Czy masz na stronie internetowej system rezerwacji online?

System rezerwacji online to w wielu branżach usługowych udogodnienie dla klientów, a dla firmy oszczędność czasu. Jeżeli do tej pory nie masz takiego systemu rezerwacji lub obecny nie do końca spełnia Twoje oczekiwania, to koniecznie zapoznaj się z tym artykułem.

W tym artykule skoncentruję się na jednym systemie rezerwacji online z którym się zapoznałem. Nie jest to artykuł sponsorowany. dopiero po publikacji napiszę twórcom o mojej recenzji, żeby nie było, że "za plecami" piszę o ich usłudze.

Czy akurat Tobie system do rezerwacji jest potrzebny?

Szczerze to nie ważne czy przyjmujesz kilku klientów tygodniowo czy kilkuset dziennie. Pisałem artykuł o tym jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym, a na stronie internetowej wygląda to podobnie. Najważniejsze to wiedzieć jak najwięcej o swoich klientach. Im większą ilością informacji dysponujesz, tym więcej i szybciej możesz zarabiać w przyszłości.

Prowadzisz zakład fryzjerski? Jesteś stomatologiem, masażystą, prawnikiem? Może prowadzisz eskape room, paintball, gokarty czy kręgle? Naprawdę ciężko znaleźć branżę usługową w której system rezerwacji online nie ułatwi życia Tobie i potencjalnym klientom.

Możesz rezerwacje ogarniać telefonicznie czy przez kontakt email. Tylko przez to tracisz czas i zwiększa się możliwość popełnienia błędu przy rezerwacji (człowiek jest tylko człowiekiem). Do tego wtedy wiesz znacznie mniej o swoich klientach.

Podam to na przykładzie niedużego salonu fryzjerskiego do którego kiedyś chodziłem. Strzygła sama właścicielka salonu. Mega sympatyczna kobieta. Cenowo super. Zawsze wychodziłem zadowolony z wykonanej usługi. Tylko:

  • Zapisy były robione telefonicznie i za pomocą tradycyjnego kalendarza - Raz musiałem czekać na wizytę 20 minut bo nie zapisała na jakie strzyżenie była klientka przede mną i zeszło się znacznie dłużej niż standardowa wizyta kobiet.
  • Ciężko było nam dostosować terminy - Ja mówiłem kiedy bym chciał. Ona kiedy ma wolne terminy. Musiałem albo coś poprzesuwać u siebie w kalendarzu, albo zapisywać się z dużym wyprzedzeniem.
  • Nie było terminala płatności - Zawsze noszę przy sobie gotówkę, ale wolę płacić kartą. Do tego raz musiałem iść do pobliskiego sklepu coś kupić, bo nie miała jak wydać reszty z usługi.

Jakie problemy rozwiązałby system rezerwacji online po stronie klienta:

  1. Nie byłoby takich poślizgów czasowych z przejściem z jednego klienta do drugiego. Ustawiasz sobie reguły, że dana usługa + warunek (przykładowo bardzo długie włosy) nie trwa godziny tylko 1,5 godziny i żaden klient.
  2. Łatwiej klientowi zarezerwować dogodny termin. Od razu widzę kiedy mogę się zapisać na wizytę. Nie muszę dzwonić, tylko wybieram i już.
  3. Wiem z góry ile zapłacę za wizytę lub "mniej więcej zapłacę".
  4. Po wizycie mogę zapłacić online za wizytę lub nawet jeszcze przed wizytą (ewentualną różnicę dopłacić już gotówką jak coś wyszło więcej)
  5. Nie muszę o wizycie pamiętać - Dostanę powiadomienie SMSem o dniu i godzinie ustawionej w systemie rezerwacji.

Dla mnie jako klienta plusów jest sporo. Najważniejszym jest dla mnie wygoda, bo wszystko trwa dużo szybciej niż przez telefon czy email.

Jakie problemy rozwiązałby system rezerwacji online po stronie firmy:

  1. Mniej czasu poświęca się na obsługę rezerwacji.
  2. Bliska zeru możliwość pomyłki - System zawsze może mieć jakiś błąd, ale to rzadko się zdarza.
  3. Jak klient płaci "zaliczkę" za wizytę to jest mniejsza szansa, że odwoła rezerwację.
  4. Szybko widzę ile pracy czeka mnie danego dnia i jaki będzie przychód.

To takie podstawowe porównanie pomiędzy tradycyjnymi rezerwacjami, a systemem do rezerwacji wizyt przez internet. Już dla tego warto mieć taki wdrożony u siebie na stronie internetowej, ale "prawdziwa wartość" kryje się głębiej. Od Ciebie zależy czy to wykorzystasz czy nie.

Prawdziwa moc systemu rezerwacji wizyt online

Każda osoba korzystająca z systemu rezerwacji online pozostawia istotne dla Ciebie informacje jak: Numer telefonu, dane osobowe, email, z jakiej usługi skorzystała, ile pieniędzy zostawiła, kiedy z usługi skorzystała, jak często korzysta itd.

Zaczynasz rozumieć w czym tkwi prawdziwa moc takiego systemu? Ile czasu zajęłoby Ci tradycyjne pozyskiwanie takich informacji? Jak to wykorzystać podam na przykładzie innej branży. Niech to będzie salon kosmetyczny.

W salonie kosmetycznym pracują dwie dziewczyny. Salon przynosi spore dochody, ale zawsze w ciągu dnia zdarzają się "okienka" czyli gdyby wypełnić te luki, salon zarabiałby jeszcze więcej pieniędzy. Z danych pozyskanych z systemu rezerwacji online wiem:

  • Kto wcześniej korzystał z usług w mało popularnych godzinach i jak często miało to miejsce?
  • Kto korzystał z jakich usług i kiedy to było?

No dobra. Żeby nie komplikować posłużę się tylko tymi danymi do zapełnienia pustych godzin w salonie kosmetycznym. W pierwszej kolejności skontaktuję się z grupą która już wcześniej w mało popularnych godzinach korzystała z usług salonu kosmetycznego (idealnie jak kilka razy się to zdarzyło, bo wtedy jest większa szansa, że tej osobie takie godziny na wizytę odpowiadają).

Wysyłam za pomocą systemu krótkiego SMSA do jednej osoby na 20 minut. Później druga. Trzecia itd. (do momentu zapełnienia wolnych terminów) : W najbliższą środę o godzinie 11:30 i 13:00 możesz zapisać się na usługi kosmetyczne w naszym salonie. Promocja dla Ciebie: 20% taniej! wejdź na adres [podaję adres do rezerwacji online] i zapisz się na wizytę.

Innym wariantem jest wysłanie wiadomości do klientów którzy "powinni" ponownie skorzystać z danej usługi. Paznokcie się łamią, rzęsy odpadają itd. Automatyczne ustawienie, że jeżeli od danej usługi minęło X dni, wysyłana jest wiadomość zachęcająca do ponownego skorzystania z usługi.

Takie systemy rezerwacji online dają możliwości zamiany klientów w stałych klientów. Szybko i przyjemnie zapełnia się w tej sposób kalendarz i każda godzina funkcjonowania biznesu przynosi pieniądze

Który system rezerwacji online polecam?

Przypomnę, że wstępnie testowałem na razie jeden system rezerwacji online. Nie będzie to jego recenzja, bo nie spędziłem tyle czasu na testowaniu żeby rzetelnie wszystko napisać. Tylko z tym systemem się zapoznałem więc o nim napiszę. Konkretniej chodzi o system Bookero.

Systemów rezerwacji online jest sporo. Wykonanie rzetelnych testów każdego z nich zajęłoby mi bardzo dużo czasu. Może w przyszłości uda się go (czasu) trochę zorganizować, ale na dzień pisania tego artykułu, jedyny o którym wiem trochę więcej to właśnie Bookero.

Rejestrując się z linku na samym dole artykułu masz 20% taniej dowolny pakiet Bookero. Ja nie otrzymuję żadnej prowizji. Wystarczy mi to, że będziesz miał porządny system rezerwacyjny taniej

Cennik systemu rezerwacyjnego Bookero

W przypadku zapłacenia za rok z góry ceny wyglądają tak jak widać. Standardowo im wyższy pakiet, tym większe możliwości. Różnice pomiędzy planami są bardzo duże i dopiero pakiet Premium daje pełne możliwości dzięki stosowaniu reguł cen i rabatów, ale pakiet standard też daje radę. Basic to totalne podstawy, więc - jak chcesz poznać prawdziwą moc systemu rezerwacji online - musisz celować w standard i premium.

Cenowo Bookero wygląda bardzo podobnie jak trzy strony innych systemów które sprawdziłem. System działa bez zarzutów i ciągle się rozwija. Co jakiś czas zaglądam i widzę że pojawiają się dodatkowe udogodnienia w funkcjonalności.

