logo-lembicz

Monitoring pozycji strony w Google - lista narzędzi

Narzędzi do monitorowania pozycji strony w wyszukiwarce Google jest mnóstwo. Od 2011 roku sporo z nich przetestowałem. To są moim zdaniem najlepsze narzędzia do sprawdzania pozycji strony na słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google.

Narzędzi do monitorowania pozycji słów kluczowych jest od cholery. Mógłbym stworzyć obszerną listę, tylko po co? Liczy się jakość nie ilość, więc pokażę Ci najlepsze sposoby na sprawdzanie pozycji strony w zależności od potrzeb i budżetu.

Znasz ciekawy monitoring pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google? Napisz do mnie to zobaczę czy warto go uwzględnić na mojej liście.

Prawda jest taka, że im więcej narzędzi do monitorowania pozycji tym trudniej się zdecydować. Przez jakiś czas korzystałem nawet z czterech takich narzędzi jednocześnie, żeby ostatecznie zdecydować się na te - moim zdaniem - najlepsze.

Które narzędzie do monitorowania pozycji jest najlepsze?

Ja korzystam z narzędzia w którym sprawdzenie pozycji strony to zaledwie jedna z ogromnej liczby funkcji, dzięki którym można walczyć o widoczność strony w wyszukiwarce Google. Tym narzędziem jest SENUTO.

Nim dokładniej napiszę jak wygląda monitorowanie pozycji w SENUTO i dlaczego to moim zdaniem najlepsze narzędzie, zacznę od pokazania dwóch sposobów na szybkie i darmowe sprawdzanie pozycji danej frazy w Google.

2 sposoby na darmowy monitoring pozycji w Google

Najpopularniejsze jest wpisywanie ręcznie fraz kluczowych do wyszukiwarki Google. Tyle, że trzeba pamiętać o przejście do trybu incognito rozwijając menu przeglądarki internetowej i wybierając opcję: "nowe okno incognito", tak jak na poniższym obrazku lub za pomocą skrótu Ctrl+Shift+N:

tryb incognito
przejście w Chromie w tryb incognito

Będąc w trybie incognito wpisujesz słowa kluczowe i ręcznie sprawdzasz pozycję strony. Proste? Tak! Wygodne i szybkie? Nie! Sprawdzenie kilku fraz kluczowych jeszcze jakoś ujdzie, ale przy większej ilości to masakra i okropne marnowanie czasu.

Drugim sposobem jest monitorowanie pozycji poprzez Google Search Console (tutaj masz adres). Z wielu powodów Twoja strona powinna się tam znaleźć. Masz tam mnóstwo istotnych informacji, a sprawdzenie pozycji strony i generowanego ruchu jest tak naprawdę dodatkiem.

Po wejściu zobaczysz dwie możliwości zweryfikowania strony internetowej:

Zawsze staram się weryfikować po Domenie. Po wpisaniu nazwy domeny lub subdomeny zobaczysz regułę, którą należy dodać w rekordzie TXT do konfiguracji DNS i tyle. Jak się przemieli to już masz dodaną domenę do GSC (Google Search Console):

Wchodzisz w skuteczność i wybierasz: Data: najnowsza data -> Klikasz w "średnia pozycja" -> masz darmowy monitoring.

W ten sposób nie będziesz widział tylko pozycji słów kluczowych, ale również:

  1. Które podstrony są widoczne na jakie słowa kluczowe.
  2. Ile ruchu generują słowa kluczowe.
  3. Pozycje fraz rosną w czasie czy spadają.
  4. Mnóstwo, ale to mnóstwo innych fajnych smaczków.

W ten sposób możesz za darmo sprawdzić pozycję strony na mnóstwo słów kluczowych szybko i wygodnie. Co prawda najnowsze dane są z poprzedniego dnia, ale coś za coś 🙂 . Bardzo fajny sposób na darmowy i w miarę wiarygodny monitoring pozycji.

Płatny monitoring pozycji i nie tylko czyli Senuto

Monitorowanie pozycji w Senuto

To nie jest tylko monitoring pozycji. To genialny zestaw narzędzi do walki w wynikach wyszukiwania na wartościowe słowa kluczowe. Jest to jedno z niewielu narzędzi do którego zaglądam codziennie częściej niż do lodówki 🙂 .

Jeżeli interesuje Cię tylko monitoring pozycji i chcesz narzędzia WYŁĄCZNIE DO SPRAWDZANIA POZYCJI konkretnych słów kluczowych, to te narzędzie nie będzie cenowo atrakcyjne.

Przy pakiecie rocznym (w dniu pisania artykułu) najniższy pakiet kosztuje 89 zł netto. W ramach tego jest monitoring pozycji 5 domen na łącznie 200 słów kluczowych. Więc jeśli nie zamierzasz wykorzystywać pełnego potencjału narzędzia, to Ci się to po prostu nie kalkuluje.

Sam monitoring pozycji w SENUTO jest bardzo przejrzysty i tak się prezentuje:

monitorowanie pozycji - wygląd w Senuto

To narzędzie pozwoli Ci uzyskać kilka niesamowicie ważnych danych jeśli chodzi o potencjał słów kluczowych o które warto zawalczyć:

  • Ogólną widoczność strony w TOP 50. Szybko zobaczysz, że Twoja strona internetowa jest widoczna w wynikach wyszukiwania na inne słowa kluczowe niż miał uwzględniać tylko monitoring pozycji. Ogarniasz jakie to daje możliwości zwiększenia soczystego ruchu na stronie?
  • Analiza konkurencji - Możesz porównać na jakie frazy jest widoczna Twoja konkurencja, a Ty nie (i odwrotnie). Genialne pod znalezienie nowych soczystych słów kluczowych.
  • Kanibalizacja słów kluczowych, statystyki fraz, grupowanie fraz, sugestie, itd. Po prostu multum przydatnych narzędzi, a sam monitoring pozycji - mimo że działa super - to zaledwie dodatek.

Jest ogromna ilość powodów dla którego warto właśnie z tego narzędzia korzystać. Zarejestrujesz się i przez 14 dni potestujesz je za darmo. Jak odkryjesz ten ogromny potencjał to po prostu zakochasz się. Więcej o tym narzędziu przeczytasz wchodząc w artykuł recenzja Senuto lub pobaw się od razu narzędziem:

P.S Nie jest to artykuł sponsorowany. Samemu od lat korzystam z SENUTO i znacznie ułatwia mi to pozycjonowanie w Google klientów i własnych projektów biznesowych.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?

    Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach. Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł
    Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru toaletowego, bo zwieracze mogą nie wytrzymać. Jakie są fakty? Mamy zajebiście wysoką inflację, gigantyczne podwyżki stóp procentowych i ABSOLUTNIE ŻADNEJ PERSPEKTYWY na uniknięcie nadchodzącego kryzysu. […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone