Cholernie ciężko zbudować autorytet i rozpoznawalność marki. Znacznie szybciej i łatwiej jest taki wizerunek zrujnować. Konkurencja oczernia Twoją markę? Niezadowolony klient wylewający frustrację w internecie gdzie tylko się da? Można i trzeba na to szybko reagować.
Jest wiele narzędzi służących do monitoringu marki. O darmowym sposobie na taki monitoring pisałem w artykule Siła marki rośnie czy maleje - Jak to zmierzyć w małej firmie i tam właśnie wspomniałem o Brand24, które miałem przyjemność ostatnio testować.
To nie jest artykuł sponsorowany, bo nie ma możliwości zamieszczenia u mnie na blogu artykułu odpłatnie. Za napisanie tej recenzji nie otrzymałem żadnego wynagrodzenia. Tak tylko uprzedzam, żeby było to jasne.
W dniu pisania tego artykułu, każdy może za darmo przetestować narzędzie Brand24 przez 14 dni w najwyższej możliwej wersji.
Cennik Brand24 aktualny na dzień 10.12.2021
Jak wygląda Brand24 od środka?
Zachwyciła mnie czytelność narzędzia. Dodanie projektu + słów kluczowych które ma monitorować narzędzie i tyle. Za chwilę widać jak na dłoni wzmianki o marce:
Wszystko prezentuje się elegancko 🙂 Wiemy "co", "gdzie" i "jak" piszą o naszej marce i możemy odpowiednio reagować. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jaką ogromną ilość danych musi przetwarzać to narzędzie każdego dnia.
Testowanie Brand24 to była dla mnie prawdziwa przyjemność, bo już dawno w moje łapska nie wpadło tak łatwe narzędzie które genialnie wykonuje pracę do którego zostało stworzone.
Zalety i wady Brand24
Dwa tygodnie darmowego testowania w zupełności wystarczą, aby stwierdzić siłę narzędzia Brand24. Jak każde narzędzie ma swoje plusy i minusy:
PLUSY BRAND24
Intuicyjność - Ogarnięcie monitoringu marki nie sprawi nikomu żadnych problemów. Wszystko bardzo łatwo i szybko można ustawić. Wszystkie zmianki o marce podane na tacy w posegregowany i zrozumiały sposób.
Możliwości - Google news, mikroblogi, Instagram, Facebook, You Tube, itd. Nawet możesz śledzić czy w newsletterach, podcastach czy Booking.com nie ma wzmianek o Twojej marce 🙂 Sprawdza cholernie dużo różnych źródeł danych.
Szybkość - W najniższym abonamencie sprawdza wzmianki dwa razy na dobę, ale w najwyższym działa w trybie rzeczywistym.
Raporty - Przejrzyste i zrozumiały raporty pokazujące czy o Twojej marce robi się głośno.
Influence Score - Bardzo ciekawa opcja. Na tej podstawie możesz ocenić czy inwestowanie we współpracę z danym influencerem przynosi marce bezpośrednie lub pośrednie korzyści.
Kontakt - Mega szybko odpowiadają na ewentualne pytania.
MINUSY BRAND24
Cena??? - Najniższy pakiet zaczyna się od 179 zł netto miesięcznie. Ciężko stwierdzić czy to dużo czy mało, ale w przypadku marki która dopiero stawia pierwsze kroki, wybrałbym darmowe rozwiązania (Google Alerts) i monitorowanie ręczne.
Zawsze jest opcja skontaktować się z Brand24 i spróbować zmniejszyć cenę jak i funkcjonalność narzędzia do swoich potrzeb (mniej regularny monitoring? Mniejsza liczba analizowanych źródeł?). Nie wiem czy jest możliwość zmniejszenia ceny najniższego pakietu. Jak tylko otrzymam odpowiedź to zaktualizuję artykuł.
AKTUALIZACJA: Błyskawicznie uzyskałem odpowiedź 🙂 Przy płatności z góry za minimum rok można otrzymać indywidualną cenę za dany pakiet.
Czy warto zainwestować w Brand24?
Ciężki orzech do zgryzienia. Z jednej strony uważam, że od samego początku dobrze jest monitorować markę i reagować jak najszybciej to możliwe na pozytywne jak i negatywne wzmianki. Z drugiej strony - nie ma co się oszukiwać - jak marka jest świeża, to nie za wiele będzie tych wzmianek.
Dlatego jeżeli dopiero zaczynasz działać z małą firmą, to skłaniałbym się do darmowych rozwiązań (Google Alerts) i ręczne monitorowanie sytuacji. Każdy sam powinien wiedzieć, kiedy śledzenie na własną rękę marki robi się uciążliwe czasowo i warto sięgnąć po płatne rozwiązania.
Tak jak widzisz na moim przykładzie. O mnie czy o mojej marce RIKONA jeszcze nie jest głośno, więc płacenie jak i korzystanie z Brand24 byłoby pozbawione sensu. Już lepiej monitorować to ręcznie lub ewentualnie raz na pół roku wykupić abonament na miesiąc i przekonać się czy nadeszła pora na regularne korzystanie z tego narzędzia.
Podsumowanie opinii o Brand24
Narzędzie genialnie i bardzo dopracowane. Jak już o Twojej marce robi się głośniej, to cena nie jest wysoka patrząc na to jak bardzo to ułatwia życie. Pewnie jak moja marka się bardziej rozbuja, to zacznę z tego narzędzia korzystać. Kawał naprawdę solidnej roboty.
Jak chcesz sprawdzić możliwości Brand24 to wbijaj na adres https://brand24.pl i masz 14 dni na przekonanie się, czy opłaca Ci się korzystać z tego narzędzia.
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:
Odkryj w sobie kota marketingu
Zapisz się na NEWSLETTER
Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?
CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]
Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]
"Grywalizacja" została zjedzona. Mimo, że książka jest strasznie szczuplutka (raptem 153 strony w niewielkim formacie), to jej wchłonięcie zajęło mi cztery dni. Standardowo po trafieniu na ciekawy z marketingowego punktu widzenia tekst, odkładałem książkę i układałem sobie w głowie nowo pozyskane dane. W rezultacie książkę, którą można wciągnąć podczas jednego dłuższego posiedzenia na dwójeczce (dla […]
Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]
Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]
Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]
Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.