Największe plusy Bookero

  • Bardzo łatwa integracja na stronie internetowej czy z Facebookiem.
  • Możesz zbudować stronę internetową poprzez kreator stron www (od pakietu standard)
  • Mają wtyczki do integracji z WordPress i Jomla
  • 14 dni za darmo na testowanie.
  • Możesz zamówić indywidualne moduły do systemu (dodatkowo płatne)
  • Integracja z kalendarzem Google i Outlook
  • Cykliczność rezerwacji
  • Brak informacji na stronie klienta, że system jest zewnętrzny (nawet przy najtańszym pakiecie)
  • Brak limitów liczby rezerwacji

Od środka wszystko jest bardzo intuicyjne i łatwe w administracji. W razie problemów bardzo szybko odpowiadają na kontakt (najdłużej czekałem koło dwóch minut na odpowiedź poprzez chat ze strony). Ciężko się do czegoś przyczepić.

Największe minusy Bookero

Cena za powiadomienia SMS wynosząca 15 groszy. Nie jest to jakaś stawka odbiegająca znacząco od innych systemów rezerwacji które sprawdzałem (w sensie tylko spojrzałem w cennik). Są tańsze i droższe, ale 15 groszy to całkiem sporo.

Ten system rezerwacji online nie sprawdzi się w przypadku rezerwacji hotelowych - Mają rezerwacje godzinowe, a w hotelach są rezerwacje na dni, więc w dniu publikacji, dla tej grupy klientów Bookero się nie sprawdzi.

Więcej minusów się nie dopatrzyłem. Recenzję tego systemu napiszę w momencie jak sam będę z niej regularnie korzystał, co - mam nadzieję - będzie miało miejsce w przyszłym roku gdy otworzę punkt stacjonarny kolejnego biznesu.

System rezerwacji Bookero 20% taniej dla Ciebie

Każda osoba rejestrująca się z przycisku poniżej otrzymuje zniżkę w wysokości 20% na dowolny pakiet Bookero. Na stałe. Nie dostałem pieniędzy za napisanie tego artykułu. Nie dostaję też pieniędzy za to że się zarejestrujesz i będziesz korzystał.

author-avatar
Kocur Marketingu
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
Software House - Czym się zajmuje i jakie problemy rozwiązuje?
Jaka jest różnica pomiędzy software house, a agencją interaktywną? Czym zajmuje się software house? Jaką firmę mogę polecić, jeśli chodzi o spełnienie założeń tzw. domu programowania? Zacznijmy od tego, że...
Czytaj więcej
Blog - gdzie założyć i jak pisać, aby dobrze zarabiać?
Z blogiem jest jak z biznesem - założyć piekielnie łatwo i szybko, a znacznie trudniej na tym zarabiać. Gdzie najlepiej założyć bloga i ile to kosztuje? Jak pisać i o...
Czytaj więcej
Pierwszy sklep internetowy - Jak się za to zabrać?
Chcesz założyć swój pierwszy sklep internetowy, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Pokażę Ci co zrobić, żeby Twój sklep miał szansę przebicia się przez konkurencję i dotarcia do...
Czytaj więcej

Może te Cię zainteresują:

Strategia biznesowo-marketingowa PLUS MINUS ZERO
Nie ma powszechnie przyjętej nazwy dla tej strategii biznesowo-marketingowej, więc ochrzciłem ją nazwą PLUS MINUS ZERO. Zapewne nikt nie wpadł na to, bo z biznesowego i marketingowego punktu widzenia, taka...
Czytaj więcej
Jak wygląda UPV w Twoim biznesie?
Dlaczego niektóre marki osiągają spektakularny sukces, a inne z podobnymi produktami i usługami ledwie wychodzą na plus lub bankrutują? Jednym z kluczowych czynników jest unikalna propozycja wartości (Unique Proposition Value...
Czytaj więcej
Recenzja książki Przejażdżka życia
Jak wygląda droga od szeregowego pracownika do dyrektora w ogromnej korporacji? Jakie wyzwania należy pokonać po drodze? Jak należy traktować pracowników i partnerów biznesowych? Przyjrzyjmy się historii Boba Igera -...
Czytaj więcej

Kocur Marketingu Michał Lembicz. Na blogu dzielę się wiedzą o budowaniu silnej marki, sprzedaży i marketingu. Pomagam małym i średnim firmom działającym w Polsce zwiększać sprzedaż.

Polityka prywatności

Lembicz.pl 2022 - wszelkie prawa zastrzeżone

crossmenuchevron-downarrow-left