Zobaczymy jaki uda mi się wykręcić zwrot z inwestycji w reklamy sponsorowane Google ADS. Nie jestem optymistycznie nastawiony, ale w ramach zabawy trochę powalczę :-) .
Chcesz żebym zajął się Twoimi reklamami sponsorowanymi w Google ADS?
Reklamy GoogleW drugim miesiącu musiałem niestety/stety wstrzymać reklamy Google Ads. Kilku z moich klientów stałych klientów dołożyło mi roboty w postaci nowych projektów do ogarniania i moce przerobowe się wyczerpały.
Z jednej strony smuteczek, bo nie zdążyłem się pobawić reklamami 🙁 . Z drugiej strony radocha, bo to zawsze miłe uczucie jak klienci doceniają moją efektywność i chcą, żebym rozkręcał ich kolejne biznesy. Płakać oczywiście nie będę, ale musiałem zrobić przerwę w reklamach na Google Ads i sobie wszystko porozkładać w czasie.
Miało być 3000 zł netto miesięcznie, a w przeciągu dwóch miesięcy poszło "tylko" 4229,06 zł :
Koszt konwersji w tym czasie wyniósł 302,08 zł (już ogarnąłem kampanię która według wstępnych założeń pozwala wygenerować konwersję w budżecie do 170 zł). No dobra, ale jak z osiągnięciem celu? Dla przypomnienia: Celem było pozyskanie 9 klientów na pozycjonowanie przy budżecie reklamowym wynoszącym łącznie 9000 zł.
Co prawda na ten moment udało się pozyskać 2 klientów na pozycjonowanie z planowanych 9, ale nie będę narzekał. Reklamę wznowię 1 października na miesiąc i zobaczymy co tam się będzie działo.
Minął miesiąc walki z reklamami Google ADS. Trochę zaszalałem w pierwszym miesiącu (testowanie mnie pochłonęło), ale dobra zabawa musi swoje kosztować:
Szacowany koszt leada przed na wstępie szacowałem na 150-200 zł. W pierwszym miesiącu wyszło 235,79 zł. Całkiem sporo, ale jest to jeszcze mocno niedoszlifowana kampania. To co powinno Cię zdziwić to fakt, że usunąłem całkowicie kampanię, gdzie wypadł najlepiej współczynnik konwersji (3,57%) i był najmniejszy koszt konwersji (117,49zł):
Możesz powiedzieć „Co z Ciebie za Kocur Marketingu, skoro wywalasz najlepiej działającą reklamę? Przecież to nie ma kompletnie żadnego sensu?”. Właśnie na tym polega testowanie i szlifowanie różnych wariantów. W tej wywalonej kampanii ruch kierował bezpośrednio na usługę pozycjonowanie w Google. Kampania która aktualnie działa, prowadzi na landing page i ma takie wyniki w pierwszym miesiącu zabawy:
Koszt konwersji 154,45 zł jest jak najbardziej do przyjęcia i według moich początkowych szacunków (150-200 zł lead). Zobaczmy czy udało się osiągnąć cel, czyli pozyskać 3 klientów na pozycjonowanie.
Standardowa cena konsultacji jest w znacznie wyższej cenie, ale trwa case study: Magia cenowa i ustaliłem ceny w oparciu o strategię naśladownictwa konkurencji.
W pierwszym miesiącu nie udało się wypstrykać 3000 zł na reklamy Google ADS, ale w drugim miesiącu (od 20 sierpnia do 20 września) postaram się to nadrobić 🙂 .
P.S W drugim miesiącu jeszcze nie optymalizuję maksymalnie możliwości kampanii dając jej sporo luzu. Od trzeciego miesiąca wezmę się za to już konkretnie, żeby pokazać Ci różnicę pomiędzy kampanią robioną ”tak o”, a doszlifowaną na igłę od A do Z.
Ponieważ zakończyłem w ostatnich dniach dwa case studies: pozycjonowanie bloga WordPress i walkę o frazę pozycjonowanie Warszawa (tutaj zawartość case study przeniesiona do usługi, więc musisz troszkę w dół zjechać żeby sobie poczytać), to pora brać na ”warsztat” kolejne testy.
20 lipca odpaliłem niewielką kampanię w Google Ads, którą będę powoli rozbudowywać. Na godzinę 13:35 jeszcze nie zatwierdzono reklamy, więc nic się na ten moment nie dzieje:
Zaczynam z jedną reklamą pod kątem konkretnej lokalizacji (Warszawa) i zostawiam kampanię w spokoju do poniedziałku. Od 25 lipca będę rozbudowywał liczbę kreacji reklamowych i uderzał reklamami pod kątem innych miejscowości.
Z góry ostrzegam, że szacowany koszt leada i pozyskania klienta może przyprawiać o drgawki i skrają rozpacz 🙂 . Wiesz co jest w tym najlepsze? To i tak niesamowicie optymistyczne wartości, bo współczynnik konwersji leada w klienta ma wynieść szalone 20%!
Informacja | Wartość |
Miesięczny budżet | 3000 zł |
Czas trwania kampanii | od 20 lipca do 20 października (3 msc.) |
Lead | Wypełniony formularz |
Szacunkowy koszt leada | 150-200 zł |
Szacowany koszt pozyskania klienta | 750-1000 zł |
Cel kampanii | 3 klientów na usługę pozycjonowania msc. |
Czy w takim razie jest sens odpalać reklamy Google, skoro koszt pozyskania klienta ma wynieść przerażające 750-1000 zł? Oczywiście, że tak! Pozycjonowanie w Google jest usługą abonamentową, a więc co miesiąc generuje dochód. Co prawda musi minąć kilka miesięcy, żeby zwrócił się koszt pozyskania klienta, ale w perspektywie długoterminowej jest to opłacalne.
Standardowo nie zamierzam niczego przed Tobą ukrywać. Jeżeli inwestycja w reklamy Google nie spełni moich założeń biznesowych, to w kolejnych aktualizacjach tego case study Cię o tym poinformuję:
To co? Sprawdzamy jak wyjdzie inwestycja w reklamy Google w sektorze B2B, gdzie koszt kliknięcia w słowo kluczowe jest przerażająco drogi 😉 .
Lub wybierz inną formę kontaktu:
lub wybierz inną formę kontaktu.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone