logo-lembicz

Status: Ikona statusu case'a

Zarobki przed i po zmianach na stronie www

Czy warto zainwestować większe pieniądze i mieć dobrej jakości stronę internetową? Zobaczymy różnicę pomiędzy słabą a dobrze zaprojektowaną stroną www pod kątem jakości/ilości sprzedaży.

O projekcie

Start: 1 września, 2021
Koniec: 15 sierpnia, 2022

cele

Cel: Pozyskiwanie miesięcznie 10-30 klientów na usługi marketingowe.

Chcesz profesjonalną stronę www?

Jeżeli chcesz mieć stronę firmową, sklep lub bloga, który buduje profesjonalny wizerunek marki i pozyskuje SUPER KLIENTÓW, to daj znać.

Więcej informacji

Oś czasu

6 września 2021

1 miesiąc zmian na stronie www

Pierwszego września odpaliłem nową wersję strony internetowej, która jest gotowa w około 30%. Przez kolejne trzy/cztery miesiące będę wraz z zespołem kocurów marketingu ją szlifował i modyfikował: Jak konkretne zmiany wpływają na wizerunek marki? Czy poprawiła się jakość ruchu? No i to co pewnie najbardziej Cię interesuje, czyli jak zmieniła się wielkość/jakość sprzedaży?

Tak było

Nowi klienci2-5 miesięcznie od kwietnia 2021 roku
Wyniki organiczneTOP 3- 42 | TOP 10 - 141 | TOP 50 - 606
Subskrybenci newslettera9
Fani i obserwujący FB48 fanów | 53 obserwujących
Liczba odwiedzin strony1962 - czerwiec | 1573 - lipiec | 1410 - sierpień (2021 rok)
Czas działania strony15.10.2020 - 31.08.2021 licząc od odblokowania robotów Google do strony

Poprzednia strona wyglądała - delikatnie mówiąc - jak wyciągnięta psu z gardła. Miała mnóstwo podstawowych błędów, które notorycznie powtarzają osoby robiące strony www na własną rękę lub “nie za miliony monet”. Tylko do artykułów się przyłożyłem, bo one miały zostać przeniesione na nową wersję strony.

Każdy przedsiębiorca wie, że strona internetowa jest istotnym elementem budowania wizerunku marki i pozyskiwania klientów. Tylko jeśli przedsiębiorca ma na stronę internetową przeznaczyć kilka czy kilkanaście tysięcy złotych, to mało nie dostaje zawału. Ostatecznie wybiera firmę/osobę, która zrobi mu stronę za kilkadziesiąt/kilkaset złotych czy nawet za darmo. 

Dlatego blog Lembicz.pl na początku wyglądał tragicznie. Taka typowa strona internetowa, która powstała bez większych oczekiwań i przekonania, że można przez stronę www pozyskiwać fajnych klientów i budować rozpoznawalność marki. Zobaczymy ile traci się pieniędzy przez ten brak świadomości czy pozorną oszczędność.

O tym jaka była poprzednia strona Lembicz.pl, pisałem w artykule Nowa wersja bloga, ale do końca jeszcze daleka droga. Możesz sobie sprawdzić te wcześniejsze “arcydzieło” tutaj i gołym okiem zobaczysz różnice wszędzie, bo praktycznie nic nie zostało z wcześniejszej wersji strony www.

Nowe logo, zdjęcia z profesjonalnej sesji fotograficznej, układ strony zaprojektowany pod kątem wytyczonej ścieżki potencjalnych klientów, automatyzacja procesów obsługi klientów, mocniejszy akcent na newsletter, itd. Jeszcze nie wszystko jest wdrożone, ale już bez ciśnienia będę z zespołem sobie dłubał i wprowadzał zmiany.

Tak będzie

Nowi klienci10-30 miesięcznie od września 2021 roku
Wyniki organiczneWcześniejsza wersja bloga była dobra pod kątem SEO, więc nie patrzę na to.
Subskrybenci newslettera100
Fani i obserwujący FB96 fanów | 120 obserwujących
Liczba odwiedzin strony2500-4000 osób miesięcznie
Czas działania strony1.9.2021-15.8.2022 (taka sama ilość czasu jak poprzednia wersja strony www)

Jak każdy przedsiębiorca, jeżeli w coś inwestuję pieniądze, to spodziewam się że wpłynie to bezpośrednio/pośrednio na wzrost sprzedaży. Nie inaczej jest w przypadku modernizacji strony www, która zajęła mojemu zespołowi ok. 70 godzin pracy + 94 godziny 28 minut mojego czasu (dokładnie tyle), a to dopiero początek.

Budżet na działania marketingowe wyniesie maksymalnie 1366 zł netto msc. na pozycjonowanie i 1000 zł netto msc. na reklamy Facebook ADS/Google ADS (nie zamierzam w każdym miesiącu sięgać po reklamy sponsorowane). Uśredniając cały okres prowadzenia tego case study, nie przekroczę miesięcznie 2000 zł netto na marketing, ale nie wliczam w to mojego czasu pracy.

Standardowo moje oczekiwania nie są wygórowane, bo pozyskanie 10-30 klientów miesięcznie to w bardzo pesymistycznym scenariuszu 🙂 Case study będzie aktualizowane:

  • 1 grudnia 2021 - Po trzech miesiącach
  • 1 marzec 2021 - Po sześciu miesiącach
  • 15 sierpnia 2022 - Po 10 miesiącach i 15 dni (taki sam okres co działała poprzednia wersja strony)

CO MOŻE PÓJŚĆ NIE TAK?

Jak w przypadku każdego case study, istnieje szereg czynników które mogą wpłynąć na wyniki testu i są one niezależne ode mnie:

  1. Czwarty lockdown i zmniejszenie ilości potencjalnych klientów szukających usług marketingowych.
  2. Blog zyska widoczność na słowa kluczowe generujące ruch znacznie wyższej wartości pod kątem pozyskiwania klientów niż ma obecnie (postaram się to ograniczyć, ale nie będę na siłę hamował możliwości nowej strony).
  3. Modernizacje wprowadzamy "po godzinach", więc jak zacznie pojawiać się duża ilość nowych klientów, to nie wyrobimy się w cztery miesiące ze zmianami. Najpierw klienci. Później moje własne projekty.

Najbardziej oczywiście boję się kolejnego lockdownu, ale nie mam na to zupełnie żadnego wpływu. W najgorszym wypadku nie zrealizuję celu (nie zawsze się udaje), a w najlepszym przekonam Cię do tego, że nie warto trzymać się mocno za kieszeń jeśli chodzi o inwestycję w stronę internetową.

Chcesz współpracować?

Wypełnij formularz, a ja już Ci polewam za naszą ewentualną współpracę.



    kontakt-w-sprawie-marketingu
    logo-lembicz

    Nazywam się Michał Lembicz i prowadzę bloga o skutecznym marketingu. Mam nadzieję, że uda Ci się u mnie znaleźć odpowiedzi na pytania związane z budowaniem silnej marki, pozyskiwaniem klientów i budowaniem trwałych relacji biznesowych.

    Polityka prywatności

    Lembicz.pl 2021 - wszelkie prawa zastrzeżone

    Skontaktuj się

    Masz pytanie dotyczące marketingu? Nie krępuj się i namierzaj mnie. Postaram się pomóc najlepiej jak będę mógł.

    Kontakt+48 531 815 377