logo-lembicz

Czy tania strona internetowa to dobre rozwiązanie?

6 listopada 2020

Tania strona internetowa nie musi być zła. To nie tak że od razu musisz zainwestować w stronę swojej firmy kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy złotych, żeby miało to sens. Jak ze wszystkimi usługami, trzeba kierować się zdrowym rozsądkiem. Tyle że mało początkujących przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jak ważna dla rozwoju biznesu jest strona internetowa.

Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy o globalnym zasięgu. Ktoś z drugiego końca świata może ją odwiedzić i zostać Twoim klientem. Czy sam skorzystałbyś z usług firmy, jeśli strona internetowa by wczytywała się wolno i była - delikatnie mówiąc - brzydka? Co byś pomyślał o takiej firmie? No właśnie. Niekoniecznie tania strona internetowa musi być wolna i brzydka, ale wszystko zależy od tego co oznacza dla Ciebie "tania".

Co oznacza dla Ciebie tania strona internetowa?

co dla Ciebie oznacza tania strona internetowa

Dla jednej osoby będzie to kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Dla drugiej kilkaset złotych jednorazowo. Jeszcze inna by chciała, żeby strona internetowa była za darmo. Pisałem wcześniej artykuł o tym ile kosztuje strona internetowa z którym możesz się zapoznać. Strona internetowa może być tania, ale pamiętaj (jak to zwykle bywa) że im mniej coś kosztuje tym mniejsze powinny być Twoje oczekiwania.

Wyjątkiem kiedy tania strona internetowa może być bardzo dobrze zaprojektowana są firmy bądź osoby tworzące swoje portfolio. Możesz polować na takie okazje, ale nie ma pewności czy kiedykolwiek Ci się to uda.

Sądzisz, że blog o marketingu który właśnie czytasz to tania strona internetowa? Masz rację! Sam projekt strony internetowej w tym przypadku nie był drogi, bo koncentruję się tutaj mocniej na treściach. Blog o podobnej funkcjonalności i układzie, mógłbym stworzyć za ok. 3000 zł netto. Do ostatecznej formy wizualnej tego bloga jeszcze daleka droga, ale koncentruję się na razie na publikacjach.

Tania strona internetowa kosztuje kilka tysięcy złotych?

ile kosztuje strona internetowa

Nie mogę wypowiadać się w imieniu wszystkich firm i osób zajmujących się projektowaniem stron internetowych. Według mnie strona internetowa do 5000 zł netto, a sklep internetowy do 10 000 złotych netto, to właśnie tanie strony internetowe.

Chodzi mi o to, że w tej cenie strona czy sklep internetowy, ma już w pełni funkcjonować. Logo, hosting, domena, grafika, podpięcie sklepu pod płatności itd. Tak od A do Z wszystko zrobione. Wtedy uważam, że w tej cenie są tanie strony www.

Wiem co sobie teraz myśli większość osób. "Tyle pieniędzy to nie jest tania strona!". Przypomnę Ci tylko, że strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Ma dla Ciebie zarabiać pieniądze. To nie nowa torebka, kurtka, telewizor, telefon komórkowy czy wakacje. To inwestycja która ma dwadzieścia cztery godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu, pozyskiwać dla Ciebie klientów.

Jak już pisałem wcześniej, stronę internetową możesz mieć za darmo, kilkadziesiąt złotych miesięcznie czy kilkaset złotych jednorazowo. Możesz zawsze wybrać to rozwiązanie. Dużo firm wybiera właśnie firmy realizująca tak tanie strony internetowe, a jak one wyglądają? Przykład jednej znajdziesz w artykule czy istnieje skuteczna i tania reklama w internecie.

Może Ci się uda znaleźć firmę która stworzy profesjonalną i funkcjonalną stronę internetową znacznie taniej niż ja napisałem. Tego oczywiście Ci życzę. Po prostu bądź ostrożny przy podejmowaniu tego wyboru, bo zbyt mocne ściskanie się za portfel może Cię drogo kosztować.

Czy chodzi mi o to żeby u mnie zamówić tanią stronę internetową?

Pewnie myślisz, że chcę Cię nakręcić na to żebyś u mnie zamówił stronę internetową? Wykonuję co prawda strony internetowe, ale nie o to mi chodzi. Gdyby tak miało być to ten tekst wyglądałby zupełnie inaczej 🙂 . Chcę Ci pomóc zrozumieć, że strona internetowa to inwestycja. Jak przy podejmowaniu decyzji, kluczowe będzie tylko "tania strona www" to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamiast inwestycji będzie to koszt.

U nas strony firmowe zaczynają się od 3500 zł netto, sklepy internetowe od 8000 zł netto, a landing pages od 1700 zł netto. Podkreślam, że cena "od" nie jest ostateczna, bo wszystko zależy od oczekiwań klienta.

Szukasz agencji marketingowej która zrobi dla Ciebie super stronę internetową? Zapraszam do artykułu agencja marketingowa Warszawa - którą wybrać gdzie polecam firmy, które jeżeli chodzi o strony internetowe to są ekspertami (wątpię żeby realizowali tanie strony internetowe, ale za to powinny być mega profesjonalnie).

Gdybym chciał Cię nakręcić na stronę internetową to polecałbym inne firmy? No właśnie! Chciałbym jedynie żebyś zrozumiał, że strona internetowa to potężne źródło pozyskiwania klientów. Sam jestem fanem oszczędzania, ale są rzeczy na których oszczędzanie się po prostu nie opłaca.

Dlaczego tania strona internetowa może Ci się nie opłacać

dlaczego tania strona internetowa może się nie opłacać

Powodów może być wiele, a ja przybliżę te najczęściej spotykane w darmowych generatorach stron czy firmy które realizują przesadnie tanie strony www:

  1. Strona internetowa nie jest tak naprawdę Twoja - Nie żartuję. Bardzo często jest tak że jak płacisz co miesiąc za stronę internetową, to domena, hosting czy nawet strona nie należy do Ciebie. Jak przestaniesz płacić, to tracisz wszystko.
  2. Usprawnienia drogo kosztują - Okazuje się że tania strona wymaga czynności wychodzących poza początkowy zakres? To już często bywa znacznie droższe, bo w ten sposób firmy odrabiają początkowo niską cenę.
  3. Ograniczone możliwości pozycjonowania - Takie tanie strony internetowe mogą nie być kompletnie dostosowane pod pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Ograniczasz sobie ogromne źródło pozyskiwania ruchu do swojej strony internetowej.
  4. Wizualnie nie atrakcyjne - Oczekiwałeś dzikiego mustanga a otrzymujesz wychudzonego kucyka? Niestety fajne grafiki kosztują. Czas pracy grafika kosztuje. Chcesz ładniejszą grafikę? Powracamy do punktu drugiego.
  5. Tania strona internetowa jest ale nie zarabia - Nawet jeśli strona generuje ruch, to nie ma klientów? Czy sam byś skorzystał z wolnej czy wizualnie nie atrakcyjnej strony internetowej? Do tego problemem mogą być ograniczone zewnętrzne działania marketingowe (punkt 3) lub przez to pozycjonowanie strony wychodzi nawet kilkukrotnie drożej niż gdy strona jest dostosowana pod wyszukiwarkę Google.

Powodów jest znacznie więcej, ale z własnego doświadczenia pewnie wiesz jak to wygląda. Nieoryginalne buty za 70 zł rozwalają się po kilku miesiącach, a oryginalne za 300 złotych służą przez kilka lat (nie zawsze tak jest, ale odwrotnie rzadziej się zdarza).

To Twoja firma. Twoje pieniądze. Twoja decyzja. Bez względu jaką podejmiesz, życzę Ci aby inwestycja w stronę internetową przyniosła Ci jak największe zyski. Powodzenia w rozwoju biznesu i do usłyszenia 🙂

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Jaka powinna być dobra strona internetowa?

    Strona internetowa nie musi kosztować 20 000 złotych. Strona internetowa nie musi być nafaszerowana unikalną grafiką i funkcjonalnością. Dobra strona internetowa ma zarabiać pieniądze. Jeżeli nie zarabia to staje się wydatkiem a nie inwestycją. Tylko skąd możecie wiedzieć, że właśnie taka a nie inna strona internetowa będzie dobra dla Twojego biznesu? Spójrzcie na tę stronę […]

    Czytaj artykuł
    Szybkość wczytywania strony internetowej

    Logiczne, że strona internetowa powinna wczytywać się jak najszybciej. Tylko kiedy można stwierdzić, że szybkość wczytywania strony internetowej jest poprawna? Kiedy uznaje się że strona chodzi wolno? No i najważniejsze: Czy szybkość strony ma duży wpływ na sprzedaż? Czy zbyt wolna strona internetowa wpływa na widoczność w Google? Szybkość ładowania strony ma ogromne znaczenie we […]

    Czytaj artykuł
    Jak ważna jest responsywność strony internetowej?

    Bardzo dużo osób samodzielnie budując swoje strony internetowe, pomija kwestie jej dostosowania pod urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety). Jak ważna jest responsywność strony internetowej i czy faktycznie warto poświęcić czas na "dopieszczenie" strony pod tym kątem? Według danych z raportu "Digital 2000" z którym szczegółowo można zapoznać się tutaj, tak wygląda udział poszczególnych narzędzi w […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377