Zakupiłem ostatnio w przedsprzedaży książkę "Odczaruj marketing internetowy" autorstwa Wojciecha Bizuba. Szczerze mówiąc nie miałem wcześniej pojęcia kim jest Pan Wojciech. Zaatakowała mnie reklama na FB, a krótkie spojrzenie na spis treści wystarczyło mi do podjęcia - jak się ostatecznie okazało słusznej - decyzji.
Postaram się jak najmniej spoilerować 🙂 Od razu podkreślę, że nie jest to artykuł sponsorowany i Pan Wojciech Bizub nie miał żadnego wpływu na treść mojej recenzji. Zacznę od pokazania krótkiej dedykacji, którą otrzymałem z racji zakupu egzemplarza w przedsprzedaży: "Marketing to prosty schemat" - Wojciech Bizub. Jeszcze nie zacząłem czytać, a tutaj taka niespodzianka.
Dużo łatwiej byłoby określić "dla kogo nie jest", bo grupa odbiorców jest bardzo szeroka. Według mnie każdy kto prowadzi własną działalność (nie ważne jak dużą) powinien ją przeczytać. Szczególnie przypadnie do gustu osobom stawiającym pierwsze kroki w biznesie, osobom interesującym się marketingiem, i tym którzy mają duże problemy z pozyskiwaniem wartościowych klientów.
Siedzę w marketingu od ponad dziesięciu lat, a zaznaczyłem sobie karteczkami 18 ważnych dla mnie informacji. Jeżeli marketing jest w tym momencie dla Ciebie "czarną magią" to z pewnością będziesz potrzebować dużo więcej karteczek 🙂 . Osoby nie mające totalnie pojęcia o marketingu bez problemu zrozumieją "jak to działa" i "dlaczego działa", bo Pan Wojciech Bizub posługuje się bardzo przyjemnym w odbiorze językiem.
Jeżeli zatrudniasz agencję marketingową czy współpracujesz ze specjalistą od marketingu, to też powinieneś przeczytać tą książkę. Jak słusznie zauważył Pan Wojciech, w biznesie bardzo ważne jest know-how, aby mieć pewność że pieniądze na działania marketingowe są mądrze wykorzystywane. Książka "Odczaruj marketing internetowy" uświadomi Cię czy marketing idzie we właściwym kierunku.
Tytuł moim zdaniem wprowadza w błąd, chociaż faktycznie lwia część dotyczy marketingu internetowego. Mnóstwo wiedzy można wykorzystać również w marketingu tradycyjnym. Trzeba tylko przenieść wskazówki ze świata wirtualnego do rzeczywistości i doszlifować je pod kątem danego biznesu.
Chcąc opisać całą zawartość blisko 300 stron książki "Odczaruj marketing internetowy" jednym krótkim zdaniem, byłoby to "Jak dotrzeć do wartościowego klienta i zwiększyć sprzedaż". Wszystko o czym pisze Pan Wojciech Bizub doprowadza ostatecznie do tego celu. Rozdział po rozdziale zgłębiasz wiedzę, która pokaże Ci nie tylko "jak zwiększyć liczbę klientów?", ale też "jak poprawić sprzedaż dla pojedynczego klienta".
Bardzo pomocne dla mnie były rady, dzięki którym prosto i przyjemnie można pozyskać od klientów opinie. Szczerze przyznaję, że za mało przykładałem uwagi do pozyskiwania opinii od moich klientów i muszę nad tym popracować. W książce znajdziecie też sporo narzędzi (darmowych i płatnych) które usprawnią działania marketingowe jak i odnośniki do stron internetowych, na której zobaczycie potwierdzenie danych informacji.
W książce jest mnóstwo krótkich, trafnych podsumowań. Zamieszczę kilka z nich, co przybliży Wam jeszcze bardziej zawartość książki "Odczaruj marketing internetowy":
Po każdym rozdziale znajdziecie miejsce na podsumowanie pozyskanej wiedzy (bardzo przydatne), a czasem są nawet zadania do wykonania 🙂 . Bardzo mi się to spodobało, bo to taki znak STOP dla rozpędzonych czytelników. Możesz sprawdzić czy wiedza z którą właśnie się zapoznałeś utkwiła w głowie, a nie było to "czytanie na czas". MEGA przydatne, zwłaszcza przy takiej ilości wartościowych rad i wskazówek.
Jestem mega zadowolony z zakupu i przynajmniej raz jeszcze w całości ją przeczytam. Solidna dawka konkretnej wiedzy. Zaufałem Wojtkowi trochę w ciemno, bo nie zgłębiałem się za bardzo w to kim jest i jakie ma doświadczenie. Zadziałała jego reklama na Facebooku i mój głód marketingowej wiedzy 🙂 .
Jak przeczytacie i znacie równie dobre książki o marketingu (lub chociaż w połowie tak dobre) to dajcie mi znać. Chętnie przeczytam. Więcej informacji o książce jak i możliwość zakupu znajdziecie TUTAJ.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone