logo-lembicz

Nie szukaj klientów. Spraw by to klienci znajdywali Ciebie

9 marca 2021

Ile czasu poświęcasz dziennie szukając klientów na swoje usługi lub produkty? Ile z tego kończy się nawiązaniem współpracy i pozyskaniem SUPER lub normalnego klienta? No właśnie! Zamiast tracić czas na szukanie klientów, spraw aby to klienci mogli znaleźć Ciebie. Brzmi jak bajka prawda?

Pamiętam jak w 2011 roku miałem ogromne problemy z pozyskiwaniem klientów. Ogłaszałem się na wielu portalach usługowych i pisałem do każdego potencjalnego klienta. Zasada pozyskania klienta była prosta: "Zrobisz coś taniej niż reszta to zacznę z Tobą współpracować. Jak nie to znajdę inną firmę." - Przerażające, ale tak wyglądało to w 2011 roku.

Czas przeznaczony na pozyskanie jednego klienta? OGROMNY! Zarobek na kliencie? TRAGICZNY! "Tak dalej być nie może, bo to nie ma żadnego sensu" - Pomyślałem pewnego dnia patrząc na zestawienie przychodów i kosztów. Wtedy postanowiłem, że to koniec mojej walki o klienta cenami! To klienci mają szukać mnie, a nie ja klientów.

Doskonale pamiętam początek istnienia mojej firmy. Było mi bardzo ciężko. Totalny brak pieniędzy. Walka o klienta niskimi cenami. Pół roku działań marketingowych wszystko zmieniło. Pojawili się SUPER i normalni klienci, a firma zaczęła w końcu zarabiać pieniądze.

Wiem co sobie myślisz. "TO BYŁO DZIESIĘĆ LAT TEMU. TERAZ PEWNIE BY MU SIĘ NIE UDAŁO". Blog na którym właśnie czytasz ten artykuł, został oficjalnie uruchomiony 15 października 2020 roku. Pięć miesięcy później według narzędzia do analizy widoczności i słów kluczowych SENUTO tak się to prezentuje:

5 miesięcy pozycjonowania w google
Analiza widoczności strony działającej od 15.10.2020 do 08.03.2021

Potencjalni klienci już zaczynają się ze mną kontaktować w sprawie usług marketingowych. Pięć miesięcy inwestowania pieniędzy i czasu wystarczyło, a dopiero się rozkręcam. Z każdym miesiącem widoczność strony w wyszukiwarce będzie rosła. Tak samo jak liczba klientów chcących osiągnąć taki sam efekt jak ja. Im większa liczba klientów, tym większy budżet przeznaczam na marketing i tym szybsze oraz stabilniejsze dalsze efekty.

Ile pieniędzy zainwestowałem w osiągnięcie takich efektów?

Bardzo często osoby nie mające pojęcia o marketingu, traktują to jako koszt firmy a nie inwestycję. TO DUŻY BŁĄD. Wszystkie działania mające przyczynić się do wzrostu generowanych zysków dla Twojej firmy to inwestycja. Ja tak do tego podchodzę i zawsze prędzej czy później się to potwierdziło.

W działania marketingowe tego bloga inwestuję ok. 2000 zł netto miesięcznie i ok. 20 godzin pracy nad tworzeniem artykułów. Efekt? Już po pięciu miesiącach szacunkowa wartość ruchu jest większa niż w przypadku płatnej reklamy Google ADS. Swojego czasu nie liczę, bo prowadzenie bloga o marketingu to dla mnie forma relaksu 🙂

Na osiągnięcie takiego ruchu w płatnych reklamach Google ADS musiałbym inwestować ok. 2100 zł netto miesięcznie. W kolejnych miesiącach ta kwota będzie wzrastać znacznie szybciej niż kwota przeznaczana na marketing w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google.

Cierpliwość to podstawa w biznesie. Gdybym nie miał czasu i chciał szybko pozyskać klientów, to najpierw zainwestowałbym w płatne reklamy Google ADS (efekty są wtedy od razu), a później dopiero w widoczność w naturalnych reklamach wyszukiwarki Google. Jest wiele możliwości marketingowych, aby pozwolić się znaleźć potencjalnym klientom.

Fundamentem mojej strategii marketingowej jest pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarki Google. W perspektywie długoterminowej jest to najbardziej opłacalna forma marketingu.

Czy mogłem wcześniej dać się znaleźć potencjalnym klientom? Jasne! Poprzez kampanię Google ADS lub Facebook Ads. Trzeba jednak mierzyć siły na zamiary. Ostatnio dużo klientów kontaktuje się ze mną z poleceń, a moja agencja marketingowa nie jest duża i niestety wszystkim chętnym nie mogę pomóc tak szybko jak bym chciał.

Co ty robisz aby pozwolić znaleźć się potencjalnym klientom?

Jakie działania marketingowe przeprowadzasz, aby pozwolić się znaleźć potencjalnym SUPER i normalnym klientom? Jak oceniasz efekty obecnych działań marketingowych? Masz utworzoną strategię biznesową i marketingową przynajmniej na pół roku do przodu? Dlaczego klienci mają chcieć współpracować właśnie z Tobą?

U mnie fundamentem działań marketingowych jest pozycjonowanie. Delikatnie korzystam z Google ADS i Facebook ADS (szybkie kampanie w konkretnych celach). Wszystko w ramach opracowanej strategii biznesowej i marketingowej. Wszystko po to aby pozyskiwać klientów i SUPER klientów.

