logo-lembicz

Recenzja książki Strategia błękitnego oceanu

Długo mi się zeszło z przeczytaniem książki "Strategia błękitnego oceanu". Nie z powodu ilości stron, bo było ich raptem delikatnie ponad 300. To analizy i przemyślenia w trakcie czytania tej książki, zajęły mi ogromną ilość czasu 🙂 .

Nie jest to typowa książka o marketingu. "Błękitny ocean" oznacza przestrzeń pozbawioną licznej konkurencji. Nie ma tam walki o swój "kawałek tortu". Ta książka uczy jak upiec własny tort, zyskując uznanie w oczach klientów i pokazuje sposób dotarcia do nieklientów.

Ocean jako przestrzeń biznesowa

Wyobraź sobie, że ocean to przestrzeń biznesowa Twojej firmy. Jaką rybą byłaby Twoja marka w tym oceanie? Taką która bez problemu może się najeść (generować dochody)? Czy każdego dnia walczy o przetrwanie, bo większość pokarmu zjadają większe ryby?

Na wsi gdzie mieszkałem przez wiele lat działały 3 sklepy spożywcze. Zaraz na ich "ocean" wpłynie Biedronka (rekin). "Ocean" zrobi się krwawy i bez znalezienia nowej przestrzeni działania, te sklepy spożywcze czeka klęska.

"Strategia błękitnego oceanu" uczy jak tworzyć przestrzeń, w której Twój biznes nie musi walczyć o przetrwanie. Wyobrażasz to sobie? Nie musieć walczyć o klienta z konkurencją? Zgarniać "cały tort" lub jego większość, a nie kawałek? Brzmi jak sen 🙂 .

Bolesna prawda jest taka, że większość firm porusza się po czerwonym oceanie. Walczy o klienta na granicy opłacalności biznesu lub po prostu narzeka na sprzedaż. Wiedza zawarta w tej książce pokaże Ci jak wyrwać swoją markę z tego "krwawego oceanu".

Czego uczy książka Strategia błękitnego oceanu?

Na przykładzie Cirque de Soleil, QB House, AMC, NABI, JCDecaux, Apple, NYPD (nowojorska policja) i wielu innych, zobaczysz jak tworzy się "błękitny ocean". Zrozumiesz na czym polega różnica pomiędzy innowacyjnością a innowacyjnością wartości.

W książce znajdziesz osiem reguł tworzenia strategii błękitnego oceanu i dziesięć pułapek przeciwdziałających ich budowie. Poznasz regułę trzech E uczciwego procesu (engagement - zaangażowanie, explenation - wyjaśnienie, expectation - oczekiwania). Dowiesz się jakie są warstwy nieklientów i jak do nich dotrzeć. Mógłbym długo wymieniać "smaczki" z tej książki.

Szczególne mocne wrażenie, zrobił na mnie przykład strategii błękitnego oceanu w nowojorskiej policji. Gdy Bill Bratton w lutym 1944 roku objął stanowisko komisarza nowojorskiej policji, sytuacja była makabrycznie tragiczna. Wystarczyły mu dwa lata, żeby ogarnąć to, co wielu uważało za niemożliwe.

Według badań Instytutu Gallupa, zaufanie społeczne do nowojorskiej policji wzrosło z 37 do 73% (efekt pracy Brattona). Nie będę spoilerował, ale jest to genialna historia "powstania z popiołów" i można się z niej wiele nauczyć.

Książka Strategia błękitnego oceanu uczy w którą stronę iść ze swoim biznesem, aby zbudować prężnie działającą firmę. To zupełnie inne spojrzenie na biznes i marketing. Wiele się z tej książki nauczyłem i jestem przekonany, że i Tobie się ta wiedza przyda.

Mam jeszcze kilka książek do ogarnięcia, ale do tej powrócę w pierwszej kolejności i przeczytam ją od początku do końca jeszcze raz. To DYNAMIT, który trzeba mieć w swoim marketingowo biznesowym arsenale.

Ocena książki Strategia błękitnego oceanu: MOCNE 10/10

Książkę można bez problemu znaleźć na Allegro jak i w Empiku. Polecam kupić tam gdzie taniej, bo gdy wartość jest ta sama, cena ma znaczenie 🙂 .

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu - recenzja kursu Patryka Łopota

    Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł
    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)