Narzędzi do monitorowania pozycji strony w wyszukiwarce Google jest mnóstwo. Od 2011 roku sporo z nich przetestowałem. Oto moim zdaniem najlepsze narzędzia do sprawdzania pozycji strony na słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania Google.
Mógłbym stworzyć obszerną listę, tylko po co? Liczy się jakość, nie ilość, więc pokażę Ci najlepsze sposoby na sprawdzanie pozycji strony w zależności od potrzeb i budżetu.
Znasz ciekawy sposób na monitorowanie pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google? Napisz do mnie, a zobaczę, czy warto go uwzględnić na mojej liście.
Prawda jest taka, że im więcej narzędzi do monitorowania pozycji, tym trudniej się zdecydować. Przez jakiś czas korzystałem nawet z czterech takich narzędzi jednocześnie, żeby ostatecznie zdecydować się na te - moim zdaniem - najlepsze.
Ja korzystam z narzędzia, w którym sprawdzenie pozycji strony to zaledwie jedna z ogromnej liczby funkcji, dzięki którym można walczyć o widoczność strony w wyszukiwarce Google. Tym narzędziem jest SENUTO.
Zanim dokładniej napiszę, jak wygląda monitorowanie pozycji w SENUTO i dlaczego to moim zdaniem najlepsze narzędzie, zacznę od pokazania dwóch sposobów na szybkie i darmowe sprawdzanie pozycji danej frazy w Google.
Najpopularniejsze jest wpisywanie ręcznie fraz kluczowych do wyszukiwarki Google. Tyle że trzeba pamiętać o przejściu do trybu incognito, rozwijając menu przeglądarki internetowej i wybierając opcję: "nowe okno incognito", tak jak na poniższym obrazku lub za pomocą skrótu Ctrl+Shift+N:
Będąc w trybie incognito, wpisujesz słowa kluczowe i ręcznie sprawdzasz pozycję strony. Proste? Tak! Wygodne i szybkie? Nie! Sprawdzenie kilku fraz kluczowych jeszcze jakoś ujdzie, ale przy większej ilości to męczące i okropne marnowanie czasu.
Drugim sposobem jest monitorowanie pozycji poprzez Google Search Console (tutaj masz adres). Z wielu powodów Twoja strona powinna się tam znaleźć. Z wielu powodów Twoja strona powinna się tam znaleźć. Masz tam mnóstwo istotnych informacji, a sprawdzenie pozycji strony i generowanego ruchu jest tak naprawdę dodatkiem.
Po wejściu zobaczysz dwie możliwości zweryfikowania strony internetowej:
Zawsze staram się weryfikować po Domenie. Po wpisaniu nazwy domeny lub subdomeny zobaczysz regułę, którą należy dodać w rekordzie TXT do konfiguracji DNS i tyle. Jak się przemieli to już masz dodaną domenę do GSC (Google Search Console):
Wchodzisz w skuteczność i wybierasz: Data: najnowsza data -> Klikasz w "średnia pozycja" -> masz darmowy monitoring.
W ten sposób nie będziesz widział tylko pozycji słów kluczowych, ale również:
W ten sposób możesz za darmo sprawdzić pozycję strony na mnóstwo słów kluczowych szybko i wygodnie. Co prawda najnowsze dane są z poprzedniego dnia, ale coś za coś 🙂 . Bardzo fajny sposób na darmowy i w miarę wiarygodny monitoring pozycji.
To nie jest tylko monitoring pozycji. To genialny zestaw narzędzi do walki w wynikach wyszukiwania na wartościowe słowa kluczowe. Jest to jedno z niewielu narzędzi do którego zaglądam codziennie częściej niż do lodówki 🙂 .
Jeżeli interesuje Cię tylko monitoring pozycji i chcesz narzędzia WYŁĄCZNIE DO SPRAWDZANIA POZYCJI konkretnych słów kluczowych, to te narzędzie nie będzie cenowo atrakcyjne.
Przy pakiecie rocznym (w dniu pisania artykułu) najniższy pakiet kosztuje 89 zł netto. W ramach tego jest monitoring pozycji 5 domen na łącznie 200 słów kluczowych. Więc jeśli nie zamierzasz wykorzystywać pełnego potencjału narzędzia, to Ci się to po prostu nie kalkuluje.
Sam monitoring pozycji w SENUTO jest bardzo przejrzysty i tak się prezentuje:
To narzędzie pozwoli Ci uzyskać kilka niesamowicie ważnych danych jeśli chodzi o potencjał słów kluczowych o które warto zawalczyć:
Jest ogromna ilość powodów dla którego warto właśnie z tego narzędzia korzystać. Zarejestrujesz się i przez 14 dni potestujesz je za darmo. Jak odkryjesz ten ogromny potencjał to po prostu zakochasz się. Więcej o tym narzędziu przeczytasz wchodząc w artykuł recenzja Senuto lub pobaw się od razu narzędziem:
P.S Nie jest to artykuł sponsorowany. Samemu od lat korzystam z SENUTO i znacznie ułatwia mi to pozycjonowanie w Google klientów i własnych projektów biznesowych.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone