciąży na masaż

Samo ustalenie lokalizacji, wieku i płci też nie wiele da. W promieniu 4km od lokalizacji salonu potencjalna wielkość grupy wynosi 35 000 osób. Korzystając ze szczegółowych opcji targetowania zmniejszyłem ją do 3400. Znacznie mniej, ale jest to trafniejsza grupa odbiorców.

Nie uważam, że kobiety w ciąży muszą być w jakimkolwiek związku. Takie zawężanie ma mi dostarczyć konkretne dane o klientach. Jeśli kogokolwiek uraziłem to sorka. Grupy odbiorców ustawia się różnie, a to tylko przykład.

Po jakiego grzyba ustawiać grupy odbiorców?

Dzięki stosowaniu grup odbiorców możesz ustawiać reklamy dużo precyzyjniej. Inna reklama dotrze do 25 latka, a inna to 50 letniego mężczyzny. Inne wartości mają znaczenie dla faceta który dopiero się przeprowadził, a inne na kimś kto się ożenił kilka miesięcy temu.

Między innymi w celu jak najlepszego poznania grupy odbiorców klienta przeprowadzam konsultacje online lub twarzą w twarz. Im lepiej się zna swoich klientów, tym dokładniej ustala się grupy odbiorców. Proste? No jasne że tak!

Możliwości ustawiania grup odbiorców na Facebooku są ciężkie do policzenia. Po miesiącu może okazać się, że jedna grupa odbiorców przynosi Ci 50% więcej pieniędzy niż reszta? Może wszystkie będą tak samo skuteczne? Nie dowiesz się tego, póki nie zaczniesz ustawiać grup odbiorców na Facebooku i dostosowywać pod nie odpowiednie kreacje reklamowe.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Grupa na Facebooku - Twoje sekretne miejsce sprzedaży

    Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży. Fanpage dla większości firm to źródło kontaktu dla obecnych jak i przyszłych klientów. Tyle, że pomiędzy obecnymi klientami a nowymi jest ogromna różnica. 6-7 krotnie tańsze […]

    Czytaj artykuł
    Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?

    Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje ciała już na samym początku, bo słucha się zaleceń Facebooka. Na wstępie od razu poinformuję, że nie świadczę usługi prowadzenia fanpage'a na Facebooku. Jeżeli więc […]

    Czytaj artykuł
    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł
    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.



      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      logo-lembicz

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)