logo-lembicz

Jak mądrze wybrać firmę pozycjonującą strony www?

Zastanawiasz się jak wybrać firmę do pozycjonowania, aby nie dać się zrobić perfidnie w jajo? Pokażę Ci prosty i całkiem skuteczny sposób, dzięki któremu zmniejszysz ryzyko trafienia na cwaniaczka, który tylko wystawia faktury i straszy windykacją.

W każdej branży znajdą się "rodzynki" nastawieni na robienie w jajo nieświadomych klientów. Firmy pozycjonujące strony internetowe nie są tutaj wyjątkiem. Dlatego pokażę Ci na co zwrócić uwagę, żeby później nie było niepotrzebnego płaczu.

W pierwszej kolejności popytaj wśród znajomych o polecenie dobrej firmy pozycjonującej. Bliska Ci osoba nie powinna wsadzić Cię na minę. To najpewniejszy i najszybszy sposób.

WAŻNE: Nie jest to sposób który daje 100% pewności, że wybierzesz dobrą firmę pozycjonującą. W ten sposób tylko zmniejszasz ryzyko kończące się przepalaniem pieniędzy na pozycjonowanie i marnowaniem czasu.

Na co zwrócić uwagę wybierając firmę pozycjonującą?

Moim zdaniem firma pozycjonująca powinna spełniać trzy warunki, żeby w ogóle rozważać ewentualną współpracę. Nie jest to skomplikowany proces, więc spokojnie dasz radę przeprowadzić taką wstępną eliminację samodzielnie:

1. Czytelna umowa którą łatwo i szybko można rozwiązać

Kategorycznie odradzam podpisywania umów, których nie możesz rozwiązać z maksymalnie miesięcznym wypowiedzeniem. Zwróć szczególną uwagę na jakieś kary umowne, bo można się nieźle przejechać i później płacić jakieś chore kary umowne.

Coś jest niezrozumiałe? Jest długi okres wypowiedzenia? Jakieś absurdalne kary za wcześniejsze rozwiązanie współpracy? Moim zdaniem nie ma co się zastanawiać, tylko od razu trzeba skreślić daną firmę pozycjonującą.

2. Sprawdź czy firma pozycjonująca dba o dopieszczenie własnej strony

Pójdziesz do dentysty mającego spróchniałe i obrzydliwe uzębienie? Posłuchasz się rady dietetyka z nadwagą? Oczywiście mogą to być świetni specjaliści, ale skoro nie dbają o własny wizerunek, to o czym to świadczy?

Sam cały czas walczę o to, żeby wbić się do TOP 10 na pozycjonowanie Warszawa i poboczne słowa kluczowe. Ogranicza mnie czas i pieniądze, bo nie dysponuję taką ilością gotówki jak duże agencje marketingowe, ale cierpliwość jest moją mocną stroną 😉 .

widoczność tego bloga według narzędzia SENUTO

Jeżeli umowa wygląda w porządku to zerknij czy firma pozycjonująca lub freelancer dba o widoczność swojej strony internetowej. Zbierz wszystkie ciekawe oferty i zarejestruj się w Senuto aby sprawdzić widoczność stron www tych firm.

Znasz przysłowie "Szewc bez butów chodzi"? Może być tak, że firma/osoba nie dba o widoczność swojej strony w Google, bo nie ma na to czasu. Brak dbania firmy pozycjonującej o własną widoczność w Google, jest niepokojącym sygnałem.

WAŻNE: Nie działa to też tak, że wybierzesz pierwsze 10 firm widocznych w wynikach organicznych na słowo kluczowe POZYCJONOWANIE STRON i na 100% trafisz na rzetelną firmę pozycjonującą. Patrz punkt pierwszy i poniższy punkt trzeci.

3. Poszukaj opinii o firmie pozycjonującej w internecie

Umowa jest w porządku? Widać, że firma dba o własną widoczność w Google? Dla pewności zerknij czy nie ma wielu negatywnych opinii o firmie pozycjonującej w internecie. Pamiętaj, że zawsze chętniej piszą niezadowoleni ze współpracy klienci.

Zawsze możesz spróbować skontaktować się z właścicielami stron internetowych, którymi firma pozycjonująca chwali się w portfolio i poprosić o opinię. Kilka minut roboty i rosną szanse wybrania rzetelnej firmy pozycjonującej do współpracy.

Nie ma żadnej gwarancji. Jest tylko większa szansa.

Tak jak napisałem na początku, to tylko sposób zwiększający szansę wybrania rzetelnej firmy pozycjonującej. Rekomenduję popytać się wśród znajomych o polecenie, bo to najpewniejszy system weryfikujący firmę pozycjonującą strony www.

Jak wśród znajomych nie uzyskasz informacji, to poproś znajomych o...spytanie się swoich znajomych. Szybko dostaniesz fajną listę firm pozycjonujących, która potwierdziła swoją skuteczność. Prosto, szybko i wygodnie 😉 .

Bądź po prostu MEGA OSTROŻNY. Zastanów się na spokojnie trzy razy zanim podejmiesz ostateczną decyzję o współpracy z jakąkolwiek firmą pozycjonującą. Niestety piekielnie łatwo się boleśnie nadziać.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?

    Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach. Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje […]

    Czytaj artykuł
    Agencja SEO czy specjalista SEO - co wybrać?

    Po to szukasz firmy lub osoby do pozycjonowania, aby zająć się swoim biznesem i tylko czekać aż pozycjonowanie ”zaskoczy”. Lepsza będzie agencja SEO z dużym zespołem czy konkretny człowiek (tzw. specjalista SEO)? Najlepiej na to pytanie odpowiedzieliby właściciele firm, którzy współpracowali zarówno z agencjami SEO jak i specjalistami od pozycjonowania. Nie potrafię być tutaj w […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł
    Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru toaletowego, bo zwieracze mogą nie wytrzymać. Jakie są fakty? Mamy zajebiście wysoką inflację, gigantyczne podwyżki stóp procentowych i ABSOLUTNIE ŻADNEJ PERSPEKTYWY na uniknięcie nadchodzącego kryzysu. […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone