facebook
logo-lembicz

Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

4 października 2021

Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno!

Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. Piszę o tym w newsletterze. Nie opieraj budowania marki i sprzedaży na kanałach, na których działanie nie masz żadnego wpływu. Może to paść i co wtedy zrobisz? Może zablokują Ci konto? Nigdy nie wiadomo.

Dlatego to właśnie strona internetowa powinna być głównym narzędziem budowania wizerunku marki i sprzedaży online. Padnie hosting? Zmieniasz szybko na inny! Strona zostanie zhakowana? Przywracasz kopię zapasową! Cokolwiek by się nie stało, można ten problem rozwiązać. W takiej sytuacji jak dzisiaj, możesz tylko cierpliwie czekać i co chwilę sprawdzać czy już działa.

Wyobraźmy sobie sytuację, że wszystko wraca do normalny, ale po takim totalnym formatowaniu danych. Zero fanów. Zero postów. Wszystko co do tej pory się zrobiło, poszło w zapomnienie. Jak podoba Ci się taka wizja?

Awaria Facebooka czy Instagrama zawsze może się zdarzyć. Tyle, że zamiast wyrywać sobie ze stresu włosy z nosa, piszę artykuł o tym na mojego bloga popijając herbatkę ziołową 🙂 Nie stresuje mnie ta awaria. Nawet jeśli Facebook, Instagram, YouTube, Messenger czy cokolwiek innego przestanie działać, to za bardzo mnie to nie ruszy.

Moja strona internetowa też może przestać działać, ale mogę podjąć jakiekolwiek działania żeby to naprawić. Taka jest kluczowa różnica w tym wszystkim. Możesz czekać aż wszystko wróci do normy i mieć nadzieję, że taka awaria prędko się nie powtórzy. Możesz wyciągnąć z tego wnioski i jeżeli - oby nie - taka sytuacja będzie miała miejsce w przyszłości, to Twój biznesowy świat się nie zawali.

Strona internetowa to podstawa, a co jest fundamentem?

We wszystkich moich projektach internetowych (jest tego sporo), ZAWSZE fundamentem jest widoczność w wyszukiwarce Google. Planuję odpalić jeden projekt w marcu 2022 roku, gdzie sprzedaż będzie w całości generowana przez reklamy Facebook i Google ADS, ale jest to mocno sezonowy biznes.

Możesz powiedzieć, że przecież wyszukiwarka Google też może paść! Jasne że może 🙂 Tylko wtedy ludzie zaczną szukać przez wyszukiwarkę Bing, Yahoo, DuckDuckGo itd. Jeżeli w jednej wyszukiwarce jest się wysoko, to w innych też nie będzie jakieś straszliwej tragedii.

Zobaczmy czy mam rację:

W wyszukiwarce Google na konsultacje marketingowe moja strona pojawia się na drugiej pozycji:

W wyszukiwarce Bing jestem już na pierwszej pozycji:

W wyszukiwarce Yahoo tak jak w Google - Druga pozycja

Facebook vs Yahoo

W wyszukiwarce DuckDuckGo najgorzej bo na czwartej pozycji, ale tragedii jak widać nie ma. Jakbym wziął inne słowo kluczowe, to pewnie wyniki w zależności od wyszukiwarki też by się różniły. Nie wyobrażam sobie, co by musiało się stać aby wszystkie wyszukiwarki padły w tym samym czasie 🙂 . To chyba nigdy się nie zdarzyło, ale daj mi znać jeśli się mylę.

Co zrobić aby strona była wysoko w wyszukiwarce Google?

Przede wszystkim strona musi być dostosowana pod kątem wytycznych wyszukiwarki. Następnie trzeba dostosować stronę/podstrony pod generujące wartościowy ruch słowa kluczowe. Dalej to już są działania zewnętrzne czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony.

Takie działanie nazywa się pozycjonowaniem stron i zajmuję się tym od 2011 roku. W tym momencie moja strona jest widoczna w Google na 48 fraz w TOP 3 | 144 frazy w TOP 10 | 652 frazy w TOP 50. Podkreślam, że nie minął jeszcze rok pozycjonowania, a przeznaczam na to 1366 zł netto miesięcznie (nie licząc mojego czasu pracy).

