logo-lembicz

Ile kosztuje strona internetowa

Strona internetowa to wirtualna wizytówka firmy o nieograniczonym zasięgu. Jak sobie przypomnę jak wyglądały strony internetowe 10 lat temu a obecnie, to tak jak porównać film na kasecie VHS do rozdzielczości 4K - Jak nie widzisz różnicy, to niestety najwyższa pora wybrać się do okulisty.

Ze stronami internetowymi jest jak z samochodami. Nie da się odpowiedzieć na pytanie "ile kosztuje samochód?" nie wiedząc o jaki model chodzi, z którego roku, jaki przebieg, stan techniczny, skrzynia biegów itd. Podobna ilość czynników wpływa na to ile kosztuje zrobienie strony internetowej.

Im więcej informacji podasz odnośnie specyfikacji swojej strony internetowej, tym dokładniejsze będzie oszacowanie kosztu jej utworzenia oraz terminu realizacji. Im bardziej skomplikowana praca nad stroną, tym wzrasta termin realizacji i cena. Prosta i logiczna zależność

Ta sama wizja strony www. Różne ceny za realizację

Masz dokładną specyfikację strony internetowej i wysłałeś zapytanie do kilku agencji interaktywnych  i freelancerów. Okazuje się, że cena za zrobienie strony internetowej potrafi różnić się nawet o kilkaset procent w zależności komu wysłałeś zapytanie. Skąd taki gigantyczne różnice? Lepiej wybrać najtańszego wykonawcę, najdroższego czy tego z super wykonanymi realizacjami?

Na to pytanie najlepszej odpowie historia z mojego kupna samochodu. Bez bicia przyznaję, że niejedna kobieta więcej wie na temat samochodów niż ja. Nigdy nie interesowałem się motoryzacją. Dla mnie samochód ma po prostu ładnie wyglądać, jeździć i jak najmniej się psuć.

Pierwszy samochód jaki kupiłem to był - delikatnie mówiąc - mały rzęch. Nie pamiętam nawet modelu, ale był to Fiat koloru filetowego. Po niecałym roku jeżdżenia zdecydowałem się już na poważniejszy zakup i chodząc po komisie, zakochałem się. Srebrny Volkswagen Touareg w automacie, który kosztował znacznie więcej niż przewidywał mój budżet.

Przyjemność jeżdżenia samochodem czy nawet patrzenie jak prezentuje się na parkingu były tego warte. Są dużo tańsze samochody. Mógłbym znaleźć ten model samochodu taniej w innym komisie, ale szkoda mi było czasu. To było to coś.

Tak samo jest z wybraniem firmy czy osoby która wykona dla Ciebie stronę internetową. Kosz zrobienia strony internetowej ma mniejsze znaczenie, niż pewność że Twoja strona internetowa będzie super wykonana i z dumą będziesz patrzeć na to jak się prezentuje.

Cena za stronę internetową w zależności od wykonawcy

Nie dziwi mnie już fakt, że coraz więcej firm realizuje zaprojektowanie strony internetowej za darmo lub w modelu niedużych cyklicznych płatności. Dziwi mnie ilość osób decydujących się na takie rozwiązanie, jakby życie nie nauczyło że gdy cena drastycznie odbiega od średniej, to trzeba kilka razy się zastanowić przed podjęciem decyzji.

Mógłbym podać wiele przykładów w których strona internetowa została stworzona za darmo, ale wszystko inne dodatkowe opłaty sprawiały, że po kilku latach, wychodziło drożej niż przy jednorazowej płatności. Taki prosty chwyt marketingowy na który daje się nabrać wiele osób.

Ile kosztuje strona internetowa u freelancera

Freelancer przeważnie jest atrakcyjniejszy cenowo niż agencja interaktywna, bo ma znacznie mniej kosztów stałych. Problemem może być terminowość i jakość realizacji. U freelancera strona internetowa może kosztować nawet kilkaset złotych, ale mowa tutaj o prostej witrynie internetowej bez indywidualnie opracowanej szaty graficznej czy pełnym dostosowaniu strony (wraz z treściami) pod wyszukiwarkę Google.

Nie znalazłem oferty w której za 700 zł netto freelancer zrobi super wizualną, wypełnionej treścią i dostosowaną pod Google stronę internetową. Jak taką ofertę znajdziesz, to chętnie sam przetestuję

Możesz zawsze samemu za darmo zrobić sobie stronę internetową

Możesz spróbować własnymi siłami zaprojektować stronę internetową. Czy będzie ona podobać się Twoim potencjalnym Klientom? Czy będzie dostosowana pod Google? Czy będzie intuicyjna? Wszystko zależy tutaj od czasu i poziomu Twoich umiejętności.

W internecie jest mnóstwo darmowej wiedzy o tym jak budować strony internetowe. Masz bardzo dużo wolnego czasu to sprawdź czy to Twój klimat.

Wiem z własnego doświadczenia, że na początku własnej działalności nie dysponuje się dużym kapitałem i człowiek szuka oszczędności wszędzie gdzie to możliwe. Tylko oszczędzanie na wizytówce firmowej o nieograniczonym zasięgu pozyskiwania Klientów?

Taka jest strona internetowa, a jak będzie brzydka czy mało intuicyjna to kto będzie chciał z Tobą współpracować? Pomyśl o tym.

Cena za stronę internetową wykonaną przez agencję interaktywną

Patrząc na przykładowe ceny agencji interaktywnych, wychodzi że od 500 zł netto do kilkuset tysięcy zł netto. Niektóre strony są bardzo rozbudowane po stronie administracyjnego czego nie widać od strony Klienta. Dedykowane rozwiązania zawsze kosztują więcej, ale spełniają one w 100% Twoje oczekiwania. Za to płaci się po prostu dużo więcej.

Nie tworzę bardzo skomplikowanych stron www. Nie mam aż takiej wiedzy, a większość moich klientów woli korzystać z tańszych (ale nie mniej skutecznych) rozwiązań. Zobacz jak wygląda u mnie tworzenie stron www i od jakiego budżetu startujemy z rozmowami.

Gdy ja tworzę stronę internetową to 30-50% wartości ustalonej ceny przeznaczona jest na kwestię dopracowania strony względem wytycznych wyszukiwarki Google i pod kątem wartościowych dla klienta słów kluczowych. To najbardziej czasochłonny proces.

Postawienie gołego szkieletu strony internetowej bez treści i odpowiednich zdjęć, nie jest wcale tak czasochłonne. Później pociąć szablon graficzny to już zajmuje odpowiednio więcej czasu.

Dlaczego strona internetowa tyle kosztuje?

Większość osób dowiadując się ile kosztuje strona internetowa są przerażeni. Wybierają najtańszą agencję interaktywną lub freelancera. W końcu specyfikacja strony jest jasno określona, więc wolą "za to samo" zapłacić taniej i jest to logiczny sposób myślenia.

Trzeba podejść do tego tak: Drogą od Warszawy do Gdańska można pokonać za darmo piechotą. Możesz kupić rower, pojechać pociągiem albo samochodem. Im droższy środek transportu tym lepszy komfort i krótszy czas podróży. To się nie odnosi tylko do strony www, ale większości usług dostępnych na rynku.

Pamiętaj, że strona internetowa to inwestycja w Twoją firmę. Ma generować Ci pieniądze. Oszczędzanie na inwestycji która ma przez 24 godziny na dobę docierać do Klientów? Nie ma oczywiście co przesadzać w drugą stronę i stawiać stronę internetową za kilkadziesiąt tysięcy (jak nie ma takiej potrzeby), ale powinieneś być dumy ze swojej strony internetowej jak ja z zakupu samochodu.

Strona internetowa tyle kosztuje, bo wymaga wiedzy nie tylko z programowania ale również UX i SEO. Dopiero połączenie tych wszystkich dziedzin owocuje profesjonalną stroną internetową. Szkolenia, profesjonalne narzędzia, testowanie rozwiązań - To sprawia, że strona internetowa właśnie tyle kosztuje. Są to ogromne koszty, które gdyby się miało pokryć własnymi środkami to okazuje się, że cena strony internetowej nie wygląda już tak przerażająco.

Jeżeli artykuł Ci się podobał, to będzie mi bardzo miło jeśli go udostępnisz. Dziękuję :-)

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?

    Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że określenie ”software house”, dla wielu osób oznacza to samo co ”agencja interaktywna” czy ”agencja reklamowa”. Tak jak dla mnie określenie ”stomatolog” i ”dentysta”, oznacza dokładnie […]

    Czytaj artykuł
    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?

    Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do potencjalnych klientów. Mieć swój własny sklep internetowy to cel zarówno początkujących przedsiębiorców, jak i osób które już mają dobrze funkcjonujący sklep w realnym świecie. Dlaczego? […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    10 sposobów na rozbujanie sprzedaży poprzez FB

    Facebook świetnie się nadaje do budowania wizerunku marki i rozkręcania sprzedaży swoich usług lub produktów. Jak prowadzić profil firmy na Facebooku, żeby rozbujać sprzedaż do samego nieba? Oto lista 10 sposobów, które pomogą Ci rozbujać sprzedaż na Facebooku. Nim do tego przejdziemy, to zajebiście ważna informacja na wstępie: FACEBOOK NIE POWINIEN BYĆ PODSTAWOWYM NARZĘDZIEM BUDOWANIA […]

    Czytaj artykuł
    Linkowanie wewnętrzne - mini case study

    Poprawnie wdrażane linkowanie wewnętrzne jest niezwykle istotnym elementem pod kątem SEO. W tym mini case study, pokażę Ci jakiego kopa daje takie linkowanie wewnętrzne 🙂 . To będzie mini case study i wdrożenie tego “bajeru”nie zajęło mi dwie minuty (zacząłem o 15:05 i o 15:07 było już ogarnięte). Co takiego zrobiłem? Dodałem po prostu link […]

    Czytaj artykuł
    7 projektów biznesowych. Jeden człowiek. Czy to możliwe?

    W 2023 roku będę łącznie prowadził siedem swoich projektów biznesowych. Znalazłem sposób na wydłużenie doby do 100 godzin? Zmutowałem po latach wchłaniania niezdrowego żarcia i wyrosły mi dodatkowe dwie pary rąk? Przecież to niemożliwe do ogarnięcia przez jednego człowieka. Póki firma (projekt biznesowy) się nie rozkręci, to większość przedsiębiorców jest takim ”człowiekiem-ośmiornicą”. W pojedynkę ogarnia […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone