logo-lembicz

Grupa na Facebooku - Twoje sekretne miejsce sprzedaży

Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży.

Fanpage dla większości firm to źródło kontaktu dla obecnych jak i przyszłych klientów. Tyle, że pomiędzy obecnymi klientami a nowymi jest ogromna różnica. 6-7 krotnie tańsze jest utrzymanie przy sobie klienta niż pozyskanie nowego. Co to ma wspólnego z grupą na Facebooku?

Taka grupa na Facebooku to idealne miejsce do kontaktu z osobami będącymi już Twoimi klientami. To nie tylko genialne źródełko wiedzy, dzięki której dowiesz się co możesz poprawić w swojej firmie. To przede wszystkim osoby, które najszybciej kupią od Ciebie ponownie 🙂 .

Tajna grupa na Facebooku

Wyobraź sobie, że kupujesz dany produkt lub daną usługę. Po opłaceniu zamówienia otrzymujesz dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku wyłącznie dla klientów danej firmy. Wbijasz a tam czekają zniżki, prezenty i niedostępne nigdzie indziej "skarby".

PORTFEL SAM SIĘ OTWIERA. Zwłaszcza, że zdajesz sobie sprawę że nowi klienci za to samo płacą drożej. Do tego dochodzą produkty/usługi, które w pierwszej kolejności mogą zakupić wyłącznie osoby z tajnej grupy na Facebooku. Fajnie? To tylko wierzchołek możliwości.

  • Łatwiej przekonać klienta do ponownego zakupu.
  • Masz super grupę podobnych odbiorców do płatnych reklam na Facebooku.
  • Dużo informacji zwrotnych przekładających się na lepsze funkcjonowanie Twojej firmy i sprzedaży.
  • Możesz łatwo sprzedać produkt/usługę nim jeszcze będzie w ogóle dostępna (preorder).
  • itd.

Taki system lojalnościowy wewnątrz grupy na Facebooku musi być BARDZO SOLIDNIE PRZEMYŚLANY. Żeby później nie było płaczu, że firma sprzedaż ma kosmiczną ale tylko mieli pieniądze (mały dochód).

Taka tajna grupa na FB daje mnóstwo możliwości. Nim jednak ją stworzysz to spokojnie rozpisz sobie strategię działania i określ sposób prowadzenia. Działając bez planu, nie wyciśniesz wszystkich korzyści, a jest tutaj sporo do wyciskania 🙂 .

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Banalnie prosta czynność. Nie widzę potrzeby rozpisywania instrukcji na nowo, skoro tutaj znajdziesz wszystko dobrze wyjaśnione prosto od Fb. To naprawdę nic trudnego i nie powinno zająć Ci dłużej niż minutę. Tylko nim założysz grupę na FB pomyśl o:

  • Nazwa grupy - Czy to będzie jedyna Twoja grupa na Facebooku? Czy może dopiero pierwszy "schodek"? Nazwa grupy na Facebooku niech będzie powiązana z Twoją marką i łatwa do zapamiętania.
  • Cel grupy - Do czego ona ma Ci służyć? Bardziej pod kątem testowania produktów/usług? Zbierania informacji zwrotnych od klientów? Do celów sprzedażowych? Określ główny i poboczny cel grupy na Facebooku.
  • Regulamin - Krótki i zwięzły regulamin, aby zachować porządek.
  • Moderacja - Co zrobisz jak grupa spuchnie do takich rozmiarów, że trzeba będzie sporo czasu przeznaczać na moderację aktywności użytkowników?
  • itd.

Nim stworzysz grupę musisz wszystko przemyśleć i zaplanować. Inaczej tylko dojdzie Ci kolejne źródło marketingowe do ogarniania, które znacząco nie wpłynie na wizerunek Twojej marki jak i sprzedaż. Najpierw plan. Później działanie.

Czy ja mam tajną grupę na Facebooku?

Jeszcze nie. Dopiero jak pojawią się u mnie produkty to rozważę stworzę odpowiedniej grupy na Facebooku. Więc jeszcze z pół roku się zejdzie 🙂 . Na razie walczę o pozyskiwanie odpowiedniej ilości nowych klientów, a u mnie kluczowe jest pozycjonowanie w Google.

Napisałem, że "rozważę" stworzenie grupy na Facebooku, bo bardziej skłaniam się do dedykowanego systemu komunikacji na własnej domenie. Dopiero będę to rozważał, więc analiza plusów/minusów i na tej podstawie podejmę decyzję o kierunku.

To by było na tyle. Jeżeli masz dużą ilość klientów i dbanie o każdego klienta zajmuje Ci cholernie dużo czasu, to taka grupa na FB znacząco ułatwi Ci życie. Pomyśl jak to ogarnąć żeby miało to ręce i nogi. Powodzenia 🙂

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?

    Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje ciała już na samym początku, bo słucha się zaleceń Facebooka. Na wstępie od razu poinformuję, że nie świadczę usługi prowadzenia fanpage'a na Facebooku. Jeżeli więc […]

    Czytaj artykuł
    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone