Lembicz-logo
Lembicz
26 października 2020

Jak ustalać grupy odbiorców reklam na Facebooku

Grupy odbiorców pozwalają dokładniej określić odbiorców naszych reklam, dzięki czemu szansa na osiągnięcie celu rośnie przy jednoznacznym obniżeniu kampanii reklamowej. Tylko o co w tym wszystkim chodzi? Nie lepiej uderzać z reklamą Facebooka szerzej i dotrzeć do większej ilości osób?

Co takiego dają nam te grupy odbiorców reklam na Facebooku, że warto na nie poświęcić sporo czasu w planowaniu kampanii reklamowej. Standardowo - aby wiedzę łatwiej przyswoić - podam to na jakimś przykładzie, ale najpierw wyjaśnię czym są te "magiczne" grupy odbiorców Facebooka w centrum.

Grupy odbiorców w centrum reklamowym

Znajdują się w centrum reklam na drugiej pozycji w pasku zarządzania stroną.

Po wejściu mamy podgląd na wszystkie stworzone przez nas grupy odbiorców które możemy wykorzystać w kampaniach reklamowych, a tam do wyboru mamy:

  • Nazwa - Tutaj podajemy nazwę naszej grupy odbiorców
  • Płeć - Wszyscy, mężczyźni lub kobiety
  • Lokalizacje - Kraj, miejscowość, dzielnica czy nawet ulica.
  • Szczegółowe opcje targetowania - Tutaj mamy 3 opcje do wyboru:
  1.  Uwzględnienie do kogo ma trafiać reklama
  2. Wykluczenia czyli do kogo reklama ma nie trafiać
  3. Zawężenie czyli dokładniejsze sprecyzowanie punktu pierwszego

Dzięki określeniu grupy odbiorców, reklamy na Facebooku mogą być bardziej skuteczne i podam to na przykładzie właśnie salonu SPA.

Salon SPA a grupy odbiorców

Im więcej wiesz o swoich Klientach, tym dokładniej i lepiej ustawisz grupy odbiorców. Pisałem o tym w artykule jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym i koniecznie tam później zajrzyj. No dobra... Użyję wyobraźni i wczuję się w właściciela ekskluzywnego salony spa w celu określenia grupy odbiorców do mojej kampanii reklamowej na Facebooku.

Najlepszy zarobek w listopadzie zeszłego roku generowały mi dwie usługi: Masaż tajski i masaż dla kobiet w ciąży. Zobaczymy czy i w tym roku tak będzie.

Grupa odbiorców dla masażu tajskiego

Pierwsza grupa: Młodzi mężczyźni (22-35 lat) w promieniu 4 km od lokalizacji salonu. Bez szczegółowych opcji targetowania wielkość grupy wynosi 21 000 osób

Niby spoko, ale czy faktycznie aż 21 000 mężczyzn to dobra grupa odbiorców na masaż? Godzinka kosztuje 120 zł więc spróbujmy uczynić tą grupę bardziej precyzyjną. No i te Łomianki średnio mi leżą, bo to już kawałek drogi żeby skorzystać z usług. Trochę zabawy i już mam konkretniejszą grupę odbiorców wynoszącą ok. 5000.

Teraz reklama dotrze do mężczyzn w bliskich okolicach salonu. Wykluczyłem osoby krótko po przeprowadzce i będących nie pracującą szlachtą. Pozostało kliknąć w utwórz reklamę i tyle.

Akurat w przypadku masażu tajskiego utworzyłbym przynajmniej 4 grupy docelowe i sprawdzał która z nich najlepiej się sprawdza. Ta przykładowa nie jest rozbudowana i można było ją zrobić znacznie lepiej.

Grupa odbiorców dla kobiet w ciąży na masaż

Samo ustalenie lokalizacji, wieku i płci też nie wiele da. W promieniu 4km od lokalizacji salonu potencjalna wielkość grupy wynosi 35 000 osób. Korzystając ze szczegółowych opcji targetowania zmniejszyłem ją do 3400. Znacznie mniej, ale jest to trafniejsza grupa odbiorców.

Nie uważam, że kobiety w ciąży muszą być w jakimkolwiek związku. Takie zawężanie ma mi dostarczyć konkretne dane o klientach. Jeśli kogokolwiek uraziłem to sorka. Grupy odbiorców ustawia się różnie, a to tylko przykład.

Po jakiego grzyba ustawiać grupy odbiorców?

Dzięki stosowaniu grup odbiorców możesz ustawiać reklamy dużo precyzyjniej. Inna reklama dotrze do 25 latka, a inna to 50 letniego mężczyzny. Inne wartości mają znaczenie dla faceta który dopiero się przeprowadził, a inne na kimś kto się ożenił kilka miesięcy temu.

Między innymi w celu jak najlepszego poznania grupy odbiorców klienta przeprowadzam konsultacje online lub twarzą w twarz. Im lepiej się zna swoich klientów, tym dokładniej ustala się grupy odbiorców. Proste? No jasne że tak!

Możliwości ustawiania grup odbiorców na Facebooku są ciężkie do policzenia. Po miesiącu może okazać się, że jedna grupa odbiorców przynosi Ci 50% więcej pieniędzy niż reszta? Może wszystkie będą tak samo skuteczne? Nie dowiesz się tego, póki nie zaczniesz ustawiać grup odbiorców na Facebooku i dostosowywać pod nie odpowiednie kreacje reklamowe.

Autor artykułu: Lembicz 

autor bloga lembicz
Od 2020 roku prowadzę tego bloga dzieląc się wiedzą i doświadczeniem które zdobywam od 2011 roku. Jak widać trochę mi się zeszło z założeniem bloga :-) Mam nadzieję że znajdziesz tutaj przydatne informacje. Pamiętaj! Marketing prowadzi do większej sprzedaży. Większa sprzedaż to większe zarobki i tego Ci życzę.

Więcej w kategorii 

Dyskusja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram