W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka.
Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia się klientów, księgowość, marketing, zamówienia, wysyłki, reklamacje, itd. Sam tak robiłem przez kilka pierwszych lat prowadzenia działalności i wiem jak jest ciężko.
Z perspektywy czasu uważam, że ogarnianie wszystkiego w pojedynkę było moim NAJWIĘKSZYM BŁĘDEM. Rozwijałem się wolno, za dużo pracowałem, wartość godziny czasu pracy była przez to niska.
Żeby firma rosła, potrzebny jest zespół wewnętrzny (Twoi ludzie) lub/i zewnętrzny (delegowanie zadań poza firmę). Bez tego, prędzej czy później dotrze się do limitu możliwości lub dostanie zawału z przemęczenia. Inną kwestią jest to, że mając zespół mogę koncentrować się na tym, co sprawia mi frajdę i/lub jest najbardziej opłacalne dla firmy.
Pokażę Ci wszystkie projekty biznesowe, które będą działać w 2023 roku. Niektóre się jeszcze tworzą i nie koniecznie zostaną odpalone równo 1 stycznia 2023 roku, ale tak to będzie wyglądało:
O PROJEKCIE: Strona firmowa. Ostatecznie, to będzie główne źródło pozyskiwania klientów na usługi marketingowe.
MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pozycjonowanie. Reklamy Google Ads.
CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 10 minut dziennie.
O PROJEKCIE: Blog na którym właśnie jesteś. Fundament budowanej przeze mnie marki osobistej. Tutaj wszystkie treści piszę sam, więc się czasowo schodzi.
MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pisanie treści na bloga. Pozycjonowanie bloga. W ramach rozrywki ogarniam tutaj też reklamy Google Ads i Facebook Ads.
CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 60 minut dziennie.
O PROJEKCIE: Projekt długoterminowy. Wymaga jeszcze bardzo dużo pracy od środka. Szlifowany z doskoku i bardzo powoli rozkręcany.
MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pozycjonowanie strony.
CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 5 minut dziennie.
O PROJEKCIE: Projekt długoterminowy, a dokładniej w 39 miesięcy projekt wyjdzie na zero. Osobiście nie będę zajmował się kredytami i pożyczkami, a zewnętrzna firma. Ogromne możliwości monetyzacji projektu.
MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pozycjonowanie strony.
CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 15 minut dziennie. Od marca 2023 roku będzie to około 10 minut dziennie.
O PROJEKCIE: Blog na którym będę pisał o zarabianiu, oszczędzaniu i inwestowaniu. Automatycznie podliczy przychody i koszty danego projektu. Taka odskocznia od świata marketingu. Tutaj 2023 rok będzie czasożerny, bo czeka mnie sporo pisania, żeby rozkręcić ruch na blogu. Projekt zostanie odpalony 1 stycznia 2023 roku.
MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pisanie treści. Pozycjonowanie strony. Ogarnianie mediów społecznościowych.
CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 120 minut dziennie.
O PROJEKCIE: Kocur Marketingu bez sklepu dla kociarzy? Prędzej czy później musiało do tego dojść 🙂 . Sklep z asortymentem ”z wyższej półki” + wdrożę tutaj na igłę proces zakupowy. Projekt zostanie odpalony 17 lutego 2023 roku, czyli w Światowy Dzień Kota. Na ten moment jest tylko logo. Resztę przygotowuje zespół RIKONA już z moim minimalnym udziałem.
MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa. Kampanie Google Ads i Facebook Ads. Pozycjonowanie sklepu.
CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 20 minut dziennie do końca 2023 roku. W 2024 roku będzie to 10-15 minut dziennie.
O PROJEKCIE: Projekt robiony pod wynajem/sprzedaż dla klienta. Kilka możliwości generowania dochodu, ale podstawą jest rozliczanie za leady lub ustalony % od pozyskanego klienta. Na ten moment wszystko w fazie przygotowania.
MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pozycjonowanie. Ogarnę tutaj też reklamy Google Ads.
CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 4 minut dziennie.
Gdybym dalej był przedsiębiorcą działającym w trybie ”człowieka-ośmiornicy”, to w życiu bym nie odpalił tylu własnych projektów i nie dałbym rady obsługiwać takiej liczby klientów na usługi marketingowe. Nawet jakby doba trwała 100 godzin, nie musiałbym spać i miałbym dodatkowe dwie pary rąk, to byłoby niemożliwe do ogarnięcia.
Odpalić projekt biznesowy w dzisiejszych czasach to nic trudnego. Wyzwaniem jest rozkręcenie projektu do poziomu generującego dochody na zadowalającym poziomie.
Życzę Ci jak najszybszego rozkręcenia biznesu do poziomu, w którym stwierdzisz: ”Dalej nie dam rady w pojedynkę! Robienie A, B i C zajmuje za dużo czasu, wku***a mnie i nie jest opłacalne. Stać mnie już na ludzi, którzy to ogarną za mnie, a ja skupię się na tym co sprawia mi frajdę i przynosi najwięcej pieniędzy do firmy.”
Zobaczysz jak Twój biznes zacznie się szybciej rozpędzać i ostatecznie wyjdzie to finansowo dużo lepiej. Wiem to z własnego doświadczenia mordko 🙂 .
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone