logo-lembicz

Która reklama firmy w internecie jest najlepsza?

Na to pytanie szukają odpowiedzi wszystkie firmy, które chcą poprzez wirtualny świat dotrzeć do klienta i zwiększyć swoje zarobki. Istnieje wiele form reklamy firmy w internecie: Google ads, e mail, Facebook ads, pozycjonowanie, strona internetowa, Twitter, Instagram, itd. Postaram się pomóc Ci zrozumieć, która forma reklamy w internecie będzie dla Ciebie najlepsza.

W tym artykule nie będę omawiał wszystkich reklam w internecie. Pisałem już artykuł o rodzajach marketingu, który możesz sobie sprawdzić. Żeby dowiedzieć się która reklama internetowa będzie dla Ciebie najlepsza, musisz w pierwszej kolejności zrozumieć, że dowolna reklama firmy nie jest kosztem tylko inwestycją.

Inwestycją w możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Inwestycją dzięki której Twoja firma ma zarabiać więcej pieniędzy. Jeżeli chcesz oszczędzać na rozwoju własnej firmy, to trzeba poważnie przemyśleć, czy prowadzenie własnego biznesu jest dobrym kierunkiem. Dlaczego? Sprawdź artykuł w którym pokazuję jak może wyglądać właśnie taka tania reklama i jakich efektów możesz się spodziewać.

Którą formę reklamy wybrać?

Zastanowienie nad formą reklamy

Wybór formy reklamy Twojej firmy w internecie zależy od wielu czynników:

  • Jaka to branża?
  • Obszar działania?
  • Jakie produkty/usługi świadczy?
  • Kim lub czym jest grupa odbiorców?

Dla jednej firmy świetnie sprawdzi się reklama internetowa poprzez social media. Dla drugiej lepszym rozwiązaniem będzie strona internetowa i pozycjonowanie. Trzecia firma powinna dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez e mail marketing. Zaczynasz rozumieć? Nie istnieje uniwersalna odpowiedź. Do tego oczywiście wybór formy reklamy zależy od Twojego budżetu na działania marketingowe.

Agencja marketingowa powinna klientowi powiedzieć czy warto inwestować w określoną formę reklamy. Inaczej nawet świetnie przeprowadzona reklama nie przyniesie oczekiwanych zysków lub nie osiągnie nawet zwrotu z inwestycji (przyniesie straty).

Coraz częściej w internecie można spotkać "specjalistów od reklamy internetowej" działających w bardzo atrakcyjnych cenach. Radzę uważać, żeby się nie rozczarować. Wybór firmy bądź osoby, odpowiedzialnej za reklamę firmy ma ogromne znaczenie dla przyszłych zysków czy kreowaniu świadomości marki. Na tym bezwzględnie nie powinno się oszczędzać.

Ile kosztuje reklama firmy w internecie?

ile kosztuje reklama w internecie

W tym nagłówku zawarty jest błąd, bo - przypomnę raz jeszcze - reklama firmy nie jest kosztem tylko inwestycją. Dobrą praktyką jest porównanie sobie cen za marketing w social media, google ads, pozycjonowanie czy inną formę reklamy. Zdziwisz się jak ogromne mogą być różnice pomiędzy najtańszą a najdroższą ofertą.

Przykładowo pozycjonowanie strony w Google można znaleźć nawet za darmo (u mnie minimum to 1000 zł netto miesięcznie). Reklamę w social media za 50 zł miesięcznie. Google ads czy e mail marketing też po kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Kierując się tylko najniższą ceną, zwiększasz prawdopodobieństwo, że reklama nie będzie inwestycją tylko kosztem.

Czym się kierować, aby wybrać mądrze

Nie ma gwarancji że firma oferująca najdroższy marketing internetowy będzie najlepsza. Tak samo, może okazać się że najtańsza oferta okaże się profesjonalna i skuteczna. Dlatego dobrze znać chociaż podstawową wiedzę odnośnie usługi, która ma zostać realizowana. Bez względu na firmę czy formę reklamy, kilka rzeczy pozwoli Ci wybrać mądrze firmę odpowiedzialną za reklamę w internecie:

  1. Raporty z działań - Co miesiąc lub kwartał powinno otrzymywać się raport z przeprowadzonych działań bez względu jaka jest to reklama w internecie.
  2. Wykonanie strony internetowej - Zerknij na witrynę agencji marketingowej i oceń ją "swoim okiem". Czy Ci się podoba? Czy sami wdrażają te rozwiązania, które mają wykonać w reklamie Twojej firmy?
  3. Aktywność w social media - Jeżeli aktywność jest zerowa lub bliska zeru to znak, że lepiej reklamę firmy w internecie zlecić komuś innemu (pod warunkiem że mają zająć się u Ciebie właśnie obsługą social media)
  4. Opinie w Google moja firma - Obowiązkowo sprawdź czy o danej firmie są w internecie jakieś opinie (nie tylko w wizytówce Google moja firma) ale też na forach czy w social media. Brak opinii oznacza że firma wykonuje dobrze swoją pracę lub jest nowa na rynku.
  5. Dobry kontakt - Według mnie podstawowym czynnikiem jest to, żeby relacje pomiędzy klient-firma pasowały obu stronom. Dobrze wykonany marketing internetowy to podstawa, ale bez dobrej komunikacji prędzej czy później się przerwie współpracę.

Sam w komunikacji używam prostego języka i wychodzę z logicznego (moim zdaniem założenia): Reklama firmy w internecie ma jej ostatecznie przynieść korzyści finansowe. Nie ma znaczenia z jakiej formy reklamy chce skorzystać klient. Dzięki współpracy ze mną ma zarobić pieniądze i są to podstawowe cele które mają zostać osiągnięte.

Optymalna forma reklamy

równowaga

Chociaż uniwersalna reklama firmy w internecie nie istnieje i za każdym razem powinna być dostosowana pod katem strategii biznesowej, to istnieje optymalne rozwiązanie. Bez względu na branżę, obszar działania czy grupę docelową, warto zainwestować w stronę internetową i widoczność w social media.

Strategia marketingowa tego bloga opiera się w największym stopniu o stronę internetową i pozycjonowanie. Do 15 maja 2011 roku to moja priorytetowa reklama firmy (mojej osoby), a dalsze działania zależą od tego, czy zostaną osiągnięte wyznaczone cele.

Ruch do strony internetowej można wygenerować poprzez pozycjonowanie w Google, płatne reklamy Google ads, Facebooka itd. Największym plusem strony internetowej nad innymi formami marketingu internetowego jest taki, że jest ona w 100% Twoja. Wyjątkiem są generatory stron internetowych z regularnymi opłatami, ale to rozwiązanie z góry odradzam.

W przypadku strony internetowej jedynymi stałymi opłatami jest hosting i domena (raz w roku). Facebook, Instagram, YouTube itd. to źródła zewnętrzne. Nigdy nie wiadomo, kiedy przestaną istnieć lub stracą na wartości. Strona internetowa to wirtualna reklama firmy w internecie - Zawsze będzie istniała, chyba że przestanie istnieć internet.

Lata temu ogromną popularnością cieszył się portal społecznościowy grono.net . Upadł z racji popularności serwisu nasza klasa. Ostatnio rosnącą popularnością cieszy się Tik Tok. W pierwszej kolejności reklama firmy powinna być oparta na źródle, nad którym jeśli chodzi o dotarcie do potencjalnych klientów masz pełną kontrolę.

Prowadzę nie tylko bloga o marketingu. Nie świadczę tylko usług marketingowych. Prowadzę wiele własnych projektów. Przy każdym swoim projekcie obowiązkowo zaczynam od strony internetowej. Jak już stronka jest, to dopiero sięgam po inne formy reklamy internetowej, w zależności od opracowanej strategii marketingowej.

Ile kosztuje strona internetowa i pozycjonowanie?

koszt strony internetowej i pozycjonowania

O tym ile kosztuje strona www możesz przeczytaj w tym artykule. Ja strony internetowe od razu przygotowane pod kątem SEO projektuję od 3000 zł netto. Ostatecznie cena zależy od tego co ma się na stronie znaleźć, czy od razu mają być przygotowane wszystkie treści na stronę itd. Nie robię stron za mniejszą kwotę, co wynika z mojej docelowej grupy odbiorców.

Znam firmy generujące zyski, a ich reklama w internecie jest oparta w 100% wyłącznie o Facebooka. Tak też można i się da. Kluczowe pytanie jakie należy sobie postawić to: Czy w ten sposób osiągam maksymalny potencjał pozyskania klientów? Inną kwestią jest to, że koncentrowanie się wyłącznie na jednym źródle dotarcia do klientów, to poważny błąd.

Reklama w internecie tego bloga odbywa się za pomocą pozycjonowania, reklam google ads, facebook ads, content marketingu itd. Dzięki temu nie marnuję żadnej możliwości dotarcia do klienta. Czas i finanse na daną formę reklamy, zależą od etapu na którym będzie znajdywał się ten projekt.

Dobrze zaprojektowana strona to fundament marketingu internetowego. Stronę można wrzucić w media społecznościowe, prowadzić poprzez nią bloga firmowego, kierować reklamy Google czy Facebooka itd. To najbezpieczniejsze rozwiązanie, koncentrujące wszystkie działania marketingowe na stronie internetowej której jesteś właścicielem.

Czy taka reklama się firmie opłaca?

Dopiero 15 grudnia 2020 roku minie drugi miesiąc pozycjonowania tej strony www. Już po pierwszym miesiącu widoczność w wynikach wyszukiwania Google generuje ruch o wartości ok. 618 zł (tyle bym musiał wydać na reklamy Google). Z czasem strona zwiększy tą wartość, a dodatkowo oczywiście powoli rozkręcają się media społecznościowe.

W mediach społecznościowych planuję dopiero więcej działać od 15 maja 2021 roku. Na razie prowadzenie bloga firmowego i pozycjonowanie strony jest priorytetem. Te formy reklamy wymagają cierpliwości. Blog firmowy powoli zwiększa swoje zasięgi, a z czasem i usługi marketingowe będą w wynikach wyszukiwania organicznych Google.

efekty pozycjonowania po miesiącu

Nie będę się tutaj rozpisywał o mojej strategii marketingowej. Dzięki temu, że najpierw została postawiona strona www i pozycjonowanie, będę mógł dotrzeć do grupy docelowej i pozyskiwać klientów na swoje produkty lub usługi za ok. 6 miesięcy. Po pół roku inwestowania w działania marketingowe (w mediach społecznościowych bardzo delikatna aktywność), powinny pojawić się już widoczne efekty.

Pozycjonowanie stron wymaga cierpliwości. Pierwsze efekty widać po ok. 3-4 miesiącach działań. Wszystko zależy od konkurencyjności Twojej firmy. W marketingu jest ogromna konkurencja, a i budżet na działania nie należy do wybitnie wysokich.

Jeżeli chcesz szybciej generować zarobki, to dla Twojej firmy lepsze będą inne rozwiązania marketingowe. Ostrzegam tylko, że opieranie fundamentów na czymś co nie należy do Ciebie, może w przyszłości Cię wiele kosztować. Pozycjonowanie stron to usługa wymagająca cierpliwości, ale siedzę w marketingu od 2011 roku i według mnie to podstawa.

Podsumowanie reklamy w internecie

Dla mojej firmy fundamentem jest własna strona www i jej pozycjonowanie. Z czasem większy nacisk zacznę kłaść na media społecznościowe, a w dalszej kolejności inne formy marketingu. Wynika to ze strategii biznesowej mojej firmy, którą mam dokładnie opracowaną do końca 2021 roku. Obserwuj bloga, a zobaczysz jakie efekty osiągam dzięki reklamie w internecie, a przekonasz się że nie warto na takich działaniach oszczędzać.

P.S Zajrzyj do artykułu w którym napisałem o skutecznej i taniej reklamie w internecie + o tym ile kosztuje reklama internetowa w zależności od rodzaju marketingu.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru toaletowego, bo zwieracze mogą nie wytrzymać. Jakie są fakty? Mamy zajebiście wysoką inflację, gigantyczne podwyżki stóp procentowych i ABSOLUTNIE ŻADNEJ PERSPEKTYWY na uniknięcie nadchodzącego kryzysu. […]

    Czytaj artykuł
    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone