Lembicz-logo

Tytuł strony internetowej pod SEO i użytkownika

Lembicz
12 października 2020

Tytuł strony internetowej to bardzo ważna informacja nie tylko dla robotów wyszukiwarki Google. Użytkownicy zwracają uwagę na tytuły w wynikach wyszukiwania, więc musi być on również dla nich atrakcyjny. Dlatego warto utworzyć tytuł porządnie i w pełni wykorzystać jego możliwości.

Standardowo posłużę się praktycznym przykładem, czyli tytułem bloga który brzmi blog o marketingu internetowym i tradycyjnym. Znacznie częściej mam kontakt z reklamą w internecie niż tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Taki układ tytułu był dużo bardziej odpowiedni..

Ile znaków może być w tytule strony?

Przed ostatnią zmianą, liczba znaków w tytule wynosiła maksymalnie 55-60 znaków (spacja to też znak). Im szersze znaki użyte zostały w tytule strony, tym mniej można ich było umieścić bez ucinania. Teraz długość tytułu strony może wynieść nawet 71 znaków (w zależności jakich liter użyjesz). Jak przegniesz z długością tytułu to będzie wyglądało mniej więcej tak:

Możesz dać oczywiście i tytuł strony internetowej na 200 znaków. Nikt Ci tego nie zabroni. Tylko po co? W 71 znakach można sporo zmieścić, a język polski ma ogromną liczbę synonimów. Osobiście nie zalecam koncentrowanie się na siłę, żeby zmieścić w ilości znaków tytułu, a tworzyć tytuł odzwierciedlający zawartość strony.

W drugą stronę też nie ma co przesadzać. Jak dasz zbyt krótki tytuł strony, możesz nie zawrzeć wszystkiego co warto i pod kątem użytkownika jak i wyszukiwarki Google. Najlepiej najpierw napisać tak jak podpowiada Ci rozsądek, a później sprawdzić czy jest O.K

Jak sprawdzić czy długość tytułu jest odpowiednia?

Najprostszy sposób to wpisać dokładny adres w Google i zobaczyć czy wyświetli Ci cały tytuł. Jeżeli Twoja strona stoi na silniku WordPress to możesz (a nawet powinieneś) zainstalować jedną z tych dwóch wtyczek: All In One SEO Pack lub Yoast SEO.

Ja na swoim blogu mam zainstalowaną wtyczkę Yoast. W obu przypadkach tytuł ustawiasz tak samo bez względu czy chodzi o stronę, wpis czy kategorię. Zjeżdżasz na sam dół przy edycji i już możesz sobie edytować dowolnie tytuł i opis.

Akurat w tym przykładzie automatyczne ustawienia się sprawdzają, bo tytuł strony jest taki sam jak artykułu + po separatorze "|" brand czyli adres strony internetowej/moje nazwisko.

Czy w tytule strony trzeba dawać część wspólną i w którym miejscu?

Według mnie trzeba. Na końcu po separatorze. Separatorem znacznie częściej jest "-" niż stosowany przeze mnie "|". Skoro takie marki jak Allegro, Samsung czy Ceneo stosują nazwę firmy/adres strony na końcu, to warto brać z nich przykład.

Teraz pewnie żałujesz że adres strony jest bardzo długi? Spokojnie. Google wie, że właśnie "ten długi adres" to część wspólna i przymyka wtedy oko na długość tytułu, a najważniejsze jest to co znajduje się z przodu tytułu. Może trochę czasu minąć nim Google to załapie, ale trzeba być cierpliwym.

Senuto (link do recenzji). W bazie słów kluczowych znalazłem frazy które zostały zmieszczone w tytule, ale akurat w tym przypadku nie ma szaleństwa:

Zawsze możesz kierować się intuicją lub podejrzeć tytuły swojej konkurencji. Narzędzia znacznie ułatwiają nie tylko ustalanie tytułów, opisów ale i treści na stronie internetowej. Długi ogon SEO to podstawa, bo znacznie szybciej widać efekty niż przy konkurencyjnych słowach kluczowych.

Tytuł strony internetowej pod użytkownika

W pierwszej wersji miałem ustawić tytuł tego artykułu "Jaki tytuł strony internetowej będzie dobry", ale zrezygnowałem bo już sporo artykułów mam w formie pytającej. Zawsze staraj się postawić po stronie odbiorcy. No i dobrze jak Twój tytuł będzie się różnił chociaż trochę od konkurencji.

Wpisz tytuł w Google który chodzi Ci po głowie i będziesz wiedział czy ktoś już z niego skorzystał. Jak nie jest unikalny to zmodyfikuj, ale nie na siłę. Mnóstwo witryn ma ten sam tytuł (różnią się tylko częścią wspólną). Doradzam jednak unikalność i oryginalność - Osiąga się wtedy lepsze efekty.

Staraj się żeby tytuł był konkretny i związany z treścią. Nie chodzi o to żeby mieć dużo wejść na stronę, a żeby mieć dużo wartościowych wejść. Jak sprzedajesz drogie zapalniczki na stronie, a dasz w tytule "Super tanie zapalniczki" to co z tego, że faktycznie są w atrakcyjnej cenie (biorąc pod uwagę markę) skoro w większości klikają użytkownicy szukający zapalniczek po złotówce?

Wiesz już jak powinny wyglądać tytuły pod SEO i użytkownika? Mam nadzieję, że pomogłem. Jak sobie nie radzisz, to zawsze możesz mi zlecić wykonanie audytu SEO odpłatnie, ale w przypadku mało rozbudowanych stron, nie zajmie Ci to dużo czasu.

Autor artykułu: Lembicz 

autor bloga lembicz
Od 2020 roku prowadzę tego bloga dzieląc się wiedzą i doświadczeniem które zdobywam od 2011 roku. Jak widać trochę mi się zeszło z założeniem bloga :-) Mam nadzieję że znajdziesz tutaj przydatne informacje. Pamiętaj! Marketing prowadzi do większej sprzedaży. Większa sprzedaż to większe zarobki i tego Ci życzę.

Dyskusja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram