Lembicz-logo

Jakie powinno być dobre logo dla firmy

Lembicz
24 sierpnia 2020

Nie jestem grafikiem. Narysowanie prostej kreski od linijki stanowi dla mnie wyzwanie. Na wszystkim znać się nie mogę i nie chcę, bo wiedza odnośnie marketingu, tworzenia stron i sprzedaży w zupełności mi wystarczy. Wiem natomiast jakie powinno być logo firmy, aby było poprawne pod kątem marketingowym i sprzedażowym.

Logo które widzisz na blogu marketingowym jest bardzo proste i czytelne. Nawiązuje do dominującego koloru na blogu (czerwonego). Mógłbym dać jakiś akcent pod kątem sprzedaży czy marketingu, ale im więcej dodatków do loga tym trudniej zbudować identyfikację marki.

Dlaczego logo firmy jest takie ważne

Loga się nie zmienia. Z biegiem czasu przechodzić może odświeżenie, ale nie jest to radykalna zmiana o 180 stopni, więc musi zostać od razu zrobione idealnie. Logo firmy będzie pojawiać się na stronie internetowej, wizytówkach, papierze firmowych, fakturach czy produktach.

Poniżej prezentuję znane loga marek. jest ich oczywiście znacznie więcej, ale na potrzeby wytłumaczenia dlaczego logo firmy jest ważne, taka ilość nam wystarczy.

loga znanych marek

Co rzuca Ci się w oczy gdy patrzysz na te loga? Spokojnie pomyśl, a później zobacz czy nasze spostrzeżenia się pokrywają.

Logo firmy powinno być proste

Im więcej kolorów, skomplikowanych wzorów i innych bajerów tym trudniej zapada w pamięci. Logo musi być na tyle proste, że osoba która je zobaczy przynajmniej raz, będzie w stanie ołówkiem je naszkicować. Zobacz jakie prosta są loga znanych marek i nie jest to bez powodu.

Dzięki temu że logo jest proste, łatwo je zastosować we wszystkich istotnych dla biznesu elementach (wizytówki, pieczątki, faktury itd.). Nie ma co sobie i Klientom komplikować życia. Proste ale schludne logo w zupełności Ci wystarczy, o czym najlepiej świadczą znane marki.

Logo firmy nie powinno Cię ograniczać

To że teraz sprzedajesz pączki nie oznacza że za rok nie zaczniesz budować domów z bali czy prowadzić szkoły tango. Logo na stronie internetowej może sugerować branżę, ale do każdej branży będziesz otwierać nową firmę? Oczywiście możesz, ale mając uniwersalne logo firmy zawsze będziesz miał wybór.

Nigdy nie możesz być pewny co będziesz robił w przyszłości i lepiej zaprojektować jedno uniwersalne logo dla firmy niż później znowu płacić za projekt. Zresztą jak zobaczysz logo mojej firmy to w życiu nie pomyślisz, że to agencja marketingowa (w przyszłości pod tym logiem ma działać również salon tatuaży i ekskluzywna damska bielizna).

Nie jestem grafikiem i odnośnie loga dla firm wypowiadam się z marketingowego punktu widzenia. Jeżeli się mylę to zostaw komentarz. Chętnie podyskutuję na ten temat.

Ile kosztuje profesjonalne logo dla firmy

Jeżeli chodzi o moje własne projekty biznesowe, to loga są projektowanie przez nas. Jeżeli wykonujemy tworzenie stron internetowych to logo wykonuje już profesjonalna firma z którą współpracuję i zawsze trafiają w "smak" Klienta. Za takie logo Klient płaci 300 zł netto i czas realizacji wynosi do 7 dni roboczych.

Za logo można i zapłacić kilka/kilkanaście tysięcy złotych. Nie jestem ekspertem w tym temacie i być może jest jakaś mega różnica pomiędzy logiem za kilkaset złotych a za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Osobiście nigdy bym aż tyle za logo nie zapłacił, ale nie mam aspiracji do zostania światową marką i rynek w Polsce w zupełności mi wystarczy.

300 zł netto za logo dla firmy wydaje mi się uczciwą ceną. Najwięcej pewnie zapłaciłbym 1000 zł netto, ale to już w przypadku kompleksowej usługi czyli projekty również loga pod kątem papieru firmowego, wizytówek i strony internetowej + wybrane logo w kilku wariantach kolorystycznych.

Autor artykułu: Lembicz 

autor bloga lembicz
Od 2020 roku prowadzę tego bloga dzieląc się wiedzą i doświadczeniem które zdobywam od 2011 roku. Jak widać trochę mi się zeszło z założeniem bloga :-) Mam nadzieję że znajdziesz tutaj przydatne informacje. Pamiętaj! Marketing prowadzi do większej sprzedaży. Większa sprzedaż to większe zarobki i tego Ci życzę.

Dyskusja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram