logo-lembicz

Ile kosztuje strona internetowa?

Strona internetowa to wirtualna wizytówka firmy o nieograniczonym zasięgu. Jak sobie przypomnę, jak wyglądały strony internetowe 10 lat temu, a obecnie, to tak jak porównać film na kasecie VHS do rozdzielczości 4K - jeśli nie widzisz różnicy, to niestety najwyższa pora wybrać się do okulisty.

Ze stronami internetowymi jest jak z samochodami. Nie da się odpowiedzieć na pytanie "ile kosztuje samochód?" nie wiedząc o jaki model chodzi, z którego roku, jaki przebieg, stan techniczny, skrzynia biegów itd. Podobna ilość czynników wpływa na to, ile kosztuje zrobienie strony internetowej.

Im więcej informacji podasz odnośnie specyfikacji swojej strony internetowej, tym dokładniejsze będzie oszacowanie kosztu jej utworzenia oraz terminu realizacji. Im bardziej skomplikowana praca nad stroną, tym wzrasta termin realizacji i cena. Prosta i logiczna zależność.

Ta sama wizja strony www, różne ceny realizacji

Masz dokładną specyfikację strony internetowej i wysłałeś zapytanie do kilku agencji interaktywnych i freelancerów. Okazuje się, że cena za zrobienie strony internetowej potrafi różnić się nawet o kilkaset procent w zależności, komu wysłałeś zapytanie. Skąd tak gigantyczne różnice? Lepiej wybrać najtańszego wykonawcę, najdroższego, czy tego z super wykonanymi realizacjami?

Na to pytanie najlepszą odpowiedzią jest historia z mojego kupna samochodu. Bez bicia przyznaję, że niejedna kobieta więcej wie na temat samochodów niż ja. Nigdy nie interesowałem się motoryzacją. Dla mnie samochód ma po prostu ładnie wyglądać, jeździć i jak najmniej się psuć.

Pierwszy samochód, jaki kupiłem, to był - delikatnie mówiąc - mały rzęch. Nie pamiętam nawet modelu, ale był to Fiat koloru filetowego. Po niecałym roku jeżdżenia zdecydowałem się już na poważniejszy zakup i chodząc po komisie, zakochałem się. Srebrny Volkswagen Touareg w automacie, który kosztował znacznie więcej niż przewidywał mój budżet.

Przyjemność jeżdżenia samochodem czy nawet patrzenie jak prezentuje się na parkingu były tego warte. Są dużo tańsze samochody. Mógłbym znaleźć ten model samochodu taniej w innym komisie, ale szkoda mi było czasu. To było ”to coś”.

Tak samo jest z wyborem firmy czy osoby, która wykona dla Ciebie stronę internetową. Koszt zrobienia strony internetowej ma mniejsze znaczenie niż pewność, że Twoja strona internetowa będzie świetnie wykonana, i z dumą będziesz patrzeć na to, jak się prezentuje.

Cena za stronę internetową w zależności od wykonawcy

Nie dziwi mnie już fakt, że coraz więcej firm realizuje zaprojektowanie strony internetowej za darmo lub w modelu niedużych cyklicznych płatności. Dziwi mnie ilość osób decydujących się na takie rozwiązanie, jakby życie nie nauczyło, że gdy cena drastycznie odbiega od średniej, warto kilka razy się zastanowić przed podjęciem decyzji.

Mógłbym podać wiele przykładów, w których strona internetowa została stworzona za darmo, ale wszystkie inne dodatkowe opłaty sprawiały, że po kilku latach wychodziło drożej niż przy jednorazowej płatności. Taki prosty chwyt marketingowy, na który daje się nabrać wiele osób.

Ile kosztuje strona internetowa u freelancera

Freelancer przeważnie jest atrakcyjniejszy cenowo niż agencja interaktywna, bo ma znacznie mniej kosztów stałych. Problemem może być terminowość i jakość realizacji. U freelancera strona internetowa może kosztować dużo mnie, ale mowa tutaj o prostej witrynie internetowej bez indywidualnie opracowanej szaty graficznej czy pełnym dostosowaniu strony (wraz z treściami) pod wyszukiwarkę Google.

Nie znalazłem oferty w której za 700 zł netto freelancer zrobi super wizualną, wypełnionej treścią i dostosowaną pod Google stronę internetową. Jak taką ofertę znajdziesz, to napisz do mnie.

Możesz zawsze samemu za darmo zrobić sobie stronę internetową

Możesz spróbować własnymi siłami zaprojektować stronę internetową. Czy będzie ona podobać się Twoim potencjalnym klientom? Czy będzie dostosowana do Google? Czy będzie intuicyjna? Wszystko zależy tutaj od czasu i poziomu Twoich umiejętności.

W internecie jest mnóstwo darmowej wiedzy o tym, jak budować strony internetowe. Jeśli masz bardzo dużo wolnego czasu, sprawdź czy to Twój klimat.

Wiem z własnego doświadczenia, że na początku własnej działalności nie dysponuje się dużym kapitałem i człowiek szuka oszczędności wszędzie, gdzie to możliwe. Tylko czy warto oszczędzać na wizytówce firmowej o nieograniczonym zasięgu pozyskiwania klientów?

Jeśli Twoja strona internetowa będzie brzydka czy mało intuicyjna, to kto będzie chciał z Tobą współpracować? Przemyśl to.

Cena za stronę internetową wykonaną przez agencję interaktywną

Patrząc na przykładowe ceny agencji interaktywnych, wychodzi, że od 500 zł netto do kilkuset tysięcy zł netto. Niektóre strony są bardzo rozbudowane po stronie administracyjnej, czego nie widać od strony klienta. Dedykowane rozwiązania zawsze kosztują więcej, ale spełniają one w 100% Twoje oczekiwania. Wysoka jakość swoje kosztuje.

Wraz z zespołem nie tworzymy mega skomplikowanych stron internetowych. Zobacz jak wygląda u mnie tworzenie stron www wraz z orientacyjnym cennikiem.

Gdy ja tworzę stronę internetową to 30-50% wartości ustalonej ceny przeznaczona jest na kwestię dopracowania strony względem wytycznych wyszukiwarki Google i pod kątem wartościowych dla klienta słów kluczowych. To najbardziej czasochłonny proces.

Postawienie gołego szkieletu strony internetowej bez treści i odpowiednich zdjęć, nie jest wcale tak czasochłonne. Później pociąć szablon graficzny to już zajmuje odpowiednio więcej czasu.

Dlaczego strona internetowa tyle kosztuje?

Większość osób, dowiadując się, ile kosztuje strona internetowa, są przerażeni. Wybierają najtańszą agencję interaktywną lub freelancera. W końcu specyfikacja strony jest jasno określona, więc wolą "za to samo" zapłacić taniej, i jest to logiczny sposób myślenia.

Trzeba podejść do tego tak: drogą od Warszawy do Gdańska można pokonać za darmo piechotą. Możesz kupić rower, pojechać pociągiem albo samochodem. Im droższy środek transportu, tym lepszy komfort i krótszy czas podróży. To dotyczy nie tylko strony www, ale większości usług dostępnych na rynku.

Pamiętaj, że strona internetowa to inwestycja w Twoją firmę. Ma generować Ci pieniądze. Oszczędzanie na inwestycji, która ma przez 24 godziny na dobę docierać do klientów to moim zdaniem głupota. Nie ma oczywiście co przesadzać w drugą stronę i stawiać stronę internetową za kilkadziesiąt tysięcy (jeśli nie ma takiej potrzeby), ale powinieneś być dumny ze swojej strony internetowej, tak jak ja z zakupu samochodu.

Strona internetowa tyle kosztuje, bo wymaga wiedzy nie tylko z programowania, ale również UX i SEO. Dopiero połączenie tych wszystkich dziedzin owocuje profesjonalną stroną internetową. Szkolenia, profesjonalne narzędzia, testowanie rozwiązań - to sprawia, że strona internetowa właśnie tyle kosztuje.

Są to ogromne koszty, które gdyby się miało pokryć własnymi środkami, to okazuje się, że cena strony internetowej nie wygląda już tak przerażająco.

Aktualizacja 8 kwiecień 2023

Ile według Ciebie powinna wynosić cena sklepu internetowego dla DlaKociarzy.pl? Rzuć okiem na ten sklep internetowy i na spokojnie określ sobie orientacyjną wartość, zanim poznasz cenę realizacji. Masz już konkretną liczbę w głowie?

Nie licząc mojego czasu pracy (bo to mój własny projekt), a jedynie czas pracy programisty i grafika, koszt uruchomienia sklepu internetowego wyniósł 7806,50 zł netto. Ta kwota jeszcze znacznie wzrośnie, bo jest zaplanowanych mnóstwo ulepszeń do wdrożenia 🙂.

Jeszcze raz podkreślę, że oszczędzanie pieniędzy na własnej stronie internetowej to głupota. To lustrzane odbicie wizerunku Twojej firmy. To najważniejsze źródło zarabiania dla Ciebie pieniędzy. Pamiętaj o tym, żeby później nie było rozczarowania z powodu braku klientów i słabej sprzedaży.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?

    Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że określenie ”software house”, dla wielu osób oznacza to samo co ”agencja interaktywna” czy ”agencja reklamowa”. Tak jak dla mnie określenie ”stomatolog” i ”dentysta”, oznacza dokładnie […]

    Czytaj artykuł
    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?

    Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?

    Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value - UPV). O co dokładnie tutaj chodzi? Unikalna propozycja wartości (UPV) to krótkie, zrozumiałe i przekonujące wyjaśnienie, dlaczego klient ma wybrać właśnie Twój produkt lub […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki Przejażdżka życia

    Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera - dyrektora zarządzającego The Walt Disney Company - opisanej w autobiografii "Przejażdżka życia". Trudno nie znać marki Disney, która wyprodukowała takie klasyki jak: "Królewna Śnieżka i […]

    Czytaj artykuł
    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?

    Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało się! Odpalasz sklep internetowy. Masowa prośba do znajomych o polubienie sklepu na Facebooku i czekasz, aż zaleje Cię wodospad zamówień. Mija tydzień...dwa tygodnie...miesiąc, a Ty […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone