Czy tania strona internetowa to dobre rozwiązanie?

Tania strona internetowa nie musi być zła. To nie tak że od razu musisz zainwestować w stronę swojej firmy kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych, żeby miało to sens. Jak ze wszystkimi usługami, trzeba kierować się zdrowym rozsądkiem. Tyle że mało początkujących przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jak ważna dla rozwoju biznesu jest strona internetowa.

Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy o globalnym zasięgu. Ktoś z drugiego końca świata może ją odwiedzić i zostać Twoim klientem. Czy sam skorzystałbyś z usług firmy, jeśli strona internetowa by wczytywała się wolno i była - delikatnie mówiąc - brzydka? Co byś pomyślał o takiej firmie? No właśnie. Niekoniecznie tania strona internetowa musi być wolna i brzydka, ale wszystko zależy od tego co oznacza dla Ciebie "tania".

Co oznacza dla Ciebie tania strona internetowa?

co dla Ciebie oznacza tania strona internetowa

Dla jednej osoby będzie to kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Dla drugiej kilkaset złotych jednorazowo. Jeszcze inna by chciała, żeby strona internetowa była za darmo. Pisałem wcześniej artykuł o tym ile kosztuje strona internetowa z którym możesz się zapoznać. Strona internetowa może być tania, ale pamiętaj (jak to zwykle bywa) że im mniej coś kosztuje tym mniejsze powinny być Twoje oczekiwania.

Wyjątkiem kiedy tania strona internetowa może być bardzo dobrze zaprojektowana są firmy bądź osoby tworzące swoje portfolio. Możesz polować na takie okazje, ale nie ma pewności czy kiedykolwiek Ci się to uda.

Sądzisz, że blog o marketingu który właśnie czytasz to tania strona internetowa? Masz rację! Sam projekt strony internetowej w tym przypadku nie był drogi, bo koncentruję się tutaj mocniej na treściach. Blog o podobnej funkcjonalności i układzie, mógłbym stworzyć za ok. 3000 zł netto. Do ostatecznej formy wizualnej tego bloga jeszcze daleka droga, ale koncentruję się na razie na publikacjach.

Tania strona internetowa kosztuje kilka tysięcy złotych?

ile kosztuje strona internetowa

Nie mogę wypowiadać się w imieniu wszystkich firm i osób zajmujących się projektowaniem stron internetowych. Według mnie strona internetowa do 5000 zł netto, a sklep internetowy do 10 000 złotych netto, to właśnie tanie strony internetowe.

Chodzi mi o to, że w tej cenie strona czy sklep internetowy, ma już w pełni funkcjonować. Logo, hosting, domena, grafika, podpięcie sklepu pod płatności itd. Tak od A do Z wszystko zrobione. Wtedy uważam, że w tej cenie są tanie strony www.

Wiem co sobie teraz myśli większość osób. "Tyle pieniędzy to nie jest tania strona!". Przypomnę Ci tylko, że strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Ma dla Ciebie zarabiać pieniądze. To nie nowa torebka, kurtka, telewizor, telefon komórkowy czy wakacje. To inwestycja która ma dwadzieścia cztery godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu, pozyskiwać dla Ciebie klientów.

Jak już pisałem wcześniej, stronę internetową możesz mieć za darmo, kilkadziesiąt złotych miesięcznie czy kilkaset złotych jednorazowo. Możesz zawsze wybrać to rozwiązanie. Dużo firm wybiera właśnie firmy realizująca tak tanie strony internetowe, a jak one wyglądają? Przykład jednej znajdziesz w artykule czy istnieje skuteczna i tania reklama w internecie.

Może Ci się uda znaleźć firmę która stworzy profesjonalną i funkcjonalną stronę internetową znacznie taniej niż ja napisałem. Tego oczywiście Ci życzę. Po prostu bądź ostrożny przy podejmowaniu tego wyboru, bo zbyt mocne ściskanie się za portfel może Cię drogo kosztować.

Czy chodzi mi o to żeby u mnie zamówić tanią stronę internetową?

Pewnie myślisz, że chcę Cię nakręcić na to żebyś u mnie zamówił stronę internetową? Wykonuję co prawda strony internetowe, ale nie o to mi chodzi. Gdyby tak miało być to ten tekst wyglądałby zupełnie inaczej 🙂 . Chcę Ci pomóc zrozumieć, że strona internetowa to inwestycja. Jak przy podejmowaniu decyzji, kluczowe będzie tylko "tania strona www" to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamiast inwestycji będzie to koszt.

U nas strony firmowe zaczynają się od 3500 zł netto, sklepy internetowe od 8000 zł netto, a landing pages od 1700 zł netto. Podkreślam, że cena "od" nie jest ostateczna, bo wszystko zależy od oczekiwań klienta.

Szukasz agencji marketingowej która zrobi dla Ciebie super stronę internetową? Zapraszam do artykułu agencja marketingowa Warszawa - którą wybrać gdzie polecam firmy, które jeżeli chodzi o strony internetowe to są ekspertami (wątpię żeby realizowali tanie strony internetowe, ale za to powinny być mega profesjonalnie).

Gdybym chciał Cię nakręcić na stronę internetową to polecałbym inne firmy? No właśnie! Chciałbym jedynie żebyś zrozumiał, że strona internetowa to potężne źródło pozyskiwania klientów. Sam jestem fanem oszczędzania, ale są rzeczy na których oszczędzanie się po prostu nie opłaca.

Dlaczego tania strona internetowa może Ci się nie opłacać

dlaczego tania strona internetowa może się nie opłacać

Powodów może być wiele, a ja przybliżę te najczęściej spotykane w darmowych generatorach stron czy firmy które realizują przesadnie tanie strony www:

  1. Strona internetowa nie jest tak naprawdę Twoja - Nie żartuję. Bardzo często jest tak że jak płacisz co miesiąc za stronę internetową, to domena, hosting czy nawet strona nie należy do Ciebie. Jak przestaniesz płacić, to tracisz wszystko.
  2. Usprawnienia drogo kosztują - Okazuje się że tania strona wymaga czynności wychodzących poza początkowy zakres? To już często bywa znacznie droższe, bo w ten sposób firmy odrabiają początkowo niską cenę.
  3. Ograniczone możliwości pozycjonowania - Takie tanie strony internetowe mogą nie być kompletnie dostosowane pod pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Ograniczasz sobie ogromne źródło pozyskiwania ruchu do swojej strony internetowej.
  4. Wizualnie nie atrakcyjne - Oczekiwałeś dzikiego mustanga a otrzymujesz wychudzonego kucyka? Niestety fajne grafiki kosztują. Czas pracy grafika kosztuje. Chcesz ładniejszą grafikę? Powracamy do punktu drugiego.
  5. Tania strona internetowa jest ale nie zarabia - Nawet jeśli strona generuje ruch, to nie ma klientów? Czy sam byś skorzystał z wolnej czy wizualnie nie atrakcyjnej strony internetowej? Do tego problemem mogą być ograniczone zewnętrzne działania marketingowe (punkt 3) lub przez to pozycjonowanie strony wychodzi nawet kilkukrotnie drożej niż gdy strona jest dostosowana pod wyszukiwarkę Google.

Powodów jest znacznie więcej, ale z własnego doświadczenia pewnie wiesz jak to wygląda. Nieoryginalne buty za 70 zł rozwalają się po kilku miesiącach, a oryginalne za 300 złotych służą przez kilka lat (nie zawsze tak jest, ale odwrotnie rzadziej się zdarza).

To Twoja firma. Twoje pieniądze. Twoja decyzja. Bez względu jaką podejmiesz, życzę Ci aby inwestycja w stronę internetową przyniosła Ci jak największe zyski. Powodzenia w rozwoju biznesu i do usłyszenia 🙂

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?
Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że...
Czytaj więcej
Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?
Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o...
Czytaj więcej
Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?
Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left