logo-lembicz

Jak mądrze wybrać firmę pozycjonującą strony www?

Zastanawiasz się jak wybrać firmę do pozycjonowania, aby nie dać się zrobić perfidnie w jajo? Pokażę Ci prosty i całkiem skuteczny sposób, dzięki któremu zmniejszysz ryzyko trafienia na cwaniaczka, który tylko wystawia faktury i straszy windykacją.

W każdej branży znajdą się "rodzynki" nastawieni na robienie w jajo nieświadomych klientów. Firmy pozycjonujące strony internetowe nie są tutaj wyjątkiem. Dlatego pokażę Ci na co zwrócić uwagę, żeby później nie było niepotrzebnego płaczu.

W pierwszej kolejności popytaj wśród znajomych o polecenie dobrej firmy pozycjonującej. Bliska Ci osoba nie powinna wsadzić Cię na minę. To najpewniejszy i najszybszy sposób.

WAŻNE: Nie jest to sposób który daje 100% pewności, że wybierzesz dobrą firmę pozycjonującą. W ten sposób tylko zmniejszasz ryzyko kończące się przepalaniem pieniędzy na pozycjonowanie i marnowaniem czasu.

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę pozycjonującą?

Moim zdaniem firma pozycjonująca powinna spełniać trzy warunki, żeby w ogóle rozważać ewentualną współpracę. Nie jest to skomplikowany proces, więc spokojnie dasz radę przeprowadzić taką wstępną eliminację samodzielnie:

1. Czytelna umowa którą łatwo i szybko można rozwiązać

Kategorycznie odradzam podpisywania umów, których nie możesz rozwiązać z maksymalnie miesięcznym wypowiedzeniem. Zwróć szczególną uwagę na jakieś kary umowne, bo można się nieźle przejechać i później płacić jakieś chore kary umowne.

Coś jest niezrozumiałe? Jest długi okres wypowiedzenia? Jakieś absurdalne kary za wcześniejsze rozwiązanie współpracy? Moim zdaniem nie ma co się zastanawiać, tylko od razu trzeba skreślić daną firmę pozycjonującą.

2. Sprawdź czy firma pozycjonująca dba o dopieszczenie własnej strony

Pójdziesz do dentysty mającego spróchniałe i obrzydliwe uzębienie? Posłuchasz się rady dietetyka z nadwagą? Oczywiście mogą to być świetni specjaliści, ale skoro nie dbają o własny wizerunek, to o czym to świadczy?

Sam cały czas walczę o to, żeby wbić się do TOP 10 na pozycjonowanie Warszawa i poboczne słowa kluczowe. Ogranicza mnie czas i pieniądze, bo nie dysponuję taką ilością gotówki jak duże agencje marketingowe, ale cierpliwość jest moją mocną stroną 😉 .

widoczność tego bloga według narzędzia SENUTO

Jeżeli umowa wygląda w porządku to zerknij czy firma pozycjonująca lub freelancer dba o widoczność swojej strony internetowej. Zbierz wszystkie ciekawe oferty i zarejestruj się w Senuto aby sprawdzić widoczność stron www tych firm.

Znasz przysłowie "Szewc bez butów chodzi"? Może być tak, że firma/osoba nie dba o widoczność swojej strony w Google, bo nie ma na to czasu. Brak dbania firmy pozycjonującej o własną widoczność w Google, jest niepokojącym sygnałem.

WAŻNE: Nie działa to też tak, że wybierzesz pierwsze 10 firm widocznych w wynikach organicznych na słowo kluczowe POZYCJONOWANIE STRON i na 100% trafisz na rzetelną firmę pozycjonującą. Patrz punkt pierwszy i poniższy punkt trzeci.

3. Poszukaj opinii o firmie pozycjonującej w internecie

Umowa jest w porządku? Widać, że firma dba o własną widoczność w Google? Dla pewności zerknij czy nie ma wielu negatywnych opinii o firmie pozycjonującej w internecie. Pamiętaj, że zawsze chętniej piszą niezadowoleni ze współpracy klienci.

Zawsze możesz spróbować skontaktować się z właścicielami stron internetowych, którymi firma pozycjonująca chwali się w portfolio i poprosić o opinię. Kilka minut roboty i rosną szanse wybrania rzetelnej firmy pozycjonującej do współpracy.

Nie ma żadnej gwarancji. Jest tylko większa szansa.

Tak jak napisałem na początku, to tylko sposób zwiększający szansę wybrania rzetelnej firmy pozycjonującej. Rekomenduję popytać się wśród znajomych o polecenie, bo to najpewniejszy system weryfikujący firmę pozycjonującą strony www.

Jak wśród znajomych nie uzyskasz informacji, to poproś znajomych o...spytanie się swoich znajomych. Szybko dostaniesz fajną listę firm pozycjonujących, która potwierdziła swoją skuteczność. Prosto, szybko i wygodnie 😉 .

Bądź po prostu MEGA OSTROŻNY. Zastanów się na spokojnie trzy razy zanim podejmiesz ostateczną decyzję o współpracy z jakąkolwiek firmą pozycjonującą. Niestety piekielnie łatwo się boleśnie nadziać.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł
    Kiedy pozycjonowanie strony będzie złą inwestycją?

    Fajnie być widocznym w wyszukiwarce Google na wartościowe biznesowo i wizerunkowo słowa kluczowe. No ale za "fajnie" nie zapłacisz rachunków. Skąd wiedzieć czy pozycjonowanie strony będzie Dla Ciebie dobrą inwestycją? Z tego artykułu dowiesz się, kiedy nie opłaca się sięgać po pozycjonowanie lub trzeba dostosować swoje oczekiwania względem budżetu. Pokażę Ci na co uważać podczas […]

    Czytaj artykuł
    Pozycjonowanie lokalne firmy - jak? Ile kosztuje?

    Pozycjonowanie lokalne polega na poprawie widoczności strony w Google na słowa kluczowe względem określonego obszaru (ulica, dzielnica lub miejscowość). SEO lokalne pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów szukających względem danej - bardzo często dokładnej - lokalizacji. Są firmy które nie potrzebują widoczności na całą Polskę. Do generowania sprzedaży wystarczy widoczność strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania. […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu - recenzja kursu Patryka Łopota

    Pełna nazwa kursu brzmi "28 porad - Budowa listy mailingowej i sprzedaż kursu krok po kroku". Co czeka na Ciebie w tym kursie? Czy warto z niego skorzystać? Zapraszam do zapoznania się z recenzją. Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą wiedzieć jak krok po kroku ogarnąć cały proces sprzedaży własnego kursu. Ogromne gratki dla […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)