Recenzja Webpozycja - Systemu do sprawdzania pozycji w Google

Webpozycja to system którego głównym przeznaczeniem jest śledzenie pozycji strony w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych i komputerach. Jak wypada na tle konkurencji i czy warto korzystać z tego systemu? Wszystkiego dowiesz się z tej recenzji.

Miałem przyjemność testować system Webpozycja w pakiecie Agencja+ (najwyższym możliwym). Po kontakcie bardzo szybko otrzymałem dostęp do i rozpocząłem testy, bo z samego opisu na stronie wynikało ma większe możliwości niż tylko sprawdzanie pozycji w Google.

Sprawdzanie pozycji strony w Google

Głównym przeznaczeniem Webpozycja jest oczywiście sprawdzanie pozycji słów kluczowych strony w wyszukiwarce Google. Sami twórcy systemu w ten sposób reklamują swoje narzędzie i robią to całkiem dobrze, bo na słowa kluczowe (przez które mogą dotrzeć do potencjalnych klientów) znajdują się na wysokich pozycjach:

zrzut ekranu widoczności z systemu Webpozycja.pl

Pierwsze testy Webpozycja rozpocząłem w poniedziałek 9 listopada 2020 roku. To że mam możliwość sprawdzenia historii pozycji na daną frazę 20 dni wstecz, jest całkiem miłym dodatkiem (ilość zależy od posiadanego pakietu w systemie).

Po zalogowaniu się na konto Webpozycja.pl otrzymujemy od razu najważniejsze informacje dotyczące pozycji strony/stron internetowych, czyli co poszło w górę, a co poszło w dół:

Webpozycja analiza danych
analiza danych w systemie Webpozycja.pl

Od razu widać które słowa kluczowe z poprzedniego dnia poszły w górę, a które spadły. Można oczywiście wybrać konkretną stronę internetową, a nie wszystkie. Takie udogodnienie do porannej kawy, aby szybko sprawdzić czy pozycje strony na monitorowane słowa kluczowe ulegają poprawie czy nie.

To co z pewnością zainteresuje wiele osób szukających narzędzia do monitorowania pozycji strony w Google, to parametry wyszukiwarki. Można sprawdzać pozycje z uwzględnieniem dokładnej lokalizacji (miejscowości) jak i województwa.

Można ponarzekać, że nie ma możliwości sprawdzania po dzielnicach w miejscowości, ale to już dla tych którzy czepiają się dla samej zasady. Są wszystkie największe miejscowości w Polsce i to dla wielu witryn jest wystarczające. Zawsze można sprawdzać wyniki bez szczegółowej lokalizacji (po prostu w Polsce).

Wyniki możemy sprawdzać na urządzeniach mobilnych lub komputerach. Dla osób lubiących "wizualne akcenty" jest wyróżnienie pozycji w zależności czy dane słowo kluczowe znajduje się na pierwszej pozycji, 2-3 pozycji, 4-10 pozycji i dalej. Fajnie to wygląda (zwłaszcza jak widzi się wzrosty).

Zmiana koloru względem pozycji w Webpozycja.pl

Do każdego słowa kluczowego możemy przypisać wartość (Szczerze to tego nie sprawdzałem, bo nie rozliczam się klientami za pozycje danego słowa kluczowego względem wyszukiwarki Google). Część firm ciągle taką metodę rozliczania stosuje, więc dla zainteresowanych - Jest taka możliwość.

W przypadku konta agencyjnego, można przyznać klientowi dostęp do danej strony internetowej (to standardowa usługa która powinna być w każdym monitoringu płatności). Przyznanie dostępu jest bardzo proste i nie ma co tutaj pokazywać (każdy sobie poradzi bez problemu).

Webpozycja łączy się z Google Search Console i Google Analytics

Bardzo duże udogodnienie dzięki któremu dzięki kliknięciu możemy zobaczyć najważniejsze dane (dotyczące pozycji strony w Google) uwzględniające wyniki z GSC czy Analytics:

Dzięki temu możemy zobaczyć które słowa warto byłoby uwzględnić w codziennym monitoringu słów kluczowych. W Google Search Console została wprowadzona analiza skuteczności z dnia poprzedniego dzięki czemu łatwiej wszystko widać, ale i tak dobrze mieć wszystko w jednym miejscu.

Dodatkowe możliwości Webpozycja

Jako narzędzie do sprawdzania pozycji system Webzpozycja bardzo dobrze się sprawdza. Twórcy systemu poszli o parę kroków dalej i dają możliwość:

Śledź konkurencję

Ciekawe narzędzie dzięki któremu będziesz mieć oko na działania konkurencji. Ustawiasz tutaj słowa kluczowe i gdy coś się zmienia (konkurencja ostro idzie do góry czy pojawia się nowa witryna) będziesz miał o tym informacje.

Widzisz, że nagle pojawiła się nowa strona i sprawdzasz w jaki sposób się pozycjonuje już innymi narzędziami. Można w ten sposób znaleźć wartościowe miejsca do swojej strony internetowej na linkowanie zewnętrzne, czy sprawdzić jak wygląda konkurencja od środka.

Analiza SERP

Podajesz swoją nazwę domeny/konkurencji i widzisz na jakich słowach kluczowych jest w TOP 10 czy TOP 100. Możesz dokładnie sprawdzić które strony na dane słowo kluczowe poszły w górę czy w dół. To dużo informacji, które odpowiednio przeanalizowane mogą pomóc poprawić pozycje Twojej strony internetowej.

Cennik systemu Webpozycja

To dla wielu najważniejszy punkt recenzji, decydujący o tym czy warto korzystać z tego systemu do monitoringu słów kluczowych. W dniu pisania recenzji, do dyspozycji jest kilka pakietów. Każdy ma swoje ograniczenia i możliwości:

pakiety systemu Webpozycja

Dla większości właścicieli stron internetowych pakiet PREMIUM+ będzie w 100% wystarczający. 110 wyszukiwań dziennie to sporo, a zawsze można ten pakiet zwiększyć do 550 wyszukiwań dziennie. Za 19 zł brutto (w przypadku zapłacenia za cały rok z góry czyli 228 zł brutto) masz na rok problem z monitorowaniem pozycji strony z głowy.

Dodatkowym plusem jest to, że jeżeli wcześniej korzystałeś z innego monitoringu pozycji, to na starcie otrzymujesz 30% zniżki na wybrany pakiet. Marketingowo bardzo dobre zagranie w celu pozyskania klientów od konkurencji (i etyczne zagranie).

Cenowo Webpozycja wypada bardzo dobrze w każdym pakiecie. Pakiet AGENCJA+ dla agencji marketingowych posiadających dużą ilość klientów może być za mały, ale to już kwestia indywidualnego ustalenia ceny i ilości dziennych wyszukiwań.

Plusy i minusy Webpozycja

PlusyMinusy
Niska cenaBrak możliwości odświeżania pozycji w ciągu dnia
Możliwość sprawdzania pozycji w oparciu o miejscowość lub województwoSprawdzanie pozycji w wyznaczonej godzinie (im niższy pakiet tym później)
Historia słowa kluczowego do 20 dni wstecz
Analiza SERP
Śledzenie słowa kluczowego
Czytelne prezentowanie wyników
30% zniżki dla klientów innych narzędzi do monitoringu pozycji
Bardzo szybki kontakt

Moja opinia o Webpozycja.pl

Bardzo dobre narzędzie do sprawdzania pozycji strony w wyszukiwarce Google. Wszystko ustawia się intuicyjnie. Cenowo też bardzo dobrze to wygląda. Jedno z lepszych rozwiązań, w którym jest zachowana równowaga pomiędzy ceną i możliwościami.

Nie jest to artykuł sponsorowany. Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to po prostu bym to zrobił. System Webpozycja do sprawdzania pozycji po prostu się dobrze sprawdza.

Żeby przetestować Webpozycja po prostu kliknij w poniższy link i zobacz czy narzędzie spełnia Twoje oczekiwania.

Chcesz zobaczyć inne sposoby na monitorowanie pozycji strony w Google, w tym jedno z moich ulubionych narzędzi? W takim razie zapraszam do artykułu monitoring pozycji strony w Google - lista narzędzi. Znajdziesz tam różne sposoby i narzędzia do sprawdzania pozycji słów kluczowych w Google.

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej
Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców
Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa...
Czytaj więcej
Recenzja książki Zakamarki marki
Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left