logo-lembicz

Ile kosztuje strona internetowa

17 sierpnia 2020

Strona internetowa to wirtualna wizytówka firmy o nieograniczonym zasięgu. Jak sobie przypomnę jak wyglądały strony internetowe 10 lat temu a obecnie, to tak jak porównać film na kasecie VHS do rozdzielczości 4K - Jak nie widzisz różnicy, to niestety najwyższa pora wybrać się do okulisty.

Ze stronami internetowymi jest jak z samochodami. Nie da się odpowiedzieć na pytanie "ile kosztuje samochód?" nie wiedząc o jaki model chodzi, z którego roku, jaki przebieg, stan techniczny, skrzynia biegów itd. Mnóstwo czynników wpływa na to ile kosztuje zrobienie strony internetowej.

Im więcej informacji podasz odnośnie specyfikacji swojej strony internetowej, tym dokładniejsze będzie oszacowanie kosztu jej utworzenia oraz terminu realizacji. Im bardziej skomplikowana praca nad stroną, tym większa liczba etapów po których następuje rozliczenie, a przynajmniej ja stosuję taką zasadę.

Tworzenie stron www zaczyna się u nas od 2000 zł netto. Więcej informacji znajdziesz na podstronie dotyczącej tej usługi.

Ta sama wizja strony www. Różne ceny za realizację

Masz dokładną specyfikację strony internetowej i wysłałeś zapytanie do kilku agencji interaktywnych  i freelancerów. Okazuje się, że cena za zrobienie strony internetowej potrafi różnić się nawet o kilkaset procent w zależności komu wysłałeś zapytanie. Skąd taki gigantyczne różnice? Lepiej wybrać najtańszego wykonawcę, najdroższego czy tego z super wykonanymi realizacjami?

Na to pytanie najlepszej odpowie historia z mojego kupna samochodu. Bez bicia przyznaję, że niejedna kobieta więcej wie na temat samochodów niż ja. Nigdy nie interesowałem się motoryzacją i dla mnie samochód ma jeździć i jak najrzadziej ulegać awarii.

Pierwszy samochód jaki kupiłem to był - delikatnie mówiąc - mały rzęch. Nie pamiętam nawet modelu, ale był to Fiat koloru filetowego. Po niecałym roku jeżdżenia zdecydowałem się już na poważniejszy zakup i chodząc po komisie, zakochałem się. Srebrny Volkswagen Touareg w automacie, który kosztował znacznie więcej niż przewidywał mój budżet.

Przyjemność jeżdżenia samochodem czy nawet patrzenie jak prezentuje się na parkingu były tego warte. Są dużo tańsze samochody. Mógłbym znaleźć ten samochód w gorszym standardzie albo trochę taniej na drugim końcu Polski. To było to coś. Tak samo jest z wybraniem firmy czy osoby która wykona dla Ciebie stronę internetową. Kosz zrobienia strony internetowej ma mniejsze znaczenie, niż pewność że Twoja strona internetowa będzie super wykonana i z dumą będziesz patrzeć na to jak się prezentuje.

Cena za stronę internetową w zależności od wykonawcy

Nie dziwi mnie już fakt, że coraz więcej firm realizuje zaprojektowanie strony internetowej za darmo lub w modelu niedużych cyklicznych płatności. Dziwi mnie ilość osób decydujących się na takie rozwiązanie, jakby życie nie nauczyło że gdy cena drastycznie odbiega od średniej, to trzeba kilka razy się zastanowić przed podjęciem decyzji.

Mógłbym podać wiele przykładów w których strona internetowa została stworzona za darmo, ale wszystko inne dodatkowe opłaty sprawiały, że po kilku latach, wychodziło drożej niż przy jednorazowej płatności. Taki prosty chwyt marketingowy na który daje się nabrać wiele osób.

Ile kosztuje strona internetowa u freelancera

Freelancer przeważnie jest atrakcyjniejszy cenowo niż agencja interaktywna, bo ma znacznie mniej kosztów stałych. Problemem może być terminowość i jakość realizacji. U freelancera strona internetowa może kosztować nawet kilkaset złotych, ale mowa tutaj o prostej witrynie internetowej bez indywidualnie opracowanej szaty graficznej czy pełnym dostosowaniu strony (wraz z treściami) pod wyszukiwarkę Google.

Nie znalazłem oferty w której za 700 zł netto freelancer zrobi super wizualną, wypełnionej treścią i dostosowaną pod Google stronę internetową. Jak taką ofertę znajdziesz, to chętnie sam przetestuję

Możesz zawsze samemu za darmo zrobić sobie stronę internetową

Możesz spróbować własnymi siłami zaprojektować stronę internetową. Czy będzie ona podobać się Twoim potencjalnym Klientom? Czy będzie dostosowana pod Google? Czy będzie intuicyjna? Wszystko zależy tutaj od czasu i poziomu Twoich umiejętności. W internecie jest mnóstwo darmowej wiedzy o tym jak budować strony internetowe. Masz bardzo dużo wolnego czasu to sprawdź czy to Twój klimat.

Wiem z własnego doświadczenia, że na początku własnej działalności nie dysponuje się dużym kapitałem i człowiek szuka oszczędności wszędzie gdzie to możliwe. Tylko oszczędzanie na wizytówce firmowej o nieograniczonym zasięgu pozyskiwania Klientów? Taka jest strona internetowa, a jak będzie brzydka czy mało intuicyjna to kto będzie chciał z Tobą współpracować? Pomyśl o tym.

Cena za stronę internetową wykonaną przez agencję interaktywną

Patrząc na przykładowe ceny agencji interaktywnych, wychodzi że od 500 zł netto do 100 000 zł netto. Niektóre strony są bardzo rozbudowane po stronie administracyjnego czego nie widać od strony Klienta. Dedykowane rozwiązania zawsze kosztują więcej, ale spełniają one w 100% Twoje oczekiwania. Za to płaci się po prostu dużo więcej.

Nie tworzę tak skomplikowanych stron internetowych. Nie mam aż takiej wiedzy, a większość moich klientów woli korzystać z tańszych (ale nie mniej skutecznych) rozwiązań.

Gdy ja tworzę stronę internetową to 30-50% wartości ustalonej ceny przeznaczona jest na kwestię dopracowania strony względem wytycznych wyszukiwarki Google i pod kątem wartościowych dla klienta słów kluczowych. To najbardziej czasochłonny proces. Postawienie gołego szkieletu strony internetowej bez treści i odpowiednich zdjęć, nie zajmuje wcale tak dużo czasu jak się wydaje.

Dlaczego strona internetowa tyle kosztuje?

Większość osób dowiadując się ile kosztuje strona internetowa są przerażeni. Wybierają najtańszą agencję interaktywną lub freelancera. W końcu specyfikacja strony jest jasno określona, więc wolą "za to samo" zapłacić taniej i jest to logiczny sposób myślenia.

Trzeba podejść do tego tak: Drogą od Warszawy do Gdańska można pokonać za darmo piechotą. Możesz kupić rower, pojechać pociągiem albo samochodem. Im droższy środek transportu tym lepszy komfort i krótszy czas podróży. To się nie odnosi tylko do strony www, ale większości usług dostępnych na rynku.

Pamiętaj, że strona internetowa to inwestycja w Twoją firmę. Ma generować Ci pieniądze. Oszczędzanie na inwestycji która ma przez 24 godziny na dobę docierać do Klientów? Nie ma oczywiście co przesadzać w drugą stronę i stawiać stronę internetową za kilkadziesiąt tysięcy (jak nie ma takiej potrzeby), ale powinieneś być dumy ze swojej strony internetowej jak ja z zakupu samochodu.

Strona internetowa tyle kosztuje, bo wymaga wiedzy nie tylko z programowania ale również UX i SEO. Dopiero połączenie tych wszystkich dziedzin owocuje profesjonalną stroną internetową. Szkolenia, profesjonalne narzędzia, testowanie rozwiązań - To sprawia, że strona internetowa właśnie tyle kosztuje. Są to ogromne koszty, które gdyby się miało pokryć własnymi środkami to okazuje się, że cena strony internetowej nie wygląda już tak przerażająco.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Jaka powinna być dobra strona internetowa?

    Strona internetowa nie musi kosztować 20 000 złotych. Strona internetowa nie musi być nafaszerowana unikalną grafiką i funkcjonalnością. Dobra strona internetowa ma zarabiać pieniądze. Jeżeli nie zarabia to staje się wydatkiem a nie inwestycją. Tylko skąd możecie wiedzieć, że właśnie taka a nie inna strona internetowa będzie dobra dla Twojego biznesu? Spójrzcie na tę stronę […]

    Czytaj artykuł
    Szybkość wczytywania strony internetowej

    Logiczne, że strona internetowa powinna wczytywać się jak najszybciej. Tylko kiedy można stwierdzić, że szybkość wczytywania strony internetowej jest poprawna? Kiedy uznaje się że strona chodzi wolno? No i najważniejsze: Czy szybkość strony ma duży wpływ na sprzedaż? Czy zbyt wolna strona internetowa wpływa na widoczność w Google? Szybkość ładowania strony ma ogromne znaczenie we […]

    Czytaj artykuł
    Jak ważna jest responsywność strony internetowej?

    Bardzo dużo osób samodzielnie budując swoje strony internetowe, pomija kwestie jej dostosowania pod urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety). Jak ważna jest responsywność strony internetowej i czy faktycznie warto poświęcić czas na "dopieszczenie" strony pod tym kątem? Według danych z raportu "Digital 2000" z którym szczegółowo można zapoznać się tutaj, tak wygląda udział poszczególnych narzędzi w […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377