logo-lembicz

Recenzja książki Wojny biznesowe

Skończyłem w niedzielny poranek książkę "Wojny Biznesowe". Każda przeczytana kartka prowadząca mnie nieuchronnie do końca, napawała mnie ogromnym smutkiem. Mam mnóstwo przemyśleń, które sprowadzają się do odpowiedzi na pytanie: "Czy prowadzenie biznesu jest faktycznie wojną?"

Książka "Wojny biznesowe" wpadła w moje ręce dzięki poleceniu Pawła Tkaczyka. Wrzucił w mediach społecznościowych krótką informację i już wiedziałem, że muszę ją mieć. Dlatego na wstępie dziękuję Pawłowi, bo zapewnił mi 11 dni świetnej zabawy i mnóstwo przemyśleń biznesowych.

Szczególnie mocno polecam newsletter Pawła Tkaczyka o marketingu, który możecie znaleźć tutaj. To jeden z najlepszych newsletterów i wciąga jak dobra książka.

O czym jest książka Wojny biznesowe?

Jak sam tytuł wskazuje, lwia część książki opisuje wojny pomiędzy dużymi markami w dziejach biznesowej historii: H&M vs Zara, Adidas vs Puma, Bumble vs Tinder, itd. Moim zdaniem jest to przede wszystkim wojna przedsiębiorców z całą "resztą świata" - z zarządem, brakiem wsparcia, kryzysem, zwątpieniami, wizerunkiem i całą masą innych problemów.

Historie świetnie się czyta, a cytaty biznesowych legend dają solidnie do myślenia. Kilka moich ulubionych bez spoilerowania:

  • "Powoli uczyłem się, że większość ludzi, nawet większość specjalistów w danej dziedzinie, to nie są osoby, które należy prosić o pomoc, kiedy chcesz zrobić krok naprzód" - Watson Junior
  • "Strategia to sztuka odmawiania" - David Maister
  • "Chcę mieć wokół siebie ludzi, którzy wymyślą, jak coś zrobić, a nie takich, którzy będą mi mówili, dlaczego czegoś nie da się zrobić" - Walter Beech
  • itd.

Czytając te historie można zweryfikować swoją obecną strategię biznesową i nanieść do niej poprawki. Jestem pewny, że każdy dobry przedsiębiorca znajdzie tam wskazówki, które można wykorzystać w swoim biznesie.

Jedna z historii w książce "Wojny biznesowe" szczególnie mi się spodobała. Początki firmy Patagonia i droga którą przebył jej założyciel Yvon Chouinard od zera do dużej firmy, jest dla mnie wzorem do naśladowania.

Czy warto kupić książkę Wojny biznesowe?

Książka jest genialna. Nie ze wszystkim co prawda się zgadzam, ale wynika to z braku wysoce rozwiniętego tzw. pierwiastka skur****ństwa. Niektóre zagrywki o których przeczytasz w książce są czystym złem, ale faktem jest, że dzięki temu udało się wygrać wojnę.

Z książki dowiesz się co stoi za sukcesem i porażką znanych marek. Poznasz decyzje które doprowadziły firmę na sam szczyt lub bolesny upadek. Podsumuję to sentencją jednego z moich tatuaży: Galeatum sero dueli paenitet czyli uzbrojonemu nie czas narzekać na wojnę.

Przeczytaj książkę, wyciągnij wnioski i bądź gotowy. Zarówno na rozpoczęcie wojny jak i obronę. Pamiętaj, że im większą firmą się stajesz, tym większym zagrożeniem jesteś dla konkurencji. Powodzenia i obyśmy nigdy nie musieli ze sobą walczyć 🙂 .

P.S - Uważam, że lepiej łączyć siły niż się wyniszczać. Każda wojna jest zła i dlatego staram się jej unikać w życiu prywatnym i biznesowym.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców

    Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Zakamarki marki

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł
    Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?

    ”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste i zrozumiałe, dla innej osoby może być strasznie skomplikowane. Opowiem Ci pewną historię. Poszedłem z narzeczoną na zakupy do małej galerii. Mnie wysłała do sklepu […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone