logo-lembicz

Jakie powinno być dobre logo dla firmy

Nie jestem grafikiem. Narysowanie prostej kreski od linijki stanowi dla mnie wyzwanie. Na wszystkim znać się nie mogę i nie chcę, bo wiedza odnośnie marketingu, tworzenia stron i sprzedaży w zupełności mi wystarczy. Wiem natomiast jakie powinno być logo firmy, aby było poprawne pod kątem marketingowym i sprzedażowym.

Logo które widzisz na blogu marketingowym jest bardzo proste i czytelne. Nawiązuje do dominującego koloru na blogu (czerwonego). Mógłbym dać jakiś akcent pod kątem sprzedaży czy marketingu, ale im więcej dodatków do loga tym trudniej zbudować identyfikację marki.

Dlaczego logo firmy jest takie ważne

Loga się nie zmienia. Z biegiem czasu przechodzić może odświeżenie, ale nie jest to radykalna zmiana o 180 stopni, więc musi zostać od razu zrobione idealnie. Logo firmy będzie pojawiać się na stronie internetowej, wizytówkach, papierze firmowych, fakturach czy produktach.

Poniżej prezentuję znane loga marek. jest ich oczywiście znacznie więcej, ale na potrzeby wytłumaczenia dlaczego logo firmy jest ważne, taka ilość nam wystarczy.

loga znanych marek

Co rzuca Ci się w oczy gdy patrzysz na te loga? Spokojnie pomyśl, a później zobacz czy nasze spostrzeżenia się pokrywają.

Logo firmy powinno być proste

Im więcej kolorów, skomplikowanych wzorów i innych bajerów tym trudniej zapada w pamięci. Logo musi być na tyle proste, że osoba która je zobaczy przynajmniej raz, będzie w stanie ołówkiem je naszkicować. Zobacz jakie prosta są loga znanych marek i nie jest to bez powodu.

Dzięki temu że logo jest proste, łatwo je zastosować we wszystkich istotnych dla biznesu elementach (wizytówki, pieczątki, faktury itd.). Nie ma co sobie i Klientom komplikować życia. Proste ale schludne logo w zupełności Ci wystarczy, o czym najlepiej świadczą znane marki.

Logo firmy nie powinno Cię ograniczać

To że teraz sprzedajesz pączki nie oznacza że za rok nie zaczniesz budować domów z bali czy prowadzić szkoły tango. Logo na stronie internetowej może sugerować branżę, ale do każdej branży będziesz otwierać nową firmę? Oczywiście możesz, ale mając uniwersalne logo firmy zawsze będziesz miał wybór.

Nigdy nie możesz być pewny co będziesz robił w przyszłości i lepiej zaprojektować jedno uniwersalne logo dla firmy niż później znowu płacić za projekt. Zresztą jak zobaczysz logo mojej firmy to w życiu nie pomyślisz, że to agencja marketingowa (w przyszłości pod tym logiem ma działać również salon tatuaży i ekskluzywna damska bielizna).

Nie jestem grafikiem i odnośnie loga dla firm wypowiadam się z marketingowego punktu widzenia. W moim zespole kocurów marketingu są graficy, którzy ogarniają takie tematy. Ja w tej kwestii mam dwie lewe ręce.

Ile kosztuje profesjonalne logo dla firmy

Jeżeli chodzi o moje własne projekty biznesowe, to loga są projektowanie przez nas. Jeżeli wykonujemy tworzenie stron internetowych to logo wykonuje już profesjonalna firma z którą współpracuję i zawsze trafiają w "smak" Klienta. Za takie logo Klient płaci 300 zł netto i czas realizacji wynosi do 7 dni roboczych.

Za logo można i zapłacić kilka/kilkanaście tysięcy złotych. Nie jestem ekspertem w tym temacie i być może jest jakaś mega różnica pomiędzy logiem za kilkaset złotych a za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Osobiście nigdy bym aż tyle za logo nie zapłacił, ale nie mam aspiracji do zostania światową marką i rynek w Polsce w zupełności mi wystarczy.

400 zł netto za logo dla firmy wydaje mi się uczciwą ceną. Najwięcej pewnie zapłaciłbym 1000 zł netto, ale to już w przypadku kompleksowej usługi czyli projekty również loga pod kątem papieru firmowego, wizytówek i strony internetowej + wybrane logo w kilku wariantach kolorystycznych.

Aktualizacja: 13.09.2021

Finalnie za logo RIKONA wyszło mi ponad 2000 zł netto i to dlatego tak tanio, że to moi graficy się tym zajęli 🙂 No ale to nie był prosty temat i zeszło się ponad trzy miesiące. Natomiast nowe logo tego bloga powstało już w kilka dni i wyniosło 500 zł netto.

Tak wyglądało wcześniejsze logo Lembicz.pl

Lembicz.pl - Logo

Tak wygląda aktualne logo Lembicz.pl

Skuteczny marketing Lembicz.pl

Wydaje mi się, że jako kocur marketingu mam teraz prawidłowe logo 🙂 Taka właśnie jest różnica pomiędzy tanim, a wykonanym już według planu i wartości marki logiem. Widzisz różnicę?

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

    Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości. Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech […]

    Czytaj artykuł
    Prawdziwa historia trzeciego zmartwychwstania mojego biznesu

    Kończy się 2021 rok. Za chwilę minie jedenaście lat od kiedy uprawiam wyjątkowo ekstremalny w Polsce sport. JESTEM PRZEDSIĘBIORCĄ. Przez ten czas moja firma przeszła przez trzy zmartwychwstania po trzech drastycznych spadkach sprzedaży. Zawsze dupsko ratował mi marketing. Myślisz, że to było dawno temu i już o tym zapomniałem? W listopadzie 2020 roku miałem o […]

    Czytaj artykuł
    Franczyza wzmacnia czy osłabia siłę marki?

    "Franczyza to najskuteczniejszy pomysł marketingowy w historii". Tak powiedział kiedyś John Naisbitt, autor wielu publikacji w tym między innymi "Megatrends", która przez dwa lata była na liście bestsellerów "New York Timesa". Czy franczyza to naprawdę taki dynamit dla siły marki? Wielu przedsiębiorców nie chce zarówno zamieniać swojego biznesu we franczyzę jak i działać we franczyzie. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)