logo-lembicz

Tytuł strony internetowej pod SEO i użytkownika

Tytuł strony internetowej to bardzo ważna informacja nie tylko dla robotów wyszukiwarki Google. Użytkownicy zwracają uwagę na tytuły w wynikach wyszukiwania, więc musi być on również dla nich atrakcyjny. Dlatego warto utworzyć tytuł porządnie i w pełni wykorzystać jego możliwości.

Standardowo posłużę się praktycznym przykładem, czyli tytułem bloga który brzmi blog o marketingu internetowym i tradycyjnym. Znacznie częściej mam kontakt z reklamą w internecie niż tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Taki układ tytułu był dużo bardziej odpowiedni..

Ile znaków może być w tytule strony?

Przed ostatnią zmianą, liczba znaków w tytule wynosiła maksymalnie 55-60 znaków (spacja to też znak). Im szersze znaki użyte zostały w tytule strony, tym mniej można ich było umieścić bez ucinania. Teraz długość tytułu strony może wynieść nawet 71 znaków (w zależności jakich liter użyjesz). Jak przegniesz z długością tytułu to będzie wyglądało mniej więcej tak:

Możesz dać oczywiście i tytuł strony internetowej na 200 znaków. Nikt Ci tego nie zabroni. Tylko po co? W 71 znakach można sporo zmieścić, a język polski ma ogromną liczbę synonimów. Osobiście nie zalecam koncentrowanie się na siłę, żeby zmieścić w ilości znaków tytułu, a tworzyć tytuł odzwierciedlający zawartość strony.

W drugą stronę też nie ma co przesadzać. Jak dasz zbyt krótki tytuł strony, możesz nie zawrzeć wszystkiego co warto i pod kątem użytkownika jak i wyszukiwarki Google. Najlepiej najpierw napisać tak jak podpowiada Ci rozsądek, a później sprawdzić czy jest O.K

Jak sprawdzić czy długość tytułu jest odpowiednia?

Najprostszy sposób to wpisać dokładny adres w Google i zobaczyć czy wyświetli Ci cały tytuł. Jeżeli Twoja strona stoi na silniku WordPress to możesz (a nawet powinieneś) zainstalować jedną z tych dwóch wtyczek: All In One SEO Pack lub Yoast SEO.

Ja na swoim blogu mam zainstalowaną wtyczkę Yoast. W obu przypadkach tytuł ustawiasz tak samo bez względu czy chodzi o stronę, wpis czy kategorię. Zjeżdżasz na sam dół przy edycji i już możesz sobie edytować dowolnie tytuł i opis.

Akurat w tym przykładzie automatyczne ustawienia się sprawdzają, bo tytuł strony jest taki sam jak artykułu + po separatorze "|" brand czyli adres strony internetowej/moje nazwisko.

Czy w tytule strony trzeba dawać część wspólną i w którym miejscu?

Według mnie trzeba. Na końcu po separatorze. Separatorem znacznie częściej jest "-" niż stosowany przeze mnie "|". Skoro takie marki jak Allegro, Samsung czy Ceneo stosują nazwę firmy/adres strony na końcu, to warto brać z nich przykład.

Teraz pewnie żałujesz że adres strony jest bardzo długi? Spokojnie. Google wie, że właśnie "ten długi adres" to część wspólna i przymyka wtedy oko na długość tytułu, a najważniejsze jest to co znajduje się z przodu tytułu. Może trochę czasu minąć nim Google to załapie, ale trzeba być cierpliwym.

Senuto (link do recenzji). W bazie słów kluczowych znalazłem frazy które zostały zmieszczone w tytule, ale akurat w tym przypadku nie ma szaleństwa:

Zawsze możesz kierować się intuicją lub podejrzeć tytuły swojej konkurencji. Narzędzia znacznie ułatwiają nie tylko ustalanie tytułów, opisów ale i treści na stronie internetowej. Długi ogon SEO to podstawa, bo znacznie szybciej widać efekty niż przy konkurencyjnych słowach kluczowych.

Tytuł strony internetowej pod użytkownika

W pierwszej wersji miałem ustawić tytuł tego artykułu "Jaki tytuł strony internetowej będzie dobry", ale zrezygnowałem bo już sporo artykułów mam w formie pytającej. Zawsze staraj się postawić po stronie odbiorcy. No i dobrze jak Twój tytuł będzie się różnił chociaż trochę od konkurencji.

Wpisz tytuł w Google który chodzi Ci po głowie i będziesz wiedział czy ktoś już z niego skorzystał. Jak nie jest unikalny to zmodyfikuj, ale nie na siłę. Mnóstwo witryn ma ten sam tytuł (różnią się tylko częścią wspólną). Doradzam jednak unikalność i oryginalność - Osiąga się wtedy lepsze efekty.

Staraj się żeby tytuł był konkretny i związany z treścią. Nie chodzi o to żeby mieć dużo wejść na stronę, a żeby mieć dużo wartościowych wejść. Jak sprzedajesz drogie zapalniczki na stronie, a dasz w tytule "Super tanie zapalniczki" to co z tego, że faktycznie są w atrakcyjnej cenie (biorąc pod uwagę markę) skoro w większości klikają użytkownicy szukający zapalniczek po złotówce?

Wiesz już jak powinny wyglądać tytuły pod SEO i użytkownika? Mam nadzieję, że pomogłem. Jak sobie nie radzisz, to zawsze możesz mi zlecić wykonanie audytu SEO odpłatnie, ale w przypadku mało rozbudowanych stron, nie zajmie Ci to dużo czasu.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł
    Jak mądrze wybrać firmę pozycjonującą strony www?

    Zastanawiasz się jak wybrać firmę do pozycjonowania, aby nie dać się zrobić perfidnie w jajo? Pokażę Ci prosty i całkiem skuteczny sposób, dzięki któremu zmniejszysz ryzyko trafienia na cwaniaczka, który tylko wystawia faktury i straszy windykacją. W każdej branży znajdą się "rodzynki" nastawieni na robienie w jajo nieświadomych klientów. Firmy pozycjonujące strony internetowe nie są […]

    Czytaj artykuł
    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu - recenzja kursu Patryka Łopota

    Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)