logo-lembicz

Jaki sukces sprzedajesz swoim klientom?

Nim Morfeusz (grecki bóg snu i uosobienie marzeń sennych) weźmie mnie w swoje objęcie, uciekam myślami do swojego świata marzeń. Tam mogę być kim chcę i mieć co chcę. Tam właśnie realizuje się mój sukces, do którego zmierzam w realnym świecie. Wszyscy pragną sukcesu. Twoi klienci też. Wiesz jak to wykorzystać?

Zacznijmy od tego, że pojęcie sukcesu jest mocno względne. Każdy człowiek ma swoją hierarchię wartości, a więc to co dla jednej osoby jest sukcesem, dla drugiej może nie mieć totalnie żadnej wartości. Z tego płynie pierwszy wniosek dla Twojej sprzedaży:

MUSISZ MIEĆ OKREŚLONĄ GRUPĘ DOCELOWĄ WZGLĘDEM PRODUKTU/USŁUGI, ŻEBY OKREŚLIĆ WARTOŚĆ SUKCESU DLA KLIENTA

Więcej na temat grupy docelowej pisałem w artykule https://lembicz.pl/grupa-docelowa-co-o-niej-wiesz-i-dlaczego-tak-malo/ . Określenie osób które będą najbardziej zainteresowane zakupem Twoich produktów/usług to grunt na której dopiero buduje się fundamenty sprzedaży.

Pamiętam jak lata temu poszedłem kupić telewizor do sklepu w czarny piątek. Sprzedawca szybko mnie rozgryzł i wiedział, że nie chodzi mi o "telewizor". Rozpracował mnie i wiedział, że sukcesem który ma dać mi telewizor jest komfort z grania na konsoli i wysokiej jakości obraz przy filmach/serialach.

Sprzedawca dodatkowo przekonał mnie na zakup sondbara, żebym "miał już sukces totalny". Wydałem znacznie więcej niż planowałem i to z uśmiechem na mordce. Do dzisiaj jestem mega zadowolony z zakupu i nie żałuję. To był piekielnie dobry sprzedawca, który sprzedał mi "sukces" w mającej wtedy znaczenie dla mnie hierarchii wartości.

Jak dostosować sprzedaż sukcesu dla klientów?

Skoro sukces jest pojęciem mocno względnym, to jak najlepiej dopasować wartości sukcesu pod kątem danych produktów/usług? Pokażę Ci to na przykładzie tej samej usługi u mnie, ukierunkowanej na dwie różne grupy docelowe klientów:

POZYCJONOWANIE STRON W GOOGLE - Usługa mająca za cel zwiększyć ruch z wyników organicznych Google. Nie ma znaczenia czy chodzi o sklep internetowy, stronę firmową czy bloga. Tak samo nie ma dla mnie znaczenia czy chodzi o pozycjonowanie na całą Polskę czy w konkretnej miejscowości. Liczba osób szukającej tej usługi miesięcznie tak się przedstawia:

Według narzędzia do analizy słów kluczowych Senuto

POZYCJONOWANIE STRON WARSZAWA - Tutaj już grupie docelowej chodzi o współpracę z firmą z Warszawy lub mającą pomóc wypozycjonować stronę właśnie pod kątem tej konkretnej lokalizacji. To dokładnie to samo co pierwsza usługa, ale tutaj klienci konkretniej określają swoje oczekiwania. Liczba osób szukającej tej usługi miesięcznie tak się przedstawia:

Według narzędzia do analizy słów kluczowych Senuto

W pierwszym przypadku muszę dostosować wartości sukcesu mocno ogólnie, bo nie mam wielu danych o klientach. Za to w drugim przypadku już mogę konkretniej dopasować zalety względem tego, co jest dla klienta sukcesem. Im więcej wiesz o kliencie, tym łatwiej określić dla niego miarę sukcesu 🙂 .

Jeżeli chcesz dotrzeć do klientów spoza określonej grupy docelowej, to musisz ich przekonać, że to właśnie u Ciebie jest ich sukces. U mnie taki cel spełnia (w nawiązaniu do pozycjonowania) ten artykuł. Wyjaśniam w nim jakim zagrożeniem jest decydowanie się na pozycjonowanie za darmo.

Wszędzie działa to tak samo. Klient szuka produktu/usługi ale oczekuje konkretnego sukcesu: radości dziecka z nowej zabawki, zrobienia wrażenia na pierwszej randce, mniejszego bólu pleców, ciszy w domu, większych zarobków, płacenia mniejszych podatków, itd.

Twoim zadaniem jest odnaleźć ten sukces i pokazać, że właśnie Twoje produkty/usługi go spełnią. Nie jest to proste i trzeba się solidnie napocić, ale wtedy sprzedaż wystrzela do samego nieba. Grunt, żeby faktycznie ten sukces zapewniały Twoje produkty/usługi, bo dopiero wtedy odpala się najskuteczniejsza reklama czyli marketing szeptany.

Nie każdego klienta będzie stać na sukces który oferujesz

Nie staraj się na siłę dostosować swoich produktów/usług do "portfela" każdego klienta. Jakość kosztuje (no chyba że sprzedajesz jakieś tanie pierdoły to inna bajka). Nie każdego będzie po prostu stać na zostanie Twoim klientem, nawet jak rozwiejesz wszelkie wątpliwości zakupowe.

U mnie usługi marketingowe nie należą do najtańszych, ale pozwala mi to utrzymać jakość z której jestem dumny. Oczywiście z cenami nie można przeginać. Trzeba znaleźć wartość, która będzie akceptowalna przez docelową grupę klientów i jednocześnie zapewni firmie odpowiedni poziom dochodów.

Logiczne, że Ty jako przedsiębiorca chcesz zarobić jak najwięcej. Z drugiej strony masz klienta, dla którego osiągnięcie sukcesu ma określoną cenę. Musisz znaleźć tutaj równowagę pozwalającą pozyskiwać oczekiwaną liczbę klientów w akceptowalnej przez Ciebie cenie usług lub produktów.

Pomyśl o tym. Sprawdź czy w komunikacji swojej firmie koncentrujesz się na pokazaniu zajebistości swojego produktu/swojej usługi czy pokazaniu jaki sukces osiągnie klient decydując się na zakup u Ciebie. Miłej zabawy mordko 🙂

P.S - Jak akurat prowadzisz kwiaciarnię to stwórz bukiet o nazwie "Na solidne przeprosiny". Tak do pięciu stów spokojnie wydam, żeby bez tracenia czasu na wybór bukietu osiągnąć sukces, w postaci ciszy i spokoju po ciężkiej nocy z kumplami na mieście 😉 .

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł
    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł
    Strategia zerowej ceny - Jak mądrze ją stosować?

    Przeglądając Facebooka czy wyniki wyszukiwarki Google, można odnieść wrażenie, że trzeba być idiotą żeby płacić za cokolwiek! Strona internetowa? Za darmo! Audyt SEO? Za darmo! Pozycjonowanie? Za darmo! Nic tylko brać i cieszyć się, że wszyscy mają takie dobre serca 😉 . Moim zdaniem w biznesie nie ma nic naprawdę za darmo. Usługa lub produkt […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru toaletowego, bo zwieracze mogą nie wytrzymać. Jakie są fakty? Mamy zajebiście wysoką inflację, gigantyczne podwyżki stóp procentowych i ABSOLUTNIE ŻADNEJ PERSPEKTYWY na uniknięcie nadchodzącego kryzysu. […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone