logo-lembicz

Prawdziwa historia trzeciego zmartwychwstania mojego biznesu

Kończy się 2021 rok. Za chwilę minie jedenaście lat od kiedy uprawiam wyjątkowo ekstremalny w Polsce sport. JESTEM PRZEDSIĘBIORCĄ. Przez ten czas moja firma przeszła przez trzy zmartwychwstania po trzech drastycznych spadkach sprzedaży. Zawsze dupsko ratował mi marketing.

Myślisz, że to było dawno temu i już o tym zapomniałem? W listopadzie 2020 roku miałem o 59% mniejszy przychód niż jeszcze w styczniu 2020 roku, który i tak był słabym miesiącem. Ten pamiętny rok był ciężką próbą dla wielu przedsiębiorców. Próbą której nie wszyscy podołali.

Miałem dwa wyjścia: Pierwsze - zamknąć firmę i narzekać na niesprawiedliwość losu podczas szukania pracy na etacie. Drugie – złapać się mocno obiema rękoma za jaja i znaleźć wyjście z tej tragicznej sytuacji.

URATOWAŁ MNIE MARKETING...PONOWNIE

Nie odpalałem płatnych reklam na Facebooku czy Google. Nie cisnąłem z pozycjonowaniem. Po prostu usiadłem i na spokojnie wykonałem szczegółową analizę mojej aktualnej sytuacji biznesowej i otoczenia.

Wnioski były jednoznaczne: w tym momencie rzucanie się na pole bitwy o klienta było bez sensu. Wiele firm i specjalistów od marketingu potraciło klientów. Dlatego większość inwestowała w reklamy mający TU I TERAZ pozyskać klienta, co wpływało na wzrost cen za reklamy sponsorowane.

Każdy potencjalny klient był atakowany ze wszystkich możliwych stron. Firmy nie koncentrowały się w tym momencie na generowaniu dochodu z usług marketingowych. Koncentrowały się na przeżyciu za wszelką cenę.

Nim sięgniesz po jakąkolwiek usługę marketingową, musisz wiedzieć czy to Ci się opłaci. Nierzetelne firmy i specjaliści od marketingu będą nawijać Ci makaron na uszy, byle tylko zacząć wystawiać Ci faktury. Pamiętaj o tym!

Wiedziałem, że lockdown nie może trwać bez końca. Nie uczestniczyłem w krwawej wojnie o klienta TU I TERAZ. Chciałem, żeby jak wszystko wróci do względnej normalności, to klient mógł trafić do mnie i nie miał wątpliwości, że jestem kocurem marketingu.

NARODZINY BLOGA O MARKETINGU

Pierwszego października 2020 roku zarejestrowałem domenę Lembicz.pl . W końcu miałem czas zadbać bardziej o własny marketing. Zamiast rozbudowywać jedną z trzech istniejących już stron internetowych... postanowiłem cofnąć się do samego początku.

Dlaczego takie rozwiązanie? Nieporównywalnie taniej i szybciej byłoby rozwinąć już istniejący projekt. Powód jest prosty. Chciałem samemu sobie udowodnić, że wciąż potrafię od zera zbudować silną i generującą dochody markę.

Ten proces wciąż trwa i zajebiście się przy tym bawię. Fakt jest taki, że w momencie pisania tego artykułu liczba regularnych klientów których obsługuję jest najwyższa w całej historii. Jeszcze trwa grudzień, a ja już dochodzę do limitu nowych klientów na styczeń.

Samemu sobie ustaliłem miesięczny limit pozyskiwania nowych klientów na daną usługę marketingową. Trzeba mierzyć siły na zamiary, a moja firma nie jest duża i taka ma pozostać. Przede wszystkim musi być utrzymana taka jakość marketingu, żebym sam był zadowolony z działań dla klientów.

Nadmiar czasu spowodowany brakiem klientów pozwolił – W KOŃCU – ogarnąć automatyzację wielu procesów biznesowych i marketingowych. Firma działa teraz znacznie szybciej i sprawniej, a nadwyżkę czasu przeznaczam właśnie na rozwój własnych projektów.

Marketing po raz kolejny uratował mi dupsko. Nie znam się na wielu rzeczach: motoryzacji, piłce nożnej, sztuce, geografii, historii, itd. Wbicie prosto gwoździa w ścianę jest dla mnie wyzwaniem. Modelem też nie zostanę, bo...no nie ma co się oszukiwać 😉 .

Znam się na marketingu i sprzedaży. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, a i tak nie przestałem się uczyć. Ciągle książki, szkolenia, kursy, webinary... I najlepsze w tym wszystkim jest to, że robię to z szerokim uśmiechem na mordce.

JA JESTEM KOCUREM MARKETINGU. A TY?

Co prawda wolałbym latać czy strzelać laserem z oczy, ale umiejętność tworzenia silnej marki i rozkręcania sprzedaży też nie jest najgorsza. Natomiast totalnie przeraża mnie księgowość. Prędzej wyrwę sobie pęsetą każdego włosa pod pachą nim zacznę ogarniać podatki i kwestie rozliczeniowe.

Mi ogarnięcie zmartwychwstania firmy po kryzysach przychodzi łatwo, ale to właśnie moja super moc. Jeżeli Ciebie marketing nie kręci, to po prostu znajdź firmę lub człowieka, która to dobrze ogarnie, bo tylko będziesz niepotrzebnie się męczyć.

Tylko uważaj na firmy i osoby obiecujące efekty z kosmosu w skrajnie niskich cenach. Jak coś wygląda zbyt kusząco, to przynajmniej dwa razy dokładnie przeczytaj umowę. Później mi podziękujesz.

Podstawowa wiedza o marketingu Ci się przyda, żeby wiedzieć czy firma/osoba odpowiedzialna za marketing, robi to dobrze. Sporo takiej wiedzy znajdziesz u mnie na blogu (w każdy poniedziałek zamieszczam nowy artykuł).

Współpraca ze mną? Może w styczniu się uda, ale bardziej realny termin to luty/marzec 2022 roku. Lada moment odpalam swój sklep internetowy w konkurencyjnej branży, więc jeśli chcesz zobaczyć jak od zera rozkręcić sprzedaż w konkurencyjnej branży, to zapisz się na mój newsletter, który znajdziesz pod artykułem.

Pozostaje mi życzyć, żeby Twój biznes nigdy nie potrzebował zmartwychwstania 🙂 Otaczaj się ludźmi którzy będą swoją pracę wykonywać tak jak Ty – z pasją i zaangażowaniem.

Kryzysy prędzej czy później będą miały miejsce. Grunt żebyś miał wtedy wokół siebie ludzi, którzy pomogą Ci przez ten kryzys przejść. MOC Z TOBĄ MORDKO 🙂

Aktualizacja 29.12.2021

W styczniu 2022 roku już nie mam wolnych mocy przerobowych. Musisz z wyprzedzeniem próbować nawiązać ze mną współpracę lub szukać gdzie indziej marketingowego wsparcia w biznesie. Tylko pamiętaj, żeby być ostrożnym!

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł
    Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

    Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości. Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech […]

    Czytaj artykuł
    Franczyza wzmacnia czy osłabia siłę marki?

    "Franczyza to najskuteczniejszy pomysł marketingowy w historii". Tak powiedział kiedyś John Naisbitt, autor wielu publikacji w tym między innymi "Megatrends", która przez dwa lata była na liście bestsellerów "New York Timesa". Czy franczyza to naprawdę taki dynamit dla siły marki? Wielu przedsiębiorców nie chce zarówno zamieniać swojego biznesu we franczyzę jak i działać we franczyzie. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł
    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      logo-lembicz

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)