logo-lembicz

Jakie powinno być dobre logo dla firmy

24 sierpnia 2020

Nie jestem grafikiem. Narysowanie prostej kreski od linijki stanowi dla mnie wyzwanie. Na wszystkim znać się nie mogę i nie chcę, bo wiedza odnośnie marketingu, tworzenia stron i sprzedaży w zupełności mi wystarczy. Wiem natomiast jakie powinno być logo firmy, aby było poprawne pod kątem marketingowym i sprzedażowym.

Logo które widzisz na blogu marketingowym jest bardzo proste i czytelne. Nawiązuje do dominującego koloru na blogu (czerwonego). Mógłbym dać jakiś akcent pod kątem sprzedaży czy marketingu, ale im więcej dodatków do loga tym trudniej zbudować identyfikację marki.

Dlaczego logo firmy jest takie ważne

Loga się nie zmienia. Z biegiem czasu przechodzić może odświeżenie, ale nie jest to radykalna zmiana o 180 stopni, więc musi zostać od razu zrobione idealnie. Logo firmy będzie pojawiać się na stronie internetowej, wizytówkach, papierze firmowych, fakturach czy produktach.

Poniżej prezentuję znane loga marek. jest ich oczywiście znacznie więcej, ale na potrzeby wytłumaczenia dlaczego logo firmy jest ważne, taka ilość nam wystarczy.

loga znanych marek

Co rzuca Ci się w oczy gdy patrzysz na te loga? Spokojnie pomyśl, a później zobacz czy nasze spostrzeżenia się pokrywają.

Logo firmy powinno być proste

Im więcej kolorów, skomplikowanych wzorów i innych bajerów tym trudniej zapada w pamięci. Logo musi być na tyle proste, że osoba która je zobaczy przynajmniej raz, będzie w stanie ołówkiem je naszkicować. Zobacz jakie prosta są loga znanych marek i nie jest to bez powodu.

Dzięki temu że logo jest proste, łatwo je zastosować we wszystkich istotnych dla biznesu elementach (wizytówki, pieczątki, faktury itd.). Nie ma co sobie i Klientom komplikować życia. Proste ale schludne logo w zupełności Ci wystarczy, o czym najlepiej świadczą znane marki.

Logo firmy nie powinno Cię ograniczać

To że teraz sprzedajesz pączki nie oznacza że za rok nie zaczniesz budować domów z bali czy prowadzić szkoły tango. Logo na stronie internetowej może sugerować branżę, ale do każdej branży będziesz otwierać nową firmę? Oczywiście możesz, ale mając uniwersalne logo firmy zawsze będziesz miał wybór.

Nigdy nie możesz być pewny co będziesz robił w przyszłości i lepiej zaprojektować jedno uniwersalne logo dla firmy niż później znowu płacić za projekt. Zresztą jak zobaczysz logo mojej firmy to w życiu nie pomyślisz, że to agencja marketingowa (w przyszłości pod tym logiem ma działać również salon tatuaży i ekskluzywna damska bielizna).

Nie jestem grafikiem i odnośnie loga dla firm wypowiadam się z marketingowego punktu widzenia. W moim zespole kocurów marketingu są graficy, którzy ogarniają takie tematy. Ja w tej kwestii mam dwie lewe ręce.

Ile kosztuje profesjonalne logo dla firmy

Jeżeli chodzi o moje własne projekty biznesowe, to loga są projektowanie przez nas. Jeżeli wykonujemy tworzenie stron internetowych to logo wykonuje już profesjonalna firma z którą współpracuję i zawsze trafiają w "smak" Klienta. Za takie logo Klient płaci 300 zł netto i czas realizacji wynosi do 7 dni roboczych.

Za logo można i zapłacić kilka/kilkanaście tysięcy złotych. Nie jestem ekspertem w tym temacie i być może jest jakaś mega różnica pomiędzy logiem za kilkaset złotych a za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Osobiście nigdy bym aż tyle za logo nie zapłacił, ale nie mam aspiracji do zostania światową marką i rynek w Polsce w zupełności mi wystarczy.

400 zł netto za logo dla firmy wydaje mi się uczciwą ceną. Najwięcej pewnie zapłaciłbym 1000 zł netto, ale to już w przypadku kompleksowej usługi czyli projekty również loga pod kątem papieru firmowego, wizytówek i strony internetowej + wybrane logo w kilku wariantach kolorystycznych.

Aktualizacja: 13.09.2021

Finalnie za logo RIKONA wyszło mi ponad 2000 zł netto i to dlatego tak tanio, że to moi graficy się tym zajęli 🙂 No ale to nie był prosty temat i zeszło się ponad trzy miesiące. Natomiast nowe logo tego bloga powstało już w kilka dni i wyniosło koło 500 zł netto.

Tak wyglądało wcześniejsze logo Lembicz.pl

Lembicz.pl - Logo

Tak wygląda aktualne logo Lembicz.pl

Skuteczny marketing Lembicz.pl

Wydaje mi się, że jako kocur marketingu mam teraz prawidłowe logo 🙂 Taka właśnie jest różnica pomiędzy tanim a wykonanym już według planu i wartości marki logiem. Widzisz różnicę?

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Nowa wersja bloga, ale do końca jeszcze daleka droga

    Poprzednia wersja bloga nie miała większych zastrzeżeń pod kątem SEO, ale wizualnie/jakościowo była - delikatnie mówiąc - słaba. Mimo tego i tak pozyskiwała 2-5 klientów miesięcznie dzięki widoczności w wynikach organicznych Google. Co zostało zmienione i dlaczego? Czy to już koniec zmian? Zacznę może od końca, bo to nie koniec zmian tylko ich początek. To […]

    Czytaj artykuł
    Rebranding marki - Kiedy? Jak? Ile kosztuje?

    Branding marki rzadko kiedy trwa wiecznie. Z powodu czynników zewnętrznych lub wewnętrznych, może okazać się konieczny rebranding marki. Sam jestem obecnie w trakcie kompletnego rebrandingu swojej agencji marketingowej i jest to zarówno czasochłonny jak i kosztowny proces. Gdy zakładałem działalność w 2011 roku, to na początku wykonywałem wyłącznie pozycjonowanie stron internetowych pod kątem wyszukiwarki Google. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł
    Lejek sprzedażowy - Twoja dokładna ścieżka sprzedaży

    Każda firma prędzej czy później zaczyna tworzyć - często nie zdając sobie z tego sprawy - lejki sprzedażowe. To ścieżka którą musi klient przebyć od pierwszego kontaktu z marką do finalnej sprzedaży. Lejek sprzedażowy może być bardziej lub mniej rozbudowany, ale oczekiwany efekt jest zawsze ten sam. Zwiększenie ilości sprzedaży produktu lub usługi. Przejdziemy krok […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377