Narzędzi do monitorowania pozycji strony w wyszukiwarce Google jest mnóstwo. Od 2011 roku sporo z nich przetestowałem. To są moim zdaniem najlepsze narzędzia do sprawdzania pozycji strony na słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google.
Narzędzi do monitorowania pozycji słów kluczowych jest od cholery. Mógłbym stworzyć obszerną listę, tylko po co? Liczy się jakość nie ilość, więc pokażę Ci najlepsze sposoby na sprawdzanie pozycji strony w zależności od potrzeb i budżetu.
Znasz ciekawy monitoring pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google? Napisz do mnie to zobaczę czy warto go uwzględnić na mojej liście.
Prawda jest taka, że im więcej narzędzi do monitorowania pozycji tym trudniej się zdecydować. Przez jakiś czas korzystałem nawet z czterech takich narzędzi jednocześnie, żeby ostatecznie zdecydować się na te - moim zdaniem - najlepsze.
Które narzędzie do monitorowania pozycji jest najlepsze?
Ja korzystam z narzędzia w którym sprawdzenie pozycji strony to zaledwie jedna z ogromnej liczby funkcji, dzięki którym można walczyć o widoczność strony w wyszukiwarce Google. Tym narzędziem jest SENUTO.
Nim dokładniej napiszę jak wygląda monitorowanie pozycji w SENUTO i dlaczego to moim zdaniem najlepsze narzędzie, zacznę od pokazania dwóch sposobów na szybkie i darmowe sprawdzanie pozycji danej frazy w Google.
2 sposoby na darmowy monitoring pozycji w Google
Najpopularniejsze jest wpisywanie ręcznie fraz kluczowych do wyszukiwarki Google. Tyle, że trzeba pamiętać o przejście do trybu incognito rozwijając menu przeglądarki internetowej i wybierając opcję: "nowe okno incognito", tak jak na poniższym obrazku lub za pomocą skrótu Ctrl+Shift+N:
przejście w Chromie w tryb incognito
Będąc w trybie incognito wpisujesz słowa kluczowe i ręcznie sprawdzasz pozycję strony. Proste? Tak! Wygodne i szybkie? Nie! Sprawdzenie kilku fraz kluczowych jeszcze jakoś ujdzie, ale przy większej ilości to masakra i okropne marnowanie czasu.
Drugim sposobem jest monitorowanie pozycji poprzez Google Search Console (tutaj masz adres). Z wielu powodów Twoja strona powinna się tam znaleźć. Masz tam mnóstwo istotnych informacji, a sprawdzenie pozycji strony i generowanego ruchu jest tak naprawdę dodatkiem.
Po wejściu zobaczysz dwie możliwości zweryfikowania strony internetowej:
Zawsze staram się weryfikować po Domenie. Po wpisaniu nazwy domeny lub subdomeny zobaczysz regułę, którą należy dodać w rekordzie TXT do konfiguracji DNS i tyle. Jak się przemieli to już masz dodaną domenę do GSC (Google Search Console):
Wchodzisz w skuteczność i wybierasz: Data: najnowsza data -> Klikasz w "średnia pozycja" -> masz darmowy monitoring.
W ten sposób nie będziesz widział tylko pozycji słów kluczowych, ale również:
Które podstrony są widoczne na jakie słowa kluczowe.
Ile ruchu generują słowa kluczowe.
Pozycje fraz rosną w czasie czy spadają.
Mnóstwo, ale to mnóstwo innych fajnych smaczków.
W ten sposób możesz za darmo sprawdzić pozycję strony na mnóstwo słów kluczowych szybko i wygodnie. Co prawda najnowsze dane są z poprzedniego dnia, ale coś za coś 🙂 . Bardzo fajny sposób na darmowy i w miarę wiarygodny monitoring pozycji.
Płatny monitoring pozycji i nie tylko czyli Senuto
To nie jest tylko monitoring pozycji. To genialny zestaw narzędzi do walki w wynikach wyszukiwania na wartościowe słowa kluczowe. Jest to jedno z niewielu narzędzi do którego zaglądam codziennie częściej niż do lodówki 🙂 .
Jeżeli interesuje Cię tylko monitoring pozycji i chcesz narzędzia WYŁĄCZNIE DO SPRAWDZANIA POZYCJI konkretnych słów kluczowych, to te narzędzie nie będzie cenowo atrakcyjne.
Przy pakiecie rocznym (w dniu pisania artykułu) najniższy pakiet kosztuje 89 zł netto. W ramach tego jest monitoring pozycji 5 domen na łącznie 200 słów kluczowych. Więc jeśli nie zamierzasz wykorzystywać pełnego potencjału narzędzia, to Ci się to po prostu nie kalkuluje.
Sam monitoring pozycji w SENUTO jest bardzo przejrzysty i tak się prezentuje:
To narzędzie pozwoli Ci uzyskać kilka niesamowicie ważnych danych jeśli chodzi o potencjał słów kluczowych o które warto zawalczyć:
Ogólną widoczność strony w TOP 50. Szybko zobaczysz, że Twoja strona internetowa jest widoczna w wynikach wyszukiwania na inne słowa kluczowe niż miał uwzględniać tylko monitoring pozycji. Ogarniasz jakie to daje możliwości zwiększenia soczystego ruchu na stronie?
Analiza konkurencji - Możesz porównać na jakie frazy jest widoczna Twoja konkurencja, a Ty nie (i odwrotnie). Genialne pod znalezienie nowych soczystych słów kluczowych.
Kanibalizacja słów kluczowych, statystyki fraz, grupowanie fraz, sugestie, itd. Po prostu multum przydatnych narzędzi, a sam monitoring pozycji - mimo że działa super - to zaledwie dodatek.
Jest ogromna ilość powodów dla którego warto właśnie z tego narzędzia korzystać. Zarejestrujesz się i przez 14 dni potestujesz je za darmo. Jak odkryjesz ten ogromny potencjał to po prostu zakochasz się. Więcej o tym narzędziu przeczytasz wchodząc w artykuł recenzja Senuto lub pobaw się od razu narzędziem:
P.S Nie jest to artykuł sponsorowany. Samemu od lat korzystam z SENUTO i znacznie ułatwia mi to pozycjonowanie w Google klientów i własnych projektów biznesowych.
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:
Odkryj w sobie kota marketingu
Zapisz się na NEWSLETTER
Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?
Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]
Zastanawiasz się jak wybrać firmę do pozycjonowania, aby nie dać się zrobić perfidnie w jajo? Pokażę Ci prosty i całkiem skuteczny sposób, dzięki któremu zmniejszysz ryzyko trafienia na cwaniaczka, który tylko wystawia faktury i straszy windykacją. W każdej branży znajdą się "rodzynki" nastawieni na robienie w jajo nieświadomych klientów. Firmy pozycjonujące strony internetowe nie są […]
Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]
Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]
CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]
Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]
Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.
Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.