Większość początkujących przedsiębiorców popełnia ten sam błąd. WSZYSTKO CHCĄ ROBIĆ SAMI, ABY ZAOSZCZĘDZIĆ PIENIĄDZE GDZIE SIE DA I NA CZYM SIĘ DA. Jaki jest tego efekt? Zamiast zarabiać pieniądze, zajmują się marketingiem, który (zakładając że okaże się skuteczny) i tak później zlecą, bo nie będzie na to czasu.

Lepiej w Twojej branży sprawdzi się Google ADS? Może Facebook ADS? Czy strona internetowa jest dobra pod kątem sprzedaży? Jak jesteś cierpliwy to może lepiej zainwestować w pozycjonowanie? Wiesz dlaczego klienci odwiedzają Twoją stronę, ale nie kontaktują się? Wszystkiego można się nauczyć, ale ta nauka zajmuje ogromną ilość czasu i pieniędzy.

W marketingu siedzę od 2011 roku i każdego dnia poświęcam przynajmniej godzinę na naukę. Chcąc być w czymś liderem, nie wolno przestać się uczyć i testować. Natomiast jeśli chodzi o motoryzację jestem totalnym amatorem. Pewnie część z awarii w samochodzie łatwo było naprawić, ale dojście do tej wiedzy zajęłoby mi mnóstwo czasu. Czasu który wolę poświęcić na marketing, bo to mnie interesuje i na tym się znam.

Jak ja mogę Ci pomóc pozwolić znaleźć się potencjalnym klientom?

jak ja mogę Ci pomóc

Moją największą umiejętnością która jest ze mną od czasów młodości jest wyobraźnia. Potrafię postawić się na miejscu danego przedsiębiorcy, co w połączeniu z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w marketingu, skutkuje wzrostem sprzedaży. TYLKO ŻEBYM JA MÓGŁ POMÓC TOBIE, TY MUSISZ POMÓC MI. MUSZĘ ZROZUMIEĆ DZIAŁANIE TWOJEJ FIRMY OD ŚRODKA.

Napisz do mnie lub zadzwoń (dane znajdziesz w zakładce kontakt). Jeżeli po uzyskaniu najważniejszych informacji stwierdzę, że mogę Ci pomóc to umówimy się na konsultację. Konsultacja jest przeprowadzana online w ustalonym terminie i trwa ok. 60 minut (300 zł netto płatne przed konsultacją).

Jeżeli po konsultacji stwierdzisz, że nie była warta tych pieniędzy to Ci zwrócę zainwestowaną kwotę. Nigdy nie miało to jeszcze miejsca i wiem, że otrzymasz wiedzę wartą znacznie więcej pieniędzy, ale to Ty decydujesz. Ja zawsze uczciwie podchodzę do przyszłych partnerów biznesowych i liczę na to samo z Twojej strony.

W trakcie konsultacji rozkładam na czynniki pierwsze Twój biznes. Szukamy drogi do tego, aby klienci zaczęli się z Tobą kontaktować i korzystać z Twoich usług i produktów. Rozmowa trwa tak długo, aż znajdziemy rozwiązanie. Czy akurat moja agencja marketingowa wdroży odkryte podczas konsultacji rozwiązania? To Twój biznes. Twoja firma. To wyłącznie Twoja decyzja. Ja chcę i mogę Ci pomóc, ale decydujesz zawsze TY.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Prawdziwa historia trzeciego zmartwychwstania mojego biznesu

    Kończy się 2021 rok. Za chwilę minie jedenaście lat od kiedy uprawiam wyjątkowo ekstremalny w Polsce sport. JESTEM PRZEDSIĘBIORCĄ. Przez ten czas moja firma przeszła przez trzy zmartwychwstania po trzech drastycznych spadkach sprzedaży. Zawsze dupsko ratował mi marketing. Myślisz, że to było dawno temu i już o tym zapomniałem? W listopadzie 2020 roku miałem o […]

    Czytaj artykuł
    Franczyza wzmacnia czy osłabia siłę marki?

    "Franczyza to najskuteczniejszy pomysł marketingowy w historii". Tak powiedział kiedyś John Naisbitt, autor wielu publikacji w tym między innymi "Megatrends", która przez dwa lata była na liście bestsellerów "New York Timesa". Czy franczyza to naprawdę taki dynamit dla siły marki? Wielu przedsiębiorców nie chce zarówno zamieniać swojego biznesu we franczyzę jak i działać we franczyzie. […]

    Czytaj artykuł
    Siła marki rośnie czy maleje - jak to zmierzyć w małej firmie?

    Większość przedsiębiorców wie, że chce zbudować silną i rozpoznawalną markę. Natomiast tylko nieliczni sprawdzają czy siła marki rośnie lub maleje z upływem czasu. Dlaczego? Po co w ogóle zaczynać proces budowania wizerunku marki, skoro później ma się w dupie monitorowanie tego działania? Panuje przekonanie, że mierzenie siły marki jest trudną i kosztowną analizą. Wszystko tak […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Strategia błękitnego oceanu

    Długo mi się zeszło z przeczytaniem książki "Strategia błękitnego oceanu". Nie z powodu ilości stron, bo było ich raptem delikatnie ponad 300. To analizy i przemyślenia w trakcie czytania tej książki, zajęły mi ogromną ilość czasu 🙂 . Nie jest to typowa książka o marketingu. "Błękitny ocean" oznacza przestrzeń pozbawioną licznej konkurencji. Nie ma tam […]

    Czytaj artykuł
    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie Warszawa
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)