logo-lembicz

Czy masz na stronie internetowej system rezerwacji online?

19 października 2020

System rezerwacji online to w wielu branżach usługowych udogodnienie dla klientów, a dla firmy oszczędność czasu. Jeżeli do tej pory nie masz takiego systemu rezerwacji lub obecny nie do końca spełnia Twoje oczekiwania, to koniecznie zapoznaj się z tym artykułem.

W tym artykule skoncentruję się na jednym systemie rezerwacji online z którym się zapoznałem. Nie jest to artykuł sponsorowany. dopiero po publikacji napiszę twórcom o mojej recenzji, żeby nie było, że "za plecami" piszę o ich usłudze.

Czy akurat Tobie system do rezerwacji jest potrzebny?

Szczerze to nie ważne czy przyjmujesz kilku klientów tygodniowo czy kilkuset dziennie. Pisałem artykuł o tym jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym, a na stronie internetowej wygląda to podobnie. Najważniejsze to wiedzieć jak najwięcej o swoich klientach. Im większą ilością informacji dysponujesz, tym więcej i szybciej możesz zarabiać w przyszłości.

Prowadzisz zakład fryzjerski? Jesteś stomatologiem, masażystą, prawnikiem? Może prowadzisz eskape room, paintball, gokarty czy kręgle? Naprawdę ciężko znaleźć branżę usługową w której system rezerwacji online nie ułatwi życia Tobie i potencjalnym klientom.

Możesz rezerwacje ogarniać telefonicznie czy przez kontakt email. Tylko przez to tracisz czas i zwiększa się możliwość popełnienia błędu przy rezerwacji (człowiek jest tylko człowiekiem). Do tego wtedy wiesz znacznie mniej o swoich klientach.

Podam to na przykładzie niedużego salonu fryzjerskiego do którego kiedyś chodziłem. Strzygła sama właścicielka salonu. Mega sympatyczna kobieta. Cenowo super. Zawsze wychodziłem zadowolony z wykonanej usługi. Tylko:

  • Zapisy były robione telefonicznie i za pomocą tradycyjnego kalendarza - Raz musiałem czekać na wizytę 20 minut bo nie zapisała na jakie strzyżenie była klientka przede mną i zeszło się znacznie dłużej niż standardowa wizyta kobiet.
  • Ciężko było nam dostosować terminy - Ja mówiłem kiedy bym chciał. Ona kiedy ma wolne terminy. Musiałem albo coś poprzesuwać u siebie w kalendarzu, albo zapisywać się z dużym wyprzedzeniem.
  • Nie było terminala płatności - Zawsze noszę przy sobie gotówkę, ale wolę płacić kartą. Do tego raz musiałem iść do pobliskiego sklepu coś kupić, bo nie miała jak wydać reszty z usługi.

Jakie problemy rozwiązałby system rezerwacji online po stronie klienta:

  1. Nie byłoby takich poślizgów czasowych z przejściem z jednego klienta do drugiego. Ustawiasz sobie reguły, że dana usługa + warunek (przykładowo bardzo długie włosy) nie trwa godziny tylko 1,5 godziny i żaden klient.
  2. Łatwiej klientowi zarezerwować dogodny termin. Od razu widzę kiedy mogę się zapisać na wizytę. Nie muszę dzwonić, tylko wybieram i już.
  3. Wiem z góry ile zapłacę za wizytę lub "mniej więcej zapłacę".
  4. Po wizycie mogę zapłacić online za wizytę lub nawet jeszcze przed wizytą (ewentualną różnicę dopłacić już gotówką jak coś wyszło więcej)
  5. Nie muszę o wizycie pamiętać - Dostanę powiadomienie SMSem o dniu i godzinie ustawionej w systemie rezerwacji.

Dla mnie jako klienta plusów jest sporo. Najważniejszym jest dla mnie wygoda, bo wszystko trwa dużo szybciej niż przez telefon czy email.

Jakie problemy rozwiązałby system rezerwacji online po stronie firmy:

  1. Mniej czasu poświęca się na obsługę rezerwacji.
  2. Bliska zeru możliwość pomyłki - System zawsze może mieć jakiś błąd, ale to rzadko się zdarza.
  3. Jak klient płaci "zaliczkę" za wizytę to jest mniejsza szansa, że odwoła rezerwację.
  4. Szybko widzę ile pracy czeka mnie danego dnia i jaki będzie przychód.

To takie podstawowe porównanie pomiędzy tradycyjnymi rezerwacjami, a systemem do rezerwacji wizyt przez internet. Już dla tego warto mieć taki wdrożony u siebie na stronie internetowej, ale "prawdziwa wartość" kryje się głębiej. Od Ciebie zależy czy to wykorzystasz czy nie.

Prawdziwa moc systemu rezerwacji wizyt online

Każda osoba korzystająca z systemu rezerwacji online pozostawia istotne dla Ciebie informacje jak: Numer telefonu, dane osobowe, email, z jakiej usługi skorzystała, ile pieniędzy zostawiła, kiedy z usługi skorzystała, jak często korzysta itd.

Zaczynasz rozumieć w czym tkwi prawdziwa moc takiego systemu? Ile czasu zajęłoby Ci tradycyjne pozyskiwanie takich informacji? Jak to wykorzystać podam na przykładzie innej branży. Niech to będzie salon kosmetyczny.

W salonie kosmetycznym pracują dwie dziewczyny. Salon przynosi spore dochody, ale zawsze w ciągu dnia zdarzają się "okienka" czyli gdyby wypełnić te luki, salon zarabiałby jeszcze więcej pieniędzy. Z danych pozyskanych z systemu rezerwacji online wiem:

  • Kto wcześniej korzystał z usług w mało popularnych godzinach i jak często miało to miejsce?
  • Kto korzystał z jakich usług i kiedy to było?

No dobra. Żeby nie komplikować posłużę się tylko tymi danymi do zapełnienia pustych godzin w salonie kosmetycznym. W pierwszej kolejności skontaktuję się z grupą która już wcześniej w mało popularnych godzinach korzystała z usług salonu kosmetycznego (idealnie jak kilka razy się to zdarzyło, bo wtedy jest większa szansa, że tej osobie takie godziny na wizytę odpowiadają).

Wysyłam za pomocą systemu krótkiego SMSA do jednej osoby na 20 minut. Później druga. Trzecia itd. (do momentu zapełnienia wolnych terminów) : W najbliższą środę o godzinie 11:30 i 13:00 możesz zapisać się na usługi kosmetyczne w naszym salonie. Promocja dla Ciebie: 20% taniej! wejdź na adres [podaję adres do rezerwacji online] i zapisz się na wizytę.

Innym wariantem jest wysłanie wiadomości do klientów którzy "powinni" ponownie skorzystać z danej usługi. Paznokcie się łamią, rzęsy odpadają itd. Automatyczne ustawienie, że jeżeli od danej usługi minęło X dni, wysyłana jest wiadomość zachęcająca do ponownego skorzystania z usługi.

Takie systemy rezerwacji online dają możliwości zamiany klientów w stałych klientów. Szybko i przyjemnie zapełnia się w tej sposób kalendarz i każda godzina funkcjonowania biznesu przynosi pieniądze

Który system rezerwacji online polecam?

Przypomnę, że wstępnie testowałem na razie jeden system rezerwacji online. Nie będzie to jego recenzja, bo nie spędziłem tyle czasu na testowaniu żeby rzetelnie wszystko napisać. Tylko z tym systemem się zapoznałem więc o nim napiszę. Konkretniej chodzi o system Bookero.

Systemów rezerwacji online jest sporo. Wykonanie rzetelnych testów każdego z nich zajęłoby mi bardzo dużo czasu. Może w przyszłości uda się go (czasu) trochę zorganizować, ale na dzień pisania tego artykułu, jedyny o którym wiem trochę więcej to właśnie Bookero.

Rejestrując się z linku na samym dole artykułu masz 20% taniej dowolny pakiet Bookero. Ja nie otrzymuję żadnej prowizji. Wystarczy mi to, że będziesz miał porządny system rezerwacyjny taniej

Cennik systemu rezerwacyjnego Bookero

W przypadku zapłacenia za rok z góry ceny wyglądają tak jak widać. Standardowo im wyższy pakiet, tym większe możliwości. Różnice pomiędzy planami są bardzo duże i dopiero pakiet Premium daje pełne możliwości dzięki stosowaniu reguł cen i rabatów, ale pakiet standard też daje radę. Basic to totalne podstawy, więc - jak chcesz poznać prawdziwą moc systemu rezerwacji online - musisz celować w standard i premium.

Cenowo Bookero wygląda bardzo podobnie jak trzy strony innych systemów które sprawdziłem. System działa bez zarzutów i ciągle się rozwija. Co jakiś czas zaglądam i widzę że pojawiają się dodatkowe udogodnienia w funkcjonalności.

Największe plusy Bookero

  • Bardzo łatwa integracja na stronie internetowej czy z Facebookiem.
  • Możesz zbudować stronę internetową poprzez kreator stron www (od pakietu standard)
  • Mają wtyczki do integracji z WordPress i Jomla
  • 14 dni za darmo na testowanie.
  • Możesz zamówić indywidualne moduły do systemu (dodatkowo płatne)
  • Integracja z kalendarzem Google i Outlook
  • Cykliczność rezerwacji
  • Brak informacji na stronie klienta, że system jest zewnętrzny (nawet przy najtańszym pakiecie)
  • Brak limitów liczby rezerwacji

Od środka wszystko jest bardzo intuicyjne i łatwe w administracji. W razie problemów bardzo szybko odpowiadają na kontakt (najdłużej czekałem koło dwóch minut na odpowiedź poprzez chat ze strony). Ciężko się do czegoś przyczepić.

Największe minusy Bookero

Cena za powiadomienia SMS wynosząca 15 groszy. Nie jest to jakaś stawka odbiegająca znacząco od innych systemów rezerwacji które sprawdzałem (w sensie tylko spojrzałem w cennik). Są tańsze i droższe, ale 15 groszy to całkiem sporo.

Ten system rezerwacji online nie sprawdzi się w przypadku rezerwacji hotelowych - Mają rezerwacje godzinowe, a w hotelach są rezerwacje na dni, więc w dniu publikacji, dla tej grupy klientów Bookero się nie sprawdzi.

Więcej minusów się nie dopatrzyłem. Recenzję tego systemu napiszę w momencie jak sam będę z niej regularnie korzystał, co - mam nadzieję - będzie miało miejsce w przyszłym roku gdy otworzę punkt stacjonarny kolejnego biznesu.

System rezerwacji Bookero 20% taniej dla Ciebie

Każda osoba rejestrująca się z przycisku poniżej otrzymuje zniżkę w wysokości 20% na dowolny pakiet Bookero. Na stałe. Nie dostałem pieniędzy za napisanie tego artykułu. Nie dostaję też pieniędzy za to że się zarejestrujesz i będziesz korzystał. Fajnie jak udostępnisz ten artykuł w dowolnych mediach społecznościowych, żeby inni mogli też skorzystać. Dzięki i daj znać w komentarzu czy ten system rezerwacji spełnił Twoje oczekiwania.

author-avatar
Michał Lembicz
Od 2011 roku zgłębiam fascynujący świat marketingu. Zdobytą wiedzę wykorzystuję do promowania własnych projektów biznesowych i świadczenia usług marketingowych dla klientów.
test:

Odkryj w sobie kota marketingu

Zapisz się na DARMOWY NEWSLETTER

Chcesz mieć silną markę? Więcej i lepiej sprzedawać? Wiedzieć jak budować trwałe relacje z klientami? No to malinowo, bo właśnie o tym jest mój newsletter. Zero spamu. Same konkrety. Wchodzisz w to?



    Jaka powinna być dobra strona internetowa?

    Strona internetowa nie musi kosztować 20 000 złotych. Strona internetowa nie musi być nafaszerowana unikalną grafiką i funkcjonalnością. Dobra strona internetowa ma zarabiać pieniądze. Jeżeli nie zarabia to staje się wydatkiem a nie inwestycją. Tylko skąd możecie wiedzieć, że właśnie taka a nie inna strona internetowa będzie dobra dla Twojego biznesu? Spójrzcie na tę stronę […]

    Czytaj artykuł
    Szybkość wczytywania strony internetowej

    Logiczne, że strona internetowa powinna wczytywać się jak najszybciej. Tylko kiedy można stwierdzić, że szybkość wczytywania strony internetowej jest poprawna? Kiedy uznaje się że strona chodzi wolno? No i najważniejsze: Czy szybkość strony ma duży wpływ na sprzedaż? Czy zbyt wolna strona internetowa wpływa na widoczność w Google? Szybkość ładowania strony ma ogromne znaczenie we […]

    Czytaj artykuł
    Jak ważna jest responsywność strony internetowej?

    Bardzo dużo osób samodzielnie budując swoje strony internetowe, pomija kwestie jej dostosowania pod urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety). Jak ważna jest responsywność strony internetowej i czy faktycznie warto poświęcić czas na "dopieszczenie" strony pod tym kątem? Według danych z raportu "Digital 2000" z którym szczegółowo można zapoznać się tutaj, tak wygląda udział poszczególnych narzędzi w […]

    Czytaj artykuł

    Zobacz także

    Jak odradzając klientowi zakup, możesz poprawić wyniki sprzedaży?

    Brzmi bezsensu prawda? Jakim to trzeba być idiotą, żeby odradzać klientowi zakupu produktu/usługi, skoro chce zostawić w Twojej firmie pieniądze? Wiem, że trudno to zrozumieć, bo przecież "jak nie kupi u mnie, to kto inny mu sprzeda i zarobi!". Niewykluczone. Więc po co tak robić? Załóżmy taką czysto hipotetyczną sytuację. Trafiasz na moją stronę internetową […]

    Czytaj artykuł
    Jak się wyróżnić na tle konkurencji i dlaczego to takie ważne w marketingu?

    Konkurencja spędza Ci sen z powiek? Jak nie psują rynku niskimi cenami, to co chwilę atakują Twoich klientów wszystkimi możliwymi drogami, aby ich przejąć? Sam straciłem kilku klientów przez takie "tanie zagrywki" konkurencji i wiesz co? Nie ma co się przejmować, tylko sprawić żeby taka sytuacja nie miała w przyszłości miejsca. To w jaki sposób […]

    Czytaj artykuł
    Recenzja książki 138 wydawnictwa Expertia

    Tytuł książki jest mało marketingowy, ale mogą sobie na to pozwolić już znane marki/osoby. Jest to trzecia książka którą zjadłem (tak naprawdę to pożarłem) o marketingu w tym roku. Dlaczego taki dziwny tytuł? Dla kogo jest ta książka? Ile udało mi się z tego wyciągnąć wartościowej wiedzy? Autorzy książki (Kacper Bisanz i Karol Chojnacki) są […]

    Czytaj artykuł

    Chcesz współpracować?

    Twoje zdrowie. Już Ci polewam, a w tym czasie wypełnij formularz.



      kontakt-w-sprawie-marketingu
      logo-lembicz

      Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwania klientów i efektywności danych działań marketingowych.

      Polityka prywatności

      Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

      Skontaktuj się

      Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

      Kontakt+48 531 815 377