Strona internetowa nie musi kosztować 20 000 złotych. Strona internetowa nie musi być nafaszerowana unikalną grafiką i funkcjonalnością. Dobra strona internetowa ma zarabiać pieniądze. Jeżeli nie zarabia to staje się wydatkiem a nie inwestycją. Tylko skąd możecie wiedzieć, że właśnie taka a nie inna strona internetowa będzie dobra dla Twojego biznesu?
Spójrzcie na tę stronę internetową. Jest prosta, czytelna i nieskomplikowana. Użytkownik może łatwo się po niej poruszać i znaleźć interesujące go artykuły czy usługi marketingowe. Dodatkowo Google bardzo łatwo trafia zarówno na nowe jak i stare artykuły, dzięki czemu stronę odwiedza coraz więcej użytkowników. Im większa liczba użytkowników, tym większa szansa osiągnięcia korzyści finansowych.
Dobra strona internetowa nie musi być bardzo droga, ale to nie znaczy że ma być maksymalnie tania. Pisałem artykuł o tym ile kosztuje strona internetowa i dlaczego nie powinno się na budowie strony internetowej przesadnie oszczędzać. Tania i dobra strona internetowa firmy czy blog to inwestycja zaczynająca się od. 2000 zł netto moim zdaniem, a jak jest taniej to może być różnie.
Jest wiele firm oferujących stronę internetową za darmo lub za symboliczną miesięczną opłatę. Z jednej strony rozumiem firmy korzystające z takiego taniego - lub całkowicie darmowego - rozwiązania. Ciężko wydać 3000 zł czy więcej pieniędzy na coś, czego się do końca nie rozumie. Znacznie łatwiej wydać pieniądze na wakacje, nowy samochód czy telefon komórkowy prawda?
Widziałem wiele stron internetowych stworzonych za kilkaset złotych i nie były to niestety dobre strony internetowe. Jak kupicie samochód za 5000 złotych to oczekujesz że będzie jak ten z salonu samochodowego? Jak znajdziesz wakacje w Egipcie za 600 zł od osoby za tydzień, to oczekujesz mega luksusowych warunków? Jakość kosztuje i wszystko zależy czego oczekujesz.
Wykonuję tworzenie stron www i strony firmowe zaczynają się u mnie od 3500 zł netto. Rzadko kiedy "cena od" jest tą ostateczną, bo po konsultacji klient rozumie, że to inwestycja mogąca przynieść ogromne korzyści finansowe dla firmy i nie chce na tym oszczędzać. Dobra strona internetowa swoje kosztuje, tak samo jak i dobry samochód, dobre wakacje czy dobry telefon komórkowy.
Są strony internetowe których zaprojektowanie to spokojnie budżet kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy złotych. To już potężne projekty dla ogromnych firm, a takimi ja się nie zajmuję i żaden z moich projektów biznesowych nie wymagał jeszcze takiego budżetu. Nie obsługuję korporacji, tylko małe, średnie i duże firmy, które takim gigantycznym budżetem na inwestycje nie dysponują.
Cech dobrej strony internetowej jest oczywiście znacznie więcej, ale te są podstawowe. Strona internetowa jest odzwierciedleniem Twojej firmy i tak jest odbierana przez potencjalnych klientów. Jeżeli będzie niechlujna, brzydka i niedokończona... To sukcesem będzie jeśli zarobi cokolwiek i to w długiej perspektywie czasu.
Dobra strona internetowa potrafi zarobić dla firmy dobre pieniądze. Z czasem można zmienić stronę na taką już za "konkretne" pieniądze, ale nie ma co też przesadzać w drugą stronę i szukać jak najtańszej opcji. Wybór zawsze należy do Was, ale tak samo tylko do siebie możecie mieć pretensje, że strona internetowa nie generuje zysków czy pozycjonowanie w Google jest nieefektywne, bo "miała być tania ale i dobra strona", a wyszło jak wyszło.
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Polityka prywatnościLembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone