logo-lembicz

Strona internetowa za darmo - czy to w ogóle możliwe?

Zastanawiasz się jakim cudem strona internetowa, która powstaje za darmo może cokolwiek kosztować? Przecież miało być za darmo? Otóż smutna rzeczywistość w świecie stron internetowych jest przeważnie taka, że im coś tańsze na wejściu tym droższe na wyjściu.

Do napisania tego - zdawałoby się oczywistego - artykułu, przekonała mnie liczba osób wpisująca miesięcznie do wyszukiwarki Google słowo kluczowe "strona internetowa za darmo". Ile jest takich poszukiwaczy? Okazuje się, że od cholery, bo uśredniając wychodzi tysiąc osób miesięcznie.

ile osób szuka strony internetowej za darmo miesięcznie
Dane pochodzą z narzędzia SENUTO.

Szacunkowo 1700 zł trzeba wydać miesięcznie na reklamy Google Ads, aby mieć ruch który generuje strona internetowa widoczna na pierwszej pozycji na to słowo kluczowe. Tylko po co ktokolwiek miałaby płacić za reklamę ściągającą ruch osób, które nie chcą płacić za stronę internetową?

Jak wpiszesz w Google "strona internetowa za darmo" to pewnie wyskoczą Ci reklamy. W dniu pisania artykułu, akurat takie firmy się reklamowały pod to słowo kluczowe nad wynikami organicznymi.

reklamy stron internetowych za darmo
reklamy w Google z dnia 27 listopad 2021

Wybierając jakikolwiek kreator tworzenia stron internetowych za darmo KONIECZNIE ZAPOZNAJ SIĘ Z REGULAMINEM I CENNIKIEM. Czasami trzeba się trochę nagimnastykować, żeby znaleźć cennik 🙂 . Szczególną uwagę zwróć na cenę, za np: odnowienia domeny czy wdrożenia zmian na stronie wykraczających poza możliwości kreatora.

Tak żeby Ci zobrazować sytuację: Strona na której czytasz ten blog razem z pocztą waży ok. 800 megabajtów. Jest to bardzo mała strona 🙂 Dlatego zobacz ile taka darmowa strona www ma miejsca i kiedy trzeba będzie zacząć płacić.

Jak działa darmowy kreator stron internetowych

Szczerze chciałbym, żeby postawienie wypasionej strony internetowej, bloga czy sklepu internetowego było możliwe za darmo. Oszczędziłbym mnóstwo czasu i pieniędzy na odpalanie swoich własnych projektów biznesowych.

Byłoby elegancko gdybym odpalał taki darmowy kreator stron www i mieć dokładnie taką stronę www jakiej oczekuję. Tyle, że taki kreator stron internetowych jest narzędziem i jak każde ma swoje plusy i minusy.

Główne plusy

  1. Cena - Postawisz stronę internetową za darmo, a więc taniej byłoby ciężko znaleźć.
  2. Szybkość - Nawet w kilka minut masz gotową stronę internetową. Kwestia indywidualnego gustu czy są one ładne i wyróżniają się wśród konkurencji. Czasami naprawdę ładne strony powstają na takich kreatorach.
  3. Bezproblemowość - Postawienie stronki jest banalnie proste i nikomu nie sprawi większych problemów.

Główne minusy

  1. Funkcjonalność - Kreator stron ma swoje ograniczenia. Czasami nie da się tego przeskoczyć lub za ewentualne usprawnienia trzeba płacić (czytaj regulamin).
  2. Cena - Zdziwisz się jak szybko zaczniesz płacić za swoją "darmową stronę internetową" jak zacznie się rozwijać.
  3. Marketing - Przykładowo jeśli chodzi o pozycjonowanie w Google to nie świadczę tej usługi w ogromnej większości przypadków stron, które działają na takich darmowych kreatorach. Facebook Ads i Google Ads jeszcze idzie ogarnąć.

Najlepiej postaw swoją darmową stronę internetową na jakiejś wewnętrznej lub nie docelowej domenie. Sam się szybko przekonasz, że mam rację 🙂 Jeżeli taka strona Ci wystarczy to super. Tylko - jeszcze raz przypomnę - przeczytaj regulamin, żeby wiedzieć co Cię czeka.

Więc czy warto się skusić na darmową stronę internetową?

Moim zdaniem to strata czasu. Wychodzę z prostego założenia - Jak coś robić, to konkretnie albo wcale! Nie na wszystkim opłaca się oszczędzać, a już zwłaszcza na stronie www, blogu czy sklepie internetowym. Strona internetowa jest wizytówką Twojej marki. To Twoje źródło generowania dochodu.

Zobacz jaką widoczność w wyszukiwarce Google ma ten blog o marketingu. Zacząłem go pozycjonować 16 listopada 2020 roku. W dniu pisania artykułu ma taką widoczność w wyszukiwarce Google:

efekt pozycjonowania bloga
Według narzędzia Senuto na dzień 5.12.2021
Według narzędzia Senuto na dzień 26.01.2023

Pieniądze wydane zarówno na zaprojektowanie tej strony internetowej jak i na marketing już wielokrotnie się zwróciły. Żaden kreator stron www mnie nie ogranicza. Ogranicza mnie wyłącznie moja wyobraźnia. Trochę mało czasu jest na takie zabawy, bo trzeba najpierw wykonać usługi marketingowe dla klientów, a dopiero później są własne projekty.

Pamiętaj, że stron internetowych jest mnóstwo. To właśnie Twoja ma zapaść w pamięci klienta czy przyszłego partnera biznesowego. Czy stworzysz taką stronę sięgając po kreator stron www? Czy stworzysz stronę www dokładnie taką, jak sobie wymarzysz?

Sam się o tym przekonaj i stwórz stronę www właśnie za pomocą takiego kreatora. Jak skończysz to popatrz na swoją bezpośrednią i pośrednią konkurencję. Uczciwie odpowiedz na pytanie: "Czy strony internetowe konkurencji wyglądają lepiej czy gorzej od mojej?".

Widziałem mnóstwo stron internetowych stworzonych za pomocą darmowych i płatnych kreatorów. Na palcach jednej ręki mogę policzyć te, które wywołały u mnie "efekt WOW". No ale zakładam, że musiało tam pójść dużo pieniędzy na dedykowane wdrażanie rozwiązań (pewny nie jestem).

Aktualizacja 26.01.2023

Okazało się, że ten artykuł co jakiś czas wbija się w TOP 20 na słowo kluczowe ”strona internetowa” więc głupotą nie byłoby go rozbudować. Fajnie byłoby się wbić, bo od groma osób szuka firmy ogarniającej stronę internetową lub po prostu szuka na temat strony internetowej informacji:

Wyszukiwanie słowa kluczowego STRONA INTERNETOWA

Ogromny potencjał biznesowy i jednocześnie dla Ciebie cenna lekcja jeśli chodzi o content marketing. To nie tak, że napiszesz raz artykuł i temat zamknięty. Jeżeli widzisz - tak jak ja - możliwość jego rozbudowania, co znacząco wpłynęłoby na ruch i możliwość pozyskania klientów, to siadasz i piszesz dalej.

Ze stroną internetową jest tak samo. Kiedy klient się upiera na swoje rozwiązania (ostatecznie to jego strona firmowa), to przeważnie po kilku miesiącach taki klient powraca i mówi:

  1. Jednak przydałaby się taka i taka funkcjonalność. Miałeś rację.
  2. Zróbmy tak jak było mówione na początku, bo ta tańsza wersja strony internetowej totalnie nam nie pasuje.
  3. Tej strony firmowej nikt nie chce pozycjonować. Ostrzegałeś, ale czy moglibyśmy ją delikatnie rozbudować jak najniższym kosztem?

No ale tak niestety to wygląda jeśli strona internetowa ma być tania i ”byle jaka”. Zrobisz jak uważasz, ale ja kompletnie nie żałuję złotówki wydanej na którykolwiek ze swoich projektów online, bo - w perspektywie długoterminowej - to była i tak duża oszczędność.

Podsumowanko i dobra rada na koniec

W pierwszej kolejności zobacz przykładowe i działające strony internetowe stworzone za pomocą danego kreatora. Napisz do tych stron, czy same polecają takie rozwiązanie i ile finalnie za to płacą. Może ktoś podzieli się z Tobą doświadczeniem? Zapytać nie zaszkodzi.

Jak szukasz kogoś kto zaprojektuje Ci zachwycającą wizualnie, dostosowaną pod kątem grupy docelowej i działań marketingowych stronę www, to daj mi znać. Wraz z niewielkim zespołem ogarniam tworzenie stron www.

Z góry informuję, że dobra strona internetowa nie powstaje w kilka dni. Taki urok współpracy z małą firmą, a nie wielką korporacją. No i oczywiście u mnie taka strona internetowa nie jest za darmo, więc jeżeli jesteś tutaj szukając darmowego rozwiązania, to szkoda czasu na kontaktowanie się ze mną.

Jak stworzysz stronę internetową za pomocą darmowego czy też płatnego kreatora która będzie - Twoim zdaniem - niezła, to napisz do mnie. Jestem bardzo ciekaw co uda Ci się stworzyć i czy finalnie naprawdę wyszło to za darmo 😉 .

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?

    Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że określenie ”software house”, dla wielu osób oznacza to samo co ”agencja interaktywna” czy ”agencja reklamowa”. Tak jak dla mnie określenie ”stomatolog” i ”dentysta”, oznacza dokładnie […]

    Czytaj artykuł
    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?

    Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone