Zastanawiasz się jak wybrać firmę do pozycjonowania, aby nie dać się zrobić perfidnie w jajo? Pokażę Ci prosty i całkiem skuteczny sposób, dzięki któremu zmniejszysz ryzyko trafienia na cwaniaczka, który tylko wystawia faktury i straszy windykacją.
W każdej branży znajdą się "rodzynki" nastawieni na robienie w jajo nieświadomych klientów. Firmy pozycjonujące strony internetowe nie są tutaj wyjątkiem. Dlatego pokażę Ci na co zwrócić uwagę, żeby później nie było niepotrzebnego płaczu.
W pierwszej kolejności popytaj wśród znajomych o polecenie dobrej firmy pozycjonującej. Bliska Ci osoba nie powinna wsadzić Cię na minę. To najpewniejszy i najszybszy sposób.
WAŻNE: Nie jest to sposób który daje 100% pewności, że wybierzesz dobrą firmę pozycjonującą. W ten sposób tylko zmniejszasz ryzyko kończące się przepalaniem pieniędzy na pozycjonowanie i marnowaniem czasu.
Na co zwrócić uwagę wybierając firmę pozycjonującą?
Moim zdaniem firma pozycjonująca powinna spełniać trzy warunki, żeby w ogóle rozważać ewentualną współpracę. Nie jest to skomplikowany proces, więc spokojnie dasz radę przeprowadzić taką wstępną eliminację samodzielnie:
1. Czytelna umowa którą łatwo i szybko można rozwiązać
Kategorycznie odradzam podpisywania umów, których nie możesz rozwiązać z maksymalnie miesięcznym wypowiedzeniem. Zwróć szczególną uwagę na jakieś kary umowne, bo można się nieźle przejechać i później płacić jakieś chore kary umowne.
Coś jest niezrozumiałe? Jest długi okres wypowiedzenia? Jakieś absurdalne kary za wcześniejsze rozwiązanie współpracy? Moim zdaniem nie ma co się zastanawiać, tylko od razu trzeba skreślić daną firmę pozycjonującą.
2. Sprawdź czy firma pozycjonująca dba o dopieszczenie własnej strony
Pójdziesz do dentysty mającego spróchniałe i obrzydliwe uzębienie? Posłuchasz się rady dietetyka z nadwagą? Oczywiście mogą to być świetni specjaliści, ale skoro nie dbają o własny wizerunek, to o czym to świadczy?
Sam cały czas walczę o to, żeby wbić się do TOP 10 na pozycjonowanie Warszawa i poboczne słowa kluczowe. Ogranicza mnie czas i pieniądze, bo nie dysponuję taką ilością gotówki jak duże agencje marketingowe, ale cierpliwość jest moją mocną stroną 😉 .
Jeżeli umowa wygląda w porządku to zerknij czy firma pozycjonująca lub freelancer dba o widoczność swojej strony internetowej. Zbierz wszystkie ciekawe oferty i zarejestruj się w Senuto aby sprawdzić widoczność stron www tych firm.
Znasz przysłowie "Szewc bez butów chodzi"? Może być tak, że firma/osoba nie dba o widoczność swojej strony w Google, bo nie ma na to czasu. Brak dbania firmy pozycjonującej o własną widoczność w Google, jest niepokojącym sygnałem.
WAŻNE: Nie działa to też tak, że wybierzesz pierwsze 10 firm widocznych w wynikach organicznych na słowo kluczowe POZYCJONOWANIE STRON i na 100% trafisz na rzetelną firmę pozycjonującą. Patrz punkt pierwszy i poniższy punkt trzeci.
3. Poszukaj opinii o firmie pozycjonującej w internecie
Umowa jest w porządku? Widać, że firma dba o własną widoczność w Google? Dla pewności zerknij czy nie ma wielu negatywnych opinii o firmie pozycjonującej w internecie. Pamiętaj, że zawsze chętniej piszą niezadowoleni ze współpracy klienci.
Zawsze możesz spróbować skontaktować się z właścicielami stron internetowych, którymi firma pozycjonująca chwali się w portfolio i poprosić o opinię. Kilka minut roboty i rosną szanse wybrania rzetelnej firmy pozycjonującej do współpracy.
Nie ma żadnej gwarancji. Jest tylko większa szansa.
Tak jak napisałem na początku, to tylko sposób zwiększający szansę wybrania rzetelnej firmy pozycjonującej. Rekomenduję popytać się wśród znajomych o polecenie, bo to najpewniejszy system weryfikujący firmę pozycjonującą strony www.
Jak wśród znajomych nie uzyskasz informacji, to poproś znajomych o...spytanie się swoich znajomych. Szybko dostaniesz fajną listę firm pozycjonujących, która potwierdziła swoją skuteczność. Prosto, szybko i wygodnie 😉 .
Bądź po prostu MEGA OSTROŻNY. Zastanów się na spokojnie trzy razy zanim podejmiesz ostateczną decyzję o współpracy z jakąkolwiek firmą pozycjonującą. Niestety piekielnie łatwo się boleśnie nadziać.
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych...
Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw....
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!