facebook
logo-lembicz

Jak ustalać grupy odbiorców reklam na Facebooku

26 października 2020

Grupy odbiorców pozwalają dokładniej określić odbiorców naszych reklam, dzięki czemu szansa na osiągnięcie celu rośnie przy jednoznacznym obniżeniu kampanii reklamowej. Tylko o co w tym wszystkim chodzi? Nie lepiej uderzać z reklamą Facebooka szerzej i dotrzeć do większej ilości osób?

Co takiego dają nam te grupy odbiorców reklam na Facebooku, że warto na nie poświęcić sporo czasu w planowaniu kampanii reklamowej. Standardowo - aby wiedzę łatwiej przyswoić - podam to na jakimś przykładzie, ale najpierw wyjaśnię czym są te "magiczne" grupy odbiorców Facebooka w centrum.

Grupy odbiorców w centrum reklamowym

Znajdują się w centrum reklam na drugiej pozycji w pasku zarządzania stroną.

Po wejściu mamy podgląd na wszystkie stworzone przez nas grupy odbiorców które możemy wykorzystać w kampaniach reklamowych, a tam do wyboru mamy:

  • Nazwa - Tutaj podajemy nazwę naszej grupy odbiorców
  • Płeć - Wszyscy, mężczyźni lub kobiety
  • Lokalizacje - Kraj, miejscowość, dzielnica czy nawet ulica.
  • Szczegółowe opcje targetowania - Tutaj mamy 3 opcje do wyboru:
  1.  Uwzględnienie do kogo ma trafiać reklama
  2. Wykluczenia czyli do kogo reklama ma nie trafiać
  3. Zawężenie czyli dokładniejsze sprecyzowanie punktu pierwszego

Dzięki określeniu grupy odbiorców, reklamy na Facebooku mogą być bardziej skuteczne i podam to na przykładzie właśnie salonu SPA.

Salon SPA a grupy odbiorców

Im więcej wiesz o swoich Klientach, tym dokładniej i lepiej ustawisz grupy odbiorców. Pisałem o tym w artykule jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym i koniecznie tam później zajrzyj. No dobra... Użyję wyobraźni i wczuję się w właściciela ekskluzywnego salony spa w celu określenia grupy odbiorców do mojej kampanii reklamowej na Facebooku.

Najlepszy zarobek w listopadzie zeszłego roku generowały mi dwie usługi: Masaż tajski i masaż dla kobiet w ciąży. Zobaczymy czy i w tym roku tak będzie.

Grupa odbiorców dla masażu tajskiego

Pierwsza grupa: Młodzi mężczyźni (22-35 lat) w promieniu 4 km od lokalizacji salonu. Bez szczegółowych opcji targetowania wielkość grupy wynosi 21 000 osób

Niby spoko, ale czy faktycznie aż 21 000 mężczyzn to dobra grupa odbiorców na masaż? Godzinka kosztuje 120 zł więc spróbujmy uczynić tą grupę bardziej precyzyjną. No i te Łomianki średnio mi leżą, bo to już kawałek drogi żeby skorzystać z usług. Trochę zabawy i już mam konkretniejszą grupę odbiorców wynoszącą ok. 5000.

Teraz reklama dotrze do mężczyzn w bliskich okolicach salonu. Wykluczyłem osoby krótko po przeprowadzce i będących nie pracującą szlachtą. Pozostało kliknąć w utwórz reklamę i tyle.

Akurat w przypadku masażu tajskiego utworzyłbym przynajmniej 4 grupy docelowe i sprawdzał która z nich najlepiej się sprawdza. Ta przykładowa nie jest rozbudowana i można było ją zrobić znacznie lepiej.

Grupa odbiorców dla kobiet w ciąży na masaż

Samo ustalenie lokalizacji, wieku i płci też nie wiele da. W promieniu 4km od lokalizacji salonu potencjalna wielkość grupy wynosi 35 000 osób. Korzystając ze szczegółowych opcji targetowania zmniejszyłem ją do 3400. Znacznie mniej, ale jest to trafniejsza grupa odbiorców.

