Lembicz-logo

Case Study: Trzy miesiące pozycjonowania bloga

Lembicz
15 stycznia 2021

Minęły trzy miesiąca od odblokowania robotów Google do bloga. Pora sprawdzić jakie efekty udało się osiągnąć w tak krótkim czasie, ile to kosztowało i ile czasu mi to zajęło. Przypomnę tylko, że branża marketingowa do najłatwiejszych nie należy.

  • Budżet przeznaczony na pozycjonowanie bloga w trzech miesiącach: 4235,7 zł netto (biorąc pod uwagę też wartość linków na własnych projektach)
  • Widoczność bloga w Google: TOP 3 - 4 frazy | TOP 10 - 9 fraz | TOP 50 - 51 fraz
  • Ilość czasu poświęconego na zdobycie linków darmowych: 262 minuty
  • Liczba linkujących stron do bloga według GSC: 97 (682)
  • Ilość odwiedzin z wyników organicznych: 260

Pisałem już jak wyglądała sytuacja z widocznością bloga w artykule Case Study: pierwszy miesiąc pozycjonowania bloga, ale tak w skrócie: Żadne słowo kluczowe nie było w TOP 10 po miesiącu działań SEO, ale blog o marketingu bardzo ładnie reagował na działania. Dla szybkiego przypomnienia, tak wyglądały pozycje po pierwszym miesiącu:

pierwszy miesiąc pozycjonowania bloga - pozycje01
1 miesiąc pozycjonowania bloga
1 miesiąc pozycjonowania bloga

Według Google Analytics ruch po pierwszym miesiącu bloga wyglądał następująco:

Ruch na blogu według Google Analytics po 1 miesiącu

Z wyników organicznych był najmniejszy ruch i nie ma się co dziwić. Odległe pozycje poza TOP 10, więc i tak super że jakikolwiek ruch został osiągnięty, ale to zakładam że duża zasługa modela Michała Lembicza, który będzie mi wpływał na ilość odrzuceń na stronie (jakby nie patrzeć troszkę lepiej wygląda niż ja 🙂 )

Efekty po 3 miesiącach pozycjonowania bloga

3 miesiące to bardzo krótki czas jeśli chodzi o pozycjonowanie w Google. W branży marketingowej dodatkowo konkurencja jest bardzo mocna i nie oszczędza nakładów na marketing. Tym bardziej jestem bardzo zadowolony z osiągniętych efektów po tak krótkim czasie:

W trzy miesiące dobiłem 9 słów kluczowych do TOP 10 wyszukiwarki Google w tym 4 słowa kluczowe do TOP 3. Jest to bardzo dobry rezultat, ale nie wpływa to jeszcze na pozyskiwanie poprzez bloga klientów. Na słowa kluczowe docelowo pod kątem klientów nie jestem jeszcze widoczny i bardzo długo się to nie zmieni (silna konkurencja + mały budżet = długi czas oczekiwania na efekt).

Słowa kluczowe na które się przebiłem związane są oczywiście z marketingiem, a lwia część pracy wykonana została dzięki mozolnemu dostosowaniu treści pod kątem SEO. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oczywiście pomogły, ale bez dobrej treści musiałbym znacznie więcej zainwestować pieniędzy w osiągnięcie takich efektów:

Z racji, że aż 51 fraz jest w TOP 50 to nie będę wszystkich wrzucał. Jeśli chodzi o te najtrudniejsze i najbardziej wartościowe dla mnie słowa kluczowe, to nie ma czym się za bardzo pochwalić:

Na żadne inne słowa kluczowe mogące mi sprowadzić klientów nie jestem widoczny (pozycjonowanie bloga WordPress ma na to akurat najmniejszą szansę). Tworzenie stron, konsultacje SEO, reklamy Google ads i Facebook ads... Wszędzie jeszcze jestem poza TOP 50 i może w trzecim kwartale pozycjonowania się to dopiero zmieni.

Dlatego celuję w słowa kluczowe o mniejszej konkurencyjności. Istnieje szansa pozyskania w ten sposób Klienta, a wtedy będę mógł zacząć podnosić budżet na działania marketingowe tego projektu. Powoli wszystko idzie w dobrym kierunku i nie ma co się śpieszyć.

Ruch na stronie po 3 miesiącach pozycjonowania

Skoro są już słowa kluczowe w TOP 10 to i ruch powinien wyglądać znacznie lepiej niż w pierwszym miesiącu pozycjonowania. Zobaczmy jak ruch wyglądał po każdym miesiącu działań:

Ruch na blogu po 1 miesiącu pozycjonowania

25 wejść z wyników organicznych i jednocześnie najgorsze źródło ruchu. Efektów pozycjonowania w pierwszym miesiącu nie było praktycznie żadnych, więc nie można było oczekiwać lepszych wyników.

Ruch na blogu po 2 miesiącu pozycjonowania

93 wejścia z wyników organicznych (wzrost o 272% względem pierwszego miesiąca). Już po pierwszym miesiącu pozycjonowania, to właśnie wyszukiwarka Google stała się najlepszym źródłem generowania ruchu. Z ostatniego miejsca trafiła na pierwsze.

Ruch na blogu po 3 miesiącu pozycjonowania

153 wejścia z wyników organicznych (wzrost o 64,52% względem drugiego miesiąca). W trzecim miesiącu nie było tak spektakularnego wzrostu ruchu względem drugiego. Z każdym kolejnym miesiącem będzie to wyglądało procentowo gorzej, bo poprzeczka rośnie.

Ruch na blogu z wyników organicznych wzrósł w trzecim miesiącu pozycjonowania względem pierwszego o 512%. Jest to bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę ilość artykułów opublikowanych na blogu, która - licząc ten co właśnie czytasz - wynosi 41.

Ruch się rozpędza. Jeszcze inwestowanie w pozycjonowanie się długo nie zwróci, ale taki jest urok tego marketingu. Jak już machina się rozpędzi, to nie będzie to jedno zapytanie w miesiącu, tylko znacznie więcej. Moje oczekiwania nie są wygórowane, bo spodziewam się pozyskania z bloga w całym 2021 roku 3 klientów (w realnym wariancie wynikającym z mojej strategii biznesowej i marketingowej o której więcej przeczytasz tutaj)

Co dalej z pozycjonowaniem bloga?

Kontynuuję obraną przeze mnie strategię. Dalej będę pisał artykuły, poświęcał czas i środki na promowanie bloga w wynikach organicznych Google. Pozycjonowanie nie będzie jedynym źródłem ruchu na którym będę się koncentrował przez cały 2021 rok, ale najważniejszym. Czas pokaże (a ostatecznie stan konta bankowego) czy obrana przeze mnie strategia się sprawdzi i kiedy to nastąpi.

Pozyskanie 3 klientów przez cały rok na dowolne usługi marketingowe to realny do osiągnięcia cel. Doświadczenie biznesowe i życiowe nauczyło mnie, żeby zawsze zakładać niskie cele do osiągnięcia. Realizacja każdego takiego celu to motywacja do dalszych działań, a zawsze lepiej miło się zaskoczyć niż niemiło rozczarować.

Kolejne raporty dotyczące pozycjonowania bloga będą zamieszczane:

  • 15 kwietnia 2021 roku (po kolejnych 3 miesiącach działań) - Zobaczymy, czy po pół roku pozycjonowania bloga uda się wygenerować pierwsze przychody czy chociażby uzyskać zapytanie od potencjalnego klienta.
  • 15 października 2021 roku (po kolejnych 6 miesiącach działań) - Równo rok od kiery odblokowane zostały roboty wyszukiwarki Google do strony. Duże podsumowanie projektu, bo rok pozycjonowania strony to już wystarczająco, aby określić czy dalsze działania mają sens pod kątem finansowym.

Autor artykułu: Lembicz 

autor bloga lembicz
Od 2020 roku prowadzę tego bloga dzieląc się wiedzą i doświadczeniem które zdobywam od 2011 roku. Jak widać trochę mi się zeszło z założeniem bloga :-) Mam nadzieję że znajdziesz tutaj przydatne informacje. Pamiętaj! Marketing prowadzi do większej sprzedaży. Większa sprzedaż to większe zarobki i tego Ci życzę.

Dyskusja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

LEMBICZ.PL
Blog o marketingu internetowym i stacjonarnym. Założony w 2020 roku, a w branży marketingowej działam od 2011 roku. Mam nadzieję, że materiały opublikowane na blogu wciągną Cię w fascynujący świat marketingu.
Polityka prywatności
© 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram