facebook
logo-lembicz

Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

7 września 2021

Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca.

To w jaki sposób w branży marketingowej konkurencja próbuje przejąć klientów, bardzo dobrze odzwierciedla moja historia, która opisałem w artykule Uważaj na telefony od agencji marketingowych. Lockdowny sprawiły że wiele firm się zamknęło i pojawiło się od cholery "agencji marketingowych" i "specjalistów" którzy kuszą klientów niskimi cenami i obiecują złote góry.

Życie 🙂 Nie mam wpływu na to co obiecuje konkurencja i w jakich cenach. Zakładam, że Ty też nie masz na to wpływu. Pozostaje wyróżnić się na tle konkurencji, aby klienci nie zwracali tak uwagi na cenę. Łatwo powiedzieć a znacznie trudniej wdrożyć. "W mojej branży to się tak nie da" - Oki, ale skoro zakład pogrzebowy potrafił w innowacyjny sposób się wyróżnić, to dalej uważasz, że w Twojej branży się nie da?

https://www.facebook.com/bytompogrzeby/

Zobacz na liczbę osób które lubią stronę Zakładu Pogrzebowego A.S Bytom. Ponad pół miliona. Myślisz, że narzekają na brak klientów, nawet jeśli są drożsi od konkurencji 🙂 ? Prawda jest taka, że w każdej branży można znaleźć innowacyjność, tylko trzeba usiąść i pomyśleć. Nie jest to łatwe i szybkie, ale mocno pozwala rozbujać sprzedaż i to - tutaj miłe zaskoczenie - nie musi oznaczać dużych wydatków na marketing.

Dlaczego wyróżnienie się na tle konkurencji jest ważne?

Jeśli Twój produkt/Twoja usługa na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od konkurencji, to klient pójdzie tam gdzie dostanie niższą cenę. To że mówisz i piszesz o "super jakości" czy "dokładności realizacji" nie ma znaczenia, bo Twoja konkurencja robi dokładnie to samo . Zróbmy szybki i prosty test.

Ten ołówek (dowolny produkt który potrzebujesz) znajdujesz w trzech firmach: A za 2,49 zł | B za 1,50 zł | C za 0,49 zł . W której firmie go kupisz? Na pierwszy rzut oka ten sam ołówek i faktycznie po chwili porównania, okazuje się że niczym się one nie różnią poza ceną. Ja bym kupił tam gdzie jest najtaniej i jest to logiczny wybór.

Nawet jeżeli mocno zainwestujesz w usługi marketingowe których celem jest sprowadzenie ruchu na stronę internetową, to ludzie potrafią liczyć (a już pieniądze w szczególności). Co Ci po dużym ruchu, jeśli nie przekłada się to znacząco na wyniki sprzedaży? Tak naprawdę tracisz pieniądze i nie zmieni się to, póki nie przekonasz klienta, że u Ciebie ma lepiej.

Dobra. Załóżmy, że Twój produkt jest cenowo na tle konkurencji tak samo atrakcyjny, jak produkt w firmie A względem B i C. Niech to nawet będzie ten ołówek, bo to nie ma żadnego znaczenia. Jak sprawić, aby te 2,49 zł wyglądało lepiej niż 0,49 zł?

Jak się wyróżnić na tle konkurencji?

Jest wiele zabiegów marketingowych pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Szukając "natchnienia" nie ograniczaj się tylko do własnej konkurencji. Możesz znaleźć ciekawe rozwiązania w całkowicie innej branży. Tak na szybko podam Ci sposób, który nie jest wybitnie innowacyjny, ale świetnie działa.

Mocno zaakcentować, że przy zakupie ołówków za 24,90 zł (czyli dziesięciu sztuk) otrzymasz ZA DARMO KURS RYSOWANIA ONLINE O WARTOŚCI 99 ZŁ. Wtedy potencjalny klient uważa, że jest to świetny zakup. Wydaje 24,90 a dostaje coś o wartości 99 zł + ma zapas ołówków 🙂 Magia ceny robi swoje, a stworzenie takiego kursu online to Dla Ciebie jednorazowa inwestycja czasu i pieniędzy.

Przerwij na chwilę czytanie i zerknij ostatnią aktywność Twojego biznesu na portalach społecznościowych. Jest nudno jak flaki z olejem? Tylko wrzucasz produkty zachwalając ich "unikalność" i "jakość wykonania"? Czy lepiej nie sprawdziłby się krótki filmik/artykuł, pokazujący w ciekawy i zabawny sposób co oferujesz?

Zamieszczę 30 sekundową reklamę jogurtu Oikos puszczoną podczas największego wydarzenia sportowego w USA (Super Bowl - Finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim). Moim zdaniem genialna pod kątem grupy docelowej i zapada w pamięci 🙂

Dwie osoby i jogurt - To cała "obsada". Twój filmik nie musi być tak profesjonalnie zrealizowany (nie jestem specjalistą od video), aby udało się pokazać potencjalnym klientom, że lepiej wybrać Twoje usługi/produkty niż konkurencji. Przekonasz się o tym u mnie na blogu, bo w planach mam nagrać kilka (nie trwających dłużej niż dwie minuty) filmików, pokazujących przewagę moich usług marketingowych nad konkurencją.

To co? Ołówek, kartka i szukaj pomysłu na to jak wyróżnić się w tłumie. Nawet jeśli cenowo jesteś bardzo atrakcyjny, to nie zaszkodzi jeszcze bardziej przekonać klienta, że Twoja firma jest najlepszym możliwym wyborem. Powodzenia.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Budowanie marki osobistej krok po kroku

    Silna marka osobista to potężna broń. Dzięki niej łatwiej pozyskuje się klientów, prowadzi negocjacje czy można znaleźć lepszą pracę. Niestety budowa marki osobistej, nie jest prosta ani szybka. Pokażę Ci jak krok po kroku zbudować świadomą, silną markę osobistą. Marka osobista (personal branding) otwiera mnóstwo drzwi istotnych w biznesie. Dlatego tak wiele osób - w […]

    Czytaj artykuł
    Nowa wersja bloga, ale do końca jeszcze daleka droga

    Poprzednia wersja bloga nie miała większych zastrzeżeń pod kątem SEO, ale wizualnie/jakościowo była - delikatnie mówiąc - słaba. Mimo tego i tak pozyskiwała 2-5 klientów miesięcznie dzięki widoczności w wynikach organicznych Google. Co zostało zmienione i dlaczego? Czy to już koniec zmian? Zacznę może od końca, bo to nie koniec zmian tylko ich początek. To […]

    Czytaj artykuł
    Rebranding marki - Kiedy? Jak? Ile kosztuje?

    Branding marki rzadko kiedy trwa wiecznie. Z powodu czynników zewnętrznych lub wewnętrznych, może okazać się konieczny rebranding marki. Sam jestem obecnie w trakcie kompletnego rebrandingu swojej agencji marketingowej i jest to zarówno czasochłonny jak i kosztowny proces. Gdy zakładałem działalność w 2011 roku, to na początku wykonywałem wyłącznie pozycjonowanie stron internetowych pod kątem wyszukiwarki Google. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Cennik pozycjonowania czyli ile kosztuje pozycjonowanie?

    Cena jest jednym z najważniejszych czynników decyzji zakupowych. Każdy chce wiedzieć ile dokładnie za coś zapłaci i co otrzymuje w zamian. Jeżeli chodzi o cennik pozycjonowania, to sprawa nie jest taka prosta. Chciałbym, aby koszt pozycjonowania stron internetowych był wartością stałą, gdzie jedynymi zmiennymi byłby rodzaj strony internetowej i branża. Przyśpieszyłoby to i znacząco ułatwiło […]

    Czytaj artykuł
    Nowy Polski ład nadchodzi. Jak bezboleśnie podnieść ceny swoich usług i produktów?

    Od nowego roku czeka nas rewolucja podatkowa. Prowadzenie biznesu od 2011 roku nauczyło mnie, że tam gdzie jedni zyskują, tam drudzy ewentualne straty przerzucają na klientów. Tylko jak podnieść ceny, aby nie utracić dużej liczby klientów i dalej pozyskiwać nowych? Oto jest pytanie, na które postaram się udzielić odpowiedzi. Zacznę od tego, że totalnie nie […]

    Czytaj artykuł
    Facebook padł. Instagram padł. Jak mocno ucierpiała na tym Twoja sprzedaż?

    Gdy piszę ten artykuł (04.10.2021 19:21) to posłuszeństwa odmówił Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Co by się stało gdyby taka awaria potrwała przez tydzień? Miesiąc? Co jeśli wszystko wróci do normy, ale okaże się że Twój profil po prostu zniknął? Mnie to zupełnie nie martwi i Ciebie też nie powinno! Zawsze powtarzam na konsultacjach marketingowych. […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Wypełnij formularz, a ja już Ci polewam za naszą ewentualną współpracę.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwaniem klientów i budowaniem trwałych relacji biznesowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377