Monitoring pozycji strony w Google - lista narzędzi

Narzędzi do monitorowania pozycji strony w wyszukiwarce Google jest mnóstwo. Od 2011 roku sporo z nich przetestowałem. Oto moim zdaniem najlepsze narzędzia do sprawdzania pozycji strony na słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google.

Mógłbym stworzyć obszerną listę, tylko po co? Liczy się jakość, nie ilość, więc pokażę Ci najlepsze sposoby na sprawdzanie pozycji strony w zależności od potrzeb i budżetu.

Znasz ciekawy sposób na monitorowanie pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google? Napisz do mnie, a zobaczę, czy warto go uwzględnić na mojej liście.

Prawda jest taka, że im więcej narzędzi do monitorowania pozycji, tym trudniej się zdecydować. Przez jakiś czas korzystałem nawet z czterech takich narzędzi jednocześnie, żeby ostatecznie zdecydować się na te - moim zdaniem - najlepsze.

Które narzędzie do monitorowania pozycji w Google jest najlepsze?

Ja korzystam z narzędzia, w którym sprawdzenie pozycji strony to zaledwie jedna z ogromnej liczby funkcji, dzięki którym można walczyć o widoczność strony w wyszukiwarce Google. Tym narzędziem jest SENUTO.

Zanim dokładniej napiszę, jak wygląda monitorowanie pozycji w SENUTO i dlaczego to moim zdaniem najlepsze narzędzie, zacznę od pokazania dwóch sposobów na szybkie i darmowe sprawdzanie pozycji danej frazy w Google.

2 sposoby na darmowy monitoring pozycji w Google

Najpopularniejsze jest wpisywanie ręcznie fraz kluczowych do wyszukiwarki Google. Tyle że trzeba pamiętać o przejściu do trybu incognito, rozwijając menu przeglądarki internetowej i wybierając opcję: "nowe okno incognito", tak jak na poniższym obrazku lub za pomocą skrótu Ctrl+Shift+N:

tryb incognito
przejście w Chromie w tryb incognito

Będąc w trybie incognito, wpisujesz słowa kluczowe i ręcznie sprawdzasz pozycję strony. Proste? Tak! Wygodne i szybkie? Nie! Sprawdzenie kilku fraz kluczowych jeszcze jakoś ujdzie, ale przy większej ilości to męczące i okropne marnowanie czasu.

Drugim sposobem jest monitorowanie pozycji poprzez Google Search Console (tutaj masz adres). Z wielu powodów Twoja strona powinna się tam znaleźć. Z wielu powodów Twoja strona powinna się tam znaleźć. Masz tam mnóstwo istotnych informacji, a sprawdzenie pozycji strony i generowanego ruchu jest tak naprawdę dodatkiem.

Po wejściu zobaczysz dwie możliwości zweryfikowania strony internetowej:

Zawsze staram się weryfikować po Domenie. Po wpisaniu nazwy domeny lub subdomeny zobaczysz regułę, którą należy dodać w rekordzie TXT do konfiguracji DNS i tyle. Jak się przemieli to już masz dodaną domenę do GSC (Google Search Console):

Wchodzisz w skuteczność i wybierasz: Data: najnowsza data -> Klikasz w "średnia pozycja" -> masz darmowy monitoring.

W ten sposób nie będziesz widział tylko pozycji słów kluczowych, ale również:

  1. Które podstrony są widoczne na jakie słowa kluczowe.
  2. Ile ruchu generują słowa kluczowe.
  3. Pozycje fraz rosną w czasie czy spadają.
  4. Mnóstwo, ale to mnóstwo innych fajnych smaczków.

W ten sposób możesz za darmo sprawdzić pozycję strony na mnóstwo słów kluczowych szybko i wygodnie. Co prawda najnowsze dane są z poprzedniego dnia, ale coś za coś 🙂 . Bardzo fajny sposób na darmowy i w miarę wiarygodny monitoring pozycji.

Płatny monitoring pozycji i nie tylko czyli Senuto

Monitorowanie pozycji w Senuto

To nie jest tylko monitoring pozycji. To genialny zestaw narzędzi do walki w wynikach wyszukiwania na wartościowe słowa kluczowe. Jest to jedno z niewielu narzędzi do którego zaglądam codziennie częściej niż do lodówki 🙂 .

Jeżeli interesuje Cię tylko monitoring pozycji i chcesz narzędzia WYŁĄCZNIE DO SPRAWDZANIA POZYCJI konkretnych słów kluczowych, to te narzędzie nie będzie cenowo atrakcyjne.

Przy pakiecie rocznym (w dniu pisania artykułu) najniższy pakiet kosztuje 89 zł netto. W ramach tego jest monitoring pozycji 5 domen na łącznie 200 słów kluczowych. Więc jeśli nie zamierzasz wykorzystywać pełnego potencjału narzędzia, to Ci się to po prostu nie kalkuluje.

Sam monitoring pozycji w SENUTO jest bardzo przejrzysty i tak się prezentuje:

monitorowanie pozycji - wygląd w Senuto

To narzędzie pozwoli Ci uzyskać kilka niesamowicie ważnych danych jeśli chodzi o potencjał słów kluczowych o które warto zawalczyć:

  • Ogólną widoczność strony w TOP 50. Szybko zobaczysz, że Twoja strona internetowa jest widoczna w wynikach wyszukiwania na inne słowa kluczowe niż miał uwzględniać tylko monitoring pozycji. Ogarniasz jakie to daje możliwości zwiększenia soczystego ruchu na stronie?
  • Analiza konkurencji - Możesz porównać na jakie frazy jest widoczna Twoja konkurencja, a Ty nie (i odwrotnie). Genialne pod znalezienie nowych soczystych słów kluczowych.
  • Kanibalizacja słów kluczowych, statystyki fraz, grupowanie fraz, sugestie, itd. Po prostu multum przydatnych narzędzi, a sam monitoring pozycji - mimo że działa super - to zaledwie dodatek.

Jest ogromna ilość powodów dla którego warto właśnie z tego narzędzia korzystać. Zarejestrujesz się i przez 14 dni potestujesz je za darmo. Jak odkryjesz ten ogromny potencjał to po prostu zakochasz się. Więcej o tym narzędziu przeczytasz wchodząc w artykuł recenzja Senuto lub pobaw się od razu narzędziem:

P.S Nie jest to artykuł sponsorowany. Samemu od lat korzystam z SENUTO i znacznie ułatwia mi to pozycjonowanie w Google klientów i własnych projektów biznesowych.

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej
Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?
Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych...
Czytaj więcej
Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?
Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw....
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left