logo-lembicz

Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy?

Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są znani w branży marketingowej z tchnienia do życia takich projektów jak kanał na YouTube Expert w Bentleyu czy platforma dla przedsiębiorców nowoczesnafirma.org . To już grube ryby, które mogą sobie pozwolić nazwać książkę o marketingu "138" bo i tak będzie duża sprzedaż 🙂

Kilka słów o wydawnictwie Expertia

Samo wydawnictwo Expertia jest świetnym przykładem dobrego marketingu. Wydawnictw książek jest mnóstwo, ale takich które specjalizują się w książkach tylko związanych z biznesem??? No właśnie! W Expertia można znaleźć tylko książki z tej konkretnej tematyki. Oprócz wydań własnych ,można znaleźć tam książki gości programu Experta w Bentleyu, a są to - mniejsi lub więksi - eksperci w swojej branży.

Osobiście nie uważam wszystkich autorów książek dostępnych pod tym wydawnictwem za ekspertów (mimo, że i tak osiągają wielokrotnie lepsze wyniki finansowe niż ja). No ale książka "138" została zakupiona jeszcze przed premierą, bo wiedziałem że Kacer Bisanz i Karol Chojnacki mają pojęcie o marketingu i muszę ją mieć w swojej kolekcji.

Wydawnictwo książek Expertia to świetny przykład tego, że działając w wąskiej tematyce można osiągać genialne wyniki sprzedaży i szybko zbudować silną markę. Przemyśl to, jeżeli w tym momencie masz szeroki zakres usług/produktów.

Książka o marketingu "138"

Według mnie tytuł jest słaby marketingowo. Gdyby nie rozpoznawalność autorów i siła wydawnictwa Expertia, to książka nie sprzedawałby się tak szybko, ale nie przeszkodziłoby to ostatecznie w osiągnięciu dobrych wyników sprzedaży. Dlaczego? Bo to konkretne 138 sposobów na rozbujanie marketingowo swojej firmy.

Dobre książki generują dobrą sprzedaż. Więc choćby książka nie miała żadnego tytułu, to i tak z każdym miesiącem sprzedawałby się coraz lepiej. Użyłem aż 30 karteczek, którymi zaznaczam bardzo dobre marketingowe zagrywki, które chciałbym przetestować lub utrwalić.

Mam nadzieję, że autorzy książki nie obrażą się jak przytoczę informacje tylko z dwóch karteczek bez jakiś większych spoilerów:

Metoda odwróconego ryzyka (strona 92)

Stosuje je między innymi Expertia przy sprzedaży książek. O co w tym chodzi? "...jeśli jesteś pewny swojej jakości i zadowolenia klientów, weź ryzyko na siebie. Zaproponuj klientom żelazną gwarancję satysfakcji polegającą na możliwości wycofania się z zakupu, bez względu na branże, w jakiej działasz..."

Znałem tą metodę już wcześniej i wiem, że potrafi genialnie rozpędzić sprzedaż, ale to jest Polska i nie zawsze się to sprawdzi. Przekonał się o tym Lidl, który zastosował zasadę odwróconego ryzyka i musiał szybko się z tego wycofać. W skrócie: Ludzie masowo zwracali puste opakowania po produktach i otrzymywali zwrot pieniędzy w ramach akcji "Pełna satysfakcja lub zwrot pieniędzy", a więcej o tym przeczytasz tutaj.

W książce "138" zobaczysz fajne przykłady gdzie metoda odwróconego ryzyka działa, ale zabrakło mi chociaż jednego przykładu gdzie się to nie udało 🙂 Są branże w których ta metoda jest finansowym/wizerunkowym samobójstwem bez względu jak pewny jesteś jakości i zadowolenia klientów, chyba że...

Miej jeden bardzo tani produkt, który zwabi klientów (strona 2013)

"...Wybierz jeden produkt ze swojej standardowej oferty, który sprzedaje się najlepiej, lub przygotuj kompletnie nową propozycję i zrezygnuj z marży lub całkowicie ją zmniejsz..."

Genialne prawda? Jeżeli w tym momencie Twoje produkty/usługi nie pozwalają na zastosowanie metody odwróconego ryzyka, to stwórz taki produkt 🙂 . Metoda odwróconego ryzyka połączona z "wabikiem" to genialny zabieg marketingowy, który zamierzam wkrótce przetestować. Możliwe, że Ty nie musisz tworzyć nic nowego, bo już posiadasz taki produkt? Na spokojnie o tym pomyśl.

Czy warto kupić książkę "138"?

Każda osoba prowadząca biznes powinna kupić tą książkę, nawet jeśli za bardzo nie interesuje się marketingiem. Na ponad 500 stronach znajdziesz konkretną wiedzę o marketingu z przykładami. Wszystko opisane tak, że nie trzeba mieć żadnego pojęcia o marketingu, aby zrozumieć "jak to działa". Kacper i Karol wykonali bardzo solidną robotę.

Będę chciał przynajmniej raz jeszcze przeczytać w całości "138", żeby upewnić się że nic mi nie umknęło. W chwili pisania recenzji, książkę możesz zamówić za 69 złotych tutaj. Spokojnie za taką ilość konkretnej wiedzy, mógłbym zapłacić i 138 zł (złotówkę za jeden sposób na zwiększenie dochodów w firmie to i tak śmieszne pieniądze).

P.S: Nie jest to artykuł sponsorowany (Nie ma u mnie na blogu takiej możliwości), a wyłącznie moja szczera opinia.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców

    Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Zakamarki marki

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł
    Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?

    ”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste i zrozumiałe, dla innej osoby może być strasznie skomplikowane. Opowiem Ci pewną historię. Poszedłem z narzeczoną na zakupy do małej galerii. Mnie wysłała do sklepu […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone