logo-lembicz

Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości.

Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech w piersiach widoki z wakacji...Wszystko jest takie idealne.

W przypadku firm sytuacja wygląda podobnie. Większość jest: rzetelna, skuteczna, uczciwa, terminowa, doświadczona, czy posiada "konkurencyjne ceny". Podczas tego szaleńczego wyścigu perfekcji, zapomina się o jednej drobnostce.

Gdzie w tym wszystkim jest ból, krew, pot i łzy?

Dojście do perfekcji w czymkolwiek, to przeważnie ogromna ilość pracy, wyrzeczeń, bólu, pieniędzy i nieprzespanych nocy. Szczęśliwa rodzina? Kaloryfer na brzuchu? Kozacki efekt dla klienta? Utrzymanie niskich cen usług/produktów? Pokaż jak to Ci się udało!

Perfekcja jest mniej interesująca niż droga, która do niej doprowadziła. Pokazanie ile problemów musiało się pokonać, aby osiągnąć dany rezultat, genialnie wpływa na autentyczność wizerunku Twojej marki.

Sam uwielbiam powracać wspomnieniami do 2011 roku, gdy dopiero stawiałem pierwsze kroki w biznesie. Po 8-10 godzinach ciężkiej fizycznej pracy, siadałem do pożyczonego od siostry laptopa i zgłębiałem możliwości marketingu, żeby rozkręcić swój biznes.

Na początku własnej działalności nie miałem pieniędzy na nowego laptopa. W sumie to przez pierwszy rok, nie było mnie na nic stać 🙂 .

Bolało mnie patrzenie na puste konto firmowe? Bolało! Padałem na mordkę ze zmęczenia? Padałem! Cholernie ciężko było rozkręcić markę, ale udało mi się. Marketing i sprzedaż wciągnęły mnie jak tornado. Tak stałem się kocurem marketingu.

Wiesz co się stanie, jak przestaniesz ukrywać prawdę? Jak pokażesz ile czasu/pieniędzy/nerwów kosztowało Cię osiągnięcie danego efektu? Jak przyznasz się do popełnianych błędów?

Zwiększysz autentyczność swojej marki!

Fajnie posiadać markę, która jest utożsamiana z uczciwością, szczerością...która jest po prostu prawdziwa, bez sztucznego lukru doskonałości. Taką markę ja buduję i jest to mega przyjemne zajęcie.

Wiesz co jest według mnie największą zaletą budowania autentyczności marki? To, że będąc szczerym i uczciwym, można bez problemu patrzeć na swoje odbicie w lustrze. Klienci docenią to prędzej czy później. Wiem to z własnego doświadczenia.

Jak chcesz pogadać ze mną na luzie o marketingu i sprzedaży, to zaklep termin luźnej rozmowy online. Zobaczysz, że nie bez powodu jestem kocurem marketingu. Tylko pamiętaj, że u mnie jest pełna szczerość i uczciwość. Zero sztucznej słodkości.

P.S Wiem, że gdybym nie był taki szczery, to pozyskiwałbym znacznie więcej klientów. To moja największa wada z punktu widzenia biznesowego, ale dobrze mi z tym 🙂 .

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Prawdziwa historia trzeciego zmartwychwstania mojego biznesu

    Kończy się 2021 rok. Za chwilę minie jedenaście lat od kiedy uprawiam wyjątkowo ekstremalny w Polsce sport. JESTEM PRZEDSIĘBIORCĄ. Przez ten czas moja firma przeszła przez trzy zmartwychwstania po trzech drastycznych spadkach sprzedaży. Zawsze dupsko ratował mi marketing. Myślisz, że to było dawno temu i już o tym zapomniałem? W listopadzie 2020 roku miałem o […]

    Czytaj artykuł
    Franczyza wzmacnia czy osłabia siłę marki?

    "Franczyza to najskuteczniejszy pomysł marketingowy w historii". Tak powiedział kiedyś John Naisbitt, autor wielu publikacji w tym między innymi "Megatrends", która przez dwa lata była na liście bestsellerów "New York Timesa". Czy franczyza to naprawdę taki dynamit dla siły marki? Wielu przedsiębiorców nie chce zarówno zamieniać swojego biznesu we franczyzę jak i działać we franczyzie. […]

    Czytaj artykuł
    Siła marki rośnie czy maleje - jak to zmierzyć w małej firmie?

    Większość przedsiębiorców wie, że chce zbudować silną i rozpoznawalną markę. Natomiast tylko nieliczni sprawdzają czy siła marki rośnie lub maleje z upływem czasu. Dlaczego? Po co w ogóle zaczynać proces budowania wizerunku marki, skoro później ma się w dupie monitorowanie tego działania? Panuje przekonanie, że mierzenie siły marki jest trudną i kosztowną analizą. Wszystko tak […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?

    Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o czym, żeby zarabiać na blogu fajne pieniądze? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu. WAŻNA INFORMACJA na samym początku: Zarobek na blogu nie powinien być […]

    Czytaj artykuł
    CONTADU - Recenzja narzędzia do pisania tekstów SEO

    CONTADU to narzędzie do planowania, zarządzania i optymalizacji treści pod kątem danych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Jak to działa? Czy warto zainwestować w to narzędzie? Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania jest seo copywriting, czyli umiejętność tworzenia tekstów pod SEO. Trzeba się mocno napocić, żeby stworzyć wartościowy pod użytkownika i słowa kluczowe content. Analiza istotnych […]

    Czytaj artykuł
    Tanie pozycjonowanie stron internetowych jest dla bogaczy

    Trzeba mieć już mega rozkręconą sprzedaż, żeby pozwolić sobie na tanie pozycjonowanie strony internetowej w Google. Mnie nie stać na taką rozrzutność z dwóch powodów: nie lubię bezsensownego wydawania kasy i szanuję swój czas pracy. Dopiero rozkręcasz swój biznes? Masz już fajną sprzedaż i chcesz docisnąć widoczność strony internetowej w Google, żeby jeszcze to rozpędzić? […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Od 2011 roku zgłębiam ten świat, który daje mi niepoliczalną ilość radochy.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

      LOKALNE USŁUGI

      Pozycjonowanie WarszawaPozycjonowanie Łódźpozycjonowanie Legionowo
      Tutaj będzie całkiem sporo usług marketingowych pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania, aby ułatwić klientom znalezienie kocura marketingu :-)