logo-lembicz

Recenzja Brand24 - narzędzie do monitoringu marki

13 grudnia 2021

Cholernie ciężko zbudować autorytet i rozpoznawalność marki. Znacznie szybciej i łatwiej jest taki wizerunek zrujnować. Konkurencja oczernia Twoją markę? Niezadowolony klient wylewający frustrację w internecie gdzie tylko się da? Można i trzeba na to szybko reagować.

Jest wiele narzędzi służących do monitoringu marki. O darmowym sposobie na taki monitoring pisałem w artykule Siła marki rośnie czy maleje - Jak to zmierzyć w małej firmie i tam właśnie wspomniałem o Brand24, które miałem przyjemność ostatnio testować.

To nie jest artykuł sponsorowany, bo nie ma możliwości zamieszczenia u mnie na blogu artykułu odpłatnie. Za napisanie tej recenzji nie otrzymałem żadnego wynagrodzenia. Tak tylko uprzedzam, żeby było to jasne.

W dniu pisania tego artykułu, każdy może za darmo przetestować narzędzie Brand24 przez 14 dni w najwyższej możliwej wersji.

Brand 24 - cennik
Cennik Brand24 aktualny na dzień 10.12.2021

Jak wygląda Brand24 od środka?

Zachwyciła mnie czytelność narzędzia. Dodanie projektu + słów kluczowych które ma monitorować narzędzie i tyle. Za chwilę widać jak na dłoni wzmianki o marce:

Wszystko prezentuje się elegancko 🙂 Wiemy "co", "gdzie" i "jak" piszą o naszej marce i możemy odpowiednio reagować. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jaką ogromną ilość danych musi przetwarzać to narzędzie każdego dnia.

Testowanie Brand24 to była dla mnie prawdziwa przyjemność, bo już dawno w moje łapska nie wpadło tak łatwe narzędzie które genialnie wykonuje pracę do którego zostało stworzone.

Zalety i wady Brand24

Dwa tygodnie darmowego testowania w zupełności wystarczą, aby stwierdzić siłę narzędzia Brand24. Jak każde narzędzie ma swoje plusy i minusy:

PLUSY BRAND24

  • Intuicyjność - Ogarnięcie monitoringu marki nie sprawi nikomu żadnych problemów. Wszystko bardzo łatwo i szybko można ustawić. Wszystkie zmianki o marce podane na tacy w posegregowany i zrozumiały sposób.
  • Możliwości - Google news, mikroblogi, Instagram, Facebook, You Tube, itd. Nawet możesz śledzić czy w newsletterach, podcastach czy Booking.com nie ma wzmianek o Twojej marce 🙂 Sprawdza cholernie dużo różnych źródeł danych.
  • Szybkość - W najniższym abonamencie sprawdza wzmianki dwa razy na dobę, ale w najwyższym działa w trybie rzeczywistym.
  • Raporty - Przejrzyste i zrozumiały raporty pokazujące czy o Twojej marce robi się głośno.
  • Influence Score - Bardzo ciekawa opcja. Na tej podstawie możesz ocenić czy inwestowanie we współpracę z danym influencerem przynosi marce bezpośrednie lub pośrednie korzyści.
  • Kontakt - Mega szybko odpowiadają na ewentualne pytania.

MINUSY BRAND24

  • Cena??? - Najniższy pakiet zaczyna się od 179 zł netto miesięcznie. Ciężko stwierdzić czy to dużo czy mało, ale w przypadku marki która dopiero stawia pierwsze kroki, wybrałbym darmowe rozwiązania (Google Alerts) i monitorowanie ręczne.

Zawsze jest opcja skontaktować się z Brand24 i spróbować zmniejszyć cenę jak i funkcjonalność narzędzia do swoich potrzeb (mniej regularny monitoring? Mniejsza liczba analizowanych źródeł?). Nie wiem czy jest możliwość zmniejszenia ceny najniższego pakietu. Jak tylko otrzymam odpowiedź to zaktualizuję artykuł.

AKTUALIZACJA: Błyskawicznie uzyskałem odpowiedź 🙂 Przy płatności z góry za minimum rok można otrzymać indywidualną cenę za dany pakiet.

Czy warto zainwestować w Brand24?

Ciężki orzech do zgryzienia. Z jednej strony uważam, że od samego początku dobrze jest monitorować markę i reagować jak najszybciej to możliwe na pozytywne jak i negatywne wzmianki. Z drugiej strony - nie ma co się oszukiwać - jak marka jest świeża, to nie za wiele będzie tych wzmianek.

Dlatego jeżeli dopiero zaczynasz działać z małą firmą, to skłaniałbym się do darmowych rozwiązań (Google Alerts) i ręczne monitorowanie sytuacji. Każdy sam powinien wiedzieć, kiedy śledzenie na własną rękę marki robi się uciążliwe czasowo i warto sięgnąć po płatne rozwiązania.

Tak jak widzisz na moim przykładzie. O mnie czy o mojej marce RIKONA jeszcze nie jest głośno, więc płacenie jak i korzystanie z Brand24 byłoby pozbawione sensu. Już lepiej monitorować to ręcznie lub ewentualnie raz na pół roku wykupić abonament na miesiąc i przekonać się czy nadeszła pora na regularne korzystanie z tego narzędzia.

Podsumowanie opinii o Brand24

Narzędzie genialnie i bardzo dopracowane. Jak już o Twojej marce robi się głośniej, to cena nie jest wysoka patrząc na to jak bardzo to ułatwia życie. Pewnie jak moja marka się bardziej rozbuja, to zacznę z tego narzędzia korzystać. Kawał naprawdę solidnej roboty.

Jak chcesz sprawdzić możliwości Brand24 to wbijaj na adres https://brand24.pl i masz 14 dni na przekonanie się, czy opłaca Ci się korzystać z tego narzędzia.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Recenzja książki Strategia błękitnego oceanu

    Długo mi się zeszło z przeczytaniem książki "Strategia błękitnego oceanu". Nie z powodu ilości stron, bo było ich raptem delikatnie ponad 300. To analizy i przemyślenia w trakcie czytania tej książki, zajęły mi ogromną ilość czasu 🙂 . Nie jest to typowa książka o marketingu. "Błękitny ocean" oznacza przestrzeń pozbawioną licznej konkurencji. Nie ma tam […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Wojny biznesowe

    Skończyłem w niedzielny poranek książkę "Wojny Biznesowe". Każda przeczytana kartka prowadząca mnie nieuchronnie do końca, napawała mnie ogromnym smutkiem. Mam mnóstwo przemyśleń, które sprowadzają się do odpowiedzi na pytanie: "Czy prowadzenie biznesu jest faktycznie wojną?" Książka "Wojny biznesowe" wpadła w moje ręce dzięki poleceniu Pawła Tkaczyka. Wrzucił w mediach społecznościowych krótką informację i już wiedziałem, […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł
    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł
    Pieprzyć marketing skoro sprzedaż i tak rośnie jak szalona!

    Wielu przedsiębiorców ma w dupie marketing, skoro i bez reklamy konto firmowe robi się tłuściutkie. W sumie jest to logiczne podejście. Po co wydawać pieniądze na zwiększenie sprzedaży, skoro sprzedaż fajnie się kręci i nie narzekasz na brak pieniędzy? Pisząc ten artykuł mam rekordową ilość stałych klientów, a świadczę usługi marketingowe od ponad dziesięciu lat. […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie Warszawa
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)