logo-lembicz

Strategia biznesowa i marketingowa bloga w 2021 rok

Blog Lembicz.pl funkcjonuje dopiero od 15 października 2020 roku. Nie minęły jeszcze pełne trzy miesiące "życia" bloga. Czeka mnie jeszcze wiele miesięcy pracy, nim poprzez bloga zacznę generować zyski. Sprawdź jak wygląda moja strategia biznesowa i marketingowa tego projektu w 2021 roku.

Każda firma, bez względu na wielkość, powinna posiadać strategię biznesową i marketingową, przynajmniej na rok. W strategii muszą być precyzyjnie określone, łatwe do zmierzenia cele. Dzięki temu wiadomo, czy działania przynoszą oczekiwany rezultat.

Główny cel bloga w 2021 roku

Główny cel bloga w 2021 roku

Mam kilka celów związanych z tym projektem do osiągnięcia w 2021 roku, ale główny cel jest zawsze jeden. Zawsze określam cele w trzech wariantach: pesymistycznym, realnym i optymistycznym. Polecam Tobie takie rozwiązanie, bo pozwala uniknąć wątpliwości, czy przedwczesnego porzucenia projektu.

Główny cel bloga Lembicz.pl: Pozyskanie klientów na dowolną usługę marketingową

  • Wariant pesymistyczny

W ciągu całego 2021 roku pozyskam poprzez bloga 1 (słownie: jednego) klienta. To cel bardzo łatwy do osiągnięcia. Jeżeli przez cały rok działań, nie uda się go zrealizować to będę musiał dogłębnie przeanalizować projekt i całkowicie przebudować strategię biznesową bloga. Nie wykluczam takiej możliwości i jestem przygotowany na różne scenariusze.

  • Wariant realny

W ciągu całego 2021 roku pozyskam poprzez bloga 3 (słownie: trzech) klientów. Przy założeniu, że dopiero od połowy 2021 roku blog zacznie generować wartościowy ruch, to realne jest pozyskiwanie jednego klienta w ciągu dwóch miesięcy. Ponownie liczba nie robi wrażenia, ale realnie tak to się przedstawia. Trzech klientów to realna i prawidłowo odzwierciedlająca nakład finansowy na działania ilość.

  • Wariant optymistyczny

W ciągu całego 2021 roku pozyskam poprzez bloga 12 (słownie: dwunastu) klientów. To bardzo optymistyczna wizja. Zakłada, że miesięcznie pozyskiwałbym - uśredniając - jednego klienta. Realizacja optymistycznego wariantu jest mało realna do osiągnięcia, ale wynika to z czasu trwania tego projektu. W branży marketingowej jest potwornie duża konkurencja.

Główny cel pod kątem finansowym w 2021 roku

Niektóre usługi marketingowe są wykonywane jednorazowo, np: tworzenie stron www. Inne są płatne regularnie co miesiąc przez klienta, np: pozycjonowanie stron internetowych. Dlatego pod kątem finansowym szacuję przychody za cały 2021 rok, w zależności jaki wariant zostanie osiągnięty.

Ilość klientówWariant pesymistycznyWariant realnyWariant optymistyczny
1300 zł netto1000 zł netto3000 zł netto
3900 zł netto4500 zł netto9000 zł netto
123600 zł netto18 000 zł netto36 000 zł netto
Szacowane przychody z projektu w 2021 roku

4500 zł netto przychodu uważam za realny do osiągnięcia cel finansowy na 2021 rok. Pewnie w Twojej głownie teraz pojawiają się takie logiczne wnioski jak:

  1. Przecież ten projekt nawet nie zarobi na ZUS
  2. Strasznie mały przychód. Wychodzi miesięcznie 375 zł netto (przy realnej liczbie klientów i realnym wariancie przychodowym)
  3. Jaki jest sens tego projektu, skoro koszty znacząco przekroczą przychody

To jest mój projekt dodatkowy. Mógłbym bardzo szybko pozyskać klientów poprzez np: płatne reklamy Google ADS, ale byłoby to wbrew obranej przeze mnie strategii marketingowej. 90% działań marketingowych będzie widocznych w długiej perspektywie czasu, a jedynie 10% (i to przy niewielkim budżecie) przynosi efekty od razu.

Budżet na realizację strategii tego projektu w 2021 roku

Budżet projektu w 2021 roku

W Case Study: Pierwszy miesiąc pozycjonowania bloga pisałem jaki jest mój budżet na działania marketingowe w tym i 2021 roku. Na wszystkie działania marketingowe przeznaczę miesięcznie od 1000 zł netto do 3000 zł netto. Jest to bardzo skromny budżet biorąc pod uwagę konkurencję, ale nie działam pod presją czasu i mogę cierpliwie czekać na efekty.

Miesięcznie na ten projekt poświęcam ok. 20-25 godzin. Nie wliczam wartości mojego czasu do budżetu tego projektu. Lwią część tego czasu przeznaczam na tworzenie treści pod kątem SEO i czytelnika. Jest to bardzo czasochłonne, ale jednocześnie sprawia mi to dużą przyjemność.

Podsumowując: Na realizację strategii biznesowej i marketingowej, przeznaczę w 2021 roku od 12 000 zł netto do 36 000 zł netto i od 240 do 300 godzin. W realnym wariancie osiągnę przychód (nie mylić z dochodem) 4500 zł netto. Gdzie w tym wszystkim sens i logika?

Sens i logika czyli strategia marketingowa projektu

sens i logika projektu

Blog o marketingu jest projektem długoterminowym. Gdybym chciał, to mógłbym już w pierwszym miesiącu pozyskać tylu klientów co zakłada wariant optymistyczny w całym 2021 roku. Nie jest to jedyny sposób przez który pozyskuję klientów, a mam ograniczone moce przerobowe i trzeba mierzyć siły na zamiary.

Nigdy nie dążyłem do stworzenia korporacji marketingowej. Mniejsza ilość klientów, zamiast masówki. Kontrolowany i stabilny rozwój, zamiast drastycznego skoku klientów, i szukaniu "na już" pracowników żeby wykonać zobowiązania.

Gdyby blog był moim głównym lub jedynym źródłem utrzymania, to strategia biznesowa i marketingowa wyglądała zupełnie inaczej. Mogę sobie pozwolić na inwestowanie w ten projekt i oczekiwanie zwrotu z działań marketingowych w długiej perspektywie czasu.

Sens i logika projektu pojawi się dopiero w 2022 roku. Wtedy przychody wzrosną znacznie bardziej niż budżet inwestowany w marketing. Według bardzo delikatnych szacunków, przychody w 2022 roku tak powinny się prezentować:

Ilość klientówWariant pesymistycznyWariant realnyWariant optymistyczny
3610 800 zł netto36 000 zł netto36 000 zł netto
5015 000 zł netto75 000 zł netto125 000 zł netto
8024 000 zł netto120 000 zł netto240 000 zł netto
Szacowane przychody z projektu w 2022 roku

Minimalny budżet na działania marketingowe wzrośnie i będzie wynosił w 2022 roku już 2000 zł netto, a maksymalnie 2500 zł netto (od 24 000 do 30 000 zł netto rocznie). Dochód wyniesie w realnym wariancie 45 000 zł netto w 2022 roku (3750 zł netto msc.).

Porównując rok 2022 do 2021, przychody wzrosną o 1666% zakładając realny do osiągnięcia wariant. W kolejnych latach nie będzie to już tak spektakularnie wyglądało, ale zarówno przychody jak i dochody będą wzrastać.

Jak osiągnę ten cel biznesowy?

  • Regularne prowadzenie bloga - Pisanie treści jest czasochłonnym zajęciem, którego nie mogę zlecić. Każdy artykuł na blogu jest pisany przeze mnie. Inaczej nie osiągnę celu pobocznego, którym jest wizerunek specjalisty do spraw marketingu.
  • Pozycjonowanie - Ruch do strony będzie generowany głównie z organicznych wyników wyszukiwarki Google. Chcę być widoczny zarówno na frazy ogólne jak i konkretne lokalizacje, np: pozycjonowanie stron Warszawa
  • Marketing na Facebooku i Google Ads - Bardzo mała część budżetu zostanie przeznaczone na tę formę marketingu w 2021 i 2022 roku. Według założeń strategii, będzie to nie więcej niż 10% całorocznego budżetu.

Nie pokażę Ci dokładnie jak wygląda moja strategia biznesowa i marketingowa, bo takich informacji nie powinno się podawać publicznie. Te 4 działania marketingowe pozwolą mi osiągnąć główny cel biznesowy. Pozostaje krok po kroku, miesiąc po miesiącu, realizować zaplanowane działania i co kwartał analizować efektywność.

Jak wygląda Twój cel biznesowy i marketingowy w 2021 roku? Masz dokładnie stworzoną strategię działania? Uwzględniasz dokładnie cel czy w różnych wariantach?

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

    Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości. Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech […]

    Czytaj artykuł
    Prawdziwa historia trzeciego zmartwychwstania mojego biznesu

    Kończy się 2021 rok. Za chwilę minie jedenaście lat od kiedy uprawiam wyjątkowo ekstremalny w Polsce sport. JESTEM PRZEDSIĘBIORCĄ. Przez ten czas moja firma przeszła przez trzy zmartwychwstania po trzech drastycznych spadkach sprzedaży. Zawsze dupsko ratował mi marketing. Myślisz, że to było dawno temu i już o tym zapomniałem? W listopadzie 2020 roku miałem o […]

    Czytaj artykuł
    Franczyza wzmacnia czy osłabia siłę marki?

    "Franczyza to najskuteczniejszy pomysł marketingowy w historii". Tak powiedział kiedyś John Naisbitt, autor wielu publikacji w tym między innymi "Megatrends", która przez dwa lata była na liście bestsellerów "New York Timesa". Czy franczyza to naprawdę taki dynamit dla siły marki? Wielu przedsiębiorców nie chce zarówno zamieniać swojego biznesu we franczyzę jak i działać we franczyzie. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)