logo-lembicz

Tytuł strony internetowej pod SEO i użytkownika

Tytuł strony internetowej to bardzo ważna informacja nie tylko dla robotów wyszukiwarki Google. Użytkownicy zwracają uwagę na tytuły w wynikach wyszukiwania, więc musi być on również dla nich atrakcyjny. Dlatego warto utworzyć tytuł porządnie i w pełni wykorzystać jego możliwości.

Standardowo posłużę się praktycznym przykładem, czyli tytułem bloga który brzmi blog o marketingu internetowym i tradycyjnym. Znacznie częściej mam kontakt z reklamą w internecie niż tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Taki układ tytułu był dużo bardziej odpowiedni..

Ile znaków może być w tytule strony?

Przed ostatnią zmianą, liczba znaków w tytule wynosiła maksymalnie 55-60 znaków (spacja to też znak). Im szersze znaki użyte zostały w tytule strony, tym mniej można ich było umieścić bez ucinania. Teraz długość tytułu strony może wynieść nawet 71 znaków (w zależności jakich liter użyjesz). Jak przegniesz z długością tytułu to będzie wyglądało mniej więcej tak:

Możesz dać oczywiście i tytuł strony internetowej na 200 znaków. Nikt Ci tego nie zabroni. Tylko po co? W 71 znakach można sporo zmieścić, a język polski ma ogromną liczbę synonimów. Osobiście nie zalecam koncentrowanie się na siłę, żeby zmieścić w ilości znaków tytułu, a tworzyć tytuł odzwierciedlający zawartość strony.

W drugą stronę też nie ma co przesadzać. Jak dasz zbyt krótki tytuł strony, możesz nie zawrzeć wszystkiego co warto i pod kątem użytkownika jak i wyszukiwarki Google. Najlepiej najpierw napisać tak jak podpowiada Ci rozsądek, a później sprawdzić czy jest O.K

Jak sprawdzić czy długość tytułu jest odpowiednia?

Najprostszy sposób to wpisać dokładny adres w Google i zobaczyć czy wyświetli Ci cały tytuł. Jeżeli Twoja strona stoi na silniku WordPress to możesz (a nawet powinieneś) zainstalować jedną z tych dwóch wtyczek: All In One SEO Pack lub Yoast SEO.

Ja na swoim blogu mam zainstalowaną wtyczkę Yoast. W obu przypadkach tytuł ustawiasz tak samo bez względu czy chodzi o stronę, wpis czy kategorię. Zjeżdżasz na sam dół przy edycji i już możesz sobie edytować dowolnie tytuł i opis.

Akurat w tym przykładzie automatyczne ustawienia się sprawdzają, bo tytuł strony jest taki sam jak artykułu + po separatorze "|" brand czyli adres strony internetowej/moje nazwisko.

Czy w tytule strony trzeba dawać część wspólną i w którym miejscu?

Według mnie trzeba. Na końcu po separatorze. Separatorem znacznie częściej jest "-" niż stosowany przeze mnie "|". Skoro takie marki jak Allegro, Samsung czy Ceneo stosują nazwę firmy/adres strony na końcu, to warto brać z nich przykład.

Teraz pewnie żałujesz że adres strony jest bardzo długi? Spokojnie. Google wie, że właśnie "ten długi adres" to część wspólna i przymyka wtedy oko na długość tytułu, a najważniejsze jest to co znajduje się z przodu tytułu. Może trochę czasu minąć nim Google to załapie, ale trzeba być cierpliwym.

Tytuł strony internetowej pod SEO

Tak bardziej precyzyjnie to chodzi o słowa kluczowe. Ja korzystam z narzędzia do analizy słów kluczowych Senuto (link do recenzji). W bazie słów kluczowych znalazłem frazy które zostały zmieszczone w tytule, ale akurat w tym przypadku nie ma szaleństwa:

Zawsze możesz kierować się intuicją lub podejrzeć tytuły swojej konkurencji. Narzędzia znacznie ułatwiają nie tylko ustalanie tytułów, opisów ale i treści na stronie internetowej. Długi ogon SEO to podstawa, bo znacznie szybciej widać efekty niż przy konkurencyjnych słowach kluczowych.

Tytuł strony internetowej pod użytkownika

W pierwszej wersji miałem ustawić tytuł tego artykułu "Jaki tytuł strony internetowej będzie dobry", ale zrezygnowałem bo już sporo artykułów mam w formie pytającej. Zawsze staraj się postawić po stronie odbiorcy. No i dobrze jak Twój tytuł będzie się różnił chociaż trochę od konkurencji.

Wpisz tytuł w Google który chodzi Ci po głowie i będziesz wiedział czy ktoś już z niego skorzystał. Jak nie jest unikalny to zmodyfikuj, ale nie na siłę. Mnóstwo witryn ma ten sam tytuł (różnią się tylko częścią wspólną). Doradzam jednak unikalność i oryginalność - Osiąga się wtedy lepsze efekty.

Staraj się żeby tytuł był konkretny i związany z treścią. Nie chodzi o to żeby mieć dużo wejść na stronę, a żeby mieć dużo wartościowych wejść. Jak sprzedajesz drogie zapalniczki na stronie, a dasz w tytule "Super tanie zapalniczki" to co z tego, że faktycznie są w atrakcyjnej cenie (biorąc pod uwagę markę) skoro w większości klikają użytkownicy szukający zapalniczek po złotówce?

Wiesz już jak powinny wyglądać tytuły pod SEO i użytkownika? Mam nadzieję, że pomogłem. Jak sobie nie radzisz, to zawsze możesz mi zlecić wykonanie audytu SEO odpłatnie, ale w przypadku mało rozbudowanych stron, nie zajmie Ci to dużo czasu.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł
    Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?

    Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach. Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?

    ”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste i zrozumiałe, dla innej osoby może być strasznie skomplikowane. Opowiem Ci pewną historię. Poszedłem z narzeczoną na zakupy do małej galerii. Mnie wysłała do sklepu […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone