logo-lembicz

Pozycjonowanie lokalne firmy - jak? Ile kosztuje?

20 grudnia 2021

Pozycjonowanie lokalne polega na poprawie widoczności strony w Google na słowa kluczowe względem określonego obszaru (ulica, dzielnica lub miejscowość). SEO lokalne pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów szukających względem danej - bardzo często dokładnej - lokalizacji.

Są firmy które nie potrzebują widoczności na całą Polskę. Do generowania sprzedaży wystarczy widoczność strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. Po co widoczność krajowa czy globalna, skoro nie przyniosłaby firmie żadnych korzyści finansowych?

Restauracja, sklep spożywczy, wulkanizacja, stomatolog, fryzjer, klub taneczny, kino, siłownia, hydraulik, itd. Jest mnóstwo branż którym wystarczą lokalne wyniki wyszukiwania do generowania wysokiej sprzedaży.

Wszystko sprowadza się więc do tego, aby zarówno wizytówka w mapie Google jak i strona internetowa firmy, pojawiała się w wynikach organicznych wśród osób szukających "na" lub "w" danej lokalizacji. W tym celu wdraża się właśnie lokalne SEO.

Lokalne SEO - jak zyskać widoczność?

Obowiązkowo trzeba skorzystać z darmowej usługi "Google moja firma", którą znajdziesz pod tym adresem. Cały proces stworzenia wizytówki firmy w Google jest banalnie prosty i nikomu nie powinno to sprawić problemów. Dzięki temu Twoja firma będzie mogła pojawiać się w mapach Google, a to podstawa jeśli chodzi o lokalne SEO.

Google moja firma - kilka wskazówek

W Google moja firma powinna być dokładna nazwa Twojej firmy, ale opłaca się do wzbogacić słowami kluczowymi i lokalizacją, np: zamiast "Zakład fryzjerki Łysol" dałbym przykładowo "fryzjer, barber, strzyżenie włosów- zakład fryzjerski Łysol Warszawa Mokotów".

ZŁOTA RADA: Nie przeginać! Niech Twoja wizytówka w Google moja firma koncentruje się na 3-5 głównych słowach kluczowych. Wcześniej dobrze zrobić analizę słów kluczowych i wybrać te, które generują wartościowych ruch dla Twojego biznesu.

Duży wpływ na lokalne SEO jak i pozyskiwanie potencjalnych klientów ma tutaj atrakcyjność Twojej wizytówki. Nie chodzi o to, żeby założyć wizytówkę w Google moja firma i dalej to już tylko ewentualnie odpisywać na komentarze klientów.

TWOJA WIZYTÓWKA MA "ŻYĆ". Przynajmniej raz w tygodniu wrzuć zdjęcie czy wpis dla swoich klientów (idealnie jak taki wpis prowadzi do informacji na Twojej stronie internetowej). Wtedy zarówno Google jak i klienci wiedzą, że firma dba o swój wizerunek marki.

Dlatego zawsze proś klientów o pozostawienie opinii i zawsze odpowiadaj na komentarze. Wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie lokalne. Twoja firma będzie wyżej pojawiać się w mapach, a one są najważniejsze jeśli chodzi o lokalne wyniki wyszukiwania.

Pozycjonowanie lokalne to nie tylko widoczność w mapach Google

W pozycjonowaniu lokalnym chodzi o to, żeby Twoja strona internetowa również w wynikach organicznych była na wysokich pozycjach. Odpowiednia optymalizacja strony internetowej pod kątem słów kluczowych związanych z lokalizacją działania to podstawa.

Pamiętaj, że SEO to nie wszystko. Twoja strona internetowa w pierwszej kolejności ma być atrakcyjna w oczach użytkowników. Robiona na siłę optymalizacja strony kosztem odbioru przez potencjalnych klientów nie ma sensu.

Dojście do widoczności strony internetowej na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania jest możliwe z zachowaniem ładu i składu. Nie jest to takie proste jak walenie słowami kluczowymi jak i gdzie popadnie, ale - gwarantuję Ci - się to opłaca w perspektywie czasu.

Co gdy Twoja firma działa lokalnie i krajowo?

Twoja firma sprzedaje zarówno lokalnie - w fizycznym punkcie jak i krajowo/globalnie - przez internet. Jedno nie wyklucza drugiego. Bardzo dużo sklepów internetowych działa zarówno lokalnie jak i prowadzi sprzedaż produktów na terenie całej Polski, UE czy Świata.

Możesz na swojej stronie internetowej mieć podstronę ukierunkowaną na wyszukiwanie lokalne: Zawierasz tam dane kontaktowe (najważniejsze to lokalizacja), metadane i treść pod kątem danej lokalizacji i już - gotowe miejsce pod lokalne pozycjonowanie strony, bo to nie tylko widoczność w mapach Google.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć wiele takich podstron ukierunkowanych na lokalne pozycjonowanie strony. Masz wiele punktów stacjonarnych w danej lokalizacji czy lokalizacjach? Wykorzystaj to!

Natomiast cała reszta idzie pod standardowe pozycjonowanie strony w Google i ma generować ruch bez względu na lokalizację. Bardzo istotne aby w strukturze strony internetowej zaplanować, które elementy mają być widoczne lokalne, a gdzie lokalizacja nie ma znaczenia.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

W przypadku małych miejscowości, wystarczy stworzyć wizytówkę w mapach Google i dostosować stronę internetową pod kątem danego regionu. Wszystko zależy tak naprawdę od konkurencji dla swojej działalności. W dużych miejscowościach nie jest tak kolorowo i trzeba już się napocić.

Tak to pozycjonowanie lokalne niczym nie odbiega od standardowego pozycjonowania - Tutaj i tutaj chodzi o widoczność strony w Google. Tylko są inne słowa kluczowe do ogarnięcia i dochodzi ewentualna opieka nad wizytówką firmy w mapach Google.

Założyć wizytówkę firmy można szybko, łatwo i przyjemnie samemu, a to podstawa w pozycjonowaniu lokalnym. Ogarnięcie strony pod kątem słów kluczowych na rynku lokalnym i dbanie o "życie wizytówki" to już inna para kaloszy.

U mnie pozycjonowanie lokalne jest w takiej samej cenie jak pozycjonowanie firmy, a cennik znajdziesz przed formularzem kontaktowym tutaj. Jak okaże się, że comiesięczne działania nie są potrzebne, to daję o tym od razu znać.

Szkoda mojego czasu i Twoich pieniędzy na pozycjonowanie lokalne co miesiąc, jeśli nie ma silnej konkurencji. Wystarczy godzinka konsultacji marketingowych żebym wyjaśnił Ci "co i jak robić", aby własnymi siłami ogarnąć pozycjonowanie lokalne.

Bardzo możliwe, że jak działasz w małej miejscowości to płacenie za pozycjonowanie strony będzie bez sensu. Konsultacja marketingowa ze mną na której pokażę Ci jak ogarnąć pozycjonowanie lokalne własnymi siłami w zupełności Ci wystarczy.

Częste pytania dotyczące pozycjonowania lokalnego

Zebrałem w jednym miejscu regularnie pojawiające się pytania dotyczące pozycjonowania lokalnego. Nim zapiszesz się na ewentualną konsultację ze mną, sprawdź czy właśnie tej odpowiedzi szukasz:

  • Czy zajmujemy się dodawaniem opinii do wizytówek w mapach Google?

Nie i nie polecam takiego rozwiązania. Opinie powinny pochodzić od prawdziwych klientów i dopiero wtedy ma to wartość pod kątem pozycjonowania lokalnego i wizerunku marki. Budowanie siły swojej marki na fundamentach kłamstwa to średni pomysł.

  • Dlaczego moja konkurencja wyświetla się w mapach wyżej ode mnie?

Bez sprawdzenia nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie, bo powodów może być wiele. Zacznijmy od tego czy Twoja wizytówka "żyje" czy od x czasu nic się tam nie dzieje? Ile opinii ma konkurencja i jak często je otrzymuje?

  • Najpierw pozycjonowanie lokalne czy na całą Polskę?

Wszystko zależy od konkurencji i tego co przynosi Twojej firmie duże zyski. Przeważnie jednak pozycjonowanie lokalne jest znacznie szybsze i tańsze od walki na generowanie ruchu z całej Polski, więc od tego bym zaczął.

  • Jak walczyć z opiniami od nieuczciwej konkurencji?

To prawdziwa zmora. Zgłaszać takie działania do Google i na każdą negatywną odpowiedź od konkurencji udzielić odpowiedzi. Wyjaśnić podejrzenie, że to prawdopodobnie działanie konkurencji i już. Jeśli to niezadowolony klient, to wyjaśnić powód rozczarowania, przeprosić i naprawić sytuację.

PODSUMOWANIE POZYCJONOWANIA LOKALNEGO

Ogromnej liczbie firm w zupełności wystarczy widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania do generowania sprzedaży. Nie zawsze trzeba być widocznym na całą Polskę żeby biznes generował dochody. Pozycjonowanie lokalne czy nawet pozycjonowanie regionalne może w zupełności wystarczyć.

Jak w Twojej miejscowości nie ma dużej konkurencji to nie płać za pozycjonowanie strony, tylko własnymi siłami to ogarnij. Nie wiesz jak? To skontaktuj się ze mną, a umówimy się na konsultację i Ci pokażę "co i jak".

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł
    Dokładnie na czym polega pozycjonowanie stron? Co to jest?

    Co to jest pozycjonowanie stron? Na czym polega pozycjonowanie? W skrócie: o co w tym wszystkim chodzi i czy warto mieć stronę wypozycjonowaną? Postaram się wszystko wytłumaczyć w prosty sposób. Definicja odpowiadająca na pytanie "co to jest pozycjonowanie?" nie określa o którą wyszukiwarkę chodzi, ale w Polsce bezapelacyjne dominuje wyszukiwarka Google. Według https://gs.statcounter.com/ na październik […]

    Czytaj artykuł
    Cennik pozycjonowania czyli ile kosztuje pozycjonowanie?

    Cena jest jednym z najważniejszych czynników decyzji zakupowych. Każdy chce wiedzieć ile dokładnie za coś zapłaci i co otrzymuje w zamian. Jeżeli chodzi o cennik pozycjonowania, to sprawa nie jest taka prosta. Chciałbym, aby koszt pozycjonowania stron internetowych był wartością stałą, gdzie jedynymi zmiennymi byłby rodzaj strony internetowej i branża. Przyśpieszyłoby to i znacząco ułatwiło […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Strategia błękitnego oceanu

    Długo mi się zeszło z przeczytaniem książki "Strategia błękitnego oceanu". Nie z powodu ilości stron, bo było ich raptem delikatnie ponad 300. To analizy i przemyślenia w trakcie czytania tej książki, zajęły mi ogromną ilość czasu 🙂 . Nie jest to typowa książka o marketingu. "Błękitny ocean" oznacza przestrzeń pozbawioną licznej konkurencji. Nie ma tam […]

    Czytaj artykuł
    Pieprzyć marketing skoro sprzedaż i tak rośnie jak szalona!

    Wielu przedsiębiorców ma w dupie marketing, skoro i bez reklamy konto firmowe robi się tłuściutkie. W sumie jest to logiczne podejście. Po co wydawać pieniądze na zwiększenie sprzedaży, skoro sprzedaż fajnie się kręci i nie narzekasz na brak pieniędzy? Pisząc ten artykuł mam rekordową ilość stałych klientów, a świadczę usługi marketingowe od ponad dziesięciu lat. […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie Warszawa
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)