Grupy odbiorców pozwalają dokładniej określić odbiorców naszych reklam, dzięki czemu szansa na osiągnięcie celu rośnie przy jednoznacznym obniżeniu kampanii reklamowej. Tylko o co w tym wszystkim chodzi? Nie lepiej uderzać z reklamą Facebooka szerzej i dotrzeć do większej ilości osób?
Co takiego dają nam te grupy odbiorców reklam na Facebooku, że warto na nie poświęcić sporo czasu w planowaniu kampanii reklamowej. Standardowo - aby wiedzę łatwiej przyswoić - podam to na jakimś przykładzie, ale najpierw wyjaśnię czym są te "magiczne" grupy odbiorców Facebooka w centrum.
Grupy odbiorców w centrum reklamowym
Znajdują się w centrum reklam na drugiej pozycji w pasku zarządzania stroną.
Po wejściu mamy podgląd na wszystkie stworzone przez nas grupy odbiorców które możemy wykorzystać w kampaniach reklamowych, a tam do wyboru mamy:
Nazwa - Tutaj podajemy nazwę naszej grupy odbiorców
Płeć - Wszyscy, mężczyźni lub kobiety
Lokalizacje - Kraj, miejscowość, dzielnica czy nawet ulica.
Szczegółowe opcje targetowania - Tutaj mamy 3 opcje do wyboru:
Uwzględnienie do kogo ma trafiać reklama
Wykluczenia czyli do kogo reklama ma nie trafiać
Zawężenie czyli dokładniejsze sprecyzowanie punktu pierwszego
Dzięki określeniu grupy odbiorców, reklamy na Facebooku mogą być bardziej skuteczne i podam to na przykładzie właśnie salonu SPA.
Salon SPA a grupy odbiorców
Im więcej wiesz o swoich Klientach, tym dokładniej i lepiej ustawisz grupy odbiorców. Pisałem o tym w artykule jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym i koniecznie tam później zajrzyj. No dobra... Użyję wyobraźni i wczuję się w właściciela ekskluzywnego salony spa w celu określenia grupy odbiorców do mojej kampanii reklamowej na Facebooku.
Najlepszy zarobek w listopadzie zeszłego roku generowały mi dwie usługi: Masaż tajski i masaż dla kobiet w ciąży. Zobaczymy czy i w tym roku tak będzie.
Grupa odbiorców dla masażu tajskiego
Pierwsza grupa: Młodzi mężczyźni (22-35 lat) w promieniu 4 km od lokalizacji salonu. Bez szczegółowych opcji targetowania wielkość grupy wynosi 21 000 osób
Niby spoko, ale czy faktycznie aż 21 000 mężczyzn to dobra grupa odbiorców na masaż? Godzinka kosztuje 120 zł więc spróbujmy uczynić tą grupę bardziej precyzyjną. No i te Łomianki średnio mi leżą, bo to już kawałek drogi żeby skorzystać z usług. Trochę zabawy i już mam konkretniejszą grupę odbiorców wynoszącą ok. 5000.
Teraz reklama dotrze do mężczyzn w bliskich okolicach salonu. Wykluczyłem osoby krótko po przeprowadzce i będących nie pracującą szlachtą. Pozostało kliknąć w utwórz reklamę i tyle.
Akurat w przypadku masażu tajskiego utworzyłbym przynajmniej 4 grupy docelowe i sprawdzał która z nich najlepiej się sprawdza. Ta przykładowa nie jest rozbudowana i można było ją zrobić znacznie lepiej.
Grupa odbiorców dla kobiet w ciąży na masaż
Samo ustalenie lokalizacji, wieku i płci też nie wiele da. W promieniu 4km od lokalizacji salonu potencjalna wielkość grupy wynosi 35 000 osób. Korzystając ze szczegółowych opcji targetowania zmniejszyłem ją do 3400. Znacznie mniej, ale jest to trafniejsza grupa odbiorców.
Nie uważam, że kobiety w ciąży muszą być w jakimkolwiek związku. Takie zawężanie ma mi dostarczyć konkretne dane o klientach. Jeśli kogokolwiek uraziłem to sorka. Grupy odbiorców ustawia się różnie, a to tylko przykład.
Po jakiego grzyba ustawiać grupy odbiorców?
Dzięki stosowaniu grup odbiorców możesz ustawiać reklamy dużo precyzyjniej. Inna reklama dotrze do 25 latka, a inna to 50 letniego mężczyzny. Inne wartości mają znaczenie dla faceta który dopiero się przeprowadził, a inne na kimś kto się ożenił kilka miesięcy temu.
Między innymi w celu jak najlepszego poznania grupy odbiorców klienta przeprowadzam konsultacje online lub twarzą w twarz. Im lepiej się zna swoich klientów, tym dokładniej ustala się grupy odbiorców. Proste? No jasne że tak!
Możliwości ustawiania grup odbiorców na Facebooku są ciężkie do policzenia. Po miesiącu może okazać się, że jedna grupa odbiorców przynosi Ci 50% więcej pieniędzy niż reszta? Może wszystkie będą tak samo skuteczne? Nie dowiesz się tego, póki nie zaczniesz ustawiać grup odbiorców na Facebooku i dostosowywać pod nie odpowiednie kreacje reklamowe.
Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:
Głodny marketingowej wiedzy?
Zapisz się na NEWSLETTER
Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?
Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]
Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży. Fanpage dla większości firm to źródło kontaktu dla obecnych jak i przyszłych klientów. Tyle, że pomiędzy obecnymi klientami a nowymi jest ogromna różnica. 6-7 krotnie tańsze […]
Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje ciała już na samym początku, bo słucha się zaleceń Facebooka. Na wstępie od razu poinformuję, że nie świadczę usługi prowadzenia fanpage'a na Facebooku. Jeżeli więc […]
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]
Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.