logo-lembicz

Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

3 września 2021

Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy?

Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są znani w branży marketingowej z tchnienia do życia takich projektów jak kanał na YouTube Expert w Bentleyu czy platforma dla przedsiębiorców nowoczesnafirma.org . To już grube ryby, które mogą sobie pozwolić nazwać książkę o marketingu "138" bo i tak będzie duża sprzedaż 🙂

Kilka słów o wydawnictwie Expertia

Samo wydawnictwo Expertia jest świetnym przykładem dobrego marketingu. Wydawnictw książek jest mnóstwo, ale takich które specjalizują się w książkach tylko związanych z biznesem??? No właśnie! W Expertia można znaleźć tylko książki z tej konkretnej tematyki. Oprócz wydań własnych ,można znaleźć tam książki gości programu Experta w Bentleyu, a są to - mniejsi lub więksi - eksperci w swojej branży.

Osobiście nie uważam wszystkich autorów książek dostępnych pod tym wydawnictwem za ekspertów (mimo, że i tak osiągają wielokrotnie lepsze wyniki finansowe niż ja). No ale książka "138" została zakupiona jeszcze przed premierą, bo wiedziałem że Kacer Bisanz i Karol Chojnacki mają pojęcie o marketingu i muszę ją mieć w swojej kolekcji.

Wydawnictwo książek Expertia to świetny przykład tego, że działając w wąskiej tematyce można osiągać genialne wyniki sprzedaży i szybko zbudować silną markę. Przemyśl to, jeżeli w tym momencie masz szeroki zakres usług/produktów.

Książka o marketingu "138"

Według mnie tytuł jest słaby marketingowo. Gdyby nie rozpoznawalność autorów i siła wydawnictwa Expertia, to książka nie sprzedawałby się tak szybko, ale nie przeszkodziłoby to ostatecznie w osiągnięciu dobrych wyników sprzedaży. Dlaczego? Bo to konkretne 138 sposobów na rozbujanie marketingowo swojej firmy.

Dobre książki generują dobrą sprzedaż. Więc choćby książka nie miała żadnego tytułu, to i tak z każdym miesiącem sprzedawałby się coraz lepiej. Użyłem aż 30 karteczek, którymi zaznaczam bardzo dobre marketingowe zagrywki, które chciałbym przetestować lub utrwalić.

Mam nadzieję, że autorzy książki nie obrażą się jak przytoczę informacje tylko z dwóch karteczek bez jakiś większych spoilerów:

Metoda odwróconego ryzyka (strona 92)

Stosuje je między innymi Expertia przy sprzedaży książek. O co w tym chodzi? "...jeśli jesteś pewny swojej jakości i zadowolenia klientów, weź ryzyko na siebie. Zaproponuj klientom żelazną gwarancję satysfakcji polegającą na możliwości wycofania się z zakupu, bez względu na branże, w jakiej działasz..."

Znałem tą metodę już wcześniej i wiem, że potrafi genialnie rozpędzić sprzedaż, ale to jest Polska i nie zawsze się to sprawdzi. Przekonał się o tym Lidl, który zastosował zasadę odwróconego ryzyka i musiał szybko się z tego wycofać. W skrócie: Ludzie masowo zwracali puste opakowania po produktach i otrzymywali zwrot pieniędzy w ramach akcji "Pełna satysfakcja lub zwrot pieniędzy", a więcej o tym przeczytasz tutaj.

W książce "138" zobaczysz fajne przykłady gdzie metoda odwróconego ryzyka działa, ale zabrakło mi chociaż jednego przykładu gdzie się to nie udało 🙂 Są branże w których ta metoda jest finansowym/wizerunkowym samobójstwem bez względu jak pewny jesteś jakości i zadowolenia klientów, chyba że...

Miej jeden bardzo tani produkt, który zwabi klientów (strona 2013)

"...Wybierz jeden produkt ze swojej standardowej oferty, który sprzedaje się najlepiej, lub przygotuj kompletnie nową propozycję i zrezygnuj z marży lub całkowicie ją zmniejsz..."

Genialne prawda? Jeżeli w tym momencie Twoje produkty/usługi nie pozwalają na zastosowanie metody odwróconego ryzyka, to stwórz taki produkt 🙂 . Metoda odwróconego ryzyka połączona z "wabikiem" to genialny zabieg marketingowy, który zamierzam wkrótce przetestować. Możliwe, że Ty nie musisz tworzyć nic nowego, bo już posiadasz taki produkt? Na spokojnie o tym pomyśl.

Czy warto kupić książkę "138"?

Każda osoba prowadząca biznes powinna kupić tą książkę, nawet jeśli za bardzo nie interesuje się marketingiem. Na ponad 500 stronach znajdziesz konkretną wiedzę o marketingu z przykładami. Wszystko opisane tak, że nie trzeba mieć żadnego pojęcia o marketingu, aby zrozumieć "jak to działa". Kacper i Karol wykonali bardzo solidną robotę.

Będę chciał przynajmniej raz jeszcze przeczytać w całości "138", żeby upewnić się że nic mi nie umknęło. W chwili pisania recenzji, książkę możesz zamówić za 69 złotych tutaj. Spokojnie za taką ilość konkretnej wiedzy, mógłbym zapłacić i 138 zł (złotówkę za jeden sposób na zwiększenie dochodów w firmie to i tak śmieszne pieniądze).

P.S: Nie jest to artykuł sponsorowany (Nie ma u mnie na blogu takiej możliwości), a wyłącznie moja szczera opinia.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja Callback24 - Narzędzie do połączeń ze strony www

    Callback24 to narzędzie które ułatwia klientom kontakt telefoniczny ze strony internetowej, a firmie dostarcza mnóstwo istotnych danych dla marketingu i obsługi klienta. Czy Callback24 wpływa na wzrost połączeń? Jakie dane otrzymujemy o połączeniach? Zapraszam do zapoznania się z recenzją narzędzia z którego sam korzystam. Callback24 wdrożyłem u siebie 6 maja 2021 roku. Nie minął jeszcze […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Odczaruj marketing internetowy

    Zakupiłem ostatnio w przedsprzedaży książkę "Odczaruj marketing internetowy" autorstwa Wojciecha Bizuba. Szczerze mówiąc nie miałem wcześniej pojęcia kim jest Pan Wojciech. Zaatakowała mnie reklama na FB, a krótkie spojrzenie na spis treści wystarczyło mi do podjęcia - jak się ostatecznie okazało słusznej - decyzji. Postaram się jak najmniej spoilerować 🙂 Od razu podkreślę, że nie […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja Webpozycja - Systemu do sprawdzania pozycji w Google

    Webpozycja to system którego głównym przeznaczeniem jest śledzenie pozycji strony w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych i komputerach. Jak wypada na tle konkurencji i czy warto korzystać z tego systemu? Wszystkiego dowiesz się z tej recenzji. Miałem przyjemność testować system Webpozycja w pakiecie Agencja+ (najwyższym możliwym). Po kontakcie bardzo szybko otrzymałem dostęp do i rozpocząłem […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Nowa wersja bloga, ale do końca jeszcze daleka droga

    Poprzednia wersja bloga nie miała większych zastrzeżeń pod kątem SEO, ale wizualnie/jakościowo była - delikatnie mówiąc - słaba. Mimo tego i tak pozyskiwała 2-5 klientów miesięcznie dzięki widoczności w wynikach organicznych Google. Co zostało zmienione i dlaczego? Czy to już koniec zmian? Zacznę może od końca, bo to nie koniec zmian tylko ich początek. To […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377