Narzędzi do monitorowania pozycji strony w wyszukiwarce Google jest mnóstwo. Od 2011 roku sporo z nich przetestowałem. Oto moim zdaniem najlepsze narzędzia do sprawdzania pozycji strony na słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google.
Mógłbym stworzyć obszerną listę, tylko po co? Liczy się jakość, nie ilość, więc pokażę Ci najlepsze sposoby na sprawdzanie pozycji strony w zależności od potrzeb i budżetu.
Znasz ciekawy sposób na monitorowanie pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google? Napisz do mnie, a zobaczę, czy warto go uwzględnić na mojej liście.
Prawda jest taka, że im więcej narzędzi do monitorowania pozycji, tym trudniej się zdecydować. Przez jakiś czas korzystałem nawet z czterech takich narzędzi jednocześnie, żeby ostatecznie zdecydować się na te - moim zdaniem - najlepsze.
Które narzędzie do monitorowania pozycji w Google jest najlepsze?
Ja korzystam z narzędzia, w którym sprawdzenie pozycji strony to zaledwie jedna z ogromnej liczby funkcji, dzięki którym można walczyć o widoczność strony w wyszukiwarce Google. Tym narzędziem jest SENUTO.
Zanim dokładniej napiszę, jak wygląda monitorowanie pozycji w SENUTO i dlaczego to moim zdaniem najlepsze narzędzie, zacznę od pokazania dwóch sposobów na szybkie i darmowe sprawdzanie pozycji danej frazy w Google.
2 sposoby na darmowy monitoring pozycji w Google
Najpopularniejsze jest wpisywanie ręcznie fraz kluczowych do wyszukiwarki Google. Tyle że trzeba pamiętać o przejściu do trybu incognito, rozwijając menu przeglądarki internetowej i wybierając opcję: "nowe okno incognito", tak jak na poniższym obrazku lub za pomocą skrótu Ctrl+Shift+N:
Będąc w trybie incognito, wpisujesz słowa kluczowe i ręcznie sprawdzasz pozycję strony. Proste? Tak! Wygodne i szybkie? Nie! Sprawdzenie kilku fraz kluczowych jeszcze jakoś ujdzie, ale przy większej ilości to męczące i okropne marnowanie czasu.
Drugim sposobem jest monitorowanie pozycji poprzez Google Search Console (tutaj masz adres). Z wielu powodów Twoja strona powinna się tam znaleźć. Z wielu powodów Twoja strona powinna się tam znaleźć. Masz tam mnóstwo istotnych informacji, a sprawdzenie pozycji strony i generowanego ruchu jest tak naprawdę dodatkiem.
Po wejściu zobaczysz dwie możliwości zweryfikowania strony internetowej:
Zawsze staram się weryfikować po Domenie. Po wpisaniu nazwy domeny lub subdomeny zobaczysz regułę, którą należy dodać w rekordzie TXT do konfiguracji DNS i tyle. Jak się przemieli to już masz dodaną domenę do GSC (Google Search Console):
Wchodzisz w skuteczność i wybierasz: Data: najnowsza data -> Klikasz w "średnia pozycja" -> masz darmowy monitoring.
W ten sposób nie będziesz widział tylko pozycji słów kluczowych, ale również:
Które podstrony są widoczne na jakie słowa kluczowe.
Ile ruchu generują słowa kluczowe.
Pozycje fraz rosną w czasie czy spadają.
Mnóstwo, ale to mnóstwo innych fajnych smaczków.
W ten sposób możesz za darmo sprawdzić pozycję strony na mnóstwo słów kluczowych szybko i wygodnie. Co prawda najnowsze dane są z poprzedniego dnia, ale coś za coś 🙂 . Bardzo fajny sposób na darmowy i w miarę wiarygodny monitoring pozycji.
Płatny monitoring pozycji i nie tylko czyli Senuto
To nie jest tylko monitoring pozycji. To genialny zestaw narzędzi do walki w wynikach wyszukiwania na wartościowe słowa kluczowe. Jest to jedno z niewielu narzędzi do którego zaglądam codziennie częściej niż do lodówki 🙂 .
Jeżeli interesuje Cię tylko monitoring pozycji i chcesz narzędzia WYŁĄCZNIE DO SPRAWDZANIA POZYCJI konkretnych słów kluczowych, to te narzędzie nie będzie cenowo atrakcyjne.
Przy pakiecie rocznym (w dniu pisania artykułu) najniższy pakiet kosztuje 89 zł netto. W ramach tego jest monitoring pozycji 5 domen na łącznie 200 słów kluczowych. Więc jeśli nie zamierzasz wykorzystywać pełnego potencjału narzędzia, to Ci się to po prostu nie kalkuluje.
Sam monitoring pozycji w SENUTO jest bardzo przejrzysty i tak się prezentuje:
To narzędzie pozwoli Ci uzyskać kilka niesamowicie ważnych danych jeśli chodzi o potencjał słów kluczowych o które warto zawalczyć:
Ogólną widoczność strony w TOP 50. Szybko zobaczysz, że Twoja strona internetowa jest widoczna w wynikach wyszukiwania na inne słowa kluczowe niż miał uwzględniać tylko monitoring pozycji. Ogarniasz jakie to daje możliwości zwiększenia soczystego ruchu na stronie?
Analiza konkurencji - Możesz porównać na jakie frazy jest widoczna Twoja konkurencja, a Ty nie (i odwrotnie). Genialne pod znalezienie nowych soczystych słów kluczowych.
Kanibalizacja słów kluczowych, statystyki fraz, grupowanie fraz, sugestie, itd. Po prostu multum przydatnych narzędzi, a sam monitoring pozycji - mimo że działa super - to zaledwie dodatek.
Jest ogromna ilość powodów dla którego warto właśnie z tego narzędzia korzystać. Zarejestrujesz się i przez 14 dni potestujesz je za darmo. Jak odkryjesz ten ogromny potencjał to po prostu zakochasz się. Więcej o tym narzędziu przeczytasz wchodząc w artykuł recenzja Senuto lub pobaw się od razu narzędziem:
P.S Nie jest to artykuł sponsorowany. Samemu od lat korzystam z SENUTO i znacznie ułatwia mi to pozycjonowanie w Google klientów i własnych projektów biznesowych.
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych...
Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw....
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!