Cholernie ciężko zbudować autorytet i rozpoznawalność marki. Znacznie szybciej i łatwiej jest taki wizerunek zrujnować. Konkurencja oczernia Twoją markę? Niezadowolony klient wylewający frustrację w internecie gdzie tylko się da? Można i trzeba na to szybko reagować.
Jest wiele narzędzi służących do monitoringu marki. O darmowym sposobie na taki monitoring pisałem w artykule Siła marki rośnie czy maleje - Jak to zmierzyć w małej firmie i tam właśnie wspomniałem o Brand24, które miałem przyjemność ostatnio testować.
To nie jest artykuł sponsorowany, bo nie ma możliwości zamieszczenia u mnie na blogu artykułu odpłatnie. Za napisanie tej recenzji nie otrzymałem żadnego wynagrodzenia. Tak tylko uprzedzam, żeby było to jasne.
W dniu pisania tego artykułu, każdy może za darmo przetestować narzędzie Brand24 przez 14 dni w najwyższej możliwej wersji.
Cennik Brand24 aktualny na dzień 10.12.2021
Jak wygląda Brand24 od środka?
Zachwyciła mnie czytelność narzędzia. Dodanie projektu + słów kluczowych które ma monitorować narzędzie i tyle. Za chwilę widać jak na dłoni wzmianki o marce:
Wszystko prezentuje się elegancko 🙂 Wiemy "co", "gdzie" i "jak" piszą o naszej marce i możemy odpowiednio reagować. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jaką ogromną ilość danych musi przetwarzać to narzędzie każdego dnia.
Testowanie Brand24 to była dla mnie prawdziwa przyjemność, bo już dawno w moje łapska nie wpadło tak łatwe narzędzie które genialnie wykonuje pracę do którego zostało stworzone.
Zalety i wady Brand24
Dwa tygodnie darmowego testowania w zupełności wystarczą, aby stwierdzić siłę narzędzia Brand24. Jak każde narzędzie ma swoje plusy i minusy:
PLUSY BRAND24
Intuicyjność - Ogarnięcie monitoringu marki nie sprawi nikomu żadnych problemów. Wszystko bardzo łatwo i szybko można ustawić. Wszystkie zmianki o marce podane na tacy w posegregowany i zrozumiały sposób.
Możliwości - Google news, mikroblogi, Instagram, Facebook, You Tube, itd. Nawet możesz śledzić czy w newsletterach, podcastach czy Booking.com nie ma wzmianek o Twojej marce 🙂 Sprawdza cholernie dużo różnych źródeł danych.
Szybkość - W najniższym abonamencie sprawdza wzmianki dwa razy na dobę, ale w najwyższym działa w trybie rzeczywistym.
Raporty - Przejrzyste i zrozumiały raporty pokazujące czy o Twojej marce robi się głośno.
Influence Score - Bardzo ciekawa opcja. Na tej podstawie możesz ocenić czy inwestowanie we współpracę z danym influencerem przynosi marce bezpośrednie lub pośrednie korzyści.
Kontakt - Mega szybko odpowiadają na ewentualne pytania.
MINUSY BRAND24
Cena??? - Najniższy pakiet zaczyna się od 179 zł netto miesięcznie. Ciężko stwierdzić czy to dużo czy mało, ale w przypadku marki która dopiero stawia pierwsze kroki, wybrałbym darmowe rozwiązania (Google Alerts) i monitorowanie ręczne.
Zawsze jest opcja skontaktować się z Brand24 i spróbować zmniejszyć cenę jak i funkcjonalność narzędzia do swoich potrzeb (mniej regularny monitoring? Mniejsza liczba analizowanych źródeł?). Nie wiem czy jest możliwość zmniejszenia ceny najniższego pakietu. Jak tylko otrzymam odpowiedź to zaktualizuję artykuł.
AKTUALIZACJA: Błyskawicznie uzyskałem odpowiedź 🙂 Przy płatności z góry za minimum rok można otrzymać indywidualną cenę za dany pakiet.
Czy warto zainwestować w Brand24?
Ciężki orzech do zgryzienia. Z jednej strony uważam, że od samego początku dobrze jest monitorować markę i reagować jak najszybciej to możliwe na pozytywne jak i negatywne wzmianki. Z drugiej strony - nie ma co się oszukiwać - jak marka jest świeża, to nie za wiele będzie tych wzmianek.
Dlatego jeżeli dopiero zaczynasz działać z małą firmą, to skłaniałbym się do darmowych rozwiązań (Google Alerts) i ręczne monitorowanie sytuacji. Każdy sam powinien wiedzieć, kiedy śledzenie na własną rękę marki robi się uciążliwe czasowo i warto sięgnąć po płatne rozwiązania.
Tak jak widzisz na moim przykładzie. O mnie czy o mojej marce RIKONA jeszcze nie jest głośno, więc płacenie jak i korzystanie z Brand24 byłoby pozbawione sensu. Już lepiej monitorować to ręcznie lub ewentualnie raz na pół roku wykupić abonament na miesiąc i przekonać się czy nadeszła pora na regularne korzystanie z tego narzędzia.
Podsumowanie opinii o Brand24
Narzędzie genialnie i bardzo dopracowane. Jak już o Twojej marce robi się głośniej, to cena nie jest wysoka patrząc na to jak bardzo to ułatwia życie. Pewnie jak moja marka się bardziej rozbuja, to zacznę z tego narzędzia korzystać. Kawał naprawdę solidnej roboty.
Jak chcesz sprawdzić możliwości Brand24 to wbijaj na adres https://brand24.pl i masz 14 dni na przekonanie się, czy opłaca Ci się korzystać z tego narzędzia.
Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:
Głodny marketingowej wiedzy?
Zapisz się na NEWSLETTER
Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]
Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]
Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]
”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste i zrozumiałe, dla innej osoby może być strasznie skomplikowane. Opowiem Ci pewną historię. Poszedłem z narzeczoną na zakupy do małej galerii. Mnie wysłała do sklepu […]
Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.