Nie uważam, że kobiety w ciąży muszą być w jakimkolwiek związku. Takie zawężanie ma mi dostarczyć konkretne dane o klientach. Jeśli kogokolwiek uraziłem to sorka. Grupy odbiorców ustawia się różnie, a to tylko przykład.

Po jakiego grzyba ustawiać grupy odbiorców?

Dzięki stosowaniu grup odbiorców możesz ustawiać reklamy dużo precyzyjniej. Inna reklama dotrze do 25 latka, a inna to 50 letniego mężczyzny. Inne wartości mają znaczenie dla faceta który dopiero się przeprowadził, a inne na kimś kto się ożenił kilka miesięcy temu.

Między innymi w celu jak najlepszego poznania grupy odbiorców klienta przeprowadzam konsultacje online lub twarzą w twarz. Im lepiej się zna swoich klientów, tym dokładniej ustala się grupy odbiorców. Proste? No jasne że tak!

Możliwości ustawiania grup odbiorców na Facebooku są ciężkie do policzenia. Po miesiącu może okazać się, że jedna grupa odbiorców przynosi Ci 50% więcej pieniędzy niż reszta? Może wszystkie będą tak samo skuteczne? Nie dowiesz się tego, póki nie zaczniesz ustawiać grup odbiorców na Facebooku i dostosowywać pod nie odpowiednie kreacje reklamowe.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł
    Dlaczego Facebook tnie zasięgi postów?

    Coraz częściej słyszy się, że Facebook ogranicza zasięg postów. Jeszcze jakiś czas temu zasięgi były SUPER, a teraz jest tragedia. Od czego to zależy? Jak sprawić, żeby post miał duży zasięg na Facebooku? Na początek oczywista oczywistość. Jeszcze kilka lat temu na Facebooku było znacznie mniej firm niż teraz, a więc była znacznie mniejsza konkurencja […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Cennik pozycjonowania czyli ile kosztuje pozycjonowanie?

    Cena jest jednym z najważniejszych czynników decyzji zakupowych. Każdy chce wiedzieć ile dokładnie za coś zapłaci i co otrzymuje w zamian. Jeżeli chodzi o cennik pozycjonowania, to sprawa nie jest taka prosta. Chciałbym, aby koszt pozycjonowania stron internetowych był wartością stałą, gdzie jedynymi zmiennymi byłby rodzaj strony internetowej i branża. Przyśpieszyłoby to i znacząco ułatwiło […]

    Czytaj artykuł
    Nowy Polski ład nadchodzi. Jak bezboleśnie podnieść ceny swoich usług i produktów?

    Od nowego roku czeka nas rewolucja podatkowa. Prowadzenie biznesu od 2011 roku nauczyło mnie, że tam gdzie jedni zyskują, tam drudzy ewentualne straty przerzucają na klientów. Tylko jak podnieść ceny, aby nie utracić dużej liczby klientów i dalej pozyskiwać nowych? Oto jest pytanie, na które postaram się udzielić odpowiedzi. Zacznę od tego, że totalnie nie […]

    Czytaj artykuł
    Budowanie marki osobistej krok po kroku

    Silna marka osobista to potężna broń. Dzięki niej łatwiej pozyskuje się klientów, prowadzi negocjacje czy można znaleźć lepszą pracę. Niestety budowa marki osobistej, nie jest prosta ani szybka. Pokażę Ci jak krok po kroku zbudować świadomą, silną markę osobistą. Marka osobista (personal branding) otwiera mnóstwo drzwi istotnych w biznesie. Dlatego tak wiele osób - w […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Wypełnij formularz, a ja już Ci polewam za naszą ewentualną współpracę.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwaniem klientów i budowaniem trwałych relacji biznesowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377