logo-lembicz

Jaki sukces sprzedajesz swoim klientom?

24 grudnia 2021

Nim Morfeusz (grecki bóg snu i uosobienie marzeń sennych) weźmie mnie w swoje objęcie, uciekam myślami do swojego świata marzeń. Tam mogę być kim chcę i mieć co chcę. Tam właśnie realizuje się mój sukces, do którego zmierzam w realnym świecie. Wszyscy pragną sukcesu. Twoi klienci też. Wiesz jak to wykorzystać?

Zacznijmy od tego, że pojęcie sukcesu jest mocno względne. Każdy człowiek ma swoją hierarchię wartości, a więc to co dla jednej osoby jest sukcesem, dla drugiej może nie mieć totalnie żadnej wartości. Z tego płynie pierwszy wniosek dla Twojej sprzedaży:

MUSISZ MIEĆ OKREŚLONĄ GRUPĘ DOCELOWĄ WZGLĘDEM PRODUKTU/USŁUGI, ŻEBY OKREŚLIĆ WARTOŚĆ SUKCESU DLA KLIENTA

Więcej na temat grupy docelowej pisałem w artykule https://lembicz.pl/grupa-docelowa-co-o-niej-wiesz-i-dlaczego-tak-malo/ . Określenie osób które będą najbardziej zainteresowane zakupem Twoich produktów/usług to grunt na której dopiero buduje się fundamenty sprzedaży.

Pamiętam jak lata temu poszedłem kupić telewizor do sklepu w czarny piątek. Sprzedawca szybko mnie rozgryzł i wiedział, że nie chodzi mi o "telewizor". Rozpracował mnie i wiedział, że sukcesem który ma dać mi telewizor jest komfort z grania na konsoli i wysokiej jakości obraz przy filmach/serialach.

Sprzedawca dodatkowo przekonał mnie na zakup sondbara, żebym "miał już sukces totalny". Wydałem znacznie więcej niż planowałem i to z uśmiechem na mordce. Do dzisiaj jestem mega zadowolony z zakupu i nie żałuję. To był piekielnie dobry sprzedawca, który sprzedał mi "sukces" w mającej wtedy znaczenie dla mnie hierarchii wartości.

Jak dostosować sprzedaż sukcesu dla klientów?

Skoro sukces jest pojęciem mocno względnym, to jak najlepiej dopasować wartości sukcesu pod kątem danych produktów/usług? Pokażę Ci to na przykładzie tej samej usługi u mnie, ukierunkowanej na dwie różne grupy docelowe klientów:

POZYCJONOWANIE STRON W GOOGLE - Usługa mająca za cel zwiększyć ruch z wyników organicznych Google. Nie ma znaczenia czy chodzi o sklep internetowy, stronę firmową czy bloga. Tak samo nie ma dla mnie znaczenia czy chodzi o pozycjonowanie na całą Polskę czy w konkretnej miejscowości. Liczba osób szukającej tej usługi miesięcznie tak się przedstawia:

Według narzędzia do analizy słów kluczowych Senuto

POZYCJONOWANIE STRON WARSZAWA - Tutaj już grupie docelowej chodzi o współpracę z firmą z Warszawy lub mającą pomóc wypozycjonować stronę właśnie pod kątem tej konkretnej lokalizacji. To dokładnie to samo co pierwsza usługa, ale tutaj klienci konkretniej określają swoje oczekiwania. Liczba osób szukającej tej usługi miesięcznie tak się przedstawia:

Według narzędzia do analizy słów kluczowych Senuto

W pierwszym przypadku muszę dostosować wartości sukcesu mocno ogólnie, bo nie mam wielu danych o klientach. Za to w drugim przypadku już mogę konkretniej dopasować zalety względem tego, co jest dla klienta sukcesem. Im więcej wiesz o kliencie, tym łatwiej określić dla niego miarę sukcesu 🙂 .

Jeżeli chcesz dotrzeć do klientów spoza określonej grupy docelowej, to musisz ich przekonać, że to właśnie u Ciebie jest ich sukces. U mnie taki cel spełnia (w nawiązaniu do pozycjonowania) ten artykuł. Wyjaśniam w nim jakim zagrożeniem jest decydowanie się na pozycjonowanie za darmo.

Wszędzie działa to tak samo. Klient szuka produktu/usługi ale oczekuje konkretnego sukcesu: radości dziecka z nowej zabawki, zrobienia wrażenia na pierwszej randce, mniejszego bólu pleców, ciszy w domu, większych zarobków, płacenia mniejszych podatków, itd.

Twoim zadaniem jest odnaleźć ten sukces i pokazać, że właśnie Twoje produkty/usługi go spełnią. Nie jest to proste i trzeba się solidnie napocić, ale wtedy sprzedaż wystrzela do samego nieba. Grunt, żeby faktycznie ten sukces zapewniały Twoje produkty/usługi, bo dopiero wtedy odpala się najskuteczniejsza reklama czyli marketing szeptany.

Nie każdego klienta będzie stać na sukces który oferujesz

Nie staraj się na siłę dostosować swoich produktów/usług do "portfela" każdego klienta. Jakość kosztuje (no chyba że sprzedajesz jakieś tanie pierdoły to inna bajka). Nie każdego będzie po prostu stać na zostanie Twoim klientem, nawet jak rozwiejesz wszelkie wątpliwości zakupowe.

U mnie usługi marketingowe nie należą do najtańszych, ale pozwala mi to utrzymać jakość z której jestem dumny. Oczywiście z cenami nie można przeginać. Trzeba znaleźć wartość, która będzie akceptowalna przez docelową grupę klientów i jednocześnie zapewni firmie odpowiedni poziom dochodów.

Logiczne, że Ty jako przedsiębiorca chcesz zarobić jak najwięcej. Z drugiej strony masz klienta, dla którego osiągnięcie sukcesu ma określoną cenę. Musisz znaleźć tutaj równowagę pozwalającą pozyskiwać oczekiwaną liczbę klientów w akceptowalnej przez Ciebie cenie usług lub produktów.

Pomyśl o tym. Sprawdź czy w komunikacji swojej firmie koncentrujesz się na pokazaniu zajebistości swojego produktu/swojej usługi czy pokazaniu jaki sukces osiągnie klient decydując się na zakup u Ciebie. Miłej zabawy mordko 🙂

P.S - Jak akurat prowadzisz kwiaciarnię to stwórz bukiet o nazwie "Na solidne przeprosiny". Tak do pięciu stów spokojnie wydam, żeby bez tracenia czasu na wybór bukietu osiągnąć sukces, w postaci ciszy i spokoju po ciężkiej nocy z kumplami na mieście 😉 .

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Pieprzyć marketing skoro sprzedaż i tak rośnie jak szalona!

    Wielu przedsiębiorców ma w dupie marketing, skoro i bez reklamy konto firmowe robi się tłuściutkie. W sumie jest to logiczne podejście. Po co wydawać pieniądze na zwiększenie sprzedaży, skoro sprzedaż fajnie się kręci i nie narzekasz na brak pieniędzy? Pisząc ten artykuł mam rekordową ilość stałych klientów, a świadczę usługi marketingowe od ponad dziesięciu lat. […]

    Czytaj artykuł
    Co robić gdy sprzedaż stoi w miejscu lub drastycznie spada?

    Uwielbiam tworzyć i rozwijać projekty biznesowe - zarówno dla siebie jak i innych. Ten moment gdy następuje przełamanie słabych wyników sprzedażowych, jest jak pocałunek utraconej miłości po dziesięcioleciach rozłąki. Wtedy zapominasz na chwilę o wszystkich nieprzespanych nocach, wątpliwościach, wyrzeczeniach czy psychicznym i fizycznym zmęczeniu. Doskonale pamiętam jak to jest gdy sprzedaż wynosi przerażające ZERO. Pierwsze […]

    Czytaj artykuł
    Nowy Polski ład nadchodzi. Jak bezboleśnie podnieść ceny swoich usług i produktów?

    Od nowego roku czeka nas rewolucja podatkowa. Prowadzenie biznesu od 2011 roku nauczyło mnie, że tam gdzie jedni zyskują, tam drudzy ewentualne straty przerzucają na klientów. Tylko jak podnieść ceny, aby nie utracić dużej liczby klientów i dalej pozyskiwać nowych? Oto jest pytanie, na które postaram się udzielić odpowiedzi. Zacznę od tego, że totalnie nie […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Strategia błękitnego oceanu

    Długo mi się zeszło z przeczytaniem książki "Strategia błękitnego oceanu". Nie z powodu ilości stron, bo było ich raptem delikatnie ponad 300. To analizy i przemyślenia w trakcie czytania tej książki, zajęły mi ogromną ilość czasu 🙂 . Nie jest to typowa książka o marketingu. "Błękitny ocean" oznacza przestrzeń pozbawioną licznej konkurencji. Nie ma tam […]

    Czytaj artykuł
    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie Warszawa
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)