logo-lembicz

Pozycja strony w Google - Jak sprawdzić?

28 września 2020

Im wyższa pozycja strony na słowa kluczowe tym większy ruch z wyników organicznych - Logiczne. W jaki sposób można sprawdzać pozycje strony w Google? Które narzędzie się do tego najlepiej nadaje? Czy istnieje jakiś darmowy sposób na sprawdzanie pozycji?

Przeważnie darmowe sposoby są dużo gorsze niż te płatne rozwiązania, ale w przypadku sprawdzania pozycji strony w Google nie ma takiej tragedii (ale z dużą ilością dodatkowych ważnych danych). Mowa o Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools).

Sprawdzaj pozycje strony za darmo w Google Search Console

Jeżeli do tej pory Twoja strona nie została dodana do GSC (Google Search Console) to koniecznie napraw ten błąd jak najszybciej. Jest kilka sposobów dodania strony, ale pokażę ten najprostrzy:

  • Zaloguj się na swoje konto Google (czyli na gmaila. Jak nie masz utworzonego to stwórz. Jest to na tyle proste, że nie wymaga instrukcji)
  • Jeżeli nie masz dodanej żadnej strony to zobaczysz taki widok
sprawdzanie pozycji strony przez gsc
  • Jeżeli masz dostęp do hostingu to zalecam sposób weryfikacji poprzez domenę (weryfikacja poprzez DNS) lub szybszy sposób czyli weryfikacja poprzez konkretny adres URL.
Pierwszy sposób jest lepszy jeśli działasz też na subdomenach. O dodaniu strony do GSC napiszę osobno instrukcję, ale naprawdę nie jest to nic skomplikowanego. Wystarczy przeczytać wskazówki Google i się nimi kierować.
  • Jak weryfikacja przebiegła pomyślnie to musisz odczekać kilka dni nim Google przeanalizuje Twoją stronę internetową. Oprócz sprawdzania pozycji otrzymujesz dużo innych danych: skuteczność strony (ilość wyświetleń, średni CTR, które strony generują jaki ruch, z jakich urządzeń korzystają odwiedzający itd.)

Na jednym z moich projektów biznesowych skuteczność wygląda w głównym oknie tak

skuteczność w GSC

Wystarczy kliknąć w "Średnia pozycja" i od razu widać które słowa kluczowe jaki ruch generują

słowa kluczowe w GSC
Słowa kluczowe oczywiście ukrywam z wiadomych powodów

Google pokazuje bardzo dużo słów kluczowych na których jest widoczna strona internetowa. Zobaczysz nawet frazy na których jesteś baaaaardzo daleko. Oprócz sprawdzania pozycji możesz zobaczyć która dokładnie strona u Ciebie jest widoczna na słowa kluczowe i jaki ruch generuje:

Ta dokładnie podstrona jest widoczna na 285 słów kluczowych (według GSC). Najdalsza pozycja 405. Najlepsza oczywiście pierwsza i to na sporą liczbę słów kluczowych. Jest sporo możliwości za darmo sprawdzić sobie pozycje strony internetowej. Zawsze dane możemy sobie wyeksportować (w prawym górnym rogu przycisk EKSPORTUJ).

Pozycji strony nie sprawdzisz w trybie rzeczywistym (maksymalnie jeden dzień wstecz). Tak to od groma filtrów i innych informacji ważnych do działań SEO znajdziesz w tym narzędziu.

Sprawdzaj pozycje strony ręcznie za darmo

Jeżeli nie monitorujesz kilkudziesięcu/kilkuset słów kluczowych to zawsze możesz ręcznie wpisywać w Google dane słowo kluczowe w trybie incognito. Rozwijasz menu przeglądarki internetowej i możesz sprawdzać jak to wygląda.

Wpisujesz w pasek Google.pl i już możesz sprawdzać sobie ręcznie na której pozycji Twoja strona się znajduje. Nie wiem czemu bardzo dużo osób tak sprawdza pozycje swojej strony internetowej, a przecież każdego dnia marnujesz w ten sposób sporo czasu.

Narzędzia do sprawdzania pozycji w Google - płatne

Porobiło się tych programów do sprawdzania pozycji dość sporo. Uczciwie przyznam, że nie z każdego korzystałem (i pewnie nigdy nie skorzystam, bo obecne narzędzia w 100% mi wystarczają). Musiałby pojawić się program oferujący dużo dodatkowych opcji, ale na razie taki się nie pojawił.

webpozycja.pl (link do recenzji)

17 listopada 2020 roku napisałem recenzję tego systemu do sprawdzania pozycji strony w Google. Wszystko jest bardzo intuicyjne, a i cena nie jest wygórowana. Jeszcze kilka narzędzi muszę przetestować, ale wypada lepiej niż kolejne na liście narzędzie z którego korzystałem przez wiele lat.

stat4seo

stat4seo

Skrypt kosztuje 369 zł brutto i do tego dochodzi jeszcze hosting i proxy. W przypadku jednej strony internetowej się nie opłaca. Jak współpracujesz z agencją marketingową czy freelancerem to oni powinni dostarczać Ci czytelne raporty pozycji Twojej strony. Moim zdaniem (zakładając, że pozycjonowaniem zajmujesz się na własną rękę) drugie narzędzie znacznie bardziej Ci się przyda mimo że jest droższe

Senuto

Link prowadzi do recenzji z której dowiesz się dlaczego warto zainwestować w Senuto. Ten program dostarczy Ci wiele informacji nie tylko o pozycjach strony internetowej. Nie wyobrażam sobie pracy bez tego narzędzia. Monitoring pozycji ma świetny, a do tego mnóstwo innych ważnych funkcji.

Programy pozycji których nie znam, ale może Ci się spodobają

To że z nich nie korzystałem nie znaczy że są złe. Akurat w przypadku narzędzi do sprawdzania pozycji, wszystkie wyglądają podobnie i mają ten sam cel: Pokazać na którym miejscu znajduje się Twoja strona na dane słowo kluczowe i tyle.

Poniższych narzędzi nie polecam z racji że z nich nie korzystałem. Jak znajdę czas na testy tych narzędzi to zaktualizuję artykuł.

asps.pl

Najniższy pakiet jest za darmo (do 5 słów kluczowych) z historią do 3 miesięcy. Widzę że już za 9,35 zł brutto miesięcznie pojawia się podstawowa analiza konkurencji. Kusi mnie go przetestować i zobaczyć co tam kryje "pod maską".

Niestety po skontaktowaniu się z firmą, nie pozwolili mi przetestować najwyższego pakietu i zrobić recenzji. Trudno się mówi. Może inny system monitoringu pozycji w Google będzie bardziej otwarty na testy.

https://www.semstorm.com

Monitorowanie pozycji to jedna z wielu opcji dostępnych przez to narzędzie. Patrząc na funkcjonalność jest bardzo zbliżonym narzędziem do Senuto, ale bardzo ciekawi mnie tutaj narzędzie usprawniające pisanie treści. Z testem tego narzędzia zejdzie mi się najdłużej (jest co testować). Najtańszy pakiet do sprawdzania pozycji kosztuje 99 zł miesięcznie, a więc cenowo nie wypada to najkorzystniej, chyba że ma się większą ilość stron (tutaj w tej cenie jest 20 stron. monitorowanych 100 słów kluczowych - Nie wiem czy łącznie, czy na jedną witrynę)

Postaram się jak najszybciej wykonać testy tych narzędzi do monitorowania pozycji strony w Google. Realnie patrząc do połowy 2021 roku powinienem dać radę

Ten artykuł będzie przeze mnie uaktualniany w momencie testowania narzędzi do monitorowania pozycji stron internetowych. Daj znać czy korzystasz z któregoś wymienionego przeze mnie rozwiązania i jak Ci się na nim pracuje.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Kanibalizacja słów kluczowych powodem spadków w Google

    Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak ją wykryć? Jak sobie z nią radzić? Ogromna liczba stron internetowych ma prędzej czy później problem z kanibalizacją. Blog na którym właśnie czytasz ten artykuł nie jest wyjątkiem. Pokażę Ci na "żywym" przykładzie w jaki sposób można szybko poradzić sobie z kanibalizacją słów kluczowych. Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce […]

    Czytaj artykuł
    UWAŻAJ na telefony od agencji marketingowych

    We wtorek 4 maja, odbyłem ciekawą rozmowę z agencją marketingową. Regularnie co jakiś czas dzwoni do mnie jakiś "ekspert" od marketingu, który chce mi "pomóc" (najczęściej jest to handlowiec, który wie tyle o marketingu co ja o balecie). Jak wyglądała rozmowa trwająca 12 minut? Co takiego mi zaoferowano, że ciśnienie niebezpiecznie mi się podniosło? Jechałem […]

    Czytaj artykuł
    Najlepsze słowa kluczowe do pozycjonowania - Jak wybrać?

    Wybór odpowiednich słów kluczowych to podstawa strategii pozycjonowania. Wiele osób próbujących pozycjonowania na własną rękę, jak i agencji marketingowych, poświęca stanowczo zbyt mało czasu na analizę słów kluczowych. To właśnie odpowiedni wybór słów kluczowych ma decydujący wpływ na skuteczność działań SEO. Krok po kroku pokażę Ci jak ważne są słowa kluczowe. Wykonanie dobrej analizy słów […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377