logo-lembicz

Recenzja książki Odczaruj marketing internetowy

12 kwietnia 2021

Zakupiłem ostatnio w przedsprzedaży książkę "Odczaruj marketing internetowy" autorstwa Wojciecha Bizuba. Szczerze mówiąc nie miałem wcześniej pojęcia kim jest Pan Wojciech. Zaatakowała mnie reklama na FB, a krótkie spojrzenie na spis treści wystarczyło mi do podjęcia - jak się ostatecznie okazało słusznej - decyzji.

Postaram się jak najmniej spoilerować 🙂 Od razu podkreślę, że nie jest to artykuł sponsorowany i Pan Wojciech Bizub nie miał żadnego wpływu na treść mojej recenzji. Zacznę od pokazania krótkiej dedykacji, którą otrzymałem z racji zakupu egzemplarza w przedsprzedaży: "Marketing to prosty schemat" - Wojciech Bizub. Jeszcze nie zacząłem czytać, a tutaj taka niespodzianka.

Dla kogo jest książka "Odczaruj marketing internetowy"?

Dużo łatwiej byłoby określić "dla kogo nie jest", bo grupa odbiorców jest bardzo szeroka. Według mnie każdy kto prowadzi własną działalność (nie ważne jak dużą) powinien ją przeczytać. Szczególnie przypadnie do gustu osobom stawiającym pierwsze kroki w biznesie, osobom interesującym się marketingiem, i tym którzy mają duże problemy z pozyskiwaniem wartościowych klientów.

Siedzę w marketingu od ponad dziesięciu lat, a zaznaczyłem sobie karteczkami 18 ważnych dla mnie informacji. Jeżeli marketing jest w tym momencie dla Ciebie "czarną magią" to z pewnością będziesz potrzebować dużo więcej karteczek 🙂 . Osoby nie mające totalnie pojęcia o marketingu bez problemu zrozumieją "jak to działa" i "dlaczego działa", bo Pan Wojciech Bizub posługuje się bardzo przyjemnym w odbiorze językiem.

Od kilku lat nie przeczytałem tak dobrej książki o marketingu, która będzie miała wartość zarówno dla początkujących jak i dla osób siedzących w marketingu od lat. To naprawdę kawał solidnej wiedzy, której wdrożenie przełoży się na ilość i jakość klientów.

Jeżeli zatrudniasz agencję marketingową czy współpracujesz ze specjalistą od marketingu, to też powinieneś przeczytać tą książkę. Jak słusznie zauważył Pan Wojciech, w biznesie bardzo ważne jest know-how, aby mieć pewność że pieniądze na działania marketingowe są mądrze wykorzystywane. Książka "Odczaruj marketing internetowy" uświadomi Cię czy marketing idzie we właściwym kierunku.

O czym jest książka "Odczaruj marketing internetowy"?

Tytuł moim zdaniem wprowadza w błąd, chociaż faktycznie lwia część dotyczy marketingu internetowego. Mnóstwo wiedzy można wykorzystać również w marketingu tradycyjnym. Trzeba tylko przenieść wskazówki ze świata wirtualnego do rzeczywistości i doszlifować je pod kątem danego biznesu.

Chcąc opisać całą zawartość blisko 300 stron książki "Odczaruj marketing internetowy" jednym krótkim zdaniem, byłoby to "Jak dotrzeć do wartościowego klienta i zwiększyć sprzedaż". Wszystko o czym pisze Pan Wojciech Bizub doprowadza ostatecznie do tego celu. Rozdział po rozdziale zgłębiasz wiedzę, która pokaże Ci nie tylko "jak zwiększyć liczbę klientów?", ale też "jak poprawić sprzedaż dla pojedynczego klienta".

Bardzo pomocne dla mnie były rady, dzięki którym prosto i przyjemnie można pozyskać od klientów opinie. Szczerze przyznaję, że za mało przykładałem uwagi do pozyskiwania opinii od moich klientów i muszę nad tym popracować. W książce znajdziecie też sporo narzędzi (darmowych i płatnych) które usprawnią działania marketingowe jak i odnośniki do stron internetowych, na której zobaczycie potwierdzenie danych informacji.

W książce jest mnóstwo krótkich, trafnych podsumowań. Zamieszczę kilka z nich, co przybliży Wam jeszcze bardziej zawartość książki "Odczaruj marketing internetowy":

  • ZAMIAST PISAĆ O CECHACH I WYMIARACH SKUP SIĘ NA EFEKTACH
  • MAŁO WAŻNE JEST TO, GDZIE PUBLIKUJESZ I JAKĄ FORMĘ WYBIERZESZ. LICZY SIĘ TO CO MASZ DO PRZEKAZANIA I NA ILE JEST WAŻNE DLA TWOJEGO ODBIORCY
  • KAŻDEGO DNIA JESTEŚ DLA KOGOŚ ODKRYCIEM I NOWOŚCIĄ
  • I wiele, wiele innych.

Po każdym rozdziale znajdziecie miejsce na podsumowanie pozyskanej wiedzy (bardzo przydatne), a czasem są nawet zadania do wykonania 🙂 . Bardzo mi się to spodobało, bo to taki znak STOP dla rozpędzonych czytelników. Możesz sprawdzić czy wiedza z którą właśnie się zapoznałeś utkwiła w głowie, a nie było to "czytanie na czas". MEGA przydatne, zwłaszcza przy takiej ilości wartościowych rad i wskazówek.

Podsumowanie recenzji książki "Odczaruj marketing internetowy"

Jestem mega zadowolony z zakupu i przynajmniej raz jeszcze w całości ją przeczytam. Solidna dawka konkretnej wiedzy. Zaufałem Wojtkowi trochę w ciemno, bo nie zgłębiałem się za bardzo w to kim jest i jakie ma doświadczenie. Zadziałała jego reklama na Facebooku i mój głód marketingowej wiedzy 🙂 .

Jak przeczytacie i znacie równie dobre książki o marketingu (lub chociaż w połowie tak dobre) to dajcie mi znać. Chętnie przeczytam. Więcej informacji o książce jak i możliwość zakupu znajdziecie TUTAJ.

TA KSIĄŻKA TO MOCNE 10/10

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki Wojny biznesowe

    Skończyłem w niedzielny poranek książkę "Wojny Biznesowe". Każda przeczytana kartka prowadząca mnie nieuchronnie do końca, napawała mnie ogromnym smutkiem. Mam mnóstwo przemyśleń, które sprowadzają się do odpowiedzi na pytanie: "Czy prowadzenie biznesu jest faktycznie wojną?" Książka "Wojny biznesowe" wpadła w moje ręce dzięki poleceniu Pawła Tkaczyka. Wrzucił w mediach społecznościowych krótką informację i już wiedziałem, […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja Callback24 - Narzędzie do połączeń ze strony www

    Callback24 to narzędzie które ułatwia klientom kontakt telefoniczny ze strony internetowej, a firmie dostarcza mnóstwo istotnych danych dla marketingu i obsługi klienta. Czy Callback24 wpływa na wzrost połączeń? Jakie dane otrzymujemy o połączeniach? Zapraszam do zapoznania się z recenzją narzędzia z którego sam korzystam. Callback24 wdrożyłem u siebie 6 maja 2021 roku. Nie minął jeszcze […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?

    Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje ciała już na samym początku, bo słucha się zaleceń Facebooka. Na wstępie od razu poinformuję, że nie świadczę usługi prowadzenia fanpage'a na Facebooku. Jeżeli więc […]

    Czytaj artykuł
    Siła marki rośnie czy maleje - jak to zmierzyć w małej firmie?

    Większość przedsiębiorców wie, że chce zbudować silną i rozpoznawalną markę. Natomiast tylko nieliczni sprawdzają czy siła marki rośnie lub maleje z upływem czasu. Dlaczego? Po co w ogóle zaczynać proces budowania wizerunku marki, skoro później ma się w dupie monitorowanie tego działania? Panuje przekonanie, że mierzenie siły marki jest trudną i kosztowną analizą. Wszystko tak […]

    Czytaj artykuł
    Dokładnie na czym polega pozycjonowanie stron? Co to jest?

    Co to jest pozycjonowanie stron? Na czym polega pozycjonowanie? W skrócie: o co w tym wszystkim chodzi i czy warto mieć stronę wypozycjonowaną? Postaram się wszystko wytłumaczyć w prosty sposób. Definicja odpowiadająca na pytanie "co to jest pozycjonowanie?" nie określa o którą wyszukiwarkę chodzi, ale w Polsce bezapelacyjne dominuje wyszukiwarka Google. Według https://gs.statcounter.com/ na październik […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Wypełnij formularz, a ja już Ci polewam za naszą ewentualną współpracę.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwaniem klientów i budowaniem trwałych relacji biznesowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377