logo-lembicz

Doskonała niedoskonałość - o autentyczności wizerunku marki

Jakim cudem można zbudować silną markę, pokazując jej niedoskonałości? Pokażę Ci, że to właśnie wady Twojej marki, mogą być jej najmocniejszymi stronami. Zobaczysz, że w perspektywie czasu, nie opłaca się upiększać rzeczywistości.

Wystarczy odpalić na 5 minut Facebooka czy Instagrama, żeby pływać w świecie doskonałości: uśmiechnięte rodziny, piękne figury kobiet, umięśnione brzuchy facetów, zapierające dech w piersiach widoki z wakacji...Wszystko jest takie idealne.

W przypadku firm sytuacja wygląda podobnie. Większość jest: rzetelna, skuteczna, uczciwa, terminowa, doświadczona, czy posiada "konkurencyjne ceny". Podczas tego szaleńczego wyścigu perfekcji, zapomina się o jednej drobnostce.

Gdzie w tym wszystkim jest ból, krew, pot i łzy?

Dojście do perfekcji w czymkolwiek, to przeważnie ogromna ilość pracy, wyrzeczeń, bólu, pieniędzy i nieprzespanych nocy. Szczęśliwa rodzina? Kaloryfer na brzuchu? Kozacki efekt dla klienta? Utrzymanie niskich cen usług/produktów? Pokaż jak to Ci się udało!

Perfekcja jest mniej interesująca niż droga, która do niej doprowadziła. Pokazanie ile problemów musiało się pokonać, aby osiągnąć dany rezultat, genialnie wpływa na autentyczność wizerunku Twojej marki.

Sam uwielbiam powracać wspomnieniami do 2011 roku, gdy dopiero stawiałem pierwsze kroki w biznesie. Po 8-10 godzinach ciężkiej fizycznej pracy, siadałem do pożyczonego od siostry laptopa i zgłębiałem możliwości marketingu, żeby rozkręcić swój biznes.

Na początku własnej działalności nie miałem pieniędzy na nowego laptopa. W sumie to przez pierwszy rok, nie było mnie na nic stać 🙂 .

Bolało mnie patrzenie na puste konto firmowe? Bolało! Padałem na mordkę ze zmęczenia? Padałem! Cholernie ciężko było rozkręcić markę, ale udało mi się. Marketing i sprzedaż wciągnęły mnie jak tornado. Tak stałem się kocurem marketingu.

Wiesz co się stanie, jak przestaniesz ukrywać prawdę? Jak pokażesz ile czasu/pieniędzy/nerwów kosztowało Cię osiągnięcie danego efektu? Jak przyznasz się do popełnianych błędów?

Zwiększysz autentyczność swojej marki!

Fajnie posiadać markę, która jest utożsamiana z uczciwością, szczerością...która jest po prostu prawdziwa, bez sztucznego lukru doskonałości. Taką markę ja buduję i jest to mega przyjemne zajęcie.

Wiesz co jest według mnie największą zaletą budowania autentyczności marki? To, że będąc szczerym i uczciwym, można bez problemu patrzeć na swoje odbicie w lustrze. Klienci docenią to prędzej czy później. Wiem to z własnego doświadczenia.

Jak chcesz pogadać ze mną na luzie o marketingu i sprzedaży, to zaklep termin luźnej rozmowy online. Zobaczysz, że nie bez powodu jestem kocurem marketingu. Tylko pamiętaj, że u mnie jest pełna szczerość i uczciwość. Zero sztucznej słodkości.

P.S Wiem, że gdybym nie był taki szczery, to pozyskiwałbym znacznie więcej klientów. To moja największa wada z punktu widzenia biznesowego, ale dobrze mi z tym 🙂 .

author-avatar
Kocur Marketingu Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Głodny marketingowej wiedzy?

Zapisz się na NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie tego uczy mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Czy Twój biznes przetrwa kryzys w 2023 roku?

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że 2023 rok będzie ogromnym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców. Już teraz jest Ci ciężko prowadzić biznes? To radzę zaopatrzyć się w zapas papieru toaletowego, bo zwieracze mogą nie wytrzymać. Jakie są fakty? Mamy zajebiście wysoką inflację, gigantyczne podwyżki stóp procentowych i ABSOLUTNIE ŻADNEJ PERSPEKTYWY na uniknięcie nadchodzącego kryzysu. […]

    Czytaj artykuł
    Etyka biznesowa - Jedna złota reguła do wdrożenia w życiu i biznesie

    Podzielę się z Tobą moją najważniejszą zasadą, stosowaną zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie. Pozwala ona zbudować silną markę, więcej zarabiać i - co najważniejsze - podejmować w życiu słuszne decyzje. Każde przedsiębiorstwo powinno mieć swój kodeks etyczny, który powinien bezwzględnie przestrzegać zarówno przedsiębiorca jak i pracownik. To mapa, pozwalająca nie stracić z […]

    Czytaj artykuł
    Biznes jak toksyczny związek. Kiedy powiedzieć STOP?

    Wystartowanie z biznesem, jest jak zakochanie się do szaleństwa: nie dostrzegasz wad, masz w dupie rady od przyjaciół i rodziny, mózg nie działa, o wszystkim decyduje serduszko. Tylko co, jeśli zamiast biznesowego love story, będzie toksyczna relacja? To niesamowite uczucie, jak do Twojej głowy trafia ”genialny” pomysł na biznes. Oczami wyobraźni widzisz, jak biznes zaczyna […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Depozycjonowanie - co to jest? Kiedy warto skorzystać?

    Depozycjonowanie to działania wpływające na obniżenie widoczności strony pod określone słowo lub słowa kluczowe. Można powiedzieć, że to takie przeciwieństwo pozycjonowania, po które sięga się w konkretnych i mało przyjemnych sytuacjach. Jaki sens ma w ogóle depozycjonowanie strony? Płacić za obniżanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przecież to jest bez sensu! Takie negative SEO okazuje […]

    Czytaj artykuł
    Yggdrasil - Recenzja portalu dla przedsiębiorców

    Co się dokładnie kryje pod tajemniczą nazwą Yggdrasil? Ile kosztuje dostęp do portalu Yggdrasil i czy warto w niego zainwestować? Wszystkiego dowiesz się z poniższej recenzji. Smacznego 🙂 Ta ciekawa nazwa, oznacza z mitologii nordyckiej drzewo łączące trzy światy: Midgard (ludzie), Asgard (bogowie) i Helheim (umarli). To również nazwa portalu dla przedsiębiorców, w którym jestem […]

    Czytaj artykuł
    Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?

    Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że określenie ”software house”, dla wielu osób oznacza to samo co ”agencja interaktywna” czy ”agencja reklamowa”. Tak jak dla mnie określenie ”stomatolog” i ”dentysta”, oznacza dokładnie […]

    Czytaj artykuł

    FORMULARZ KONTAKTU

    Wypełnij formularz. Następnego dnia roboczego dam Ci konkretną odpowiedź. Do usłyszenia - Kocur Marketingu.




      Case Study Live pozycjonowanie Warszawa
      Skuteczny marketing Lembicz.pl

      Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone