logo-lembicz

Jaka powinna być dobra strona internetowa?

Strona internetowa nie musi kosztować 20 000 złotych. Strona internetowa nie musi być nafaszerowana unikalną grafiką i funkcjonalnością. Dobra strona internetowa ma zarabiać pieniądze. Jeżeli nie zarabia to staje się wydatkiem a nie inwestycją. Tylko skąd możecie wiedzieć, że właśnie taka a nie inna strona internetowa będzie dobra dla Twojego biznesu?

Spójrzcie na tę stronę internetową. Jest prosta, czytelna i nieskomplikowana. Użytkownik może łatwo się po niej poruszać i znaleźć interesujące go artykuły czy usługi marketingowe. Dodatkowo Google bardzo łatwo trafia zarówno na nowe jak i stare artykuły, dzięki czemu stronę odwiedza coraz więcej użytkowników. Im większa liczba użytkowników, tym większa szansa osiągnięcia korzyści finansowych.

Dobra strona internetowa nie musi kosztować dziesiątek tysięcy złotych. Najważniejsze, aby strona internetowa zarabiała pieniądze. Wtedy można z czasem ją ulepszać wizualnie i funkcjonalnie, dzięki czemu powinna zarabiać jeszcze więcej.

Dobra strona internetowa nie musi być bardzo droga, ale to nie znaczy że ma być maksymalnie tania. Pisałem artykuł o tym ile kosztuje strona internetowa i dlaczego nie powinno się na budowie strony internetowej przesadnie oszczędzać. Tania i dobra strona internetowa firmy czy blog to inwestycja zaczynająca się od. 2000 zł netto moim zdaniem, a jak jest taniej to może być różnie.

Dobra strona internetowa nie jest tania, ale nie musi być droga

Jest wiele firm oferujących stronę internetową za darmo lub za symboliczną miesięczną opłatę. Z jednej strony rozumiem firmy korzystające z takiego taniego - lub całkowicie darmowego - rozwiązania. Ciężko wydać 3000 zł czy więcej pieniędzy na coś, czego się do końca nie rozumie. Znacznie łatwiej wydać pieniądze na wakacje, nowy samochód czy telefon komórkowy prawda?

Skoro można mieć stronę internetową za darmo czy za 30 zł msc. to dlaczego z tego nie skorzystać?

Widziałem wiele stron internetowych stworzonych za kilkaset złotych i nie były to niestety dobre strony internetowe. Jak kupicie samochód za 5000 złotych to oczekujesz że będzie jak ten z salonu samochodowego? Jak znajdziesz wakacje w Egipcie za 600 zł od osoby za tydzień, to oczekujesz mega luksusowych warunków? Jakość kosztuje i wszystko zależy czego oczekujesz.

Zalecam przeczytać dokładnie regulamin w przypadku stron internetowych płatnych abonamentowo. Nie twierdzę, że strony internetowe czy sklepy są tam złe, ale z biegiem czasu to rozwiązanie może okazać się znacznie droższe niż to wstępnie wygląda.

Wykonuję tworzenie stron www i strony firmowe zaczynają się u mnie od 3500 zł netto. Rzadko kiedy "cena od" jest tą ostateczną, bo po konsultacji klient rozumie, że to inwestycja mogąca przynieść ogromne korzyści finansowe dla firmy i nie chce na tym oszczędzać. Dobra strona internetowa swoje kosztuje, tak samo jak i dobry samochód, dobre wakacje czy dobry telefon komórkowy.

Są strony internetowe których zaprojektowanie to spokojnie budżet kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy złotych. To już potężne projekty dla ogromnych firm, a takimi ja się nie zajmuję i żaden z moich projektów biznesowych nie wymagał jeszcze takiego budżetu. Nie obsługuję korporacji, tylko małe, średnie i duże firmy, które takim gigantycznym budżetem na inwestycje nie dysponują.

Cechy dobrej strony internetowej

  1. Bezpieczeństwo - Do dobrej strony internetowej nie tak łatwo się włamać, chyba że właściciel ustawia banalne hasło do serwera lub konto administracyjnego strony.
  2. Wersja mobilna - Duża ilość ruchu na stronie internetowej pochodzi z urządzeń mobilnych (telefonów komórkowych). Dobra strona internetowa wygląda świetnie zarówno na komputerach jak i komórkach, czyli w każdej możliwej rozdzielczości.
  3. Łatwa nawigacja - Użytkownik szybko musi dotrzeć do poszukiwanej informacji. Wyznaję zasadę maksymalnie 5 kliknięć od strony głównej, a idealnie jeśli do 3 kliknięć myszki użytkownik trafia do docelowego miejsca. W przypadku rozbudowanych sklepów internetowych ilość kroków się zwiększa.
  4. Optymalizacja pod UX i SEO - Dobra strona internetowa jest dostosowana zarówno pod kątem wytycznych wyszukiwarki Google jak i docelowej grupy odbiorców. Taka strona łatwo zdobywa pozycje w Google i ruch szybko przekłada się na generowane zyski.
  5. Zawartość - Treść, grafika, formularz kontaktowy, bannery... Wszystko musi być dostosowane pod grupę docelową. Jeżeli któryś z tych elementów kuleje, to nie jest to dobra strona internetowa.

Cech dobrej strony internetowej jest oczywiście znacznie więcej, ale te są podstawowe. Strona internetowa jest odzwierciedleniem Twojej firmy i tak jest odbierana przez potencjalnych klientów. Jeżeli będzie niechlujna, brzydka i niedokończona... To sukcesem będzie jeśli zarobi cokolwiek i to w długiej perspektywie czasu.

Dobra strona internetowa potrafi zarobić dla firmy dobre pieniądze. Z czasem można zmienić stronę na taką już za "konkretne" pieniądze, ale nie ma co też przesadzać w drugą stronę i szukać jak najtańszej opcji. Wybór zawsze należy do Was, ale tak samo tylko do siebie możecie mieć pretensje, że strona internetowa nie generuje zysków czy pozycjonowanie w Google jest nieefektywne, bo "miała być tania ale i dobra strona", a wyszło jak wyszło.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?

    Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]

    Czytaj artykuł
    Prosta strona internetowa - Cel? Funkcjonalność? Koszt?

    Nie zawsze potrzebna jest rozbudowana o dedykowane funkcjonalności strona internetowa. Zdarza się, że strona internetowa ma być naprawdę prosta. Logo/Nazwa + podstawowe informacje + kontakt. To wszystko. Tworzenie stron www o takim poziomie trudności nie wymaga dużych nakładów czasu pracy i umiejętności. Do stworzenia takiej prostej strony internetowej nie potrzeba programisty. Wystarczy nawet zwykły darmowy […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)