logo-lembicz

Recenzja Webpozycja - Systemu do sprawdzania pozycji w Google

17 listopada 2020

Webpozycja to system którego głównym przeznaczeniem jest śledzenie pozycji strony w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych i komputerach. Jak wypada na tle konkurencji i czy warto korzystać z tego systemu? Wszystkiego dowiesz się z tej recenzji.

Miałem przyjemność testować system Webpozycja w pakiecie Agencja+ (najwyższym możliwym). Po kontakcie bardzo szybko otrzymałem dostęp do i rozpocząłem testy, bo z samego opisu na stronie wynikało ma większe możliwości niż tylko sprawdzanie pozycji w Google.

Sprawdzanie pozycji strony w Google

Głównym przeznaczeniem Webpozycja jest oczywiście sprawdzanie pozycji słów kluczowych strony w wyszukiwarce Google. Sami twórcy systemu w ten sposób reklamują swoje narzędzie i robią to całkiem dobrze, bo na słowa kluczowe (przez które mogą dotrzeć do potencjalnych klientów) znajdują się na wysokich pozycjach:

zrzut ekranu widoczności z systemu Webpozycja.pl

Pierwsze testy Webpozycja rozpocząłem w poniedziałek 9 listopada 2020 roku. To że mam możliwość sprawdzenia historii pozycji na daną frazę 20 dni wstecz, jest całkiem miłym dodatkiem (ilość zależy od posiadanego pakietu w systemie).

Po zalogowaniu się na konto Webpozycja.pl otrzymujemy od razu najważniejsze informacje dotyczące pozycji strony/stron internetowych, czyli co poszło w górę, a co poszło w dół:

Webpozycja analiza danych
analiza danych w systemie Webpozycja.pl

Od razu widać które słowa kluczowe z poprzedniego dnia poszły w górę, a które spadły. Można oczywiście wybrać konkretną stronę internetową, a nie wszystkie. Takie udogodnienie do porannej kawy, aby szybko sprawdzić czy pozycje strony na monitorowane słowa kluczowe ulegają poprawie czy nie.

To co z pewnością zainteresuje wiele osób szukających narzędzia do monitorowania pozycji strony w Google, to parametry wyszukiwarki. Można sprawdzać pozycje z uwzględnieniem dokładnej lokalizacji (miejscowości) jak i województwa.

Można ponarzekać, że nie ma możliwości sprawdzania po dzielnicach w miejscowości, ale to już dla tych którzy czepiają się dla samej zasady. Są wszystkie największe miejscowości w Polsce i to dla wielu witryn jest wystarczające. Zawsze można sprawdzać wyniki bez szczegółowej lokalizacji (po prostu w Polsce).

Wyniki możemy sprawdzać na urządzeniach mobilnych lub komputerach. Dla osób lubiących "wizualne akcenty" jest wyróżnienie pozycji w zależności czy dane słowo kluczowe znajduje się na pierwszej pozycji, 2-3 pozycji, 4-10 pozycji i dalej. Fajnie to wygląda (zwłaszcza jak widzi się wzrosty).

Zmiana koloru względem pozycji w Webpozycja.pl

Do każdego słowa kluczowego możemy przypisać wartość (Szczerze to tego nie sprawdzałem, bo nie rozliczam się klientami za pozycje danego słowa kluczowego względem wyszukiwarki Google). Część firm ciągle taką metodę rozliczania stosuje, więc dla zainteresowanych - Jest taka możliwość.

W przypadku konta agencyjnego, można przyznać klientowi dostęp do danej strony internetowej (to standardowa usługa która powinna być w każdym monitoringu płatności). Przyznanie dostępu jest bardzo proste i nie ma co tutaj pokazywać (każdy sobie poradzi bez problemu).

Webpozycja łączy się z Google Search Console i Google Analytics

Bardzo duże udogodnienie dzięki któremu dzięki kliknięciu możemy zobaczyć najważniejsze dane (dotyczące pozycji strony w Google) uwzględniające wyniki z GSC czy Analytics:

Dzięki temu możemy zobaczyć które słowa warto byłoby uwzględnić w codziennym monitoringu słów kluczowych. W Google Search Console została wprowadzona analiza skuteczności z dnia poprzedniego dzięki czemu łatwiej wszystko widać, ale i tak dobrze mieć wszystko w jednym miejscu.

Dodatkowe możliwości Webpozycja

Jako narzędzie do sprawdzania pozycji system Webzpozycja bardzo dobrze się sprawdza. Twórcy systemu poszli o parę kroków dalej i dają możliwość:

Śledź konkurencję

Ciekawe narzędzie dzięki któremu będziesz mieć oko na działania konkurencji. Ustawiasz tutaj słowa kluczowe i gdy coś się zmienia (konkurencja ostro idzie do góry czy pojawia się nowa witryna) będziesz miał o tym informacje.

Widzisz, że nagle pojawiła się nowa strona i sprawdzasz w jaki sposób się pozycjonuje już innymi narzędziami. Można w ten sposób znaleźć wartościowe miejsca do swojej strony internetowej na linkowanie zewnętrzne, czy sprawdzić jak wygląda konkurencja od środka.

Analiza SERP

Podajesz swoją nazwę domeny/konkurencji i widzisz na jakich słowach kluczowych jest w TOP 10 czy TOP 100. Możesz dokładnie sprawdzić które strony na dane słowo kluczowe poszły w górę czy w dół. To dużo informacji, które odpowiednio przeanalizowane mogą pomóc poprawić pozycje Twojej strony internetowej.

Cennik systemu Webpozycja

To dla wielu najważniejszy punkt recenzji, decydujący o tym czy warto korzystać z tego systemu do monitoringu słów kluczowych. W dniu pisania recenzji, do dyspozycji jest kilka pakietów. Każdy ma swoje ograniczenia i możliwości:

pakiety systemu Webpozycja

Dla większości właścicieli stron internetowych pakiet PREMIUM+ będzie w 100% wystarczający. 110 wyszukiwań dziennie to sporo, a zawsze można ten pakiet zwiększyć do 550 wyszukiwań dziennie. Za 19 zł brutto (w przypadku zapłacenia za cały rok z góry czyli 228 zł brutto) masz na rok problem z monitorowaniem pozycji strony z głowy.

Dodatkowym plusem jest to, że jeżeli wcześniej korzystałeś z innego monitoringu pozycji, to na starcie otrzymujesz 30% zniżki na wybrany pakiet. Marketingowo bardzo dobre zagranie w celu pozyskania klientów od konkurencji (i etyczne zagranie).

Cenowo Webpozycja wypada bardzo dobrze w każdym pakiecie. Pakiet AGENCJA+ dla agencji marketingowych posiadających dużą ilość klientów może być za mały, ale to już kwestia indywidualnego ustalenia ceny i ilości dziennych wyszukiwań.

Plusy i minusy Webpozycja

PlusyMinusy
Niska cenaBrak możliwości odświeżania pozycji w ciągu dnia
Możliwość sprawdzania pozycji w oparciu o miejscowość lub województwoSprawdzanie pozycji w wyznaczonej godzinie (im niższy pakiet tym później)
Historia słowa kluczowego do 20 dni wstecz
Analiza SERP
Śledzenie słowa kluczowego
Czytelne prezentowanie wyników
30% zniżki dla klientów innych narzędzi do monitoringu pozycji
Bardzo szybki kontakt

Moja opinia o Webpozycja.pl

Bardzo dobre narzędzie do sprawdzania pozycji strony w wyszukiwarce Google. Wszystko ustawia się intuicyjnie. Cenowo też bardzo dobrze to wygląda. Jedno z lepszych rozwiązań, w którym jest zachowana równowaga pomiędzy ceną i możliwościami.

Nie jest to artykuł sponsorowany. Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to po prostu bym to zrobił. System Webpozycja do sprawdzania pozycji po prostu się dobrze sprawdza.

Żeby przetestować Webpozycja po prostu kliknij w poniższy link i zobacz czy narzędzie spełnia Twoje oczekiwania.

Chcesz zobaczyć inne sposoby na monitorowanie pozycji strony w Google, w tym jedno z moich ulubionych narzędzi? W takim razie zapraszam do artykułu monitoring pozycji strony w Google - lista narzędzi. Znajdziesz tam różne sposoby i narzędzia do sprawdzania pozycji słów kluczowych w Google.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki Strategia błękitnego oceanu

    Długo mi się zeszło z przeczytaniem książki "Strategia błękitnego oceanu". Nie z powodu ilości stron, bo było ich raptem delikatnie ponad 300. To analizy i przemyślenia w trakcie czytania tej książki, zajęły mi ogromną ilość czasu 🙂 . Nie jest to typowa książka o marketingu. "Błękitny ocean" oznacza przestrzeń pozbawioną licznej konkurencji. Nie ma tam […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja Brand24 - narzędzie do monitoringu marki

    Cholernie ciężko zbudować autorytet i rozpoznawalność marki. Znacznie szybciej i łatwiej jest taki wizerunek zrujnować. Konkurencja oczernia Twoją markę? Niezadowolony klient wylewający frustrację w internecie gdzie tylko się da? Można i trzeba na to szybko reagować. Jest wiele narzędzi służących do monitoringu marki. O darmowym sposobie na taki monitoring pisałem w artykule Siła marki rośnie […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Wojny biznesowe

    Skończyłem w niedzielny poranek książkę "Wojny Biznesowe". Każda przeczytana kartka prowadząca mnie nieuchronnie do końca, napawała mnie ogromnym smutkiem. Mam mnóstwo przemyśleń, które sprowadzają się do odpowiedzi na pytanie: "Czy prowadzenie biznesu jest faktycznie wojną?" Książka "Wojny biznesowe" wpadła w moje ręce dzięki poleceniu Pawła Tkaczyka. Wrzucił w mediach społecznościowych krótką informację i już wiedziałem, […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł
    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł
    Pieprzyć marketing skoro sprzedaż i tak rośnie jak szalona!

    Wielu przedsiębiorców ma w dupie marketing, skoro i bez reklamy konto firmowe robi się tłuściutkie. W sumie jest to logiczne podejście. Po co wydawać pieniądze na zwiększenie sprzedaży, skoro sprzedaż fajnie się kręci i nie narzekasz na brak pieniędzy? Pisząc ten artykuł mam rekordową ilość stałych klientów, a świadczę usługi marketingowe od ponad dziesięciu lat. […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie Warszawa
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)