Sprawdź jak wygląda u mnie pozycjonowanie stron internetowych - Uczciwie Ci powiem w jakim budżecie można podziałać, żeby Twoja strona (podstawa budowania marki i sprzedaży), była widoczne na generujące wartościowy ruch słowa kluczowe.

Jeżeli nie masz strony internetowej to SUPER! Uwielbiam działać na stronach firmowych, blogach czy sklepach internetowych, które tworzę wraz z moim zespołem kocurów marketingu. Wtedy strona internetowa jest idealna pod kątem nie tylko SEO, ale i sprzedaży. Zobacz jak wygląda u mnie tworzenie stron www i od jakich kwot tworzymy genialne strony internetowe.

Ciekawostka: Ten artykuł pokazuje jak ważna jest szybka reakcja na sytuację na rynku. Mógłbym leżeć teraz na kanapie przed Netflixem, ale wykorzystuję nadążającą się okazję do pozyskiwania klientów na dwie moje usługi: Tworzenie stron www i pozycjonowanie.

Kończąc ten artykuł. Jest godzina 20:55 a awaria Facebooka i Instagrama dalej trwa. Przemyśl to o czym pisałem i wyciągnij z tego wnioski. Dla mnie biznes jest na tyle ważny, że nie opieram podstaw jego funkcjonowania na mediach społecznościowych.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Dlaczego Facebook tnie zasięgi postów?

    Coraz częściej słyszy się, że Facebook ogranicza zasięg postów. Jeszcze jakiś czas temu zasięgi były SUPER, a teraz jest tragedia. Od czego to zależy? Jak sprawić, żeby post miał duży zasięg na Facebooku? Na początek oczywista oczywistość. Jeszcze kilka lat temu na Facebooku było znacznie mniej firm niż teraz, a więc była znacznie mniejsza konkurencja […]

    Czytaj artykuł
    Jak ustalać grupy odbiorców reklam na Facebooku

    Grupy odbiorców pozwalają dokładniej określić odbiorców naszych reklam, dzięki czemu szansa na osiągnięcie celu rośnie przy jednoznacznym obniżeniu kampanii reklamowej. Tylko o co w tym wszystkim chodzi? Nie lepiej uderzać z reklamą Facebooka szerzej i dotrzeć do większej ilości osób? Co takiego dają nam te grupy odbiorców reklam na Facebooku, że warto na nie poświęcić […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Cennik pozycjonowania czyli ile kosztuje pozycjonowanie?

    Cena jest jednym z najważniejszych czynników decyzji zakupowych. Każdy chce wiedzieć ile dokładnie za coś zapłaci i co otrzymuje w zamian. Jeżeli chodzi o cennik pozycjonowania, to sprawa nie jest taka prosta. Chciałbym, aby koszt pozycjonowania stron internetowych był wartością stałą, gdzie jedynymi zmiennymi byłby rodzaj strony internetowej i branża. Przyśpieszyłoby to i znacząco ułatwiło […]

    Czytaj artykuł
    Nowy Polski ład nadchodzi. Jak bezboleśnie podnieść ceny swoich usług i produktów?

    Od nowego roku czeka nas rewolucja podatkowa. Prowadzenie biznesu od 2011 roku nauczyło mnie, że tam gdzie jedni zyskują, tam drudzy ewentualne straty przerzucają na klientów. Tylko jak podnieść ceny, aby nie utracić dużej liczby klientów i dalej pozyskiwać nowych? Oto jest pytanie, na które postaram się udzielić odpowiedzi. Zacznę od tego, że totalnie nie […]

    Czytaj artykuł
    Budowanie marki osobistej krok po kroku

    Silna marka osobista to potężna broń. Dzięki niej łatwiej pozyskuje się klientów, prowadzi negocjacje czy można znaleźć lepszą pracę. Niestety budowa marki osobistej, nie jest prosta ani szybka. Pokażę Ci jak krok po kroku zbudować świadomą, silną markę osobistą. Marka osobista (personal branding) otwiera mnóstwo drzwi istotnych w biznesie. Dlatego tak wiele osób - w […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Wypełnij formularz, a ja już Ci polewam za naszą ewentualną współpracę.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwaniem klientów i budowaniem trwałych relacji biznesowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377