Pozycjonowanie lokalne polega na poprawie widoczności strony w Google na słowa kluczowe względem określonego obszaru (ulica, dzielnica lub miejscowość). SEO lokalne pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów szukających względem danej - bardzo często dokładnej - lokalizacji.
Są firmy które nie potrzebują widoczności na całą Polskę. Do generowania sprzedaży wystarczy widoczność strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Po co widoczność krajowa czy globalna, skoro nie przyniosłaby firmie żadnych korzyści finansowych?
Restauracja, sklep spożywczy, wulkanizacja, stomatolog, fryzjer, klub taneczny, kino, siłownia, hydraulik, itd. Jest mnóstwo branż którym wystarczą lokalne wyniki wyszukiwania do generowania wysokiej sprzedaży.
Wszystko sprowadza się więc do tego, aby zarówno wizytówka w mapie Google jak i strona internetowa firmy, pojawiała się w wynikach organicznych wśród osób szukających "na" lub "w" danej lokalizacji. W tym celu wdraża się właśnie lokalne SEO.
Obowiązkowo trzeba skorzystać z darmowej usługi "Google moja firma", którą znajdziesz pod tym adresem. Cały proces stworzenia wizytówki firmy w Google jest banalnie prosty i nikomu nie powinno to sprawić problemów. Dzięki temu Twoja firma będzie mogła pojawiać się w mapach Google, a to podstawa jeśli chodzi o lokalne SEO.
W Google moja firma powinna być dokładna nazwa Twojej firmy, ale opłaca się do wzbogacić słowami kluczowymi i lokalizacją, np: zamiast "Zakład fryzjerki Łysol" dałbym przykładowo "fryzjer, barber, strzyżenie włosów- zakład fryzjerski Łysol Warszawa Mokotów".
ZŁOTA RADA: Nie przeginać! Niech Twoja wizytówka w Google moja firma koncentruje się na 3-5 głównych słowach kluczowych. Wcześniej dobrze zrobić analizę słów kluczowych i wybrać te, które generują wartościowych ruch dla Twojego biznesu.
Duży wpływ na lokalne SEO jak i pozyskiwanie potencjalnych klientów ma tutaj atrakcyjność Twojej wizytówki. Nie chodzi o to, żeby założyć wizytówkę w Google moja firma i dalej to już tylko ewentualnie odpisywać na komentarze klientów.
TWOJA WIZYTÓWKA MA "ŻYĆ". Przynajmniej raz w tygodniu wrzuć zdjęcie czy wpis dla swoich klientów (idealnie jak taki wpis prowadzi do informacji na Twojej stronie internetowej). Wtedy zarówno Google jak i klienci wiedzą, że firma dba o swój wizerunek marki.
Dlatego zawsze proś klientów o pozostawienie opinii i zawsze odpowiadaj na komentarze. Wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie lokalne. Twoja firma będzie wyżej pojawiać się w mapach, a one są najważniejsze jeśli chodzi o lokalne wyniki wyszukiwania.
W pozycjonowaniu lokalnym chodzi o to, żeby Twoja strona internetowa również w wynikach organicznych była na wysokich pozycjach. Odpowiednia optymalizacja strony internetowej pod kątem słów kluczowych związanych z lokalizacją działania to podstawa.
Pamiętaj, że SEO to nie wszystko. Twoja strona internetowa w pierwszej kolejności ma być atrakcyjna w oczach użytkowników. Robiona na siłę optymalizacja strony kosztem odbioru przez potencjalnych klientów nie ma sensu.
Dojście do widoczności strony internetowej na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania jest możliwe z zachowaniem ładu i składu. Nie jest to takie proste jak walenie słowami kluczowymi jak i gdzie popadnie, ale - gwarantuję Ci - się to opłaca w perspektywie czasu.
Twoja firma sprzedaje zarówno lokalnie - w fizycznym punkcie jak i krajowo/globalnie - przez internet. Jedno nie wyklucza drugiego. Bardzo dużo sklepów internetowych działa zarówno lokalnie jak i prowadzi sprzedaż produktów na terenie całej Polski, UE czy Świata.
Możesz na swojej stronie internetowej mieć podstronę ukierunkowaną na wyszukiwanie lokalne: Zawierasz tam dane kontaktowe (najważniejsze to lokalizacja), metadane i treść pod kątem danej lokalizacji i już - gotowe miejsce pod lokalne pozycjonowanie strony, bo to nie tylko widoczność w mapach Google.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć wiele takich podstron ukierunkowanych na lokalne pozycjonowanie strony. Masz wiele punktów stacjonarnych w danej lokalizacji czy lokalizacjach? Wykorzystaj to!
Natomiast cała reszta idzie pod standardowe pozycjonowanie strony w Google i ma generować ruch bez względu na lokalizację. Bardzo istotne aby w strukturze strony internetowej zaplanować, które elementy mają być widoczne lokalne, a gdzie lokalizacja nie ma znaczenia.
W przypadku małych miejscowości, wystarczy stworzyć wizytówkę w mapach Google i dostosować stronę internetową pod kątem danego regionu. Wszystko zależy tak naprawdę od konkurencji dla swojej działalności. W dużych miejscowościach nie jest tak kolorowo i trzeba już się napocić.
Tak to pozycjonowanie lokalne niczym nie odbiega od standardowego pozycjonowania - Tutaj i tutaj chodzi o widoczność strony w Google. Tylko są inne słowa kluczowe do ogarnięcia i dochodzi ewentualna opieka nad wizytówką firmy w mapach Google.
Założyć wizytówkę firmy można szybko, łatwo i przyjemnie samemu, a to podstawa w pozycjonowaniu lokalnym. Ogarnięcie strony pod kątem słów kluczowych na rynku lokalnym i dbanie o "życie wizytówki" to już inna para kaloszy.
U mnie pozycjonowanie lokalne jest w takiej samej cenie jak pozycjonowanie firmy, a cennik znajdziesz przed formularzem kontaktowym tutaj. Jak okaże się, że comiesięczne działania nie są potrzebne, to daję o tym od razu znać.
Szkoda mojego czasu i Twoich pieniędzy na pozycjonowanie lokalne co miesiąc, jeśli nie ma silnej konkurencji. Wystarczy godzinka konsultacji marketingowych żebym wyjaśnił Ci "co i jak robić", aby własnymi siłami ogarnąć pozycjonowanie lokalne.
Bardzo możliwe, że jak działasz w małej miejscowości to płacenie za pozycjonowanie strony będzie bez sensu. Konsultacja marketingowa ze mną na której pokażę Ci jak ogarnąć pozycjonowanie lokalne własnymi siłami w zupełności Ci wystarczy.
Zebrałem w jednym miejscu regularnie pojawiające się pytania dotyczące pozycjonowania lokalnego. Nim zapiszesz się na ewentualną konsultację ze mną, sprawdź czy właśnie tej odpowiedzi szukasz:
Nie i nie polecam takiego rozwiązania. Opinie powinny pochodzić od prawdziwych klientów i dopiero wtedy ma to wartość pod kątem pozycjonowania lokalnego i wizerunku marki. Budowanie siły swojej marki na fundamentach kłamstwa to średni pomysł.
Bez sprawdzenia nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie, bo powodów może być wiele. Zacznijmy od tego czy Twoja wizytówka "żyje" czy od x czasu nic się tam nie dzieje? Ile opinii ma konkurencja i jak często je otrzymuje?
Wszystko zależy od konkurencji i tego co przynosi Twojej firmie duże zyski. Przeważnie jednak pozycjonowanie lokalne jest znacznie szybsze i tańsze od walki na generowanie ruchu z całej Polski, więc od tego bym zaczął.
To prawdziwa zmora. Zgłaszać takie działania do Google i na każdą negatywną odpowiedź od konkurencji udzielić odpowiedzi. Wyjaśnić podejrzenie, że to prawdopodobnie działanie konkurencji i już. Jeśli to niezadowolony klient, to wyjaśnić powód rozczarowania, przeprosić i naprawić sytuację.
Ogromnej liczbie firm w zupełności wystarczy widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania do generowania sprzedaży. Nie zawsze trzeba być widocznym na całą Polskę żeby biznes generował dochody. Pozycjonowanie lokalne czy nawet pozycjonowanie regionalne może w zupełności wystarczyć.
Jak w Twojej miejscowości nie ma dużej konkurencji to nie płać za pozycjonowanie strony, tylko własnymi siłami to ogarnij. Nie wiesz jak? To skontaktuj się ze mną, a umówimy się na konsultację i Ci pokażę "co i jak".
Ciekawostka:
W tym momencie walczę o widoczność lokalnie pod kątem dwóch miejscowości:
pozycjonowanie Warszawa | TOP 10 w kilka miesięcy |
pozycjonowanie Legionowo | 21.4.2022 rozpocząłem walkę |
Na razie celuję w miejscowości w pobliżu, aby możliwe było ewentualne spotkanie. Ostatecznie pewnie zawalczę też o wszystkie większe miejscowości w Polsce, ale to kilka lat spokojnego działania. Nigdzie mi się nie śpieszy 🙂 .
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone