logo-lembicz

Grupa na Facebooku - Twoje sekretne miejsce sprzedaży

27 grudnia 2021

Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży.

Fanpage dla większości firm to źródło kontaktu dla obecnych jak i przyszłych klientów. Tyle, że pomiędzy obecnymi klientami a nowymi jest ogromna różnica. 6-7 krotnie tańsze jest utrzymanie przy sobie klienta niż pozyskanie nowego. Co to ma wspólnego z grupą na Facebooku?

Taka grupa na Facebooku to idealne miejsce do kontaktu z osobami będącymi już Twoimi klientami. To nie tylko genialne źródełko wiedzy, dzięki której dowiesz się co możesz poprawić w swojej firmie. To przede wszystkim osoby, które najszybciej kupią od Ciebie ponownie 🙂 .

Tajna grupa na Facebooku

Wyobraź sobie, że kupujesz dany produkt lub daną usługę. Po opłaceniu zamówienia otrzymujesz dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku wyłącznie dla klientów danej firmy. Wbijasz a tam czekają zniżki, prezenty i niedostępne nigdzie indziej "skarby".

PORTFEL SAM SIĘ OTWIERA. Zwłaszcza, że zdajesz sobie sprawę że nowi klienci za to samo płacą drożej. Do tego dochodzą produkty/usługi, które w pierwszej kolejności mogą zakupić wyłącznie osoby z tajnej grupy na Facebooku. Fajnie? To tylko wierzchołek możliwości.

  • Łatwiej przekonać klienta do ponownego zakupu.
  • Masz super grupę podobnych odbiorców do płatnych reklam na Facebooku.
  • Dużo informacji zwrotnych przekładających się na lepsze funkcjonowanie Twojej firmy i sprzedaży.
  • Możesz łatwo sprzedać produkt/usługę nim jeszcze będzie w ogóle dostępna (preorder).
  • itd.

Taki system lojalnościowy wewnątrz grupy na Facebooku musi być BARDZO SOLIDNIE PRZEMYŚLANY. Żeby później nie było płaczu, że firma sprzedaż ma kosmiczną ale tylko mieli pieniądze (mały dochód).

Taka tajna grupa na FB daje mnóstwo możliwości. Nim jednak ją stworzysz to spokojnie rozpisz sobie strategię działania i określ sposób prowadzenia. Działając bez planu, nie wyciśniesz wszystkich korzyści, a jest tutaj sporo do wyciskania 🙂 .

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Banalnie prosta czynność. Nie widzę potrzeby rozpisywania instrukcji na nowo, skoro tutaj znajdziesz wszystko dobrze wyjaśnione prosto od Fb. To naprawdę nic trudnego i nie powinno zająć Ci dłużej niż minutę. Tylko nim założysz grupę na FB pomyśl o:

  • Nazwa grupy - Czy to będzie jedyna Twoja grupa na Facebooku? Czy może dopiero pierwszy "schodek"? Nazwa grupy na Facebooku niech będzie powiązana z Twoją marką i łatwa do zapamiętania.
  • Cel grupy - Do czego ona ma Ci służyć? Bardziej pod kątem testowania produktów/usług? Zbierania informacji zwrotnych od klientów? Do celów sprzedażowych? Określ główny i poboczny cel grupy na Facebooku.
  • Regulamin - Krótki i zwięzły regulamin, aby zachować porządek.
  • Moderacja - Co zrobisz jak grupa spuchnie do takich rozmiarów, że trzeba będzie sporo czasu przeznaczać na moderację aktywności użytkowników?
  • itd.

Nim stworzysz grupę musisz wszystko przemyśleć i zaplanować. Inaczej tylko dojdzie Ci kolejne źródło marketingowe do ogarniania, które znacząco nie wpłynie na wizerunek Twojej marki jak i sprzedaż. Najpierw plan. Później działanie.

Czy ja mam tajną grupę na Facebooku?

Jeszcze nie. Dopiero jak pojawią się u mnie produkty to rozważę stworzę odpowiedniej grupy na Facebooku. Więc jeszcze z pół roku się zejdzie 🙂 . Na razie walczę o pozyskiwanie odpowiedniej ilości nowych klientów, a u mnie kluczowe jest pozycjonowanie w Google.

Napisałem, że "rozważę" stworzenie grupy na Facebooku, bo bardziej skłaniam się do dedykowanego systemu komunikacji na własnej domenie. Dopiero będę to rozważał, więc analiza plusów/minusów i na tej podstawie podejmę decyzję o kierunku.

To by było na tyle. Jeżeli masz dużą ilość klientów i dbanie o każdego klienta zajmuje Ci cholernie dużo czasu, to taka grupa na FB znacząco ułatwi Ci życie. Pomyśl jak to ogarnąć żeby miało to ręce i nogi. Powodzenia 🙂

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?

    Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje ciała już na samym początku, bo słucha się zaleceń Facebooka. Na wstępie od razu poinformuję, że nie świadczę usługi prowadzenia fanpage'a na Facebooku. Jeżeli więc […]

    Czytaj artykuł
    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł
    Dlaczego Facebook tnie zasięgi postów?

    Coraz częściej słyszy się, że Facebook ogranicza zasięg postów. Jeszcze jakiś czas temu zasięgi były SUPER, a teraz jest tragedia. Od czego to zależy? Jak sprawić, żeby post miał duży zasięg na Facebooku? Na początek oczywista oczywistość. Jeszcze kilka lat temu na Facebooku było znacznie mniej firm niż teraz, a więc była znacznie mniejsza konkurencja […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Strategia błękitnego oceanu

    Długo mi się zeszło z przeczytaniem książki "Strategia błękitnego oceanu". Nie z powodu ilości stron, bo było ich raptem delikatnie ponad 300. To analizy i przemyślenia w trakcie czytania tej książki, zajęły mi ogromną ilość czasu 🙂 . Nie jest to typowa książka o marketingu. "Błękitny ocean" oznacza przestrzeń pozbawioną licznej konkurencji. Nie ma tam […]

    Czytaj artykuł
    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie Warszawa
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)