logo-lembicz

Recenzja Webpozycja - Systemu do sprawdzania pozycji w Google

Webpozycja to system którego głównym przeznaczeniem jest śledzenie pozycji strony w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych i komputerach. Jak wypada na tle konkurencji i czy warto korzystać z tego systemu? Wszystkiego dowiesz się z tej recenzji.

Miałem przyjemność testować system Webpozycja w pakiecie Agencja+ (najwyższym możliwym). Po kontakcie bardzo szybko otrzymałem dostęp do i rozpocząłem testy, bo z samego opisu na stronie wynikało ma większe możliwości niż tylko sprawdzanie pozycji w Google.

Sprawdzanie pozycji strony w Google

Głównym przeznaczeniem Webpozycja jest oczywiście sprawdzanie pozycji słów kluczowych strony w wyszukiwarce Google. Sami twórcy systemu w ten sposób reklamują swoje narzędzie i robią to całkiem dobrze, bo na słowa kluczowe (przez które mogą dotrzeć do potencjalnych klientów) znajdują się na wysokich pozycjach:

zrzut ekranu widoczności z systemu Webpozycja.pl

Pierwsze testy Webpozycja rozpocząłem w poniedziałek 9 listopada 2020 roku. To że mam możliwość sprawdzenia historii pozycji na daną frazę 20 dni wstecz, jest całkiem miłym dodatkiem (ilość zależy od posiadanego pakietu w systemie).

Po zalogowaniu się na konto Webpozycja.pl otrzymujemy od razu najważniejsze informacje dotyczące pozycji strony/stron internetowych, czyli co poszło w górę, a co poszło w dół:

Webpozycja analiza danych
analiza danych w systemie Webpozycja.pl

Od razu widać które słowa kluczowe z poprzedniego dnia poszły w górę, a które spadły. Można oczywiście wybrać konkretną stronę internetową, a nie wszystkie. Takie udogodnienie do porannej kawy, aby szybko sprawdzić czy pozycje strony na monitorowane słowa kluczowe ulegają poprawie czy nie.

To co z pewnością zainteresuje wiele osób szukających narzędzia do monitorowania pozycji strony w Google, to parametry wyszukiwarki. Można sprawdzać pozycje z uwzględnieniem dokładnej lokalizacji (miejscowości) jak i województwa.

Można ponarzekać, że nie ma możliwości sprawdzania po dzielnicach w miejscowości, ale to już dla tych którzy czepiają się dla samej zasady. Są wszystkie największe miejscowości w Polsce i to dla wielu witryn jest wystarczające. Zawsze można sprawdzać wyniki bez szczegółowej lokalizacji (po prostu w Polsce).

Wyniki możemy sprawdzać na urządzeniach mobilnych lub komputerach. Dla osób lubiących "wizualne akcenty" jest wyróżnienie pozycji w zależności czy dane słowo kluczowe znajduje się na pierwszej pozycji, 2-3 pozycji, 4-10 pozycji i dalej. Fajnie to wygląda (zwłaszcza jak widzi się wzrosty).

Zmiana koloru względem pozycji w Webpozycja.pl

Do każdego słowa kluczowego możemy przypisać wartość (Szczerze to tego nie sprawdzałem, bo nie rozliczam się klientami za pozycje danego słowa kluczowego względem wyszukiwarki Google). Część firm ciągle taką metodę rozliczania stosuje, więc dla zainteresowanych - Jest taka możliwość.

W przypadku konta agencyjnego, można przyznać klientowi dostęp do danej strony internetowej (to standardowa usługa która powinna być w każdym monitoringu płatności). Przyznanie dostępu jest bardzo proste i nie ma co tutaj pokazywać (każdy sobie poradzi bez problemu).

Webpozycja łączy się z Google Search Console i Google Analytics

Bardzo duże udogodnienie dzięki któremu dzięki kliknięciu możemy zobaczyć najważniejsze dane (dotyczące pozycji strony w Google) uwzględniające wyniki z GSC czy Analytics:

Dzięki temu możemy zobaczyć które słowa warto byłoby uwzględnić w codziennym monitoringu słów kluczowych. W Google Search Console została wprowadzona analiza skuteczności z dnia poprzedniego dzięki czemu łatwiej wszystko widać, ale i tak dobrze mieć wszystko w jednym miejscu.

Dodatkowe możliwości Webpozycja

Jako narzędzie do sprawdzania pozycji system Webzpozycja bardzo dobrze się sprawdza. Twórcy systemu poszli o parę kroków dalej i dają możliwość:

Śledź konkurencję

Ciekawe narzędzie dzięki któremu będziesz mieć oko na działania konkurencji. Ustawiasz tutaj słowa kluczowe i gdy coś się zmienia (konkurencja ostro idzie do góry czy pojawia się nowa witryna) będziesz miał o tym informacje.

Widzisz, że nagle pojawiła się nowa strona i sprawdzasz w jaki sposób się pozycjonuje już innymi narzędziami. Można w ten sposób znaleźć wartościowe miejsca do swojej strony internetowej na linkowanie zewnętrzne, czy sprawdzić jak wygląda konkurencja od środka.

Analiza SERP

Podajesz swoją nazwę domeny/konkurencji i widzisz na jakich słowach kluczowych jest w TOP 10 czy TOP 100. Możesz dokładnie sprawdzić które strony na dane słowo kluczowe poszły w górę czy w dół. To dużo informacji, które odpowiednio przeanalizowane mogą pomóc poprawić pozycje Twojej strony internetowej.

Cennik systemu Webpozycja

To dla wielu najważniejszy punkt recenzji, decydujący o tym czy warto korzystać z tego systemu do monitoringu słów kluczowych. W dniu pisania recenzji, do dyspozycji jest kilka pakietów. Każdy ma swoje ograniczenia i możliwości:

pakiety systemu Webpozycja

Dla większości właścicieli stron internetowych pakiet PREMIUM+ będzie w 100% wystarczający. 110 wyszukiwań dziennie to sporo, a zawsze można ten pakiet zwiększyć do 550 wyszukiwań dziennie. Za 19 zł brutto (w przypadku zapłacenia za cały rok z góry czyli 228 zł brutto) masz na rok problem z monitorowaniem pozycji strony z głowy.

Dodatkowym plusem jest to, że jeżeli wcześniej korzystałeś z innego monitoringu pozycji, to na starcie otrzymujesz 30% zniżki na wybrany pakiet. Marketingowo bardzo dobre zagranie w celu pozyskania klientów od konkurencji (i etyczne zagranie).

Cenowo Webpozycja wypada bardzo dobrze w każdym pakiecie. Pakiet AGENCJA+ dla agencji marketingowych posiadających dużą ilość klientów może być za mały, ale to już kwestia indywidualnego ustalenia ceny i ilości dziennych wyszukiwań.

Plusy i minusy Webpozycja

PlusyMinusy
Niska cenaBrak możliwości odświeżania pozycji w ciągu dnia
Możliwość sprawdzania pozycji w oparciu o miejscowość lub województwoSprawdzanie pozycji w wyznaczonej godzinie (im niższy pakiet tym później)
Historia słowa kluczowego do 20 dni wstecz
Analiza SERP
Śledzenie słowa kluczowego
Czytelne prezentowanie wyników
30% zniżki dla klientów innych narzędzi do monitoringu pozycji
Bardzo szybki kontakt

Moja opinia o Webpozycja.pl

Bardzo dobre narzędzie do sprawdzania pozycji strony w wyszukiwarce Google. Wszystko ustawia się intuicyjnie. Cenowo też bardzo dobrze to wygląda. Jedno z lepszych rozwiązań, w którym jest zachowana równowaga pomiędzy ceną i możliwościami.

Nie jest to artykuł sponsorowany. Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to po prostu bym to zrobił. System Webpozycja do sprawdzania pozycji po prostu się dobrze sprawdza.

Żeby przetestować Webpozycja po prostu kliknij w poniższy link i zobacz czy narzędzie spełnia Twoje oczekiwania.

Chcesz zobaczyć inne sposoby na monitorowanie pozycji strony w Google, w tym jedno z moich ulubionych narzędzi? W takim razie zapraszam do artykułu monitoring pozycji strony w Google - lista narzędzi. Znajdziesz tam różne sposoby i narzędzia do sprawdzania pozycji słów kluczowych w Google.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu - recenzja kursu Patryka Łopota

    Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Grywalizacja

    "Grywalizacja" została zjedzona. Mimo, że książka jest strasznie szczuplutka (raptem 153 strony w niewielkim formacie), to jej wchłonięcie zajęło mi cztery dni. Standardowo po trafieniu na ciekawy z marketingowego punktu widzenia tekst, odkładałem książkę i układałem sobie w głowie nowo pozyskane dane. W rezultacie książkę, którą można wciągnąć podczas jednego dłuższego posiedzenia na dwójeczce (dla […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł
    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.



      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      logo-lembicz

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)