logo-lembicz

10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku.

Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA WIZERUNKU MARKI I SPRZEDAŻY. Powód? Z dnia na dzień mogą Ci zamknąć konto i będziesz przeokrutnie głęboko w dupie.

To nie tak, że akurat Facebook mi podpadł. Równie dobrze z dnia na dzień, może zniknąć konto na Instagramie, Tik Toku, LinkedIn, Twiterze, itd. Dlatego staraj się w miarę możliwości, kierować ruch z mediów społecznościowych do swojej strony www.

Łap 10 sposobów dzięki którym rozkręcisz sprzedaż wykorzystując Facebooka:

  1. Płatna reklama na facebooku - Nie czekasz. Nie budujesz społeczności. Zakładasz profil/stronę i atakujesz od razu reklamami. Tak jest najszybciej, a jak reklamy są dobrze ogarnięte to będzie się to zwracać - prosta piłka.
  2. Fanpage - Jak Ci się nie śpieszy to odpalasz fanpage i go stopniowo rozkręcasz. Więcej o tym przeczytasz w artykule Fanpage na Facebooku - jak go prowadzić prawidłowo. W perspektywie długoterminowej fajnie to działa.
  3. Grupa na Facebooku - Dla najbardziej aktywnych osób na Fanpage'u lub najlepszych klientów możesz dać dostęp do zamkniętej grupy. Takich grup robisz X i określasz warunku do spełnienia, żeby ”awansować”. Taka grywalizacja świetnie się sprawdza pod kątem przywiązania klienta do marki.
  4. Spójność tematyczna - Nie odbiegaj zbytnio tematem od swojego profilu biznesowego, bo od ilości fanów dużo ważniejsza jest ich jakość. Nie chodzi o to by mieć milion obserwujących. Wystarczy tysiąc zaangażowanych obserwujących, aby wykręcać fajne wyniki sprzedażowe.
  5. Aktywność ważniejsza od jakości - To jak często pokazujesz się swoim potencjalnym klientom jest ważniejsze od jakości publikacji. Dlaczego? Posty na Facebooku zbierają zasięgi od kilku godzin do około doby. Dlatego właśnie lepiej wrzucać częściej, a bez spinania pośladów nad perfekcyjną jakością (wyjątkiem są oczywiście reklamy).
  6. Sprzedaż nie jest na pierwszym planie - Jeżeli będziesz publikować tylko swoje produkty/usługi i tylko nakręcać na sprzedaż to będzie totalna klapa. Sprzedaż ma być na drugim, jak nie na trzecim planie. Pokaż efekt przed i po, napisz z jakimi problemami się zmagał Twój klient, gdzie był popełniony błąd, itd. Tak jest dużo ciekawiej i znacznie lepiej rozkręca to sprzedaż.
  7. Nie zostawiaj reakcji bez odpowiedzi - Ktoś dał negatywny, ale merytoryczny komentarz? Podziękuj i napisz co zrobisz, żeby w przyszłości było lepiej. Nie zostawiaj reakcji fanów bez jakiejkolwiek odpowiedzi. W ten sposób mocniej zaangażujesz obserwujących do uczestniczenia w ”życiu” Twojej marki.
  8. Współpracuj z odpowiednimi ludźmi - Nie patrz na liczbę fanów, tylko na ich zaangażowanie i spójność z Twoim profilem biznesowym. Jak ktoś z rozwiniętym kontem na Facebooku wspomni o Tobie i poleci obserwowanie Ciebie, to przyśpieszy drastycznie sprzedaż.
  9. Działaj według opracowanej strategii - Bez strategii określającej zadania i cele do zrealizowania, cała aktywność na Facebooku nie ma większego sensu. Działasz, żeby osiągnąć konkretne i mierzone liczbami cele. Trzeba je wyznaczyć w perspektywie krótko i długoterminowej wraz z zadaniami, które pozwolą osiągnąć określone cele.
  10. Tło spójne z kolorystyką marki i zawierające najistotniejsze informacje - Osoba która pierwszy raz wchodzi na Twój fanpage, od razu po zobaczenia tła powinna wiedzieć, czym się zajmujesz.

Dużo osób uważa, że odpali fanpage, zaprosi znajomych do polubienia, wrzuci parę postów i klienci zaczną walić drzwiami i oknami 🙂 . Pamiętaj, że jeżeli coś brzmi jak bajka, to jest przeważnie bajką. O ile dobrze odpicowane reklamy ogarną robotę, to działając organicznie musisz skąpać się w oceanie cierpliwości.

Jak wygląda Facebook Kocura Marketingu

Nie mam tysięcy obserwujących. Kiedy chcę pozyskać klientów na swoje usługi marketingowe, to odpalam reklamy na Facebooku. Staram się oczywiście regularnie zamieszczać publikacje, ale dużo lepiej sprawdza się płatna reklama. W dniu publikacji artykułu, mam 108 obserwujących, więc królem FB nie zostanę 😉 .

Zobacz mój FanPage

U mnie fundamentem działań marketingowych od ponad 10 lat pozostaje pozycjonowanie w Google, a cała reszta aktywności jest dodatkiem (mniej lub bardziej koniecznym). Radzę Ci nie opierać istnienia marki wyłącznie na jednym źródle, bo może się to skończyć nieciekawie.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Grupa na Facebooku - Twoje sekretne miejsce sprzedaży

    Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży. Fanpage dla większości firm to źródło kontaktu dla obecnych jak i przyszłych klientów. Tyle, że pomiędzy obecnymi klientami a nowymi jest ogromna różnica. 6-7 krotnie tańsze […]

    Czytaj artykuł
    Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?

    Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje ciała już na samym początku, bo słucha się zaleceń Facebooka. Na wstępie od razu poinformuję, że nie świadczę usługi prowadzenia fanpage'a na Facebooku. Jeżeli więc […]

    Czytaj artykuł
    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone