Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno!

Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. Piszę o tym w newsletterze. Nie opieraj budowania marki i sprzedaży na kanałach, na których działanie nie masz żadnego wpływu. Może to paść i co wtedy zrobisz? Może zablokują Ci konto? Nigdy nie wiadomo.

Dlatego to właśnie strona internetowa powinna być głównym narzędziem budowania wizerunku marki i sprzedaży online. Padnie hosting? Zmieniasz szybko na inny! Strona zostanie zhakowana? Przywracasz kopię zapasową! Cokolwiek by się nie stało, można ten problem rozwiązać. W takiej sytuacji jak dzisiaj, możesz tylko cierpliwie czekać i co chwilę sprawdzać czy już działa.

Wyobraźmy sobie sytuację, że wszystko wraca do normalny, ale po takim totalnym formatowaniu danych. Zero fanów. Zero postów. Wszystko co do tej pory się zrobiło, poszło w zapomnienie. Jak podoba Ci się taka wizja?

Awaria Facebooka czy Instagrama zawsze może się zdarzyć. Tyle, że zamiast wyrywać sobie ze stresu włosy z nosa, piszę artykuł o tym na mojego bloga popijając herbatkę ziołową 🙂 Nie stresuje mnie ta awaria. Nawet jeśli Facebook, Instagram, YouTube, Messenger czy cokolwiek innego przestanie działać, to za bardzo mnie to nie ruszy.

Moja strona internetowa też może przestać działać, ale mogę podjąć jakiekolwiek działania żeby to naprawić. Taka jest kluczowa różnica w tym wszystkim. Możesz czekać aż wszystko wróci do normy i mieć nadzieję, że taka awaria prędko się nie powtórzy. Możesz wyciągnąć z tego wnioski i jeżeli - oby nie - taka sytuacja będzie miała miejsce w przyszłości, to Twój biznesowy świat się nie zawali.

Strona internetowa to podstawa, a co jest fundamentem?

We wszystkich moich projektach internetowych (jest tego sporo), ZAWSZE fundamentem jest widoczność w wyszukiwarce Google. Planuję odpalić jeden projekt w marcu 2022 roku, gdzie sprzedaż będzie w całości generowana przez reklamy Facebook i Google ADS, ale jest to mocno sezonowy biznes.

Możesz powiedzieć, że przecież wyszukiwarka Google też może paść! Jasne że może 🙂 Tylko wtedy ludzie zaczną szukać przez wyszukiwarkę Bing, Yahoo, DuckDuckGo itd. Jeżeli w jednej wyszukiwarce jest się wysoko, to w innych też nie będzie jakieś straszliwej tragedii.

Zobaczmy czy mam rację:

W wyszukiwarce Google na konsultacje marketingowe moja strona pojawia się na drugiej pozycji:

W wyszukiwarce Bing jestem już na pierwszej pozycji:

W wyszukiwarce Yahoo tak jak w Google - Druga pozycja

Facebook vs Yahoo

W wyszukiwarce DuckDuckGo najgorzej bo na czwartej pozycji, ale tragedii jak widać nie ma. Jakbym wziął inne słowo kluczowe, to pewnie wyniki w zależności od wyszukiwarki też by się różniły. Nie wyobrażam sobie, co by musiało się stać aby wszystkie wyszukiwarki padły w tym samym czasie 🙂 . To chyba nigdy się nie zdarzyło, ale daj mi znać jeśli się mylę.

Co zrobić aby strona była wysoko w wyszukiwarce Google?

Przede wszystkim strona musi być dostosowana pod kątem wytycznych wyszukiwarki. Następnie trzeba dostosować stronę/podstrony pod generujące wartościowy ruch słowa kluczowe. Dalej to już są działania zewnętrzne czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony.

Takie działanie nazywa się pozycjonowaniem stron i zajmuję się tym od 2011 roku. W tym momencie moja strona jest widoczna w Google na 48 fraz w TOP 3 | 144 frazy w TOP 10 | 652 frazy w TOP 50. Podkreślam, że nie minął jeszcze rok pozycjonowania, a przeznaczam na to 1366 zł netto miesięcznie (nie licząc mojego czasu pracy).

Sprawdź jak wygląda u mnie pozycjonowanie stron internetowych - Uczciwie Ci powiem w jakim budżecie można podziałać, żeby Twoja strona (podstawa budowania marki i sprzedaży), była widoczne na generujące wartościowy ruch słowa kluczowe.

Jeżeli nie masz strony internetowej to SUPER! Uwielbiam działać na stronach firmowych, blogach czy sklepach internetowych, które tworzę wraz z moim zespołem kocurów marketingu. Wtedy strona internetowa jest idealna pod kątem nie tylko SEO, ale i sprzedaży. Zobacz jak wygląda u mnie tworzenie stron www i od jakich kwot tworzymy genialne strony internetowe.

Ciekawostka: Ten artykuł pokazuje jak ważna jest szybka reakcja na sytuację na rynku. Mógłbym leżeć teraz na kanapie przed Netflixem, ale wykorzystuję nadążającą się okazję do pozyskiwania klientów na dwie moje usługi: Tworzenie stron www i pozycjonowanie.

Kończąc ten artykuł. Jest godzina 20:55 a awaria Facebooka i Instagrama dalej trwa. Przemyśl to o czym pisałem i wyciągnij z tego wnioski. Dla mnie biznes jest na tyle ważny, że nie opieram podstaw jego funkcjonowania na mediach społecznościowych.

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB
Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10...
Czytaj więcej
Grupa na Facebooku - Twoje sekretne miejsce sprzedaży
Większość firm prowadzi sprzedaż poprzez stronę na Facebooku czyli tzw. fanpage. Mało która firma zakłada natomiast grupę, która potrafi zdziałać cuda jeśli chodzi o zwiększenie jakości i ilości sprzedaży. Fanpage...
Czytaj więcej
Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?
Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left