10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku.

Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA WIZERUNKU MARKI I SPRZEDAŻY. Powód? Z dnia na dzień mogą Ci zamknąć konto i będziesz przeokrutnie głęboko w dupie.

To nie tak, że akurat Facebook mi podpadł. Równie dobrze z dnia na dzień, może zniknąć konto na Instagramie, Tik Toku, LinkedIn, Twiterze, itd. Dlatego staraj się w miarę możliwości, kierować ruch z mediów społecznościowych do swojej strony www.

Łap 10 sposobów dzięki którym rozkręcisz sprzedaż wykorzystując Facebooka:

  1. Płatna reklama na facebooku - Nie czekasz. Nie budujesz społeczności. Zakładasz profil/stronę i atakujesz od razu reklamami. Tak jest najszybciej, a jak reklamy są dobrze ogarnięte to będzie się to zwracać - prosta piłka.
  2. Fanpage - Jak Ci się nie śpieszy to odpalasz fanpage i go stopniowo rozkręcasz. Więcej o tym przeczytasz w artykule Fanpage na Facebooku - jak go prowadzić prawidłowo. W perspektywie długoterminowej fajnie to działa.
  3. Grupa na Facebooku - Dla najbardziej aktywnych osób na Fanpage'u lub najlepszych klientów możesz dać dostęp do zamkniętej grupy. Takich grup robisz X i określasz warunku do spełnienia, żeby ”awansować”. Taka grywalizacja świetnie się sprawdza pod kątem przywiązania klienta do marki.
  4. Spójność tematyczna - Nie odbiegaj zbytnio tematem od swojego profilu biznesowego, bo od ilości fanów dużo ważniejsza jest ich jakość. Nie chodzi o to by mieć milion obserwujących. Wystarczy tysiąc zaangażowanych obserwujących, aby wykręcać fajne wyniki sprzedażowe.
  5. Aktywność ważniejsza od jakości - To jak często pokazujesz się swoim potencjalnym klientom jest ważniejsze od jakości publikacji. Dlaczego? Posty na Facebooku zbierają zasięgi od kilku godzin do około doby. Dlatego właśnie lepiej wrzucać częściej, a bez spinania pośladów nad perfekcyjną jakością (wyjątkiem są oczywiście reklamy).
  6. Sprzedaż nie jest na pierwszym planie - Jeżeli będziesz publikować tylko swoje produkty/usługi i tylko nakręcać na sprzedaż to będzie totalna klapa. Sprzedaż ma być na drugim, jak nie na trzecim planie. Pokaż efekt przed i po, napisz z jakimi problemami się zmagał Twój klient, gdzie był popełniony błąd, itd. Tak jest dużo ciekawiej i znacznie lepiej rozkręca to sprzedaż.
  7. Nie zostawiaj reakcji bez odpowiedzi - Ktoś dał negatywny, ale merytoryczny komentarz? Podziękuj i napisz co zrobisz, żeby w przyszłości było lepiej. Nie zostawiaj reakcji fanów bez jakiejkolwiek odpowiedzi. W ten sposób mocniej zaangażujesz obserwujących do uczestniczenia w ”życiu” Twojej marki.
  8. Współpracuj z odpowiednimi ludźmi - Nie patrz na liczbę fanów, tylko na ich zaangażowanie i spójność z Twoim profilem biznesowym. Jak ktoś z rozwiniętym kontem na Facebooku wspomni o Tobie i poleci obserwowanie Ciebie, to przyśpieszy drastycznie sprzedaż.
  9. Działaj według opracowanej strategii - Bez strategii określającej zadania i cele do zrealizowania, cała aktywność na Facebooku nie ma większego sensu. Działasz, żeby osiągnąć konkretne i mierzone liczbami cele. Trzeba je wyznaczyć w perspektywie krótko i długoterminowej wraz z zadaniami, które pozwolą osiągnąć określone cele.
  10. Tło spójne z kolorystyką marki i zawierające najistotniejsze informacje - Osoba która pierwszy raz wchodzi na Twój fanpage, od razu po zobaczenia tła powinna wiedzieć, czym się zajmujesz.

Dużo osób uważa, że odpali fanpage, zaprosi znajomych do polubienia, wrzuci parę postów i klienci zaczną walić drzwiami i oknami 🙂 . Pamiętaj, że jeżeli coś brzmi jak bajka, to jest przeważnie bajką. O ile dobrze odpicowane reklamy ogarną robotę, to działając organicznie musisz skąpać się w oceanie cierpliwości.

Jak wygląda Facebook Kocura Marketingu

Nie mam tysięcy obserwujących. Kiedy chcę pozyskać klientów na swoje usługi marketingowe, to odpalam reklamy na Facebooku. Staram się oczywiście regularnie zamieszczać publikacje, ale dużo lepiej sprawdza się płatna reklama. W dniu publikacji artykułu, mam 108 obserwujących, więc królem FB nie zostanę 😉 .

Zobacz mój FanPage

U mnie fundamentem działań marketingowych od ponad 10 lat pozostaje pozycjonowanie w Google, a cała reszta aktywności jest dodatkiem (mniej lub bardziej koniecznym). Radzę Ci nie opierać istnienia marki wyłącznie na jednym źródle, bo może się to skończyć nieciekawie.

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Grupa na Facebooku - Twoje sekretne miejsce sprzedaży
Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży. Fanpage...
Czytaj więcej
Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?
Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje...
Czytaj więcej
Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?
Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left