logo-lembicz

Tytuł strony internetowej pod SEO i użytkownika

12 października 2020

Tytuł strony internetowej to bardzo ważna informacja nie tylko dla robotów wyszukiwarki Google. Użytkownicy zwracają uwagę na tytuły w wynikach wyszukiwania, więc musi być on również dla nich atrakcyjny. Dlatego warto utworzyć tytuł porządnie i w pełni wykorzystać jego możliwości.

Standardowo posłużę się praktycznym przykładem, czyli tytułem bloga który brzmi blog o marketingu internetowym i tradycyjnym. Znacznie częściej mam kontakt z reklamą w internecie niż tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Taki układ tytułu był dużo bardziej odpowiedni..

Ile znaków może być w tytule strony?

Przed ostatnią zmianą, liczba znaków w tytule wynosiła maksymalnie 55-60 znaków (spacja to też znak). Im szersze znaki użyte zostały w tytule strony, tym mniej można ich było umieścić bez ucinania. Teraz długość tytułu strony może wynieść nawet 71 znaków (w zależności jakich liter użyjesz). Jak przegniesz z długością tytułu to będzie wyglądało mniej więcej tak:

Możesz dać oczywiście i tytuł strony internetowej na 200 znaków. Nikt Ci tego nie zabroni. Tylko po co? W 71 znakach można sporo zmieścić, a język polski ma ogromną liczbę synonimów. Osobiście nie zalecam koncentrowanie się na siłę, żeby zmieścić w ilości znaków tytułu, a tworzyć tytuł odzwierciedlający zawartość strony.

W drugą stronę też nie ma co przesadzać. Jak dasz zbyt krótki tytuł strony, możesz nie zawrzeć wszystkiego co warto i pod kątem użytkownika jak i wyszukiwarki Google. Najlepiej najpierw napisać tak jak podpowiada Ci rozsądek, a później sprawdzić czy jest O.K

Jak sprawdzić czy długość tytułu jest odpowiednia?

Najprostszy sposób to wpisać dokładny adres w Google i zobaczyć czy wyświetli Ci cały tytuł. Jeżeli Twoja strona stoi na silniku WordPress to możesz (a nawet powinieneś) zainstalować jedną z tych dwóch wtyczek: All In One SEO Pack lub Yoast SEO.

Ja na swoim blogu mam zainstalowaną wtyczkę Yoast. W obu przypadkach tytuł ustawiasz tak samo bez względu czy chodzi o stronę, wpis czy kategorię. Zjeżdżasz na sam dół przy edycji i już możesz sobie edytować dowolnie tytuł i opis.

Akurat w tym przykładzie automatyczne ustawienia się sprawdzają, bo tytuł strony jest taki sam jak artykułu + po separatorze "|" brand czyli adres strony internetowej/moje nazwisko.

Czy w tytule strony trzeba dawać część wspólną i w którym miejscu?

Według mnie trzeba. Na końcu po separatorze. Separatorem znacznie częściej jest "-" niż stosowany przeze mnie "|". Skoro takie marki jak Allegro, Samsung czy Ceneo stosują nazwę firmy/adres strony na końcu, to warto brać z nich przykład.

Teraz pewnie żałujesz że adres strony jest bardzo długi? Spokojnie. Google wie, że właśnie "ten długi adres" to część wspólna i przymyka wtedy oko na długość tytułu, a najważniejsze jest to co znajduje się z przodu tytułu. Może trochę czasu minąć nim Google to załapie, ale trzeba być cierpliwym.

Senuto (link do recenzji). W bazie słów kluczowych znalazłem frazy które zostały zmieszczone w tytule, ale akurat w tym przypadku nie ma szaleństwa:

Zawsze możesz kierować się intuicją lub podejrzeć tytuły swojej konkurencji. Narzędzia znacznie ułatwiają nie tylko ustalanie tytułów, opisów ale i treści na stronie internetowej. Długi ogon SEO to podstawa, bo znacznie szybciej widać efekty niż przy konkurencyjnych słowach kluczowych.

Tytuł strony internetowej pod użytkownika

W pierwszej wersji miałem ustawić tytuł tego artykułu "Jaki tytuł strony internetowej będzie dobry", ale zrezygnowałem bo już sporo artykułów mam w formie pytającej. Zawsze staraj się postawić po stronie odbiorcy. No i dobrze jak Twój tytuł będzie się różnił chociaż trochę od konkurencji.

Wpisz tytuł w Google który chodzi Ci po głowie i będziesz wiedział czy ktoś już z niego skorzystał. Jak nie jest unikalny to zmodyfikuj, ale nie na siłę. Mnóstwo witryn ma ten sam tytuł (różnią się tylko częścią wspólną). Doradzam jednak unikalność i oryginalność - Osiąga się wtedy lepsze efekty.

Staraj się żeby tytuł był konkretny i związany z treścią. Nie chodzi o to żeby mieć dużo wejść na stronę, a żeby mieć dużo wartościowych wejść. Jak sprzedajesz drogie zapalniczki na stronie, a dasz w tytule "Super tanie zapalniczki" to co z tego, że faktycznie są w atrakcyjnej cenie (biorąc pod uwagę markę) skoro w większości klikają użytkownicy szukający zapalniczek po złotówce?

Wiesz już jak powinny wyglądać tytuły pod SEO i użytkownika? Mam nadzieję, że pomogłem. Jak sobie nie radzisz, to zawsze możesz mi zlecić wykonanie audytu SEO odpłatnie, ale w przypadku mało rozbudowanych stron, nie zajmie Ci to dużo czasu.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Kanibalizacja słów kluczowych powodem spadków w Google

    Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak ją wykryć? Jak sobie z nią radzić? Ogromna liczba stron internetowych ma prędzej czy później problem z kanibalizacją. Blog na którym właśnie czytasz ten artykuł nie jest wyjątkiem. Pokażę Ci na "żywym" przykładzie w jaki sposób można szybko poradzić sobie z kanibalizacją słów kluczowych. Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce […]

    Czytaj artykuł
    UWAŻAJ na telefony od agencji marketingowych

    We wtorek 4 maja, odbyłem ciekawą rozmowę z agencją marketingową. Regularnie co jakiś czas dzwoni do mnie jakiś "ekspert" od marketingu, który chce mi "pomóc" (najczęściej jest to handlowiec, który wie tyle o marketingu co ja o balecie). Jak wyglądała rozmowa trwająca 12 minut? Co takiego mi zaoferowano, że ciśnienie niebezpiecznie mi się podniosło? Jechałem […]

    Czytaj artykuł
    Najlepsze słowa kluczowe do pozycjonowania - Jak wybrać?

    Wybór odpowiednich słów kluczowych to podstawa strategii pozycjonowania. Wiele osób próbujących pozycjonowania na własną rękę, jak i agencji marketingowych, poświęca stanowczo zbyt mało czasu na analizę słów kluczowych. To właśnie odpowiedni wybór słów kluczowych ma decydujący wpływ na skuteczność działań SEO. Krok po kroku pokażę Ci jak ważne są słowa kluczowe. Wykonanie dobrej analizy słów […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377