logo-lembicz

Recenzja książki Odczaruj marketing internetowy

Zakupiłem ostatnio w przedsprzedaży książkę "Odczaruj marketing internetowy" autorstwa Wojciecha Bizuba. Szczerze mówiąc nie miałem wcześniej pojęcia kim jest Pan Wojciech. Zaatakowała mnie reklama na FB, a krótkie spojrzenie na spis treści wystarczyło mi do podjęcia - jak się ostatecznie okazało słusznej - decyzji.

Postaram się jak najmniej spoilerować 🙂 Od razu podkreślę, że nie jest to artykuł sponsorowany i Pan Wojciech Bizub nie miał żadnego wpływu na treść mojej recenzji. Zacznę od pokazania krótkiej dedykacji, którą otrzymałem z racji zakupu egzemplarza w przedsprzedaży: "Marketing to prosty schemat" - Wojciech Bizub. Jeszcze nie zacząłem czytać, a tutaj taka niespodzianka.

Dla kogo jest książka "Odczaruj marketing internetowy"?

Dużo łatwiej byłoby określić "dla kogo nie jest", bo grupa odbiorców jest bardzo szeroka. Według mnie każdy kto prowadzi własną działalność (nie ważne jak dużą) powinien ją przeczytać. Szczególnie przypadnie do gustu osobom stawiającym pierwsze kroki w biznesie, osobom interesującym się marketingiem, i tym którzy mają duże problemy z pozyskiwaniem wartościowych klientów.

Siedzę w marketingu od ponad dziesięciu lat, a zaznaczyłem sobie karteczkami 18 ważnych dla mnie informacji. Jeżeli marketing jest w tym momencie dla Ciebie "czarną magią" to z pewnością będziesz potrzebować dużo więcej karteczek 🙂 . Osoby nie mające totalnie pojęcia o marketingu bez problemu zrozumieją "jak to działa" i "dlaczego działa", bo Pan Wojciech Bizub posługuje się bardzo przyjemnym w odbiorze językiem.

Od kilku lat nie przeczytałem tak dobrej książki o marketingu, która będzie miała wartość zarówno dla początkujących jak i dla osób siedzących w marketingu od lat. To naprawdę kawał solidnej wiedzy, której wdrożenie przełoży się na ilość i jakość klientów.

Jeżeli zatrudniasz agencję marketingową czy współpracujesz ze specjalistą od marketingu, to też powinieneś przeczytać tą książkę. Jak słusznie zauważył Pan Wojciech, w biznesie bardzo ważne jest know-how, aby mieć pewność że pieniądze na działania marketingowe są mądrze wykorzystywane. Książka "Odczaruj marketing internetowy" uświadomi Cię czy marketing idzie we właściwym kierunku.

O czym jest książka "Odczaruj marketing internetowy"?

Tytuł moim zdaniem wprowadza w błąd, chociaż faktycznie lwia część dotyczy marketingu internetowego. Mnóstwo wiedzy można wykorzystać również w marketingu tradycyjnym. Trzeba tylko przenieść wskazówki ze świata wirtualnego do rzeczywistości i doszlifować je pod kątem danego biznesu.

Chcąc opisać całą zawartość blisko 300 stron książki "Odczaruj marketing internetowy" jednym krótkim zdaniem, byłoby to "Jak dotrzeć do wartościowego klienta i zwiększyć sprzedaż". Wszystko o czym pisze Pan Wojciech Bizub doprowadza ostatecznie do tego celu. Rozdział po rozdziale zgłębiasz wiedzę, która pokaże Ci nie tylko "jak zwiększyć liczbę klientów?", ale też "jak poprawić sprzedaż dla pojedynczego klienta".

Bardzo pomocne dla mnie były rady, dzięki którym prosto i przyjemnie można pozyskać od klientów opinie. Szczerze przyznaję, że za mało przykładałem uwagi do pozyskiwania opinii od moich klientów i muszę nad tym popracować. W książce znajdziecie też sporo narzędzi (darmowych i płatnych) które usprawnią działania marketingowe jak i odnośniki do stron internetowych, na której zobaczycie potwierdzenie danych informacji.

W książce jest mnóstwo krótkich, trafnych podsumowań. Zamieszczę kilka z nich, co przybliży Wam jeszcze bardziej zawartość książki "Odczaruj marketing internetowy":

  • ZAMIAST PISAĆ O CECHACH I WYMIARACH SKUP SIĘ NA EFEKTACH
  • MAŁO WAŻNE JEST TO, GDZIE PUBLIKUJESZ I JAKĄ FORMĘ WYBIERZESZ. LICZY SIĘ TO CO MASZ DO PRZEKAZANIA I NA ILE JEST WAŻNE DLA TWOJEGO ODBIORCY
  • KAŻDEGO DNIA JESTEŚ DLA KOGOŚ ODKRYCIEM I NOWOŚCIĄ
  • I wiele, wiele innych.

Po każdym rozdziale znajdziecie miejsce na podsumowanie pozyskanej wiedzy (bardzo przydatne), a czasem są nawet zadania do wykonania 🙂 . Bardzo mi się to spodobało, bo to taki znak STOP dla rozpędzonych czytelników. Możesz sprawdzić czy wiedza z którą właśnie się zapoznałeś utkwiła w głowie, a nie było to "czytanie na czas". MEGA przydatne, zwłaszcza przy takiej ilości wartościowych rad i wskazówek.

Podsumowanie recenzji książki "Odczaruj marketing internetowy"

Jestem mega zadowolony z zakupu i przynajmniej raz jeszcze w całości ją przeczytam. Solidna dawka konkretnej wiedzy. Zaufałem Wojtkowi trochę w ciemno, bo nie zgłębiałem się za bardzo w to kim jest i jakie ma doświadczenie. Zadziałała jego reklama na Facebooku i mój głód marketingowej wiedzy 🙂 .

Jak przeczytacie i znacie równie dobre książki o marketingu (lub chociaż w połowie tak dobre) to dajcie mi znać. Chętnie przeczytam. Więcej informacji o książce jak i możliwość zakupu znajdziecie TUTAJ.

TA KSIĄŻKA TO MOCNE 10/10

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu - recenzja kursu Patryka Łopota

    Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Grywalizacja

    "Grywalizacja" została zjedzona. Mimo, że książka jest strasznie szczuplutka (raptem 153 strony w niewielkim formacie), to jej wchłonięcie zajęło mi cztery dni. Standardowo po trafieniu na ciekawy z marketingowego punktu widzenia tekst, odkładałem książkę i układałem sobie w głowie nowo pozyskane dane. W rezultacie książkę, którą można wciągnąć podczas jednego dłuższego posiedzenia na dwójeczce (dla […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł
    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł
    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      logo-lembicz

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)