logo-lembicz

Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca.

To w jaki sposób w branży marketingowej konkurencja próbuje przejąć klientów, bardzo dobrze odzwierciedla moja historia, która opisałem w artykule Uważaj na telefony od agencji marketingowych. Lockdowny sprawiły że wiele firm się zamknęło i pojawiło się od cholery "agencji marketingowych" i "specjalistów" którzy kuszą klientów niskimi cenami i obiecują złote góry.

Życie 🙂 Nie mam wpływu na to co obiecuje konkurencja i w jakich cenach. Zakładam, że Ty też nie masz na to wpływu. Pozostaje wyróżnić się na tle konkurencji, aby klienci nie zwracali tak uwagi na cenę. Łatwo powiedzieć a znacznie trudniej wdrożyć. "W mojej branży to się tak nie da" - Oki, ale skoro zakład pogrzebowy potrafił w innowacyjny sposób się wyróżnić, to dalej uważasz, że w Twojej branży się nie da?

https://www.facebook.com/bytompogrzeby/

Zobacz na liczbę osób które lubią stronę Zakładu Pogrzebowego A.S Bytom. Ponad pół miliona. Myślisz, że narzekają na brak klientów, nawet jeśli są drożsi od konkurencji 🙂 ? Prawda jest taka, że w każdej branży można znaleźć innowacyjność, tylko trzeba usiąść i pomyśleć. Nie jest to łatwe i szybkie, ale mocno pozwala rozbujać sprzedaż i to - tutaj miłe zaskoczenie - nie musi oznaczać dużych wydatków na marketing.

Dlaczego wyróżnienie się na tle konkurencji jest ważne?

Jeśli Twój produkt/Twoja usługa na pierwszy rzut oka niczym nie różni się od konkurencji, to klient pójdzie tam gdzie dostanie niższą cenę. To że mówisz i piszesz o "super jakości" czy "dokładności realizacji" nie ma znaczenia, bo Twoja konkurencja robi dokładnie to samo . Zróbmy szybki i prosty test.

Ten ołówek (dowolny produkt który potrzebujesz) znajdujesz w trzech firmach: A za 2,49 zł | B za 1,50 zł | C za 0,49 zł . W której firmie go kupisz? Na pierwszy rzut oka ten sam ołówek i faktycznie po chwili porównania, okazuje się że niczym się one nie różnią poza ceną. Ja bym kupił tam gdzie jest najtaniej i jest to logiczny wybór.

Nawet jeżeli mocno zainwestujesz w usługi marketingowe których celem jest sprowadzenie ruchu na stronę internetową, to ludzie potrafią liczyć (a już pieniądze w szczególności). Co Ci po dużym ruchu, jeśli nie przekłada się to znacząco na wyniki sprzedaży? Tak naprawdę tracisz pieniądze i nie zmieni się to, póki nie przekonasz klienta, że u Ciebie ma lepiej.

Dobra. Załóżmy, że Twój produkt jest cenowo na tle konkurencji tak samo atrakcyjny, jak produkt w firmie A względem B i C. Niech to nawet będzie ten ołówek, bo to nie ma żadnego znaczenia. Jak sprawić, aby te 2,49 zł wyglądało lepiej niż 0,49 zł?

Jak się wyróżnić na tle konkurencji?

Jest wiele zabiegów marketingowych pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Szukając "natchnienia" nie ograniczaj się tylko do własnej konkurencji. Możesz znaleźć ciekawe rozwiązania w całkowicie innej branży. Tak na szybko podam Ci sposób, który nie jest wybitnie innowacyjny, ale świetnie działa.

Mocno zaakcentować, że przy zakupie ołówków za 24,90 zł (czyli dziesięciu sztuk) otrzymasz ZA DARMO KURS RYSOWANIA ONLINE O WARTOŚCI 99 ZŁ. Wtedy potencjalny klient uważa, że jest to świetny zakup. Wydaje 24,90 a dostaje coś o wartości 99 zł + ma zapas ołówków 🙂 Magia ceny robi swoje, a stworzenie takiego kursu online to Dla Ciebie jednorazowa inwestycja czasu i pieniędzy.

Przerwij na chwilę czytanie i zerknij ostatnią aktywność Twojego biznesu na portalach społecznościowych. Jest nudno jak flaki z olejem? Tylko wrzucasz produkty zachwalając ich "unikalność" i "jakość wykonania"? Czy lepiej nie sprawdziłby się krótki filmik/artykuł, pokazujący w ciekawy i zabawny sposób co oferujesz?

Zamieszczę 30 sekundową reklamę jogurtu Oikos puszczoną podczas największego wydarzenia sportowego w USA (Super Bowl - Finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim). Moim zdaniem genialna pod kątem grupy docelowej i zapada w pamięci 🙂

Dwie osoby i jogurt - To cała "obsada". Twój filmik nie musi być tak profesjonalnie zrealizowany (nie jestem specjalistą od video), aby udało się pokazać potencjalnym klientom, że lepiej wybrać Twoje usługi/produkty niż konkurencji. Przekonasz się o tym u mnie na blogu, bo w planach mam nagrać kilka (nie trwających dłużej niż dwie minuty) filmików, pokazujących przewagę moich usług marketingowych nad konkurencją.

To co? Ołówek, kartka i szukaj pomysłu na to jak wyróżnić się w tłumie. Nawet jeśli cenowo jesteś bardzo atrakcyjny, to nie zaszkodzi jeszcze bardziej przekonać klienta, że Twoja firma jest najlepszym możliwym wyborem. Powodzenia.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł
    Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

    Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości. Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Recenzja książki „Zakamarki marki”

    Książka „Zakamarki marki” została przeze mnie zjedzona praktycznie od razu po książce „Grywalizacja”, ale musiałem sobie wszystko poukładać w głowie. Ochłonąłem i mogę na spokojnie napisać recenzję, z której się dowiesz czy warto zainwestować w zakup tej książki. „Zakamarki marki” nie jest tłuściutką książką. Raptem 211 stron, a więc spokojnie można w jeden dzień ją […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł
    Strategie cenowe czyli jak mądrze ustalić cenę?

    Strategia cenowa jest jednym z podstawowych i najważniejszych elementów, wpływających na funkcjonowanie i rozwój firmy. Jaka powinna być cena produktu lub usługi, aby Twoja firma mogła generować wysoki zysk w perspektywie czasu? Cena ma gigantyczne znaczenie w procesie podejmowania decyzji zakupowej. Według badania przeprowadzonego przez Centrum Badań i Analiz Rynku w październiku 2021 roku, dla […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)