logo-lembicz

Jaka powinna być dobra strona internetowa?

Strona internetowa nie musi kosztować 20 000 złotych. Strona internetowa nie musi być nafaszerowana unikalną grafiką i funkcjonalnością. Dobra strona internetowa ma zarabiać pieniądze. Jeżeli nie zarabia to staje się wydatkiem a nie inwestycją. Tylko skąd możecie wiedzieć, że właśnie taka a nie inna strona internetowa będzie dobra dla Twojego biznesu?

Spójrzcie na tę stronę internetową. Jest prosta, czytelna i nieskomplikowana. Użytkownik może łatwo się po niej poruszać i znaleźć interesujące go artykuły czy usługi marketingowe. Dodatkowo Google bardzo łatwo trafia zarówno na nowe jak i stare artykuły, dzięki czemu stronę odwiedza coraz więcej użytkowników. Im większa liczba użytkowników, tym większa szansa osiągnięcia korzyści finansowych.

Dobra strona internetowa nie musi kosztować dziesiątek tysięcy złotych. Najważniejsze, aby strona internetowa zarabiała pieniądze. Wtedy można z czasem ją ulepszać wizualnie i funkcjonalnie, dzięki czemu powinna zarabiać jeszcze więcej.

Dobra strona internetowa nie musi być bardzo droga, ale to nie znaczy że ma być maksymalnie tania. Pisałem artykuł o tym ile kosztuje strona internetowa i dlaczego nie powinno się na budowie strony internetowej przesadnie oszczędzać. Tania i dobra strona internetowa firmy czy blog to inwestycja zaczynająca się od. 2000 zł netto moim zdaniem, a jak jest taniej to może być różnie.

Dobra strona internetowa nie jest tania, ale nie musi być droga

Jest wiele firm oferujących stronę internetową za darmo lub za symboliczną miesięczną opłatę. Z jednej strony rozumiem firmy korzystające z takiego taniego - lub całkowicie darmowego - rozwiązania. Ciężko wydać 3000 zł czy więcej pieniędzy na coś, czego się do końca nie rozumie. Znacznie łatwiej wydać pieniądze na wakacje, nowy samochód czy telefon komórkowy prawda?

Skoro można mieć stronę internetową za darmo czy za 30 zł msc. to dlaczego z tego nie skorzystać?

Widziałem wiele stron internetowych stworzonych za kilkaset złotych i nie były to niestety dobre strony internetowe. Jak kupicie samochód za 5000 złotych to oczekujesz że będzie jak ten z salonu samochodowego? Jak znajdziesz wakacje w Egipcie za 600 zł od osoby za tydzień, to oczekujesz mega luksusowych warunków? Jakość kosztuje i wszystko zależy czego oczekujesz.

Zalecam przeczytać dokładnie regulamin w przypadku stron internetowych płatnych abonamentowo. Nie twierdzę, że strony internetowe czy sklepy są tam złe, ale z biegiem czasu to rozwiązanie może okazać się znacznie droższe niż to wstępnie wygląda.

Wykonuję tworzenie stron www i strony firmowe zaczynają się u mnie od 3500 zł netto. Rzadko kiedy "cena od" jest tą ostateczną, bo po konsultacji klient rozumie, że to inwestycja mogąca przynieść ogromne korzyści finansowe dla firmy i nie chce na tym oszczędzać. Dobra strona internetowa swoje kosztuje, tak samo jak i dobry samochód, dobre wakacje czy dobry telefon komórkowy.

Są strony internetowe których zaprojektowanie to spokojnie budżet kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy złotych. To już potężne projekty dla ogromnych firm, a takimi ja się nie zajmuję i żaden z moich projektów biznesowych nie wymagał jeszcze takiego budżetu. Nie obsługuję korporacji, tylko małe, średnie i duże firmy, które takim gigantycznym budżetem na inwestycje nie dysponują.

Cechy dobrej strony internetowej

  1. Bezpieczeństwo - Do dobrej strony internetowej nie tak łatwo się włamać, chyba że właściciel ustawia banalne hasło do serwera lub konto administracyjnego strony.
  2. Wersja mobilna - Duża ilość ruchu na stronie internetowej pochodzi z urządzeń mobilnych (telefonów komórkowych). Dobra strona internetowa wygląda świetnie zarówno na komputerach jak i komórkach, czyli w każdej możliwej rozdzielczości.
  3. Łatwa nawigacja - Użytkownik szybko musi dotrzeć do poszukiwanej informacji. Wyznaję zasadę maksymalnie 5 kliknięć od strony głównej, a idealnie jeśli do 3 kliknięć myszki użytkownik trafia do docelowego miejsca. W przypadku rozbudowanych sklepów internetowych ilość kroków się zwiększa.
  4. Optymalizacja pod UX i SEO - Dobra strona internetowa jest dostosowana zarówno pod kątem wytycznych wyszukiwarki Google jak i docelowej grupy odbiorców. Taka strona łatwo zdobywa pozycje w Google i ruch szybko przekłada się na generowane zyski.
  5. Zawartość - Treść, grafika, formularz kontaktowy, bannery... Wszystko musi być dostosowane pod grupę docelową. Jeżeli któryś z tych elementów kuleje, to nie jest to dobra strona internetowa.

Cech dobrej strony internetowej jest oczywiście znacznie więcej, ale te są podstawowe. Strona internetowa jest odzwierciedleniem Twojej firmy i tak jest odbierana przez potencjalnych klientów. Jeżeli będzie niechlujna, brzydka i niedokończona... To sukcesem będzie jeśli zarobi cokolwiek i to w długiej perspektywie czasu.

Dobra strona internetowa potrafi zarobić dla firmy dobre pieniądze. Z czasem można zmienić stronę na taką już za "konkretne" pieniądze, ale nie ma co też przesadzać w drugą stronę i szukać jak najtańszej opcji. Wybór zawsze należy do Was, ale tak samo tylko do siebie możecie mieć pretensje, że strona internetowa nie generuje zysków czy pozycjonowanie w Google jest nieefektywne, bo "miała być tania ale i dobra strona", a wyszło jak wyszło.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?

    Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że określenie ”software house”, dla wielu osób oznacza to samo co ”agencja interaktywna” czy ”agencja reklamowa”. Tak jak dla mnie określenie ”stomatolog” i ”dentysta”, oznacza dokładnie […]

    Czytaj artykuł
    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?

    Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone