logo-lembicz

Jaka powinna być dobra strona internetowa?

15 lutego 2021

Strona internetowa nie musi kosztować 20 000 złotych. Strona internetowa nie musi być nafaszerowana unikalną grafiką i funkcjonalnością. Dobra strona internetowa ma zarabiać pieniądze. Jeżeli nie zarabia to staje się wydatkiem a nie inwestycją. Tylko skąd możecie wiedzieć, że właśnie taka a nie inna strona internetowa będzie dobra dla Twojego biznesu?

Spójrzcie na tę stronę internetową. Jest prosta, czytelna i nieskomplikowana. Użytkownik może łatwo się po niej poruszać i znaleźć interesujące go artykuły czy usługi marketingowe. Dodatkowo Google bardzo łatwo trafia zarówno na nowe jak i stare artykuły, dzięki czemu stronę odwiedza coraz więcej użytkowników. Im większa liczba użytkowników, tym większa szansa osiągnięcia korzyści finansowych.

Dobra strona internetowa nie musi kosztować dziesiątek tysięcy złotych. Najważniejsze, aby strona internetowa zarabiała pieniądze. Wtedy można z czasem ją ulepszać wizualnie i funkcjonalnie, dzięki czemu powinna zarabiać jeszcze więcej.

Dobra strona internetowa nie musi być bardzo droga, ale to nie znaczy że ma być maksymalnie tania. Pisałem artykuł o tym ile kosztuje strona internetowa i dlaczego nie powinno się na budowie strony internetowej przesadnie oszczędzać. Tania i dobra strona internetowa firmy czy blog to inwestycja zaczynająca się od. 2000 zł netto moim zdaniem, a jak jest taniej to może być różnie.

Dobra strona internetowa nie jest tania, ale nie musi być droga

Jest wiele firm oferujących stronę internetową za darmo lub za symboliczną miesięczną opłatę. Z jednej strony rozumiem firmy korzystające z takiego taniego - lub całkowicie darmowego - rozwiązania. Ciężko wydać 3000 zł czy więcej pieniędzy na coś, czego się do końca nie rozumie. Znacznie łatwiej wydać pieniądze na wakacje, nowy samochód czy telefon komórkowy prawda?

Skoro można mieć stronę internetową za darmo czy za 30 zł msc. to dlaczego z tego nie skorzystać?

Widziałem wiele stron internetowych stworzonych za kilkaset złotych i nie były to niestety dobre strony internetowe. Jak kupicie samochód za 5000 złotych to oczekujesz że będzie jak ten z salonu samochodowego? Jak znajdziesz wakacje w Egipcie za 600 zł od osoby za tydzień, to oczekujesz mega luksusowych warunków? Jakość kosztuje i wszystko zależy czego oczekujesz.

Zalecam przeczytać dokładnie regulamin w przypadku stron internetowych płatnych abonamentowo. Nie twierdzę, że strony internetowe czy sklepy są tam złe, ale z biegiem czasu to rozwiązanie może okazać się znacznie droższe niż to wstępnie wygląda.

Wykonuję tworzenie stron www i strony firmowe zaczynają się u mnie od 3500 zł netto. Rzadko kiedy "cena od" jest tą ostateczną, bo po konsultacji klient rozumie, że to inwestycja mogąca przynieść ogromne korzyści finansowe dla firmy i nie chce na tym oszczędzać. Dobra strona internetowa swoje kosztuje, tak samo jak i dobry samochód, dobre wakacje czy dobry telefon komórkowy.

Są strony internetowe których zaprojektowanie to spokojnie budżet kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy złotych. To już potężne projekty dla ogromnych firm, a takimi ja się nie zajmuję i żaden z moich projektów biznesowych nie wymagał jeszcze takiego budżetu. Nie obsługuję korporacji, tylko małe, średnie i duże firmy, które takim gigantycznym budżetem na inwestycje nie dysponują.

Cechy dobrej strony internetowej

  1. Bezpieczeństwo - Do dobrej strony internetowej nie tak łatwo się włamać, chyba że właściciel ustawia banalne hasło do serwera lub konto administracyjnego strony.
  2. Wersja mobilna - Duża ilość ruchu na stronie internetowej pochodzi z urządzeń mobilnych (telefonów komórkowych). Dobra strona internetowa wygląda świetnie zarówno na komputerach jak i komórkach, czyli w każdej możliwej rozdzielczości.
  3. Łatwa nawigacja - Użytkownik szybko musi dotrzeć do poszukiwanej informacji. Wyznaję zasadę maksymalnie 5 kliknięć od strony głównej, a idealnie jeśli do 3 kliknięć myszki użytkownik trafia do docelowego miejsca. W przypadku rozbudowanych sklepów internetowych ilość kroków się zwiększa.
  4. Optymalizacja pod UX i SEO - Dobra strona internetowa jest dostosowana zarówno pod kątem wytycznych wyszukiwarki Google jak i docelowej grupy odbiorców. Taka strona łatwo zdobywa pozycje w Google i ruch szybko przekłada się na generowane zyski.
  5. Zawartość - Treść, grafika, formularz kontaktowy, bannery... Wszystko musi być dostosowane pod grupę docelową. Jeżeli któryś z tych elementów kuleje, to nie jest to dobra strona internetowa.

Cech dobrej strony internetowej jest oczywiście znacznie więcej, ale te są podstawowe. Strona internetowa jest odzwierciedleniem Twojej firmy i tak jest odbierana przez potencjalnych klientów. Jeżeli będzie niechlujna, brzydka i niedokończona... To sukcesem będzie jeśli zarobi cokolwiek i to w długiej perspektywie czasu.

Dobra strona internetowa potrafi zarobić dla firmy dobre pieniądze. Z czasem można zmienić stronę na taką już za "konkretne" pieniądze, ale nie ma co też przesadzać w drugą stronę i szukać jak najtańszej opcji. Wybór zawsze należy do Was, ale tak samo tylko do siebie możecie mieć pretensje, że strona internetowa nie generuje zysków czy pozycjonowanie w Google jest nieefektywne, bo "miała być tania ale i dobra strona", a wyszło jak wyszło.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Dobra strona sprzedażowa czyli skuteczny Landing Page

    Dobra strona sprzedażowa potrafi wygenerować lepszą sprzedaż niż znacznie bardziej rozbudowana strona firmowa. Jest niczym NITRO dla samochodu czy STERYD dla kulturysty. Można się bez tego obejść, ale jest piekielnie skuteczna i - co najważniejsze - bezpieczna dla "silnika" Twojego biznesu. Strona sprzedażowa czyli tzw. Landing Page (Strona Lądująca) jest zawsze zaprojektowana w konkretnym celu. […]

    Czytaj artykuł
    Szybkość wczytywania strony internetowej

    Logiczne, że strona internetowa powinna wczytywać się jak najszybciej. Tylko kiedy można stwierdzić, że szybkość wczytywania strony internetowej jest poprawna? Kiedy uznaje się że strona chodzi wolno? No i najważniejsze: Czy szybkość strony ma duży wpływ na sprzedaż? Czy zbyt wolna strona internetowa wpływa na widoczność w Google? Szybkość ładowania strony ma ogromne znaczenie we […]

    Czytaj artykuł
    Jak ważna jest responsywność strony internetowej?

    Bardzo dużo osób samodzielnie budując swoje strony internetowe, pomija kwestie jej dostosowania pod urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety). Jak ważna jest responsywność strony internetowej i czy faktycznie warto poświęcić czas na "dopieszczenie" strony pod tym kątem? Według danych z raportu "Digital 2000" z którym szczegółowo można zapoznać się tutaj, tak wygląda udział poszczególnych narzędzi w […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Fanpage na Facebooku - Jak go prowadzić prawidłowo?

    Osoby obserwujące Twój fanpage mają Cię głęboko w dupie? Wynika to z tego, że założyć fanpage jest piekielnie łatwo, ale już prawidłowo go prowadzić jest znacznie trudniej. Zresztą większość daje ciała już na samym początku, bo słucha się zaleceń Facebooka. Na wstępie od razu poinformuję, że nie świadczę usługi prowadzenia fanpage'a na Facebooku. Jeżeli więc […]

    Czytaj artykuł
    Siła marki rośnie czy maleje - jak to zmierzyć w małej firmie?

    Większość przedsiębiorców wie, że chce zbudować silną i rozpoznawalną markę. Natomiast tylko nieliczni sprawdzają czy siła marki rośnie lub maleje z upływem czasu. Dlaczego? Po co w ogóle zaczynać proces budowania wizerunku marki, skoro później ma się w dupie monitorowanie tego działania? Panuje przekonanie, że mierzenie siły marki jest trudną i kosztowną analizą. Wszystko tak […]

    Czytaj artykuł
    Dokładnie na czym polega pozycjonowanie stron? Co to jest?

    Co to jest pozycjonowanie stron? Na czym polega pozycjonowanie? W skrócie: o co w tym wszystkim chodzi i czy warto mieć stronę wypozycjonowaną? Postaram się wszystko wytłumaczyć w prosty sposób. Definicja odpowiadająca na pytanie "co to jest pozycjonowanie?" nie określa o którą wyszukiwarkę chodzi, ale w Polsce bezapelacyjne dominuje wyszukiwarka Google. Według https://gs.statcounter.com/ na październik […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Wypełnij formularz, a ja już Ci polewam za naszą ewentualną współpracę.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwaniem klientów i budowaniem trwałych relacji biznesowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377