logo-lembicz

Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?

Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje ciała już na samym początku, bo słucha się zaleceń Facebooka.

Na wstępie od razu poinformuję, że nie świadczę usługi prowadzenia fanpage'a na Facebooku. Jeżeli więc szukasz osoby/firmy która ogarnie ten temat, to nie tędy droga. Ja mogę ogarnąć Ci reklamy na Facebooku tak żeby sprzedaż wywaliła poza orbitę Ziemi.

W tym artykule omówię błędy przez które Twój fanpage się nie rozwija lub idzie to żółwim tempem. Przemyśl na spokojnie te zalecenia i zobacz, które z nich możesz wdrożyć na swoim fanpage'u, aby zaczęło to fajnie funkcjonować.

Po jaką cholerę Ci fanpage na Facebooku?

Gdybym zadał Ci to pytanie przy piwku to co mi odpowiesz? Tak krótko i konkretnie, żeby piwko się nie wygazowało 🙂 DLA KASY? Prawidłowa odpowiedź. Finalnie każdy marketing sprowadza się właśnie do tego, żeby wpłynąć na poprawę wyników sprzedaży i liczby klientów.

Tylko jeżeli na swoim fanpage'u wrzucasz jedynie posty które wprost krzyczą "Daj mi swoje pieniądze!" to w zamian otrzymasz:

  • Wysunięty środkowy palec z zaciśniętej pięści połączony ze wzrokiem pogardy.
  • Blokadę konta lub wstrzymanie obserwowania aktywności na 30 dni.
  • Pomniejszającą się systematycznie liczbę obserwujących, aż w końcu pozostanie garstka znajomych, którym głupio Cię wywalić.

Bolesne, ale taka jest prawda. Jak przeczytasz ten artykuł to z czystej ciekawości popatrz sobie jak wygląda Twój fanpage i porównaj go z konkurencją, która ma rosnącą liczbę obserwujących i mnóstwo reakcji pod postami.

Jak wygląda mój fanpage

W dniu pisania tego artykułu (28.11.2021) mój fanpage kocur marketingu Michał Lembicz ma "imponującą" liczbę 56 fanów i 66 obserwujących. Nie robi wrażenia prawda? Tylko to co się naprawdę licz, to zasięgi które posty generują, a u mnie tak to wygląda:

Co jest dla Ciebie ważniejsze? Liczba fanów która obserwuje fanpage na Facebooku czy liczba osób które widzą Twoje posty? Jak u Ciebie wyglądają proporcje fanów względem zasięgu?

Często zrzuca się winę za słabe zasięgi postów na Facebooka. Zresztą zawsze wygodniej swoje porażki zrzucać na innych. Post ma duży zasięg? To Twoja zasługa! Post ma słaby zasięg? Facebook Cię ogranicza!

Uważam, że jeszcze czeka mnie dużo pracy żeby mój fanpage był prowadzony tak jak zaplanowałem. Mimo niedociągnięć, zasięgi ostatnich sześciu postów wynoszą średnio 80,30% biorąc pod uwagę liczbę obserwujących.

"Cwaniaczek specjalnie pokazał raptem sześć postów którym się udało, a pewnie dalej nie jest różowo". Jeżeli jeszcze mnie nie znasz, to zrozumiałe że mi nie ufasz i jest to naturalne 🙂 Wiesz dlaczego dałem tylko sześć ostatnich postów, a nie więcej? Zobacz na zasięgi moich ostatnich 15 postów:

Średni zasięg biorąc pod uwagę 15 ostatnich postów wynosi 63, a więc ZASIĘG WZGLĘDEM ILOŚCI OBSERWUJĄCYCH WYNOSI 96,15%. Cholernie ciężko utrzymać taką skuteczność zasięgów. Jak docierasz do 70-80% fanów to już jest supcio, a jak wykręcasz większe zasięgi to już malinowa mamba.

Nie wiem czy którykolwiek inny marketingowiec prowadzi swoje case studies w trybie live. Prowadząc dane działania marketingowe wprost piszę gdzie popełniłem błędy i jaki był ostateczny efekt. ZERO CWANIAKOWANIA. CZYSTA RZECZYWISTOŚĆ.

Przypominam, że nie zajmuję się prowadzeniem fanpage. Sam muszę ten proces dopracować. Dopiero jak będzie to na kocurowym poziomie jak inne moje usługi marketingowe, to rozważę wprowadzenie tej usługi marketingowej. Teraz czasami tylko pomagam swoim klientom, pokazując jak powinno się prawidłowo prowadzić fanpage.

Jak powinno się prowadzić fanpage prawidłowo?

Rozejrzyj się po cieszących się rosnącymi zasięgami i dużą aktywnością fanpage'ami. Nie patrz tylko na bezpośrednią konkurencję, bo ciekawe pomysły można znaleźć w zupełnie innych branżach.

Szybko dojdziesz do wniosku, że u Ciebie po prostu wieje nudą. Ciągle tylko ciskasz informacjami o swoich zajebistych produktach/usługach, a Twoi odbiorcy już tym rzygają. Już któryś tam raz z rzędu widzą dany produkt/usługę i mają tego dosyć.

To, że celem prowadzenia fanpage'a jest szmal, nie oznacza że masz po niego sięgać tak bezczelnie wprost 🙂 Niech sprzedaż będzie efektem ubocznym, a nie celem. Zresztą sam dojdziesz do tych wniosków, po obserwacji fajnie rozwijających się fanpage'ów.

Jak fanpage ma być prowadzony prawidłowo, to koniecznie wystrzegaj się tych błędów:

  1. Nie proś znajomych jak leci o polubienie fanpage'a - Facebook to sugeruje, ale na pewno nie wszystkich Twoich znajomych interesuje to, co tam będziesz zamieszczać.
  2. Nie podbijaj sztucznie liczby fanów - Jakość obserwujących i ich zaangażowanie jest najważniejsze, bo to wpływa bezpośrednio/pośrednio na sprzedaż.
  3. Więcej marketingu a mniej sprzedaży - Nie ciśnij tak ostro w sprzedaż, a po prostu pokaż innym jakie to jest zajebiste 🙂 Jakie problemy rozwiązuje? Jaką radochę daje? Dlaczego warto za to zapłacić?
  4. Mniej powagi a więcej luzy - Mniej spiętych pośladków a więcej luzu i dystansu do siebie i swojej marki.
  5. Mniej "ja" a więcej "ty" - Wrzucaj posty pod którymi Twoi fani będą chcieli się wypowiedzieć. Pokaż że zależy Ci na ich opinii, zadowoleniu czy po prostu bliższym poznaniu.
  6. Nie bądź tak nudny jak reszta - Obserwuj konkurencję i rób to samo co oni tylko lepiej. Niech to Twój fanpage inspiruje innych jak to powinno się robić.-

Błędów których powinieneś się wystrzegać jest pewnie znacznie więcej. Nie jestem specjalistą od fanpage (i przez jeszcze długi czas nie będę). Mnie też czeka jeszcze mnóstwo pracy i nauki, żeby prawidłowo prowadzić swój własny fanpage 🙂

Jak widzisz, Ciebie i mnie czeka mnóstwo zabawy nad rozkręcaniem fanpage'a. Wbijaj na mój fanpage Kocur Marketingu Michał Lembicz i podglądaj jaka tam magia będzie się działa. Parę inspiracji tam znajdziesz jak będziesz uważnie obserwować 🙂

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    Grupa na Facebooku - Twoje sekretne miejsce sprzedaży

    Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży. Fanpage dla większości firm to źródło kontaktu dla obecnych jak i przyszłych klientów. Tyle, że pomiędzy obecnymi klientami a nowymi jest ogromna różnica. 6-7 krotnie tańsze […]

    Czytaj artykuł
    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone