Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy?

Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są znani w branży marketingowej z tchnienia do życia takich projektów jak kanał na YouTube Expert w Bentleyu czy platforma dla przedsiębiorców nowoczesnafirma.org . To już grube ryby, które mogą sobie pozwolić nazwać książkę o marketingu "138" bo i tak będzie duża sprzedaż 🙂

Kilka słów o wydawnictwie Expertia

Samo wydawnictwo Expertia jest świetnym przykładem dobrego marketingu. Wydawnictw książek jest mnóstwo, ale takich które specjalizują się w książkach tylko związanych z biznesem??? No właśnie! W Expertia można znaleźć tylko książki z tej konkretnej tematyki. Oprócz wydań własnych ,można znaleźć tam książki gości programu Experta w Bentleyu, a są to - mniejsi lub więksi - eksperci w swojej branży.

Osobiście nie uważam wszystkich autorów książek dostępnych pod tym wydawnictwem za ekspertów (mimo, że i tak osiągają wielokrotnie lepsze wyniki finansowe niż ja). No ale książka "138" została zakupiona jeszcze przed premierą, bo wiedziałem że Kacer Bisanz i Karol Chojnacki mają pojęcie o marketingu i muszę ją mieć w swojej kolekcji.

Wydawnictwo książek Expertia to świetny przykład tego, że działając w wąskiej tematyce można osiągać genialne wyniki sprzedaży i szybko zbudować silną markę. Przemyśl to, jeżeli w tym momencie masz szeroki zakres usług/produktów.

Książka o marketingu "138"

Według mnie tytuł jest słaby marketingowo. Gdyby nie rozpoznawalność autorów i siła wydawnictwa Expertia, to książka nie sprzedawałby się tak szybko, ale nie przeszkodziłoby to ostatecznie w osiągnięciu dobrych wyników sprzedaży. Dlaczego? Bo to konkretne 138 sposobów na rozbujanie marketingowo swojej firmy.

Dobre książki generują dobrą sprzedaż. Więc choćby książka nie miała żadnego tytułu, to i tak z każdym miesiącem sprzedawałby się coraz lepiej. Użyłem aż 30 karteczek, którymi zaznaczam bardzo dobre marketingowe zagrywki, które chciałbym przetestować lub utrwalić.

Mam nadzieję, że autorzy książki nie obrażą się jak przytoczę informacje tylko z dwóch karteczek bez jakiś większych spoilerów:

Metoda odwróconego ryzyka (strona 92)

Stosuje je między innymi Expertia przy sprzedaży książek. O co w tym chodzi? "...jeśli jesteś pewny swojej jakości i zadowolenia klientów, weź ryzyko na siebie. Zaproponuj klientom żelazną gwarancję satysfakcji polegającą na możliwości wycofania się z zakupu, bez względu na branże, w jakiej działasz..."

Znałem tą metodę już wcześniej i wiem, że potrafi genialnie rozpędzić sprzedaż, ale to jest Polska i nie zawsze się to sprawdzi. Przekonał się o tym Lidl, który zastosował zasadę odwróconego ryzyka i musiał szybko się z tego wycofać. W skrócie: Ludzie masowo zwracali puste opakowania po produktach i otrzymywali zwrot pieniędzy w ramach akcji "Pełna satysfakcja lub zwrot pieniędzy", a więcej o tym przeczytasz tutaj.

W książce "138" zobaczysz fajne przykłady gdzie metoda odwróconego ryzyka działa, ale zabrakło mi chociaż jednego przykładu gdzie się to nie udało 🙂 Są branże w których ta metoda jest finansowym/wizerunkowym samobójstwem bez względu jak pewny jesteś jakości i zadowolenia klientów, chyba że...

Miej jeden bardzo tani produkt, który zwabi klientów (strona 2013)

"...Wybierz jeden produkt ze swojej standardowej oferty, który sprzedaje się najlepiej, lub przygotuj kompletnie nową propozycję i zrezygnuj z marży lub całkowicie ją zmniejsz..."

Genialne prawda? Jeżeli w tym momencie Twoje produkty/usługi nie pozwalają na zastosowanie metody odwróconego ryzyka, to stwórz taki produkt 🙂 . Metoda odwróconego ryzyka połączona z "wabikiem" to genialny zabieg marketingowy, który zamierzam wkrótce przetestować. Możliwe, że Ty nie musisz tworzyć nic nowego, bo już posiadasz taki produkt? Na spokojnie o tym pomyśl.

Czy warto kupić książkę "138"?

Każda osoba prowadząca biznes powinna kupić tą książkę, nawet jeśli za bardzo nie interesuje się marketingiem. Na ponad 500 stronach znajdziesz konkretną wiedzę o marketingu z przykładami. Wszystko opisane tak, że nie trzeba mieć żadnego pojęcia o marketingu, aby zrozumieć "jak to działa". Kacper i Karol wykonali bardzo solidną robotę.

Będę chciał przynajmniej raz jeszcze przeczytać w całości "138", żeby upewnić się że nic mi nie umknęło. W chwili pisania recenzji, książkę możesz zamówić za 69 złotych tutaj. Spokojnie za taką ilość konkretnej wiedzy, mógłbym zapłacić i 138 zł (złotówkę za jeden sposób na zwiększenie dochodów w firmie to i tak śmieszne pieniądze).

P.S: Nie jest to artykuł sponsorowany (Nie ma u mnie na blogu takiej możliwości), a wyłącznie moja szczera opinia.

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej
Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców
Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa...
Czytaj więcej
Recenzja książki Zakamarki marki
Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left