logo-lembicz

Recenzja książki Wojny biznesowe

Skończyłem w niedzielny poranek książkę "Wojny Biznesowe". Każda przeczytana kartka prowadząca mnie nieuchronnie do końca, napawała mnie ogromnym smutkiem. Mam mnóstwo przemyśleń, które sprowadzają się do odpowiedzi na pytanie: "Czy prowadzenie biznesu jest faktycznie wojną?"

Książka "Wojny biznesowe" wpadła w moje ręce dzięki poleceniu Pawła Tkaczyka. Wrzucił w mediach społecznościowych krótką informację i już wiedziałem, że muszę ją mieć. Dlatego na wstępie dziękuję Pawłowi, bo zapewnił mi 11 dni świetnej zabawy i mnóstwo przemyśleń biznesowych.

Szczególnie mocno polecam newsletter Pawła Tkaczyka o marketingu, który możecie znaleźć tutaj. To jeden z najlepszych newsletterów i wciąga jak dobra książka.

O czym jest książka Wojny biznesowe?

Jak sam tytuł wskazuje, lwia część książki opisuje wojny pomiędzy dużymi markami w dziejach biznesowej historii: H&M vs Zara, Adidas vs Puma, Bumble vs Tinder, itd. Moim zdaniem jest to przede wszystkim wojna przedsiębiorców z całą "resztą świata" - z zarządem, brakiem wsparcia, kryzysem, zwątpieniami, wizerunkiem i całą masą innych problemów.

Historie świetnie się czyta, a cytaty biznesowych legend dają solidnie do myślenia. Kilka moich ulubionych bez spoilerowania:

  • "Powoli uczyłem się, że większość ludzi, nawet większość specjalistów w danej dziedzinie, to nie są osoby, które należy prosić o pomoc, kiedy chcesz zrobić krok naprzód" - Watson Junior
  • "Strategia to sztuka odmawiania" - David Maister
  • "Chcę mieć wokół siebie ludzi, którzy wymyślą, jak coś zrobić, a nie takich, którzy będą mi mówili, dlaczego czegoś nie da się zrobić" - Walter Beech
  • itd.

Czytając te historie można zweryfikować swoją obecną strategię biznesową i nanieść do niej poprawki. Jestem pewny, że każdy dobry przedsiębiorca znajdzie tam wskazówki, które można wykorzystać w swoim biznesie.

Jedna z historii w książce "Wojny biznesowe" szczególnie mi się spodobała. Początki firmy Patagonia i droga którą przebył jej założyciel Yvon Chouinard od zera do dużej firmy, jest dla mnie wzorem do naśladowania.

Czy warto kupić książkę Wojny biznesowe?

Książka jest genialna. Nie ze wszystkim co prawda się zgadzam, ale wynika to z braku wysoce rozwiniętego tzw. pierwiastka skur****ństwa. Niektóre zagrywki o których przeczytasz w książce są czystym złem, ale faktem jest, że dzięki temu udało się wygrać wojnę.

Z książki dowiesz się co stoi za sukcesem i porażką znanych marek. Poznasz decyzje które doprowadziły firmę na sam szczyt lub bolesny upadek. Podsumuję to sentencją jednego z moich tatuaży: Galeatum sero dueli paenitet czyli uzbrojonemu nie czas narzekać na wojnę.

Przeczytaj książkę, wyciągnij wnioski i bądź gotowy. Zarówno na rozpoczęcie wojny jak i obronę. Pamiętaj, że im większą firmą się stajesz, tym większym zagrożeniem jesteś dla konkurencji. Powodzenia i obyśmy nigdy nie musieli ze sobą walczyć 🙂 .

P.S - Uważam, że lepiej łączyć siły niż się wyniszczać. Każda wojna jest zła i dlatego staram się jej unikać w życiu prywatnym i biznesowym.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu - recenzja kursu Patryka Łopota

    Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Grywalizacja

    "Grywalizacja" została zjedzona. Mimo, że książka jest strasznie szczuplutka (raptem 153 strony w niewielkim formacie), to jej wchłonięcie zajęło mi cztery dni. Standardowo po trafieniu na ciekawy z marketingowego punktu widzenia tekst, odkładałem książkę i układałem sobie w głowie nowo pozyskane dane. W rezultacie książkę, którą można wciągnąć podczas jednego dłuższego posiedzenia na dwójeczce (dla […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł
    Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?

    Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)