Lembicz-logo

Kampania Google Ads

Kampanie Google Ads działają w taki sposób, że wyświetlają linki sponsorowane na samej górze wyników wyszukiwarki Google. Można wyświetlać także reklamy tekstowy i bannery na stronach sieci reklamowej Google. W kampanii płacisz za każde kliknięcie CPC (Cost Per Click) oraz za wyświetlenia CPM (Cost Per Mile) czy za obejrzenie filmiku CPV (cost per view) To tyle jeśli chodzi o nudny wstęp.

Każda osoba korzystająca z wyszukiwarki Google wielokrotnie trafiała na reklamy. Dlaczego? Bo to błyskawiczny sposób na szybkie dotarcie do klienta. Czy tani? To już zależy od konkurencji, ale cenowo bywa różnie. Opłacalny? Jasne że tak, pod warunkiem że kampania Google Ads jest profesjonalnie utworzona i systematycznie usprawniana. Sprawdź jak wygląda u mnie utworzenie i prowadzenie kampanii Google Ads,

Podstawowe informacje o Google Ads

Z narzędzia Google Ads można korzystać od 2000 roku. Wiele się zmieniło od tego pamiętnego roku (pamiętasz jeszcze czasy kiedy na YouTube nie było reklam?). Podstawowy schemat działania reklam Google Ads jest prosty:
Tak w skrócie można opisać działanie kampanii Google Ads. Ustawienie kampanii jest bardzo proste. Ustawienie bardzo dobrze działającej kampanii wymaga już więcej doświadczenia, bo funkcjonalność działania Google Ads jest ogromna.
reklama google ads- krok1

Twoja pierwsza kampania w Google Ads

Po wejściu za pierwszym razem na konto w Google Ads, Twoim oczom ukaże się taka oto informacja. Ma Ci pomóc w utworzeniu Twojej pierwszej kampanii. Załóżmy, że chcę zrobić kampanię tego bloga o marketingu. Jaki powinien być mój główny cel reklamowy?

reklama google ads-krok pierwszy
Zarówno pierwszy sposób (uzyskaj więcej połączeń) jak i drugi (więcej transakcji lub rejestracji w witrynie) brzmi sensownie. W domu nie przyjmuję klientów, więc trzeci sposób odpada. Załóżmy że chcę aby dzwonili do mnie Klienci zainteresowani właśnie usługą Google Ads. Wybieram więc pierwszą opcję.
Trzeba podać nazwę firmy. Zamiast tego podaję po prostu nazwę tego bloga, bo tutaj "firmą" jest właśnie strona internetowa, a nie moja agencja marketingowa.
reklama google ads- krok2
W drugim (potężnie skomplikowanym kroku) podaję adres strony najbardziej pasujący do reklamowanej oferty (czyli ten adres).
reklama google ads- krok3
Mam podgląd strony do której będą trafiać użytkownicy w wersji na komórki i komputery. Właśnie tworzę tę podstronę z usługą kampania Google Ads więc wygląda to jak wygląda.
reklama google ads- krok4

Kolejne kroki wymaga już więcej myślenia

Musisz utworzyć chwytliwą treść swojej kampanii reklamowej. Nagłówki i teksty reklamowe nie są z gumy. Masz limit 30 znaków w nagłówku i 90 znaków w tekście reklamowym. Reklama będzie słaba? Klienci nie będą dzwonić, albo będą dzwonić i tyle co sobie z nimi pogadasz. Ja dałbym coś takiego:
reklama google ads- krok5
W kolejnym kroku Google Ads proponuje które słowa kluczowe pasują do naszej reklamy. W sumie tutaj daje całkiem dobre propozycje reklam, a czy warto się na te frazy reklamować to się dopiero okaże. Wybrałem tylko trzy i lecę dalej.
reklama google ads- krok6
reklama google ads- krok7
Teraz wyznaczam miejsca w których reklama ma się wyświetlać.  Niech dzwonią z całej Polski. W końcu prowadzić Google Ads można z każdego miejsca na Świecie.
Pozostało określić budżet kampanii i tylko trzeba podładować telefon na maksa bo tak będą ostro dzwonić klienci, że bateria może tego nie wytrzymać :-)
reklama google ads- krok8
Na koniec podsumowanie wszystkich kroków przez które się przeszło i już. Kampania Google Ads pod kątem połączeń telefonicznych ukończona. Zostało tylko nakarmić Google pieniędzmi (podpinasz kartę kredytową). Zastanawiasz się po co Ci specjalista Google Ads? Przecież to wszystko jest takie proste i zrobi się to w mniej niż 5 minut. Pozwól że Ci to wyjaśnię cofając się do początku ustawiania reklam i wchodząc w tryb eksperta na którego początku mamy już większą ilość możliwości:
tryb eksperta google ads

Sam początek konfiguracji kampanii Google Ads to obfity materiał. Z początkowych trzech opcji (po przejściu w tryb ekspercki) pojawiło się nam sześć. Do tego każda ma swój typ kampanii, może się przydać instalacja kodu śledzenia, ustawienia wykluczeń przy reklamie, ustawić remarketing itd. To co pokazałem to był wierzchołek wierzchołka góry lodowej zwanej Google ads.

Co robię w ramach kampanii Google Ads

Czyli za co mi płacisz i co otrzymujesz w zamian

Opracowanie strategii

Abym mógł opracować strategię działania Google ads, konieczna jest minimum godzinna konsultacja dzięki której lepiej poznaję Twój biznes i Twoich potencjalnych klientów. Wcześniej wypełniasz krótki brief dzięki któremu mogę przygotować się do spotkania. Im lepiej poznam Twój biznes tym lepszą strategię działania Ads'ów opracuję.

Analiza działania kampanii

Codziennie Twoja kampania Google ads jest sprawdzana i modyfikowana póki nie osiągnie wysokiego poziomu określonego w trakcie konsultacji celu. Twoja kampania wraz z biegiem czasu dostarcza nam mnóstwo danych do analizy. Dlatego im dłużej współpracujemy, tym lepsze efekty uzyskujemy.

Uczciwe podejście

Nie nawijam Ci makaronu na uszy. Nie obiecuję efektów których nie da się uzyskać. Oczywiście chcę żebyś zarobił jak najwięcej pieniędzy z kampanii, a ze mną rozliczasz się za każdą godzinę pracy (z góry informuję jaki budżet byłby optymalny na kampanię i ile godzin nam się zejdzie z przygotowaniem i nadzorowaniem kampanii)

Współpraca ze mną wynosi minimum 1000 zł netto miesięcznie jeśli chodzi o kampanię Google Ads. Poniżej tego budżetu nie mam możliwości zająć się kampanią na wysokim poziomie, a tylko tak umiem pracować (w sumie tylko tak każdy powinien pracować). Koszt konsultacji przed rozpoczęciem współpracy może zostać ujęty w pierwszym miesiącu współpracy, bo konsultację prowadzę nieregularnie, w zależności od zmian w biznesie klienta czy potrzebie całkowitej zmiany strategii.
LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone
pie-chartchart-barssmile linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram