3...2...1... Kampania reklamowa Google Ads odpalona!
Ponieważ zakończyłem w ostatnich dniach dwa case studies: pozycjonowanie bloga WordPress i walkę o frazę pozycjonowanie Warszawa (tutaj zawartość case study przeniesiona do usługi, więc musisz troszkę w dół zjechać żeby sobie poczytać), to pora brać na ”warsztat” kolejne testy.
20 lipca odpaliłem niewielką kampanię w Google Ads, którą będę powoli rozbudowywać. Na godzinę 13:35 jeszcze nie zatwierdzono reklamy, więc nic się na ten moment nie dzieje:

Zaczynam z jedną reklamą pod kątem konkretnej lokalizacji (Warszawa) i zostawiam kampanię w spokoju do poniedziałku. Od 25 lipca będę rozbudowywał liczbę kreacji reklamowych i uderzał reklamami pod kątem innych miejscowości.
Istotne informacje o tej kampanii reklamowej Google Ads
Z góry ostrzegam, że szacowany koszt leada i pozyskania klienta może przyprawiać o drgawki i skrają rozpacz 🙂 . Wiesz co jest w tym najlepsze? To i tak niesamowicie optymistyczne wartości, bo współczynnik konwersji leada w klienta ma wynieść szalone 20%!
Informacja | Wartość |
Miesięczny budżet | 3000 zł |
Czas trwania kampanii | od 20 lipca do 20 października (3 msc.) |
Lead | Wypełniony formularz |
Szacunkowy koszt leada | 150-200 zł |
Szacowany koszt pozyskania klienta | 750-1000 zł |
Cel kampanii | 3 klientów na usługę pozycjonowania msc. |
Czy w takim razie jest sens odpalać reklamy Google, skoro koszt pozyskania klienta ma wynieść przerażające 750-1000 zł? Oczywiście, że tak! Pozycjonowanie w Google jest usługą abonamentową, a więc co miesiąc generuje dochód. Co prawda musi minąć kilka miesięcy, żeby zwrócił się koszt pozyskania klienta, ale w perspektywie długoterminowej jest to opłacalne.
Standardowo nie zamierzam niczego przed Tobą ukrywać. Jeżeli inwestycja w reklamy Google nie spełni moich założeń biznesowych, to w kolejnych aktualizacjach tego case study Cię o tym poinformuję:
- Pierwsza aktualizacja: 20 sierpień 2022 rok
- Druga aktualizacja: 20 wrzesień 2022 rok
- Trzecia aktualizacja: 20 październik 2022 rok
To co? Sprawdzamy jak wyjdzie inwestycja w reklamy Google w sektorze B2B, gdzie koszt kliknięcia w słowo kluczowe jest przerażająco drogi 😉 .