logo-lembicz

Recenzja książki Odczaruj marketing internetowy

Zakupiłem ostatnio w przedsprzedaży książkę "Odczaruj marketing internetowy" autorstwa Wojciecha Bizuba. Szczerze mówiąc nie miałem wcześniej pojęcia kim jest Pan Wojciech. Zaatakowała mnie reklama na FB, a krótkie spojrzenie na spis treści wystarczyło mi do podjęcia - jak się ostatecznie okazało słusznej - decyzji.

Postaram się jak najmniej spoilerować 🙂 Od razu podkreślę, że nie jest to artykuł sponsorowany i Pan Wojciech Bizub nie miał żadnego wpływu na treść mojej recenzji. Zacznę od pokazania krótkiej dedykacji, którą otrzymałem z racji zakupu egzemplarza w przedsprzedaży: "Marketing to prosty schemat" - Wojciech Bizub. Jeszcze nie zacząłem czytać, a tutaj taka niespodzianka.

Dla kogo jest książka "Odczaruj marketing internetowy"?

Dużo łatwiej byłoby określić "dla kogo nie jest", bo grupa odbiorców jest bardzo szeroka. Według mnie każdy kto prowadzi własną działalność (nie ważne jak dużą) powinien ją przeczytać. Szczególnie przypadnie do gustu osobom stawiającym pierwsze kroki w biznesie, osobom interesującym się marketingiem, i tym którzy mają duże problemy z pozyskiwaniem wartościowych klientów.

Siedzę w marketingu od ponad dziesięciu lat, a zaznaczyłem sobie karteczkami 18 ważnych dla mnie informacji. Jeżeli marketing jest w tym momencie dla Ciebie "czarną magią" to z pewnością będziesz potrzebować dużo więcej karteczek 🙂 . Osoby nie mające totalnie pojęcia o marketingu bez problemu zrozumieją "jak to działa" i "dlaczego działa", bo Pan Wojciech Bizub posługuje się bardzo przyjemnym w odbiorze językiem.

Od kilku lat nie przeczytałem tak dobrej książki o marketingu, która będzie miała wartość zarówno dla początkujących jak i dla osób siedzących w marketingu od lat. To naprawdę kawał solidnej wiedzy, której wdrożenie przełoży się na ilość i jakość klientów.

Jeżeli zatrudniasz agencję marketingową czy współpracujesz ze specjalistą od marketingu, to też powinieneś przeczytać tą książkę. Jak słusznie zauważył Pan Wojciech, w biznesie bardzo ważne jest know-how, aby mieć pewność że pieniądze na działania marketingowe są mądrze wykorzystywane. Książka "Odczaruj marketing internetowy" uświadomi Cię czy marketing idzie we właściwym kierunku.

O czym jest książka "Odczaruj marketing internetowy"?

Tytuł moim zdaniem wprowadza w błąd, chociaż faktycznie lwia część dotyczy marketingu internetowego. Mnóstwo wiedzy można wykorzystać również w marketingu tradycyjnym. Trzeba tylko przenieść wskazówki ze świata wirtualnego do rzeczywistości i doszlifować je pod kątem danego biznesu.

Chcąc opisać całą zawartość blisko 300 stron książki "Odczaruj marketing internetowy" jednym krótkim zdaniem, byłoby to "Jak dotrzeć do wartościowego klienta i zwiększyć sprzedaż". Wszystko o czym pisze Pan Wojciech Bizub doprowadza ostatecznie do tego celu. Rozdział po rozdziale zgłębiasz wiedzę, która pokaże Ci nie tylko "jak zwiększyć liczbę klientów?", ale też "jak poprawić sprzedaż dla pojedynczego klienta".

Bardzo pomocne dla mnie były rady, dzięki którym prosto i przyjemnie można pozyskać od klientów opinie. Szczerze przyznaję, że za mało przykładałem uwagi do pozyskiwania opinii od moich klientów i muszę nad tym popracować. W książce znajdziecie też sporo narzędzi (darmowych i płatnych) które usprawnią działania marketingowe jak i odnośniki do stron internetowych, na której zobaczycie potwierdzenie danych informacji.

W książce jest mnóstwo krótkich, trafnych podsumowań. Zamieszczę kilka z nich, co przybliży Wam jeszcze bardziej zawartość książki "Odczaruj marketing internetowy":

  • ZAMIAST PISAĆ O CECHACH I WYMIARACH SKUP SIĘ NA EFEKTACH
  • MAŁO WAŻNE JEST TO, GDZIE PUBLIKUJESZ I JAKĄ FORMĘ WYBIERZESZ. LICZY SIĘ TO CO MASZ DO PRZEKAZANIA I NA ILE JEST WAŻNE DLA TWOJEGO ODBIORCY
  • KAŻDEGO DNIA JESTEŚ DLA KOGOŚ ODKRYCIEM I NOWOŚCIĄ
  • I wiele, wiele innych.

Po każdym rozdziale znajdziecie miejsce na podsumowanie pozyskanej wiedzy (bardzo przydatne), a czasem są nawet zadania do wykonania 🙂 . Bardzo mi się to spodobało, bo to taki znak STOP dla rozpędzonych czytelników. Możesz sprawdzić czy wiedza z którą właśnie się zapoznałeś utkwiła w głowie, a nie było to "czytanie na czas". MEGA przydatne, zwłaszcza przy takiej ilości wartościowych rad i wskazówek.

Podsumowanie recenzji książki "Odczaruj marketing internetowy"

Jestem mega zadowolony z zakupu i przynajmniej raz jeszcze w całości ją przeczytam. Solidna dawka konkretnej wiedzy. Zaufałem Wojtkowi trochę w ciemno, bo nie zgłębiałem się za bardzo w to kim jest i jakie ma doświadczenie. Zadziałała jego reklama na Facebooku i mój głód marketingowej wiedzy 🙂 .

Jak przeczytacie i znacie równie dobre książki o marketingu (lub chociaż w połowie tak dobre) to dajcie mi znać. Chętnie przeczytam. Więcej informacji o książce jak i możliwość zakupu znajdziecie TUTAJ.

TA KSIĄŻKA TO MOCNE 10/10

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców

    Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Zakamarki marki

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł
    Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?

    ”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste i zrozumiałe, dla innej osoby może być strasznie skomplikowane. Opowiem Ci pewną historię. Poszedłem z narzeczoną na zakupy do małej galerii. Mnie wysłała do sklepu […]

    Czytaj artykuł
    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone