logo-lembicz

Recenzja Webpozycja - Systemu do sprawdzania pozycji w Google

17 listopada 2020

Webpozycja to system którego głównym przeznaczeniem jest śledzenie pozycji strony w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych i komputerach. Jak wypada na tle konkurencji i czy warto korzystać z tego systemu? Wszystkiego dowiesz się z tej recenzji.

Miałem przyjemność testować system Webpozycja w pakiecie Agencja+ (najwyższym możliwym). Po kontakcie bardzo szybko otrzymałem dostęp do i rozpocząłem testy, bo z samego opisu na stronie wynikało ma większe możliwości niż tylko sprawdzanie pozycji w Google.

Sprawdzanie pozycji strony w Google

Głównym przeznaczeniem Webpozycja jest oczywiście sprawdzanie pozycji słów kluczowych strony w wyszukiwarce Google. Sami twórcy systemu w ten sposób reklamują swoje narzędzie i robią to całkiem dobrze, bo na słowa kluczowe (przez które mogą dotrzeć do potencjalnych klientów) znajdują się na wysokich pozycjach:

zrzut ekranu widoczności z systemu Webpozycja.pl

Pierwsze testy Webpozycja rozpocząłem w poniedziałek 9 listopada 2020 roku. To że mam możliwość sprawdzenia historii pozycji na daną frazę 20 dni wstecz, jest całkiem miłym dodatkiem (ilość zależy od posiadanego pakietu w systemie).

Po zalogowaniu się na konto Webpozycja.pl otrzymujemy od razu najważniejsze informacje dotyczące pozycji strony/stron internetowych, czyli co poszło w górę, a co poszło w dół:

Webpozycja analiza danych
analiza danych w systemie Webpozycja.pl

Od razu widać które słowa kluczowe z poprzedniego dnia poszły w górę, a które spadły. Można oczywiście wybrać konkretną stronę internetową, a nie wszystkie. Takie udogodnienie do porannej kawy, aby szybko sprawdzić czy pozycje strony na monitorowane słowa kluczowe ulegają poprawie czy nie.

To co z pewnością zainteresuje wiele osób szukających narzędzia do monitorowania pozycji strony w Google, to parametry wyszukiwarki. Można sprawdzać pozycje z uwzględnieniem dokładnej lokalizacji (miejscowości) jak i województwa.

Można ponarzekać, że nie ma możliwości sprawdzania po dzielnicach w miejscowości, ale to już dla tych którzy czepiają się dla samej zasady. Są wszystkie największe miejscowości w Polsce i to dla wielu witryn jest wystarczające. Zawsze można sprawdzać wyniki bez szczegółowej lokalizacji (po prostu w Polsce).

Wyniki możemy sprawdzać na urządzeniach mobilnych lub komputerach. Dla osób lubiących "wizualne akcenty" jest wyróżnienie pozycji w zależności czy dane słowo kluczowe znajduje się na pierwszej pozycji, 2-3 pozycji, 4-10 pozycji i dalej. Fajnie to wygląda (zwłaszcza jak widzi się wzrosty).

Zmiana koloru względem pozycji w Webpozycja.pl

Do każdego słowa kluczowego możemy przypisać wartość (Szczerze to tego nie sprawdzałem, bo nie rozliczam się klientami za pozycje danego słowa kluczowego względem wyszukiwarki Google). Część firm ciągle taką metodę rozliczania stosuje, więc dla zainteresowanych - Jest taka możliwość.

W przypadku konta agencyjnego, można przyznać klientowi dostęp do danej strony internetowej (to standardowa usługa która powinna być w każdym monitoringu płatności). Przyznanie dostępu jest bardzo proste i nie ma co tutaj pokazywać (każdy sobie poradzi bez problemu).

Webpozycja łączy się z Google Search Console i Google Analytics

Bardzo duże udogodnienie dzięki któremu dzięki kliknięciu możemy zobaczyć najważniejsze dane (dotyczące pozycji strony w Google) uwzględniające wyniki z GSC czy Analytics:

Dzięki temu możemy zobaczyć które słowa warto byłoby uwzględnić w codziennym monitoringu słów kluczowych. W Google Search Console została wprowadzona analiza skuteczności z dnia poprzedniego dzięki czemu łatwiej wszystko widać, ale i tak dobrze mieć wszystko w jednym miejscu.

Dodatkowe możliwości Webpozycja

Jako narzędzie do sprawdzania pozycji system Webzpozycja bardzo dobrze się sprawdza. Twórcy systemu poszli o parę kroków dalej i dają możliwość:

Śledź konkurencję

Ciekawe narzędzie dzięki któremu będziesz mieć oko na działania konkurencji. Ustawiasz tutaj słowa kluczowe i gdy coś się zmienia (konkurencja ostro idzie do góry czy pojawia się nowa witryna) będziesz miał o tym informacje.

Widzisz, że nagle pojawiła się nowa strona i sprawdzasz w jaki sposób się pozycjonuje już innymi narzędziami. Można w ten sposób znaleźć wartościowe miejsca do swojej strony internetowej na linkowanie zewnętrzne, czy sprawdzić jak wygląda konkurencja od środka.

Analiza SERP

Podajesz swoją nazwę domeny/konkurencji i widzisz na jakich słowach kluczowych jest w TOP 10 czy TOP 100. Możesz dokładnie sprawdzić które strony na dane słowo kluczowe poszły w górę czy w dół. To dużo informacji, które odpowiednio przeanalizowane mogą pomóc poprawić pozycje Twojej strony internetowej.

Cennik systemu Webpozycja

To dla wielu najważniejszy punkt recenzji, decydujący o tym czy warto korzystać z tego systemu do monitoringu słów kluczowych. W dniu pisania recenzji, do dyspozycji jest kilka pakietów. Każdy ma swoje ograniczenia i możliwości:

pakiety systemu Webpozycja

Dla większości właścicieli stron internetowych pakiet PREMIUM+ będzie w 100% wystarczający. 110 wyszukiwań dziennie to sporo, a zawsze można ten pakiet zwiększyć do 550 wyszukiwań dziennie. Za 19 zł brutto (w przypadku zapłacenia za cały rok z góry czyli 228 zł brutto) masz na rok problem z monitorowaniem pozycji strony z głowy.

Dodatkowym plusem jest to, że jeżeli wcześniej korzystałeś z innego monitoringu pozycji, to na starcie otrzymujesz 30% zniżki na wybrany pakiet. Marketingowo bardzo dobre zagranie w celu pozyskania klientów od konkurencji (i etyczne zagranie).

Cenowo Webpozycja wypada bardzo dobrze w każdym pakiecie. Pakiet AGENCJA+ dla agencji marketingowych posiadających dużą ilość klientów może być za mały, ale to już kwestia indywidualnego ustalenia ceny i ilości dziennych wyszukiwań.

Plusy i minusy Webpozycja

PlusyMinusy
Niska cenaBrak możliwości odświeżania pozycji w ciągu dnia
Możliwość sprawdzania pozycji w oparciu o miejscowość lub województwoSprawdzanie pozycji w wyznaczonej godzinie (im niższy pakiet tym później)
Historia słowa kluczowego do 20 dni wstecz
Analiza SERP
Śledzenie słowa kluczowego
Czytelne prezentowanie wyników
30% zniżki dla klientów innych narzędzi do monitoringu pozycji
Bardzo szybki kontakt

Moja opinia o Webpozycja.pl

Bardzo dobre narzędzie do sprawdzania pozycji strony w wyszukiwarce Google. Wszystko ustawia się intuicyjnie. Cenowo bardzo dobrze to wygląda. Do tej pory korzystałem z narzędzia Stat4seo, ale poważnie rozważam zmianę na system Webpozycja (Mam jeszcze kilka narzędzi do przetestowania przed podjęciem decyzji).

Nie jest to artykuł sponsorowany. Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to po prostu bym to zrobił. System Webpozycja do sprawdzania pozycji po prostu się dobrze sprawdza.

W związku z przeprowadzeniem testu, na dniach zostanie zaktualizowany artykuł Pozycja strony w Google - jak sprawdzić. Jeżeli chcesz wypróbować system Webpozycja to miło mi będzie jeśli skorzystasz z poniższego przycisku (tak, jest to program partnerski):

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja Callback24 - Narzędzie do połączeń ze strony www

    Callback24 to narzędzie które ułatwia klientom kontakt telefoniczny ze strony internetowej, a firmie dostarcza mnóstwo istotnych danych dla marketingu i obsługi klienta. Czy Callback24 wpływa na wzrost połączeń? Jakie dane otrzymujemy o połączeniach? Zapraszam do zapoznania się z recenzją narzędzia z którego sam korzystam. Callback24 wdrożyłem u siebie 6 maja 2021 roku. Nie minął jeszcze […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Odczaruj marketing internetowy

    Zakupiłem ostatnio w przedsprzedaży książkę "Odczaruj marketing internetowy" autorstwa Wojciecha Bizuba. Szczerze mówiąc nie miałem wcześniej pojęcia kim jest Pan Wojciech. Zaatakowała mnie reklama na FB, a krótkie spojrzenie na spis treści wystarczyło mi do podjęcia - jak się ostatecznie okazało słusznej - decyzji. Postaram się jak najmniej spoilerować 🙂 Od razu podkreślę, że nie […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Nowa wersja bloga, ale do końca jeszcze daleka droga

    Poprzednia wersja bloga nie miała większych zastrzeżeń pod kątem SEO, ale wizualnie/jakościowo była - delikatnie mówiąc - słaba. Mimo tego i tak pozyskiwała 2-5 klientów miesięcznie dzięki widoczności w wynikach organicznych Google. Co zostało zmienione i dlaczego? Czy to już koniec zmian? Zacznę może od końca, bo to nie koniec zmian tylko ich początek. To […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377