7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka.

Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia się klientów, księgowość, marketing, zamówienia, wysyłki, reklamacje, itd. Sam tak robiłem przez kilka pierwszych lat prowadzenia działalności i wiem jak jest ciężko.

Z perspektywy czasu uważam, że ogarnianie wszystkiego w pojedynkę było moim NAJWIĘKSZYM BŁĘDEM. Rozwijałem się wolno, za dużo pracowałem, wartość godziny czasu pracy była przez to niska.

Żeby firma rosła, potrzebny jest zespół wewnętrzny (Twoi ludzie) lub/i zewnętrzny (delegowanie zadań poza firmę). Bez tego, prędzej czy później dotrze się do limitu możliwości lub dostanie zawału z przemęczenia. Inną kwestią jest to, że mając zespół mogę koncentrować się na tym, co sprawia mi frajdę i/lub jest najbardziej opłacalne dla firmy.

Siedem projektów biznesowych w 2023 roku

Pokażę Ci wszystkie projekty biznesowe, które będą działać w 2023 roku. Niektóre się jeszcze tworzą i nie koniecznie zostaną odpalone równo 1 stycznia 2023 roku, ale tak to będzie wyglądało:

1. MARKETINGOWE WSPARCIE BIZNESU RIKONA.pl

RIKONA

O PROJEKCIE: Strona firmowa. Ostatecznie, to będzie główne źródło pozyskiwania klientów na usługi marketingowe.

MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pozycjonowanie. Reklamy Google Ads.

CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 10 minut dziennie.

2. BLOG O MARKETINGU LEMBICZ.pl

Lembicz

O PROJEKCIE: Blog na którym właśnie jesteś. Fundament budowanej przeze mnie marki osobistej. Tutaj wszystkie treści piszę sam, więc się czasowo schodzi.

MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pisanie treści na bloga. Pozycjonowanie bloga. W ramach rozrywki ogarniam tutaj też reklamy Google Ads i Facebook Ads.

CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 60 minut dziennie.

3. SKLEP Z MATERACAMI MATERACE.PRO

Materace.pro

O PROJEKCIE: Projekt długoterminowy. Wymaga jeszcze bardzo dużo pracy od środka. Szlifowany z doskoku i bardzo powoli rozkręcany.

MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pozycjonowanie strony.

CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 5 minut dziennie.

4. CENTRUM FINANSOWE FINAUM.PL

Finaum

O PROJEKCIE: Projekt długoterminowy, a dokładniej w 39 miesięcy projekt wyjdzie na zero. Osobiście nie będę zajmował się kredytami i pożyczkami, a zewnętrzna firma. Ogromne możliwości monetyzacji projektu.

MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pozycjonowanie strony.

CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 15 minut dziennie. Od marca 2023 roku będzie to około 10 minut dziennie.

5. BLOG O ZARABIANIU PrzemyslaneZarabianie.pl

Przemyślane Zarabianie

O PROJEKCIE: Blog na którym będę pisał o zarabianiu, oszczędzaniu i inwestowaniu. Automatycznie podliczy przychody i koszty danego projektu. Taka odskocznia od świata marketingu. Tutaj 2023 rok będzie czasożerny, bo czeka mnie sporo pisania, żeby rozkręcić ruch na blogu. Projekt zostanie odpalony 1 stycznia 2023 roku.

MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pisanie treści. Pozycjonowanie strony. Ogarnianie mediów społecznościowych.

CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 120 minut dziennie.

6. SKLEP INTERNETOWY DLAKOCIARZY.PL

dla kociarzy

O PROJEKCIE: Kocur Marketingu bez sklepu dla kociarzy? Prędzej czy później musiało do tego dojść 🙂 . Sklep z asortymentem ”z wyższej półki” + wdrożę tutaj na igłę proces zakupowy. Projekt zostanie odpalony 17 lutego 2023 roku, czyli w Światowy Dzień Kota. Na ten moment jest tylko logo. Resztę przygotowuje zespół RIKONA już z moim minimalnym udziałem.

MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa. Kampanie Google Ads i Facebook Ads. Pozycjonowanie sklepu.

CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 20 minut dziennie do końca 2023 roku. W 2024 roku będzie to 10-15 minut dziennie.

7. ZAKŁAD POGRZEBOWY POGRZEBYWARSZAWA.PL

O PROJEKCIE: Projekt robiony pod wynajem/sprzedaż dla klienta. Kilka możliwości generowania dochodu, ale podstawą jest rozliczanie za leady lub ustalony % od pozyskanego klienta. Na ten moment wszystko w fazie przygotowania.

MOJE ZADANIA: Strategia biznesowa/marketingowa projektu. Pozycjonowanie. Ogarnę tutaj też reklamy Google Ads.

CZASOŻERNOŚĆ PROJEKTU: Około 4 minut dziennie.

7 projektów biznesowych zajmuje tylko ok. 4 godzin dziennie czasu pracy

Gdybym dalej był przedsiębiorcą działającym w trybie ”człowieka-ośmiornicy”, to w życiu bym nie odpalił tylu własnych projektów i nie dałbym rady obsługiwać takiej liczby klientów na usługi marketingowe. Nawet jakby doba trwała 100 godzin, nie musiałbym spać i miałbym dodatkowe dwie pary rąk, to byłoby niemożliwe do ogarnięcia.

Odpalić projekt biznesowy w dzisiejszych czasach to nic trudnego. Wyzwaniem jest rozkręcenie projektu do poziomu generującego dochody na zadowalającym poziomie.

Życzę Ci jak najszybszego rozkręcenia biznesu do poziomu, w którym stwierdzisz: ”Dalej nie dam rady w pojedynkę! Robienie A, B i C zajmuje za dużo czasu, wku***a mnie i nie jest opłacalne. Stać mnie już na ludzi, którzy to ogarną za mnie, a ja skupię się na tym co sprawia mi frajdę i przynosi najwięcej pieniędzy do firmy.”

Zobaczysz jak Twój biznes zacznie się szybciej rozpędzać i ostatecznie wyjdzie to finansowo dużo lepiej. Wiem to z własnego doświadczenia mordko 🙂 .

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?
”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste...
Czytaj więcej
Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?
Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w...
Czytaj więcej
Strategia zerowej ceny - Jak mądrze ją stosować?
Przeglądając Facebooka czy wyniki wyszukiwarki Google, można odnieść wrażenie, że trzeba być idiotą żeby płacić za cokolwiek! Strona internetowa? Za darmo! Audyt SEO? Za darmo! Pozycjonowanie? Za darmo! Nic tylko...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left