Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości.

Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech w piersiach widoki z wakacji...Wszystko jest takie idealne.

W przypadku firm sytuacja wygląda podobnie. Większość jest: rzetelna, skuteczna, uczciwa, terminowa, doświadczona, czy posiada "konkurencyjne ceny". Podczas tego szaleńczego wyścigu perfekcji, zapomina się o jednej drobnostce.

Gdzie w tym wszystkim jest ból, krew, pot i łzy?

Dojście do perfekcji w czymkolwiek, to przeważnie ogromna ilość pracy, wyrzeczeń, bólu, pieniędzy i nieprzespanych nocy. Szczęśliwa rodzina? Kaloryfer na brzuchu? Kozacki efekt dla klienta? Utrzymanie niskich cen usług/produktów? Pokaż jak to Ci się udało!

Perfekcja jest mniej interesująca niż droga, która do niej doprowadziła. Pokazanie ile problemów musiało się pokonać, aby osiągnąć dany rezultat, genialnie wpływa na autentyczność wizerunku Twojej marki.

Sam uwielbiam powracać wspomnieniami do 2011 roku, gdy dopiero stawiałem pierwsze kroki w biznesie. Po 8-10 godzinach ciężkiej fizycznej pracy, siadałem do pożyczonego od siostry laptopa i zgłębiałem możliwości marketingu, żeby rozkręcić swój biznes.

Na początku własnej działalności nie miałem pieniędzy na nowego laptopa. W sumie to przez pierwszy rok, nie było mnie na nic stać 🙂 .

Bolało mnie patrzenie na puste konto firmowe? Bolało! Padałem na mordkę ze zmęczenia? Padałem! Cholernie ciężko było rozkręcić markę, ale udało mi się. Marketing i sprzedaż wciągnęły mnie jak tornado. Tak stałem się kocurem marketingu.

Wiesz co się stanie, jak przestaniesz ukrywać prawdę? Jak pokażesz ile czasu/pieniędzy/nerwów kosztowało Cię osiągnięcie danego efektu? Jak przyznasz się do popełnianych błędów?

Zwiększysz autentyczność swojej marki!

Fajnie posiadać markę, która jest utożsamiana z uczciwością, szczerością...która jest po prostu prawdziwa, bez sztucznego lukru doskonałości. Taką markę ja buduję i jest to mega przyjemne zajęcie.

Wiesz co jest według mnie największą zaletą budowania autentyczności marki? To, że będąc szczerym i uczciwym, można bez problemu patrzeć na swoje odbicie w lustrze. Klienci docenią to prędzej czy później. Wiem to z własnego doświadczenia.

Jak chcesz pogadać ze mną na luzie o marketingu i sprzedaży, to zaklep termin luźnej rozmowy online. Zobaczysz, że nie bez powodu jestem kocurem marketingu. Tylko pamiętaj, że u mnie jest pełna szczerość i uczciwość. Zero sztucznej słodkości.

P.S Wiem, że gdybym nie był taki szczery, to pozyskiwałbym znacznie więcej klientów. To moja największa wada z punktu widzenia biznesowego, ale dobrze mi z tym 🙂 .

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami?
Jak pozycjonować sklep internetowy własnymi siłami? Co możesz zrobić, żeby poprawić widoczność sklepu internetowego w Google, przy niewielkim lub zerowym budżecie? Łap gotową listę do wdrożenia - miłej zabawy. Stało...
Czytaj więcej
Klątwa wiedzy - Potrafisz zapomnieć o tym co wiesz?
”Zapomniał wół, kiedy cielęciem był” - Tak w dużym skrócie wygląda klątwa wiedzy. Łatwo zapominamy o tym, że kiedyś czegoś nie wiedzieliśmy. To co nam wydaje się banalnie proste, oczywiste...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left