logo-lembicz

Recenzja książki Wojny biznesowe

Skończyłem w niedzielny poranek książkę "Wojny Biznesowe". Każda przeczytana kartka prowadząca mnie nieuchronnie do końca, napawała mnie ogromnym smutkiem. Mam mnóstwo przemyśleń, które sprowadzają się do odpowiedzi na pytanie: "Czy prowadzenie biznesu jest faktycznie wojną?"

Książka "Wojny biznesowe" wpadła w moje ręce dzięki poleceniu Pawła Tkaczyka. Wrzucił w mediach społecznościowych krótką informację i już wiedziałem, że muszę ją mieć. Dlatego na wstępie dziękuję Pawłowi, bo zapewnił mi 11 dni świetnej zabawy i mnóstwo przemyśleń biznesowych.

Szczególnie mocno polecam newsletter Pawła Tkaczyka o marketingu, który możecie znaleźć tutaj. To jeden z najlepszych newsletterów i wciąga jak dobra książka.

O czym jest książka Wojny biznesowe?

Jak sam tytuł wskazuje, lwia część książki opisuje wojny pomiędzy dużymi markami w dziejach biznesowej historii: H&M vs Zara, Adidas vs Puma, Bumble vs Tinder, itd. Moim zdaniem jest to przede wszystkim wojna przedsiębiorców z całą "resztą świata" - z zarządem, brakiem wsparcia, kryzysem, zwątpieniami, wizerunkiem i całą masą innych problemów.

Historie świetnie się czyta, a cytaty biznesowych legend dają solidnie do myślenia. Kilka moich ulubionych bez spoilerowania:

  • "Powoli uczyłem się, że większość ludzi, nawet większość specjalistów w danej dziedzinie, to nie są osoby, które należy prosić o pomoc, kiedy chcesz zrobić krok naprzód" - Watson Junior
  • "Strategia to sztuka odmawiania" - David Maister
  • "Chcę mieć wokół siebie ludzi, którzy wymyślą, jak coś zrobić, a nie takich, którzy będą mi mówili, dlaczego czegoś nie da się zrobić" - Walter Beech
  • itd.

Czytając te historie można zweryfikować swoją obecną strategię biznesową i nanieść do niej poprawki. Jestem pewny, że każdy dobry przedsiębiorca znajdzie tam wskazówki, które można wykorzystać w swoim biznesie.

Jedna z historii w książce "Wojny biznesowe" szczególnie mi się spodobała. Początki firmy Patagonia i droga którą przebył jej założyciel Yvon Chouinard od zera do dużej firmy, jest dla mnie wzorem do naśladowania.

Czy warto kupić książkę Wojny biznesowe?

Książka jest genialna. Nie ze wszystkim co prawda się zgadzam, ale wynika to z braku wysoce rozwiniętego tzw. pierwiastka skur****ństwa. Niektóre zagrywki o których przeczytasz w książce są czystym złem, ale faktem jest, że dzięki temu udało się wygrać wojnę.

Z książki dowiesz się co stoi za sukcesem i porażką znanych marek. Poznasz decyzje które doprowadziły firmę na sam szczyt lub bolesny upadek. Podsumuję to sentencją jednego z moich tatuaży: Galeatum sero dueli paenitet czyli uzbrojonemu nie czas narzekać na wojnę.

Przeczytaj książkę, wyciągnij wnioski i bądź gotowy. Zarówno na rozpoczęcie wojny jak i obronę. Pamiętaj, że im większą firmą się stajesz, tym większym zagrożeniem jesteś dla konkurencji. Powodzenia i obyśmy nigdy nie musieli ze sobą walczyć 🙂 .

P.S - Uważam, że lepiej łączyć siły niż się wyniszczać. Każda wojna jest zła i dlatego staram się jej unikać w życiu prywatnym i biznesowym.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu - recenzja kursu Patryka Łopota

    Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł
    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)