logo-lembicz

Recenzja książki Odczaruj marketing internetowy

Zakupiłem ostatnio w przedsprzedaży książkę "Odczaruj marketing internetowy" autorstwa Wojciecha Bizuba. Szczerze mówiąc nie miałem wcześniej pojęcia kim jest Pan Wojciech. Zaatakowała mnie reklama na FB, a krótkie spojrzenie na spis treści wystarczyło mi do podjęcia - jak się ostatecznie okazało słusznej - decyzji.

Postaram się jak najmniej spoilerować 🙂 Od razu podkreślę, że nie jest to artykuł sponsorowany i Pan Wojciech Bizub nie miał żadnego wpływu na treść mojej recenzji. Zacznę od pokazania krótkiej dedykacji, którą otrzymałem z racji zakupu egzemplarza w przedsprzedaży: "Marketing to prosty schemat" - Wojciech Bizub. Jeszcze nie zacząłem czytać, a tutaj taka niespodzianka.

Dla kogo jest książka "Odczaruj marketing internetowy"?

Dużo łatwiej byłoby określić "dla kogo nie jest", bo grupa odbiorców jest bardzo szeroka. Według mnie każdy kto prowadzi własną działalność (nie ważne jak dużą) powinien ją przeczytać. Szczególnie przypadnie do gustu osobom stawiającym pierwsze kroki w biznesie, osobom interesującym się marketingiem, i tym którzy mają duże problemy z pozyskiwaniem wartościowych klientów.

Siedzę w marketingu od ponad dziesięciu lat, a zaznaczyłem sobie karteczkami 18 ważnych dla mnie informacji. Jeżeli marketing jest w tym momencie dla Ciebie "czarną magią" to z pewnością będziesz potrzebować dużo więcej karteczek 🙂 . Osoby nie mające totalnie pojęcia o marketingu bez problemu zrozumieją "jak to działa" i "dlaczego działa", bo Pan Wojciech Bizub posługuje się bardzo przyjemnym w odbiorze językiem.

Od kilku lat nie przeczytałem tak dobrej książki o marketingu, która będzie miała wartość zarówno dla początkujących jak i dla osób siedzących w marketingu od lat. To naprawdę kawał solidnej wiedzy, której wdrożenie przełoży się na ilość i jakość klientów.

Jeżeli zatrudniasz agencję marketingową czy współpracujesz ze specjalistą od marketingu, to też powinieneś przeczytać tą książkę. Jak słusznie zauważył Pan Wojciech, w biznesie bardzo ważne jest know-how, aby mieć pewność że pieniądze na działania marketingowe są mądrze wykorzystywane. Książka "Odczaruj marketing internetowy" uświadomi Cię czy marketing idzie we właściwym kierunku.

O czym jest książka "Odczaruj marketing internetowy"?

Tytuł moim zdaniem wprowadza w błąd, chociaż faktycznie lwia część dotyczy marketingu internetowego. Mnóstwo wiedzy można wykorzystać również w marketingu tradycyjnym. Trzeba tylko przenieść wskazówki ze świata wirtualnego do rzeczywistości i doszlifować je pod kątem danego biznesu.

Chcąc opisać całą zawartość blisko 300 stron książki "Odczaruj marketing internetowy" jednym krótkim zdaniem, byłoby to "Jak dotrzeć do wartościowego klienta i zwiększyć sprzedaż". Wszystko o czym pisze Pan Wojciech Bizub doprowadza ostatecznie do tego celu. Rozdział po rozdziale zgłębiasz wiedzę, która pokaże Ci nie tylko "jak zwiększyć liczbę klientów?", ale też "jak poprawić sprzedaż dla pojedynczego klienta".

Bardzo pomocne dla mnie były rady, dzięki którym prosto i przyjemnie można pozyskać od klientów opinie. Szczerze przyznaję, że za mało przykładałem uwagi do pozyskiwania opinii od moich klientów i muszę nad tym popracować. W książce znajdziecie też sporo narzędzi (darmowych i płatnych) które usprawnią działania marketingowe jak i odnośniki do stron internetowych, na której zobaczycie potwierdzenie danych informacji.

W książce jest mnóstwo krótkich, trafnych podsumowań. Zamieszczę kilka z nich, co przybliży Wam jeszcze bardziej zawartość książki "Odczaruj marketing internetowy":

  • ZAMIAST PISAĆ O CECHACH I WYMIARACH SKUP SIĘ NA EFEKTACH
  • MAŁO WAŻNE JEST TO, GDZIE PUBLIKUJESZ I JAKĄ FORMĘ WYBIERZESZ. LICZY SIĘ TO CO MASZ DO PRZEKAZANIA I NA ILE JEST WAŻNE DLA TWOJEGO ODBIORCY
  • KAŻDEGO DNIA JESTEŚ DLA KOGOŚ ODKRYCIEM I NOWOŚCIĄ
  • I wiele, wiele innych.

Po każdym rozdziale znajdziecie miejsce na podsumowanie pozyskanej wiedzy (bardzo przydatne), a czasem są nawet zadania do wykonania 🙂 . Bardzo mi się to spodobało, bo to taki znak STOP dla rozpędzonych czytelników. Możesz sprawdzić czy wiedza z którą właśnie się zapoznałeś utkwiła w głowie, a nie było to "czytanie na czas". MEGA przydatne, zwłaszcza przy takiej ilości wartościowych rad i wskazówek.

Podsumowanie recenzji książki "Odczaruj marketing internetowy"

Jestem mega zadowolony z zakupu i przynajmniej raz jeszcze w całości ją przeczytam. Solidna dawka konkretnej wiedzy. Zaufałem Wojtkowi trochę w ciemno, bo nie zgłębiałem się za bardzo w to kim jest i jakie ma doświadczenie. Zadziałała jego reklama na Facebooku i mój głód marketingowej wiedzy 🙂 .

Jak przeczytacie i znacie równie dobre książki o marketingu (lub chociaż w połowie tak dobre) to dajcie mi znać. Chętnie przeczytam. Więcej informacji o książce jak i możliwość zakupu znajdziecie TUTAJ.

TA KSIĄŻKA TO MOCNE 10/10

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców

    Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Zakamarki marki

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru toaletowego, bo zwieracze mogą nie wytrzymać. Jakie są fakty? Mamy zajebiście wysoką inflację, gigantyczne podwyżki stóp procentowych i ABSOLUTNIE ŻADNEJ PERSPEKTYWY na uniknięcie nadchodzącego kryzysu. […]

    Czytaj artykuł
    Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?

    Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach. Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje […]

    Czytaj artykuł
    Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?

    Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że określenie ”software house”, dla wielu osób oznacza to samo co ”agencja interaktywna” czy ”agencja reklamowa”. Tak jak dla mnie określenie ”stomatolog” i ”dentysta”, oznacza dokładnie […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone