logo-lembicz

Jakie powinno być dobre logo dla firmy

Nie jestem grafikiem. Narysowanie prostej kreski od linijki stanowi dla mnie wyzwanie. Na wszystkim znać się nie mogę i nie chcę, bo wiedza odnośnie marketingu, tworzenia stron i sprzedaży w zupełności mi wystarczy. Wiem natomiast jakie powinno być logo firmy, aby było poprawne pod kątem marketingowym i sprzedażowym.

Logo które widzisz na blogu marketingowym jest bardzo proste i czytelne. Nawiązuje do dominującego koloru na blogu (czerwonego). Mógłbym dać jakiś akcent pod kątem sprzedaży czy marketingu, ale im więcej dodatków do loga tym trudniej zbudować identyfikację marki.

Dlaczego logo firmy jest takie ważne

Loga się nie zmienia. Z biegiem czasu przechodzić może odświeżenie, ale nie jest to radykalna zmiana o 180 stopni, więc musi zostać od razu zrobione idealnie. Logo firmy będzie pojawiać się na stronie internetowej, wizytówkach, papierze firmowych, fakturach czy produktach.

Poniżej prezentuję znane loga marek. jest ich oczywiście znacznie więcej, ale na potrzeby wytłumaczenia dlaczego logo firmy jest ważne, taka ilość nam wystarczy.

loga znanych marek

Co rzuca Ci się w oczy gdy patrzysz na te loga? Spokojnie pomyśl, a później zobacz czy nasze spostrzeżenia się pokrywają.

Logo firmy powinno być proste

Im więcej kolorów, skomplikowanych wzorów i innych bajerów tym trudniej zapada w pamięci. Logo musi być na tyle proste, że osoba która je zobaczy przynajmniej raz, będzie w stanie ołówkiem je naszkicować. Zobacz jakie prosta są loga znanych marek i nie jest to bez powodu.

Dzięki temu że logo jest proste, łatwo je zastosować we wszystkich istotnych dla biznesu elementach (wizytówki, pieczątki, faktury itd.). Nie ma co sobie i Klientom komplikować życia. Proste ale schludne logo w zupełności Ci wystarczy, o czym najlepiej świadczą znane marki.

Logo firmy nie powinno Cię ograniczać

To że teraz sprzedajesz pączki nie oznacza że za rok nie zaczniesz budować domów z bali czy prowadzić szkoły tango. Logo na stronie internetowej może sugerować branżę, ale do każdej branży będziesz otwierać nową firmę? Oczywiście możesz, ale mając uniwersalne logo firmy zawsze będziesz miał wybór.

Nigdy nie możesz być pewny co będziesz robił w przyszłości i lepiej zaprojektować jedno uniwersalne logo dla firmy niż później znowu płacić za projekt. Zresztą jak zobaczysz logo mojej firmy to w życiu nie pomyślisz, że to agencja marketingowa (w przyszłości pod tym logiem ma działać również salon tatuaży i ekskluzywna damska bielizna).

Nie jestem grafikiem i odnośnie loga dla firm wypowiadam się z marketingowego punktu widzenia. W moim zespole kocurów marketingu są graficy, którzy ogarniają takie tematy. Ja w tej kwestii mam dwie lewe ręce.

Ile kosztuje profesjonalne logo dla firmy

Jeżeli chodzi o moje własne projekty biznesowe, to loga są projektowanie przez nas. Jeżeli wykonujemy tworzenie stron internetowych to logo wykonuje już profesjonalna firma z którą współpracuję i zawsze trafiają w "smak" Klienta. Za takie logo Klient płaci 300 zł netto i czas realizacji wynosi do 7 dni roboczych.

Za logo można i zapłacić kilka/kilkanaście tysięcy złotych. Nie jestem ekspertem w tym temacie i być może jest jakaś mega różnica pomiędzy logiem za kilkaset złotych a za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Osobiście nigdy bym aż tyle za logo nie zapłacił, ale nie mam aspiracji do zostania światową marką i rynek w Polsce w zupełności mi wystarczy.

400 zł netto za logo dla firmy wydaje mi się uczciwą ceną. Najwięcej pewnie zapłaciłbym 1000 zł netto, ale to już w przypadku kompleksowej usługi czyli projekty również loga pod kątem papieru firmowego, wizytówek i strony internetowej + wybrane logo w kilku wariantach kolorystycznych.

Aktualizacja: 13.09.2021

Finalnie za logo RIKONA wyszło mi ponad 2000 zł netto i to dlatego tak tanio, że to moi graficy się tym zajęli 🙂 No ale to nie był prosty temat i zeszło się ponad trzy miesiące. Natomiast nowe logo tego bloga powstało już w kilka dni i wyniosło 500 zł netto.

Tak wyglądało wcześniejsze logo Lembicz.pl

Lembicz.pl - Logo

Tak wygląda aktualne logo Lembicz.pl

Skuteczny marketing Lembicz.pl

Wydaje mi się, że jako kocur marketingu mam teraz prawidłowe logo 🙂 Taka właśnie jest różnica pomiędzy tanim, a wykonanym już według planu i wartości marki logiem. Widzisz różnicę?

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł
    Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

    Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości. Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł
    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)